K: jahutus systeemi kohta

Üldised arutelud ning näpunäited
Rain J
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09.02.2005 12:11 27
Asukoht: tallinn

K: jahutus systeemi kohta

Postitus Postitas Rain J »

asi siis selles et autosse sooja ei puhu (ainult välis temp.) kuid armatuuril olev andur läheb ca. 20min kriiitilise punase peale milles võib asi olla kust alustada vea otsimist? auto kohta oskan niipalju öelda ett E34 88aasta 525 vanema tüübi mootor
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Tosool on sees?
BMW 530d -01 142kw Pilt
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Re: K: jahutus systeemi kohta

Postitus Postitas ravia »

Rain J kirjutas:asi siis selles et autosse sooja ei puhu (ainult välis temp.) kuid armatuuril olev andur läheb ca. 20min kriiitilise punase peale milles võib asi olla kust alustada vea otsimist? auto kohta oskan niipalju öelda ett E34 88aasta 525 vanema tüübi mootor
...või õhk süsteemis.
Rain J
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09.02.2005 12:11 27
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Rain J »

ei ole tosooli ausõna heh ;)

aga seda õhutamise asja vist tasub proovida see pidi muidugi ilge geberneet olema rrr :roll:
Erik_G
Huviline
Postitusi: 434
Liitunud: 21.12.2002 15:57 00
Asukoht: Merivälja
Kontakt:

Postitus Postitas Erik_G »

vanemal tyybil on seal termostaadi pesa peal polt keerad selle lahti ja valad paisupaaki niikaua vedelikku peale kuni sealt poldi alt hakkab vedelikku tulema lased sellel voolata natuke ja siis keerad kinni.
bemari
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 30.01.2004 17:01 34
Asukoht: Tallinn, Harjumaa

Postitus Postitas bemari »

VEEPUMBA VIGA :? tavaliselt
Kasutaja avatar
Kix
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 17.09.2004 10:07 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kix »

M20 tüübi mootori veepumba viga ei esine sellisel kujul!
need targad kuid kaljukindlad sõnad lausus valdek :D
Rain J
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09.02.2005 12:11 27
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Rain J »

hmm tänud
kuid kas selline asi on võimalik et süsteem kuskilt umbes sest selline mulje jääb et systeemis ei käi vedelik ringi :oops: :roll: :shock:
järsku on mõningased näpunäited kellelgi varukast võtta kuidas seda kontrollida :idea: :?: :shock:
Kasutaja avatar
eclipse
Huviline
Postitusi: 261
Liitunud: 03.01.2005 23:13 26

Postitus Postitas eclipse »

äkki oopis jääs süsteem või siis tõmmanud jääs veepumba labad puruks?
530d
Rain J
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09.02.2005 12:11 27
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Rain J »

vot seda ei tahaks hästi uskuda kuna viga tuli soojemal ajal jääs see asi olla ei saand
Kasutaja avatar
quattro
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 08.02.2005 00:00 23
Asukoht: tallinn 5254238

Postitus Postitas quattro »

äki termostaat peetis :D
Kasutaja avatar
Margus_L
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 08.05.2004 11:02 43
Asukoht: lõuna

Postitus Postitas Margus_L »

Rain J kirjutas:vot seda ei tahaks hästi uskuda kuna viga tuli soojemal ajal jääs see asi olla ei saand
mnjaa... minu kogemused ütlevad et kõige rohkem külmumise jne vigu ilmnevadki just selliste väikeste 0 kuni seal miinus kolm , ja kui on niiske tuul ja sajab mingit märga jäidet. et ikka võid proovida veidiks kas siis garaazi sooja või puhurit :roll:
GAY.. Girls Are Yummy ;)
Kasutaja avatar
Roger10
Huviline
Postitusi: 144
Liitunud: 23.06.2003 08:57 57
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Roger10 »

