K: Soovitage akut E34, 525i, M20

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

K: Soovitage akut E34, 525i, M20

Postitus Postitas Kristo_P »

Oleks siis soov uus aku soetada. Igasugused soovitused ja kommentaarid akude kohta oodatud ja hind võiks jääda 1000 kr piiresse!
(P.S koormust lisavad veel võimendi ja woofer)
Lancer EVOLUTION 9
serxx
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 04.06.2004 14:13 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas serxx »

Ka minul sama probleem, et sooviks uut akut.
Sellist siis, mis kapoti alla käib.
Samas tunneks huvi ka sellise vastu, miks taha istme alla mahuks, seal koht olemas ju ja võiks ka kaks akut peale panna.
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

ise oman juba päris mitmendat aastat boschi silver 70 ah akut, ja siiamaani pole veel hätta jätnud välja arvatud oma lollused, tuled põlema jne. aga ainus jama asi see et **** istme alla ei taha ära mahtuda teine :S
Viimati muutis toivoku, 04.01.2005 20:17 49, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ampertunnid pole bmw mootori puhul esmased.

6-potise mootori puhul on oluline käivitusvool, mis peab olema vähemalt 500 amprit. Enamike autode akud annavad aga alla 400.

Ehk siis tavaline pliiaku peab olema päris suur (70 Ah jne) või mingi vingem hõbeaku (kallim). Istme alla muidugi kõik ei mahu.

Kellel aku pagassis, sinna mingit 55Ah juustu pole mõtet panna, vahepeal on 2.5 meetrit juhtmeid ka (voolutugevus langeb vahepeal).

Endal kogemus olemas, kui ostsin "kaalusäästu" eesmärgil mingise 55ah
aku 520-le ja pärast läks auto pikema väntamisega käima. Viskasin selle hiljuti minema ja panin 530A andva 70ah aku - näita ainult võtit.

Aku elueal pole üldiselt suurt vahet, kas on Bosch, Varta või Hankook. 4a perioodilist kasutamist - ja kõik on jokk. Kallimad (hõbe, nikkel) jne akud on väiksemate mõõtude juures paremate näitajatega.

Originaalis peale pandud Varta akusid küll 3a vanal autolt pealt visatud ja poes uue järgi käidud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

To toivoku: See küll eriti veenev argument pole et sa juba päris mitmendat seda marki akut omad. See ju näitab seda et neid ikka päris tihti vahetama pead. Või vahetad autosid?
E 34 M50B25
53 840 111
Kontson
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 11.09.2004 21:16 56
Asukoht: Inglismaa

Postitus Postitas Kontson »

Olts kirjutas:To toivoku: See küll eriti veenev argument pole et sa juba päris mitmendat seda marki akut omad. See ju näitab seda et neid ikka päris tihti vahetama pead. Või vahetad autosid?
loeme toivoku posti nüüd uuesti läbi ikka
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

toivoku omab ise vaid ju unistusi :P , kõigepealt peaks kooli lõpupabereid ja autohjuhilubasid omama :P . Väljendaks ehk pisut reaalsemalt mis ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Kristo_P
Huviline
Postitusi: 841
Liitunud: 28.09.2003 23:40 21
Asukoht: Florida - Miami

Postitus Postitas Kristo_P »

Aare kirjutas:Ampertunnid pole bmw mootori puhul esmased.

6-potise mootori puhul on oluline käivitusvool, mis peab olema vähemalt 500 amprit. Enamike autode akud annavad aga alla 400.

Ehk siis tavaline pliiaku peab olema päris suur (70 Ah jne) või mingi vingem hõbeaku (kallim). Istme alla muidugi kõik ei mahu.

Kellel aku pagassis, sinna mingit 55Ah juustu pole mõtet panna, vahepeal on 2.5 meetrit juhtmeid ka (voolutugevus langeb vahepeal).

Endal kogemus olemas, kui ostsin "kaalusäästu" eesmärgil mingise 55ah
aku 520-le ja pärast läks auto pikema väntamisega käima. Viskasin selle hiljuti minema ja panin 530A andva 70ah aku - näita ainult võtit.

Aku elueal pole üldiselt suurt vahet, kas on Bosch, Varta või Hankook. 4a perioodilist kasutamist - ja kõik on jokk. Kallimad (hõbe, nikkel) jne akud on väiksemate mõõtude juures paremate näitajatega.

Originaalis peale pandud Varta akusid küll 3a vanal autolt pealt visatud ja poes uue järgi käidud.
Mis sa siis soovitaksid ? Sest hetkel on mul 535 pealt võetud aku ja genekas ei jõua seda täis laadida sõidan ainult väikseid otsasi. Samas tahaks panna võimalikut võimsa aku mille laadimine genekal üle jõu ei käiks. Mis tehase poolt üldse ette nähtud on 125kw mootorile?
Kas 75ah aku piisab?
Lancer EVOLUTION 9
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

cardo kas selleks et siin jahuda teiega peavad olema mul autojuhiload ? koolitunnistus on olemas aga mitte keskkooli, olen ma sinsut nüüd mingil märäal kehvem? kui nii siis arvan et sa peaksid oma egole teise 500 bemari veel soetama. ;)
tean et mul see yks sama boschi silver aku olnud kindlasti kauem kui 4 aastat ja töötab ideaalselt veel.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ise kasutan eelmise talve keskpaigast saate Exide'i miskist diisliakut. 75Ah, 760A käivitusvoolu. Arvestades tarbijate hulka minu autos, peab asi väga hästi siiamaani veel vastu.
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

sry toivoku postist jäi sõna "aastat" kahe silma vahele :roll: , eks edaspidi peab hoolsam olema. Muidu tehasemanuaal pakub järgmist: 520/525(M20) 50 Ah;530/535(M30) 75 Ah; 524 85 Ah.
E 34 M50B25
53 840 111
Vasta