535 sumpa kohta

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Erik_G
Huviline
Postitusi: 434
Liitunud: 21.12.2002 15:57 00
Asukoht: Merivälja
Kontakt:

535 sumpa kohta

Postitus Postitas Erik_G »

kas keegi teab kindlalt mis tüüpi sumpa oleks kõige parem alguse saab asi torukollektoritest aga edasi???
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

mul ka sama küsimus. Vana on ära roostetanud ja oleks vaja uut. Poest on natuke liiga kallis osta.
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

mina kavatsen endale osta toru ja ise teha.pole rasket midagi kui keevitus käepärast
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

ise teha küll aga milline teha. 1 toru, 2 toru, mitu potti. Enda omal tahaks kati ka vahelt välja saada.
Mul selline mõte oli et kat vahelt välja ja selle kohapeale teha üleminek 2toru --> 1 toru, siis resokas vahele ja lõppu mingi "sport" või otseläbi või kuda iganes neid nimetatakse pott. Mingi 2.5" või 3" torusid kasutaks.
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

ma arvan,et hea tulemus tuleks ikka 2-e toruga,kekele resokad (mõlemale üks) ja taha mingi ägedam pütt mis vastu ka peaks.ma muidugi ootan kuni mõnele inimesel torukollektor üle jääks :D ,kuid kellelgi ei jää kahjuks.torude läbimõõtude kohta vataks targast raamatust (soome keelne mingi),et palju on maksimaalne lubatud
truumu

Postitus Postitas truumu »

M5-l (90.a.) olid torud(peale kollektorit) 2X 60mm , see peaks ka tuunitud 535-le sobima? :roll:
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E28 kirjutas:ma arvan,et hea tulemus tuleks ikka 2-e toruga,kekele resokad (mõlemale üks) ja taha mingi ägedam pütt mis vastu ka peaks.ma muidugi ootan kuni mõnele inimesel torukollektor üle jääks :D ,kuid kellelgi ei jää kahjuks.torude läbimõõtude kohta vataks targast raamatust (soome keelne mingi),et palju on maksimaalne lubatud
See ei ole eriti arukas tegu. Esimene resokas ongi seepärast kahe toru peale üks, et tuletorudes tulevad gaasid peavad omavahel üksteist tasakaalustama. V8 mootoritel, millel on sidepipes pannakse selleks isegi ühendustoru (balance pipe). Selle kaugus on veel omaette teadus.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Erik_G
Huviline
Postitusi: 434
Liitunud: 21.12.2002 15:57 00
Asukoht: Merivälja
Kontakt:

Postitus Postitas Erik_G »

aga peale torukaid panna taha minema mingise 80mm toruga vahele yks pikem reso ja taha samuti??? mõtlen seda just sellepärast et originaalis igast kõverusi torudel sees ja pealegi on mul 2.8 pytt ka all praegu
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ega need kõverdused midagi ei muuda. Torukollektor koosneb ka ainult järskudest kõverdustest. Ja millegipärast võidusõidus neid kasutatakse.

Stock või vähe modifitseeritud (sinna alla läheb kuni 290 nukk, väike kanalite töötlus, väike kaane freesimine) ei ole resonaatori asukoha muutmine tark tegu.

Kõvasti modifitseeritud mootoritel tuleb see õige kaugus ise leida. Mingeid lambivalemeid siin pole. Küsimus on balance kauguses silindrist. Muidu pidi see sedasi käima, et pannakse esialgu paljad torud ning tõmmatakse rasvapliiatsiga pikk jutt piki toru. Ja siis antakse paar minutit minna sellise pöördega, mille jaoks te mootori tegite. Selle koha peal, kus rõhulaine lõpeb, kärssab see rasv maha. Ja sinna tulebki teha ühendus. Kui ühist resot ei panne, siis tuleb panna ühendustoru.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

asja nimi on siis H-pipe,samas on olemas ka X-pipe,need on ka nagu iga asi oma asja jaoks.mida tühjem sumps seda paremini peaks töötama kõrgetel pööretel.eks see jääb iga ühe enda teha millise sumpsi ta teeb :)
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

jah. Las igaüks teeb omamoodi, eks pärast vaatab mis ja kuidas kellelgi välja tuli :P
A kas resokas panna kat'i asemele või sellele kohale kus ta tehases on pandud?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E28 kirjutas:asja nimi on siis H-pipe,samas on olemas ka X-pipe,need on ka nagu iga asi oma asja jaoks.mida tühjem sumps seda paremini peaks töötama kõrgetel pööretel.eks see jääb iga ühe enda teha millise sumpsi ta teeb :)
Nojah, ainult mõnikord on targem teistelt snitti võtta kui ise jalgratast leiutada. Ei ole ükski alpina, M5, 540 vms eraldi väljalasetega - ikka on reso samas kestas...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

rajko kirjutas: A kas resokas panna kat'i asemele või sellele kohale kus ta tehases on pandud?
Ma sooviks ka teada kuidas siis lõppude lõpuks parem on.
Teh passis mul kat märgitud ei ole, seega võiks vabalt ära võtta kati.
(sest tegelikult kat siiski on)
Kas panna torud, või resonaator või on targem kat alles jätta?
Erik_G
Huviline
Postitusi: 434
Liitunud: 21.12.2002 15:57 00
Asukoht: Merivälja
Kontakt:

Postitus Postitas Erik_G »

a saan e34 m5-e sumpa kogu pikkuses niiet probleemi pole enam vist :)
truumu

Postitus Postitas truumu »

Erik_G kirjutas:a saan e34 m5-e sumpa kogu pikkuses niiet probleemi pole enam vist :)
mitu raha, kui saladus pole?
Kasutaja avatar
Gerrit
Huviline
Postitusi: 147
Liitunud: 14.06.2004 21:48 38
Asukoht: Mustamägi

Postitus Postitas Gerrit »

pean teile siinkohal meelde tuletama, et mu autol on all igati viisakas toru otsast l6puni!
(edasi moelge ise ja jalgige varuosade foorumit.)
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 598
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

eest viid kokku yhe toru peale, kas sisi 2,5 või 3 tolli.
keskele resokas ja taha korralik otse-läbi sport

ja kui teha siis juba roostevaba

nii lihtne see ongi ;)
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
truumu

Postitus Postitas truumu »

Raiki kirjutas: ja kui teha siis juba roostevaba
kas keskmine osa liiga tuliseks ei lähe?
roostevabal oli vist mingi jama soojuse edastamisega?
Vasta