Termostaati võid ju kontrollida! Kisud maha ja paned keevasse vette! Kohe näha kas klapp avaneb või mitte! Mul oli see viga et soojaks ei läinud erit, ainult pika sõidu peale! Tuligi lõpuks välja et termostaat hoopiski ei sulgunud ja ringlus oli koguaeg taga! Aga selise veekoguse (tosooli) soojendamine talvel võtab ikka sitaks aega. Eriti kui sa veel sõidad üle 80, siis jahutab külm õhk sellegi sooja mis on mootorist tulnud ära! :lol:

Aga õhutamine on jah paras k***! Ise ikka olen vaeva näinud kõvasti. Mulon uuetüüdi mootor ja see polt õhutamiseks seal puudub. Ainukene junn mis seal on on paisupaagi peal olev õhutuse kruvi! Aga üldiselt ajasin masina garaazi kaldteele ja mootor tööle ja kui asi juba soojaks läheb siis surub õhu välja! Kaldteel olin siis nina ülespoole ikka! Ja tosool tuleb valada üldilselt sisse ülemisest lõdvikust! MITTE RADIKASSE! Keerad klabri lahti ja valad otse lõdvikusse! :!:
Rain J
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09.02.2005 12:11 27
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Rain J »

hmm sai siis lõdvikud lahti kistud ja ennäe imet mootorisse minev lõdvik allpool siis enne klambrit yks 0,5-1 cm pragu sees kust parajal määral oli k vedelikku välja jooksnud(see seletab esiteks juba vedeliku kadumise) loodetavasti ongi asi nii lihtne et sealt sai õhku peale ja vedeliku ajas välja nii et uus lõdvik peale ja vaatab mis saab :| ;)
margsu
Huviline
Postitusi: 506
Liitunud: 26.09.2004 12:07 10
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas margsu »

Lugesin küsimust ja vaatasin postituse aega. Praegu on ju talv ja autor ise ütles, et ei ole tal dosool seal masinas. Mina arvan, et on jääkristallid ees kusagil. Oli kord endal opel, mis eriti jahutus vedelikku ei pidanud. Ja seal tekkis küll see jama, et külma ilmaga võttis jää ette ja salongi sooja ei puhunud. Ja loomulikult temp tõusis väga kõrgele. Aga kuna tegu oli opeliga, siis oli suva kas jookseb kokku või ei. Seega igal ajal ikka vastav vedelik jahutussüsteemi ning kontrollige ikka lõdvikuid ja termostaate kah. Ja kui on kunagi veega sõidetud, siis peske kindlasti süsteem korralikult ära kah, sest salongi soojendus radikad jäävad veega kinni. So kogub katlakivi torudesse ja õhtal ta ongi.
Rain J
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09.02.2005 12:11 27
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Rain J »

heh kui sa nüüd hoolikalt vaatad siis ytlen ma et mul ei ole tosooli sees läbi huumoriprisma ;) ja et kuhu siis seda valama peab?
Rain J
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 09.02.2005 12:11 27
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Rain J »

nii sai siis täna sauelt uus tosoolilõdvik ostetud kogu systeem ära puhastatud uus tosool sisse ja näe jällegi on yks bmw tallinna teedel tagasi ;)

suurimad tänud kõigile kes võtsid vaevaks vastata tundub et seekord sain ise asjast yle ja suht kergesti aga siiski tänud ;) :!:
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

heal juhul kõik korras selleks korraks, kehvemal juhul sai plokikaas kuuma
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
ziil01
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 24.11.2004 21:43 04
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ziil01 »

mnjaaa eks see siis mõne aja pärast tunda anna...;)
kristjan128
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 08.08.2003 13:43 03
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas kristjan128 »

Kaevasin vana teema üles, ei hakanud uut tegema. Asi siis selline, et mis jama olla võib...temp. näidik ei taha keskele minna, jääb sinna veerandi kanti, pika sõidu peale alles läheb normaalasendisse, kui soojenduse põhja lükkan, kukub taas sinna veerandi kriipsu juurde. Sooja tuleb salongi normaalselt muidu. See ka, et tosooli on hakanud kaduma, õliga segamini ei ole, valan nüüd peale seda siis kuu kekpaigani kuni UM-i läheb ja kärutan selle ajani rahulikult edasi või mis?
BMW 525 E39/ galant 2,5 v6
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Postitus Postitas veix2 »

