E-34 elektri jama, kuhu minna mida teha.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Time
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 09.09.2004 09:44 16
Asukoht: Tallinn

E-34 elektri jama, kuhu minna mida teha.

Postitus Postitas Time »

Nii....autoks siis 525 90.a. paar probleemi elektriga. Esiteks ei põle armatuuri taustvalgustus.....pimedal ajal suht jama sõita eriti maanteel....kiskusin kellade bloki lahti ja kontrollisin taustvalgustuse pirnid üle......kõik olid terved........ülejäänud väiksemad tuled põlevad armatuuris aga ainult taustvalgustus on puudu.
Teiseks on kaitsmekarbis väike kamm. Kui panna (vist oli 12. kaitse) mis on tagurdustuled....ja veel 2 - 3 asja, kaitse sisse siis lööb kohe läbi.
Kustkohast abi saada või mis peaks tegema, kuhu pöörduma. Ise eriline suur elektrik ei ole.
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Soe soovitus: Patrik
Kasutaja avatar
Laur
Huviline
Postitusi: 100
Liitunud: 20.09.2003 01:06 59

Postitus Postitas Laur »

topelt ei kärise - soovitan minagi Patrikut - 5028520
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Ka mul tekkis hiljuti elektrisüsteemi huvitav viga.
Nii kui aknapesu kangi puudun jäävad kojamehed seisma, armatuuri lööb ette check-control ja 15. kaitse põleb läbi.
Pidevalt põleb läbi ka kaitse number 12, kuid selle läbipõlemist hetkel millegiga seostada ei oska.
Auto on E34 525 aastast 88.

12. kaitse kohta (15A) kirjutab kaitsmeploki kaan niimoodi:
Rückfahscheinwerfer (12)
Dämpfkraftverstellung (12)
Heizbare Spritzdüse (12)
Spiegelverstellung (12)

15. kaitsme kohta (7.5A) on selline jutt:
Bordcomputer (15, 17, 20)
Check-Control-Modul (15, 20)
Scheibenwischer (15)
Standheizung, Standlüftung (15, 20, 28)

Kui tegu on mõne tüüpveaga ja keegi oskaks kohe õige koha kätte juhatada, kust viga otsida, oleks väga tänulik.
Samuti oleks ka suureks abiks, kui keegi tõlgiks ära, mille jaoks need kaitsmed on, siis natuke lihtsam viga otsida, ise ei jaga saksakeelt sõnagi.
Kasutaja avatar
Ti:T
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28.07.2004 10:18 16
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Ti:T »

serxx kirjutas:Ka mul tekkis hiljuti elektrisüsteemi huvitav viga.
Nii kui aknapesu kangi puudun jäävad kojamehed seisma, armatuuri lööb ette check-control ja 15. kaitse põleb läbi.
Pidevalt põleb läbi ka kaitse number 12, kuid selle läbipõlemist hetkel millegiga seostada ei oska.
Auto on E34 525 aastast 88.

12. kaitse kohta (15A) kirjutab kaitsmeploki kaan niimoodi:
Rückfahscheinwerfer (12) - Tagurpidikäigu tuli
Dämpfkraftverstellung (12) - Tundub olevat gaas amordi reguleerija
Heizbare Spritzdüse (12) - Soojendatav pihusti
Spiegelverstellung (12) - Peegli liigutamine

15. kaitsme kohta (7.5A) on selline jutt:
Bordcomputer (15, 17, 20) - Pardakompuuter
Check-Control-Modul (15, 20)
Scheibenwischer (15) - Kojamehed
Standheizung, Standlüftung (15, 20, 28) - Paigal soojendus, paigal õhutus

Kui tegu on mõne tüüpveaga ja keegi oskaks kohe õige koha kätte juhatada, kust viga otsida, oleks väga tänulik.
Samuti oleks ka suureks abiks, kui keegi tõlgiks ära, mille jaoks need kaitsmed on, siis natuke lihtsam viga otsida, ise ei jaga saksakeelt sõnagi.

Tõlked on umbkaudsed ja otse tõlkes kuna saksakeelt natuke jagan aga tehnilisi väljendeid eriti mitte.

