ASC

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
nuki
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 23.08.2004 05:23 45
Asukoht: tallinn

ASC

Postitus Postitas nuki »

Mis moodi töötab ASC tehnilise poole pealt vaadatuna ?
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Ees ja Tagarattal on kiirusandurid
ASC võrdleb eimeste ja tagumiste ratasete pöörlemise erinevust ja kui erinevus ületab kindla protsendi sekkub ASC hakkates pooma mootorit. Mida suurem pöörlemise kiiruse vahe seda kõvemini poob.
NB! Tagarattas ei tohi kunagi olla väiksem esimesest kuna tagumine ratas pöörleb suurema kiirusega kui esimene ja sellest saab arvuti aru kui tagarataste kaapimine toimuks. Esimesed rattad võivad väiksem olla kuid mitte eriti siis hakkab streikima Tempomaat. Ei hoia kiirust lülitab üsna kohe ennast välja.
Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Ahaa nüüd siis saan ma aru miks 725 TDSA-l on rattakoobastes msikid karbid, just eile istusime garaazis ja mõtlesime milleks need.
Noo näed inimene õpib elu lõpuni.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Viljar_V kirjutas:Ahaa nüüd siis saan ma aru miks 725 TDSA-l on rattakoobastes msikid karbid, just eile istusime garaazis ja mõtlesime milleks need.
Noo näed inimene õpib elu lõpuni.
Vaevalt, et need ASC pärast seal on. ASC tegelt on põhimõtteliselt äraspidi töötav ABS ja reeglina ka ABS-ga kokku ehitatud. Viimane päris ASC oli vist E34 535i-l. Alates 1990-st on juba ASC+T ja E38-st alates vist isegi standardvarustuses ja lisana sai tellida DSC. Selle jaoks võivad küll kiirendusandurid olla.
Kui Sa suudaksid selle karbi pealt BMW varuosakoodi maha lugeda, saaks muidugi täpselt teada, millega tegu.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
nuki
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 23.08.2004 05:23 45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas nuki »

Ma vaatasin selle ASC kohta www.bmw.ee leheküljelt tehnilisest leksikonist ja seal pildil oli näha et libeds kohas kus üks tagumine ratas hakkab libisema seda pidurdatakse, seda tehakse siis piduritega? Kas selles seisneb siis mootori poomine ? Mulle tunduks loogiline kui näiteks mootori jõudu tõmmatakse elektrooniliselt alla aga siis ju ei saa seda ühte ratast eraldi aeglustada. Kui piduritega pidurdatakse siis see ju suht koormav piduritele :roll:
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Ei ASC puhul ikka elektrooniliselt pootakse mootorit.
DSC jms edasi arendatud süsteemid on targemad need kannavad erinevalt üle jõumomenti sõltuvalt millise tee katte peal on ratas sellega saavautatakse stabiliseeriva toime.... + mootori poomine ja rataste pidurdamine ühesõnaga mida kaasaegsem süsteem seda rohkem keemiat
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Anti »

Eerik_K kirjutas:Ei ASC puhul ikka elektrooniliselt pootakse mootorit.
DSC jms edasi arendatud süsteemid on targemad need kannavad erinevalt üle jõumomenti sõltuvalt millise tee katte peal on ratas sellega saavautatakse stabiliseeriva toime.... + mootori poomine ja rataste pidurdamine ühesõnaga mida kaasaegsem süsteem seda rohkem keemiat
ASC+T puhul toimib asi siiski nii, et kuni kiiruseni 40 km/h pidurdatakse libisevat ratast ratta enda piduriga ja kiirustel üle 40 km/h siis vähendatakse mootori võimsust. Idee peaks olema selles, et väiksematel kiirustel veojõukontroll toimib siis ka nö diffrilukuna, pidurdades just seda ratast, mis läbi libiseb, mitte mõlemaid korraga ja sellega juhtides siis rohkem jõudu pidavale rattale.
Kasutaja avatar
andresv
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 30.06.2004 15:01 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas andresv »