Vaheta termostaat,kindlalt selle viga.
E38 740d 2000a.
coupe924
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 01.09.2006 11:47 55
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas coupe924 »

:cool: vedelik võib ka silindri ja sumsikaudu kaduda ;)
On olnud igasuguseid BMWsid alates 323 ja lõpetades 745 Turboga. Momendil siiski vaid Phaeton 5.0 ja just hiljaaegu lisandus E36 325 (hobi liikur)
Kasutaja avatar
Aivar
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 28.03.2004 15:43 10
Asukoht: Tallinn - Viimsi

Postitus Postitas Aivar »

Roger10 kirjutas: Aga õhutamine on jah paras k***! Ise ikka olen vaeva näinud kõvasti. Mulon uuetüüdi mootor ja see polt õhutamiseks seal puudub. Ainukene junn mis seal on on paisupaagi peal olev õhutuse kruvi! Aga üldiselt ajasin masina garaazi kaldteele ja mootor tööle ja kui asi juba soojaks läheb siis surub õhu välja! Kaldteel olin siis nina ülespoole ikka! Ja tosool tuleb valada üldilselt sisse ülemisest lõdvikust! MITTE RADIKASSE! Keerad klabri lahti ja valad otse lõdvikusse! :!:
Njah.
Ei hakanud uut teemat tegema kui analoogsed probleemid siinsamaski lahkamisel.

Mul ka õhutamise probleem. E39 528, sai just veepump vahetatud (ühes teemas juba lühidalt seletasin kogu probleemi) - muideks vana pump oli tüüpilise veaga: veesärgipoolse vedelikuajamiketta murdumine + muu jama - ajasin ka auto üsna upakile nina taevapoole ja sain vähemasti endaarvates suurema õhu välja, aga võta näpust. Salongi tuleb paremal juhul leige ja temperatuuriseier istub punasele päris kähku, lisaks kompu märkused jahutusvedeliku temperatuuri suhtes.

Kas on veel mingeid ideid peale tosooli ülemise radiaatorilõdviku otsast sissevalamise, auto nina kõrgema künka suunas (või minupärast kruusahunnikuotsa trügimise) parkimise ja tasapisi tõkati mootorit ringi käiates õhku radiaatorist välja lastes või mida teha?

Eks kuidagi pusiks ka ise asja joonde, aga oleks vägagi teretulnud juba asjaga kokkupuutunute näpunäited. :)
Kasutaja avatar
foxracer00
Huviline
Postitusi: 181
Liitunud: 26.09.2006 22:25 07
Asukoht: Türi
Kontakt:

Postitus Postitas foxracer00 »

Oliver; 56718492; bmw 525 1991a
Tahad oma akendele aknalaudu?Helista;)
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

Kui õhutamine ei aita siis oleks parem kohe kaanetihend ära vahetada, vastasel juhul sa keedad seda senikaua kuni mootor kuumeneb üle isegi külma veega...

Ise keetsin enda 730i juba mitu kuud ja sõitsin maha 2000- rohkem km ja lugesin vahetasin kõike mida andis isegi http://www.zone.ee/awto/weqe.jpg?2 see oli abiks kaa ja siis ostsin uue tihendi, mis lahendaski probleemi ära...

Olen väga rahul kuna minu KAAN(KAAS) on terve :D , seda kardan siia maani kuna tean et minul seier tõusis mitu korda punase peale....

Soovitan kohe nagu siin foorumis ise lugesin: ära keeda mootorit..
Muideks mulle müüdi auto SIIT FOORUMIST millel oli mootor keedetud nii et plokikaanel oli tihend ribadeks.....
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Kui ma nüüd hästi mäletan, siis üsna eduliselt toimis selline variant, et kui temperatuuriseier hakkas keskkohast veidi juba ülespoole ronima, keerasin töötava mootoriga selle õhutuspunni lahti, uuesti kinni, nats aega töötada/ sõita- kui uuesti üles hakkas minema, siis korra jälle bsshhh! õhk välja ja töötas. Paarist korrast minu meelest piisas. Autoks oli 525 24V tollal...
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

AARE530 kirjutas:Kui ma nüüd hästi mäletan, siis üsna eduliselt toimis selline variant, et kui temperatuuriseier hakkas keskkohast veidi juba ülespoole ronima, keerasin töötava mootoriga selle õhutuspunni lahti, uuesti kinni, nats aega töötada/ sõita- kui uuesti üles hakkas minema, siis korra jälle bsshhh! õhk välja ja töötas. Paarist korrast minu meelest piisas. Autoks oli 525 24V tollal...