Need paigal soojendus ja õhutus on need vidinad mille saad panna taimeriga tööle, et näiteks talvel oleks auto selleks ajaks juba soe kui sina sisse lähed ja suvel palavaga oleks auto mõnusalt jahe. Tavaliselt ka kaugjuhtimmispuldiga.
Kui enam kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab!
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Suured tänud tõlke eest :)
asi tundub täitsa loogiline, sest ei tööta mul elektripeeglid, ega ka tagurpidikäigu tuled.
õhtul tester pihku ja lühist otsima.

aknapesuga siis ilmselt pumbas mingi viga... kisun ka selle maha ja kontrollin kõik juhtmed üle.
Kasutaja avatar
Time
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 09.09.2004 09:44 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Time »

to serxx: oooh sul tester olemas??..........ja oskad kohe ära öelda kah kus, milles viga??............oleks vaja kah su testrit kasutada??
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Time kirjutas:to serxx: oooh sul tester olemas??..........ja oskad kohe ära öelda kah kus, milles viga??............oleks vaja kah su testrit kasutada??
kui sa mõtled, et testeri all mingit aparaati, mis kohe ütleb kus viga, siis nii see küll ei ole... testri all mõtlesin multimeetrit... et siis pingeid ja takistusi ja voolutugevusi mõõtma... ja kindlasti ei oska kohe öelda kus viga.
lühise puhul voolutugevus väga kõrge, takistus null... kehva ühenduse puhul pinge madal, voolutugevus nõrk, takistus suur... elementaarne koolifüüsika... kui see ei aita, siis mõne autoelektriku juurde oma murega.

Kas see 12. kaitsme mure ei või olla seotud äkki sellega, et tagurdustuled on luugi sees ja see juhe mis sinna läheb on kuidagi kulunud ja annab lühist?
Lihtsalt idee esialgu... kohe praegu ei saa ka uurima minna, kuidas need juhtmed seal jooksevad.
Kasutaja avatar
Time
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 09.09.2004 09:44 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Time »

to serxx: ei ega ma ei mõelnudki et sul mingi eriline tehnika kodus on, aga mul pole seda kõige tavalisemat voolu mõõtmise testrit......
Hmmm nojah üks mitmetest variantidest aga tasub ikkagi järgi vaadata......see tagurdustulede juurde jooksev juhe.
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Tavaline multimeeter võiks põhimõtteliselt igalühel kodus olemas olla.
Kui natukenegi koolis füüsikatunnis käidud ja natuke ka tehnilist taipu, saab paljud probleemid ise lahendatud.
Kallis see ka ei ole, enda oma eest maksin vist 200 midagi krooni...
Ma kõigepealt üritan oma elektrisüsteemi üle vaadata niipalju kui oskan ja peale seda võin selle välja laenata küll, kui soovi on.
Kasutaja avatar
Time
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 09.09.2004 09:44 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Time »