Eerik_K kirjutas: Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
kui armatuuris see kolmnurgaga hüüumärk põleb, kas siis see ASC on välja lülitatud või sees?
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

andresv kirjutas:
Eerik_K kirjutas: Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
kui armatuuris see kolmnurgaga hüüumärk põleb, kas siis see ASC on välja lülitatud või sees?
Kui stabiilselt põleb, siis on väljas.
Kui aga vilgub aeg-ajalt, siis järelikult rakendub parasjagu. Seda peaks ka tunda olema.
530d
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

kusjuures tänavasõidul ei tunne seda rakendamist suurt midagi (suvel)- pigem näed armatuurilt, et midagi toimus (muidugi kui sa eraldi ketsi ei ürita anda) aga talvel tunned seda kohe täie rauaga ja asi toimib- vahest lumes kinni istudes on selline tunne, et nii nüüd labida järgi aga läheb natsa aega ja kaevabki ennast välja :D
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
pudruc00l
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 21.12.2004 17:28 46

Postitus Postitas pudruc00l »

rumal küsimus, aga kas e30'l ka mingi traction control kunagi olemas on olnud/võimalik panna ?
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

ASC+T'd küll ise paigaldama ei soovita hakata :) Kui üldse selline asi antud mudelile olemaski oli. Pangi peale E36'le vähemalt ainult tehases.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

:roll: kusjuures mõni ärksam tegelane ASC võib isegi peale kompunnida (muidugi mis selle hind võiks olla)- nimelt ASC töötab ju kuni 40 km/h ABS-i pealt, uuem DSC juhtimine hakkab kohe ajust- või on liialt utoopiline?
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Sisselaskekollektor vist isegi erinev M50'l millel ASC peal... midagi sellist mulle UM'ist seletati 1kord.. kuigi täie kõrvaga sellel hetkel ei kuulanud...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Tauri kirjutas::roll: kusjuures mõni ärksam tegelane ASC võib isegi peale kompunnida (muidugi mis selle hind võiks olla)- nimelt ASC töötab ju kuni 40 km/h ABS-i pealt, uuem DSC juhtimine hakkab kohe ajust- või on liialt utoopiline?
Nii ASC kui DSC on tegelikult ABS-i ajusse ehitatud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
pudruc00l
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 21.12.2004 17:28 46

Postitus Postitas pudruc00l »

auto ise on 91.sept e30 .18i cabrio ( etk väidab VIN'i järgi vähemalt nii )

nagu ma aru saand olen, on viimastel e30'tel ja esimestel e36'tel nii mõndagi ühist .. kas ka aju(de) poolest ?
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

4 pütised mootorid olid tõesti samad E36'l alguses... aga kas aju ka täpselt sama on, seda ei tea.
nuki
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 23.08.2004 05:23 45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas nuki »

Jäin täistuisand teele lumme kinni, proovisin küll nii ja naa, kuid ei midagi. Oli juba plaan minna labidat ei tea kuhu otsima kuid siis tuli mõte ,et prooviks nii kui ASC on välja lülitatud :idea: , peale mõnda aega pusimist olin väljas kuigi enne tundus asi lootusetu :)
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

:D eks see ole nii ikka, et vahest aitab ainult toores jõud- ka korra samalaadne kogemus ;)
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

üldiselt lumehanges võib heaga DSC välja lülitada, 8 juhul 10-st saab lihtsamalt sedasi välja.
Minuteada DSC(mis vähemalt 750-l on) pidurdab rattaid. Ringrajal sõites DSC sisse lülitatuna ja pidureid väga vähe kasutades olid peale sõitu pidurid väga väga kuumad+vahetevahel kurvides oli näha mõne ratta juurest, mida pidurdati kummi suitsu(samas ilma DSC-ta sõites seda polnud näha)

siin on pikalt laialt seletatud sellest http://www.bmwworld.com/technology/dsc.htm
BMW M5 V10
Vasta