Aga kui ei piisa ja tuleb punnidest auru ja nagu veduril häält, siis viga kindlasti pole õhutamises. Kui on veepump, lõdvikud, termostaat, (jahutussüsteem) korras siis kisu maha kaan.
Kasutaja avatar
Aivar
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 28.03.2004 15:43 10
Asukoht: Tallinn - Viimsi

Sõidab!

Postitus Postitas Aivar »

Sain enam-vähem jonksu.

Hommikul esimene asi, radiaatori korgi juurest (jääb vasakule) kõige ülemine lõdvik, vitsad mõlemast otsast lahti ja ülemine lõdvikuots ka ise radiaatori küljest lahti ja ammuli. Kuna lõdviku alumine pool ka juba vitsast järgi lastud siis keerasin selle lihtsalt püstisesse asendisse, justkui trehtel :P ning lisaks jäi lõdviku ots võrreldes plokikaanega ja kogu kupatusega tunduvalt kõrgemasse asendisse.

Valasin paraja soru sinna lõdvikusse, samal ajal silmitsedes mida teeb tosoolitase radiaatoris. Kui radiaatoris juba küllalt kõrge tase, siis kõik uuesti kribinal-krabinal kinni ja asi vask.

Sõitma. Esimesed 5km täiesti seier oma ideaalses asendis aga sooja eriti ikka ei tulnud. Siis hakkas jälle suruma punase ala suunas seierit. Damn. Kui sooja ei anna, siis on asi ikka niru ja tõsiselt.

10 min seisu ja tegin sama protseduuri, mis alguses. Mahtus jälle sorts tosooli.

Sõitma... kõik ok. 10km mõõdumisel hakkas natuke jonnima, seier hiilis natuke edasi keskpaigast, punase ala suunas. Kuna oli vilets moment seismajäämiseks (veel polnud hullu ka) tegin ühe mõõdasõidu teeparandusmasinatest ja voilaa! Seier vajus normi ja hakkas kliimaseade sellist kuuma andma nagu vanakurat ise katlakütjaks! :cool:

Veel 60km sõitu ja paar korda õrnalt püüdis seier hiilida jälle oma õigest positsioonist eemale ja piisas korra sidurit vajutada ning mõned korrad nii 4000-4500rpm vajutada. Kõik ok.

Tundub et vist läks õnneks. Eile tekkisid küll hallid juuksed pähe kui olukord oli veel teadmata ja teoreetiliselt oli plokikaane mahakruvimine täiesti võimalik kohustuslik töö.

Igatahes suured tänud kõigile! :D
Kasutaja avatar
Tarmo_K
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 02.08.2006 11:57 48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo_K »

Kuhu seda jahutusvedelikku siis lõpuks peab juurde valama? Lõdvikusse või paisupaaki?
Endine BMW omanik
Kasutaja avatar
Aivar
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 28.03.2004 15:43 10
Asukoht: Tallinn - Viimsi

Postitus Postitas Aivar »

Kindlasti lõdvikusse! Siin üks eelpoololev kommentaar rõhutab ka seda. :!:

Oleks ise kohe sellepeale tulnud, oleks võibolla juba ammu asjad korda saanud. Aga ega pea lõika ka iga kord, väsinud, tülpinud, tööasjad kummitavad peas ja sedasi hakkab ka vajalik loogiline mõtlemine mõnikord kannatama. :)

Kui juba kõik on täiesti normaalne, siis muidugi täiendavalt üle kontrollida, palju paisupaagis on ja vajadusel juurde valada, et normis oleks tasapind.
Vasta