to serxx: oleks soovi küll................eks füüsika tunnis sai käidud ja tehnilist taipu ja peamine et huvi on............tahaks ikka ise pusida äkki saab korda........ja kui ei siis jah tuleb pappi välja käia.
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Eile õhtul üritasin siis viga tuvastada.
Panin kaitsme asemele ampermeetri ja hakksin uurima, et mis ja kuidas käib.
15. kaitsmega oli asi lihtne, voolu tugevus oli kohe kui aknapesu näppisin üle 10A, kaitse aga kõigest 7.5A... uurides aknapesu pumpa, selgus, et see ei tööta... viga käes.
12. kaitsmega oli asi keerulisem. Paigaldasin samuti ampermeetri kaitsme asemele ja hakkasin vaatama, mis juhtub erinevaid asju sisse-välja lülitades. TAgurpidikäigu tuled hakkasid ilusti tööle, või täpsemalt ainult üks nendest, voolu tarve 1.7A umbes... probleemi pole... elektri peeglid samuti töötasid, esimest korda üldse sellel autol, niikaua kui see minu käes on olnud :) voolu tarve umbes pool amprit... kõik tundus nagu ilus... proovisin ka autot käima panna ja siis kõike teha... ei mingit probleemi, voolu tarve jäi koguaeg alla 2A.
Paigaldasin siis uuesti kaitsme ja läksin uurima, et miks üks tuli ei põle. Vastust sellele ei leidnudki, enne läks juba niipalju pimedaks, et ei näinud enam suurt midagi teha, kuid selgeks sai see, et tulele ei tule voolu peale. Eks ma mõnipäev lammutan luugi rohkem lahti, et näha kus need juhtmed hargnevad.
Olin juba päris rahul, kõik tundus ilus ja lootsin, et lõpuks ometi saan ka tagurdada nii, et näen kuhu sõida ja ka peegleid saab lõpuks ometi seest elektriga reguleerida, kuid see rõõm oli väga üürike. Lõpetasin kõik ära, pakkisin tööriistad kokku ja tahtsin veel korra proovida, kuidas kõik töötab... ja jälle... plaksti kaitse läbi.
Hetkel on veel on jäänud lootus, et tagaluugis on midagi ikkagi valesti ja see põhjustab seda... aga kui ka seal peaks kõik korras olema, siis hetkel nagu ei kujutagi ette, kust viga edasi otsida.
Kasutaja avatar
Time
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 09.09.2004 09:44 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Time »

to serxx: siis oli sul päris lõbus õhtupoolik, vähemalt ühe vea leidsid üles. Jõudu siis selle teise kaitsme lühise lahendamisega, siis on sul äkki veel mingeid vihjeid, kustkohast viga otsida, mul just see 12. kaitsmega põhikamm.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8454
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

vaadake kindlasti üle see juhtmepunt mis mööda vasakut pagasniku hinge jookseb,see peaks olema tüüpiline probleemi koht, kus juhtmed murduma kipuvad.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

serxx, kui esituli ei põle, siis ei pruugi viga olla üldse mitte juhtmestikus.
Vaata neid juhi pool kaitsmeplokis asuvaid suuri plastikkattega tahvleid. Kougi plastik ümbert ära ja uuri jooteid....külmjooted tee üle ja peaks töötama jälle
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Esituledega probleemi ei ole, just nimelt tagumistega, täpsemalt tagurdustuledega... üks neist töötab ja teine mitte.
Ma eeldan, et tagurdustuledele tuleb siiski üks juhe eest ja hargneb kuskil kaugemal kaheks... või ma eksin?
Kui tuleks eraldi juhtmed, siis peaks ka armatuuris ütlema mulle ilmselt, et üks neist ei tööta?

Ja miks see kaitse koguaeg läbi põleb?
Kas ühe tule mitte töötamine võib olla seotud kaitsme läbipõlemisega?
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Niisiis mina targemaks ei saanud...
see suur tulede plokk, mis kaitsmeplokis, ei mõjuta tagurdustulesid, proovisin järgi, seega seal viga olla ei saa.
Tagaluugist hetkel ka mingit viga ei leidnud, seega ilmselt kuskil juhtmestikus ikka.
Välisel vaatlusel tundus ka tagaluuki minev juhtmekimp korras olevat...
Nii et hetkel siis suht nõutu, enam ei oska suurt midagi ette võtta.
Järgmisel palgapäeval tuleb ilmselt võtta ette tee patriku jutule.
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Niisiis juhtus selline asi, et sai ühe sõbraga koos seda asja korra huvipärast vaadatud.
Sõber läks vahetas kaitsme ära ja kõik toimis ilusti... nii kui kapoti kinni lõi, läks salongivalgus hetkeks tumedaks ja oligi kaitse jälle läbi.
Kõige tõenäolisem on, et viga põhjustab kapotti minev juhtmekimp, mis tekitab kuskil lühist. Hetkel pole veel aega olnud, et asja valges uurida.
Kas keegi teab, mis juhtmed sinna üldse lähevad? Esmapilgul nagu ei tundunud ühtegi elektriga töötavat asja kapoti küljes olevat.

Üks teine probleem on elektiga veel. Nimelt aegajalt lööb armatuuri veateate "BRAKE LT CIRCUIT", mis peaks siis tähendama piduritulede juhtmestikku.
Kuna pidurituled töötasid, siis ei pööranud sellele erilist tähelepanu, kuid ühel pimedal õhtul hoovi tagurdades avastasin, et nii kui gong käib ja veateade tekib, pidurituled enam ei tööta :( Tuled süttivad alles sekund-kaks hiljem ja vahel ei süttigi...
Probleem on üsna tõsine, sest linnas sõites võib nii mõnigi algaja juht ja ka mõni kogenum juht selle tõttu lihtsalt tagant sisse sõita ja see pole just asi millest ma väga vaimustuses olen.
Oskab keegi nõu anda, kust võiks sellele probleemile lahendust leida? Milline osa piduriahelast võiks seda probleemi põhjustada?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

serxx kirjutas:Milline osa piduriahelast võiks seda probleemi põhjustada?
Lüliti pedaali juures? (PS seal on sama korpuse sees kaks lülitit tegelikult, sellepärast ka neljane pistik). PPS mõlemad lülitid peavad töötama.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

priitv8 kirjutas:
serxx kirjutas:Milline osa piduriahelast võiks seda probleemi põhjustada?
Lüliti pedaali juures? (PS seal on sama korpuse sees kaks lülitit tegelikult, sellepärast ka neljane pistik). PPS mõlemad lülitid peavad töötama.
Milleks neid kaks on?
Teine ongi lihtsalt kontrollimiseks?
Või on teine näiteks selleks, et püsikiirusehoidja maha võtta kui pidurit puudud või veel mõneks muuks huvitavaks otstarbeks?

Igaljuhul homme tööle ei pea minema, siis aega seda lammutada ja vaatan üle, kuidas need lülitid seal välja näevad.
Huvitav palju selline asi ka uuena maksta võiks ja kas seda ka b-osana saab?
Kasutaja avatar
Time
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 09.09.2004 09:44 16
Asukoht: Tallinn

Re: E-34 elektri jama, kuhu minna mida teha.

Postitus Postitas Time »

Time kirjutas:Nii....autoks siis 525 90.a. paar probleemi elektriga. Esiteks ei põle armatuuri taustvalgustus.....pimedal ajal suht jama sõita eriti maanteel....kiskusin kellade bloki lahti ja kontrollisin taustvalgustuse pirnid üle......kõik olid terved........ülejäänud väiksemad tuled põlevad armatuuris aga ainult taustvalgustus on puudu.
Teiseks on kaitsmekarbis väike kamm. Kui panna (vist oli 12. kaitse) mis on tagurdustuled....ja veel 2 - 3 asja, kaitse sisse siis lööb kohe läbi.
Kustkohast abi saada või mis peaks tegema, kuhu pöörduma. Ise eriline suur elektrik ei ole.
Niiiiii selle esimese probleemi armatuuri taustavalguse sain korda, parandus läks maksma 50.- :) Viga oli nimelt selles armatuurist vasakul olevas dimmeris(kustkohast saab tulede heledust ja tumedust reguleerida), vahetasin selle ära ja oligi korras, nüüd pimedas näeb spidot ka. :)
Seoses sellega tahaks tänada mõningaid inimesi siin kelle käest inffi sain, nagu "kristo1979" ja tema oli sellist lahendust kuulnud "priitv8" käest.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

serxx kirjutas:Milleks neid kaks on?
Teine ongi lihtsalt kontrollimiseks?
Või on teine näiteks selleks, et püsikiirusehoidja maha võtta kui pidurit puudud või veel mõneks muuks huvitavaks otstarbeks?
Jep, üks lülib tulesid, teine CCM-is testrežiimi. Püsikiirusehoidja nullimine jm. pidurisignaali saajad on lülitatud tuledega paralleelselt, testiahel on üksi.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

minuteada teevad need tulede juhtmed tagumise istme all pisikese kohvipausi ja siis liiguvad edasi igasse tulesse oma juhe luugi sees mingit hargnemist ei toimu kuid tavaliselt lähevad katki murdivad ja lühistuvad juhtmed just juhipoolse luugihinge küljes oleval juhtmepundil omalon kaks autot olnud ja mõlemal olen seal juhtmeid pallind
Vasta