• reklaam
PZU'

TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides

Moderaatorid: Henri., Ander, MargusA, Mürk

Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
crime
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 515
Liitunud: 24.08.2009 10:30 16
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 530d

Postitus 20.10.2012 22:18 31

Kuna endal olid mootori- ja käigukastipadjad läbi, siis otsustasin need ära vahetada. Leidsin internetist õpetuse, mille tõlgin siia eesti keelde.

Originaal:http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=748523

Esmalt eemalda põhja alt mootori- ja käigukastikatted ning plastikud mis kaitsevad roolilatti muda ja sopa eest.

Ise tegin töö ära tõstuki peal, aga saab teha ka garaažis(ei soovita) või kanalis.

kapoti alt keera lahti esimest vasakut patja kinni hoidev mutter(16mm), mis asub kütuse jahuti all.
Pilt
Pilt
Auto alt on näha alumist mutrit(16mm), mis asub kolmnurkse kujulise kronsteini keskel
Pilt
Pilt
Eemalda vaakumvoolik padja küljest(samas soovitan ka kõik vaakumvoolikud uute vastu välja vahetada)
Pilt
Tõsta mootor natuke tungiga üles, et eemaldada raskus padjalt ja keera lahti kolm polti mis hoiavad kolmnurkse kujulist kronsteini kinni.(16mm) Siis vaikselt tõsta mootor üles kuni kolmnurke kujulise kronsteini saab kõrvale lükata ja padja vahelt välja tõmmata.
Pilt
Tagasi panek on täpselt vastupidine ära võtmisele. Pane padi kindlasti õigesti alla ja pane vaakumvoolik padja külge tagasi. Kronsteini poldid käivad kinni 47 nm-ga.
Parem pool:
Kapoti alt eemalda õhuvõtu toru ja alumiiniumist turbo toru(osa mis läheb turbost vahejahutini.)
Pilt
Pilt
igaks juhuks pane kalts turbo toru sisse, et sodi turbosse ei läheks. Praegu on paras aeg ka turbo vaakumvoolikud välja vahetada sest kõik on juba lahti kistud.
Pilt
eemalda 13mm polt mis hoiab vaakumi reservuaari kinni. Nüüd peaks piisavalt ruumi olema et eemaldada 16mm polt mis hoiab patja kinni. Võib olla juhus et padi on mootori käpa küljes kinni, kui peaks nii olema siis tõsta mootorit natuke üles kuni padi käpa küljest lahti tuleb.
originaal õpetuses on kirjas, et tuleb eemaldada mootori massi juhe, aga mina seda lahti ei võtnud sest mulle ta ette ei jäänud.
Pilt
Nüüd eemalda kolm polti mis hoiavad kolmnurkse kujulist kronsteini kinni. Tõsta mootor üles poole, et pääseda ligi patja kinni hoidvale mutrile ja vaakumvoolikule.
Pilt
Tõsta taaskord mootorit nii palju üles, et saaks kronsteini kõrvale lükata ja padja vahelt välja tõmmata.(ise jamasin sellega väga kaua, just tagasipanek)
Tagasi panek on taaskord vastupidine ära võtmisele.

Edasi käigukasti juurde.
originaal õpetuses on kirjas, et peab eemaldama osa summutist ja kronsteini mis summutit kinni hoiab. Mina ei päästnud lahti ei summutit ega kronsteini sest ette need selle töö juures ei jää. Eemaldada tuleb ainult plekist kaitse(kinni nelja 13mm poldiga), see mis on kardaani all, kohe pärast käigukasti. Lisaks tuleb lahti lasta ka neli 13mm polti mis hoiab kägukasti kandurit kere küljes(täiesti ära ei pea võtma, kuigi originaal õpetuses peab. Lahti peab laskma selle pärast, et muidu ei mahu padjad välja).eemalda 13mm mutrid mis hoiavad patju kinni ning pane tung kasti alla ja tõsta kast üles kuni padjad kätte saab.
Tagasi panek on samuti vastupidine ära võtmisele.

Töö saab tehtud kuskil 3-4 tunniga. Endal läks natuke alla 3 tunni.
Loodan et kellelegi on kasu sellest tõlgitud versioonist.

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1152
Liitunud: 05.09.2010 21:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 26.08.2014 07:39 24

Vana teema küll juba, ent eile jamasin samamoodi nende mootoripatjade vahetusega. Juhipool sain padja ilusti vahetatud, kuid kõrvalistuja pool, sai mootorit veel rohkem püütud tõsta, kuid uut patja vahele ei saa, kuna ei teki piisavat vahet. Eelkõige jääb ette turbo õli äravoolu toru ja turbogeomeetria klapp. Milles võib jama olla.. Tundus korra, et lihtsam oleks vast isegi äkki sillatalagi lahti lasta :D

crime
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 515
Liitunud: 24.08.2009 10:30 16
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 530d

Postitus 05.09.2014 17:38 25

Endal mul mahtus küll, paras **** oli aga kuidagi ma ta sinn vahele sain. Mootori tõstsin nii palju üles, et hakkas juba kogu autot tõstma.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7525
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 05.09.2014 21:22 47

Ma pole küll proovinud, kuid tundub, et kui vabastada ka vastaspoole padi,
saab mootorit rohkem nihutada. Võibolla see aitab, proovige keegi järgi.
KSP - kõrgsurvepump

kaupo.k
Huviline
 
Postitusi: 295
Liitunud: 08.12.2007 17:40 41

Postitus 14.01.2015 09:29 32

Korraga vahetades jah lihtsam ja usun,et ka mõttekam,sest väliselt korralik padi oli ka katkine. Nüüd töötab nagu elektriauto :cool:

vmp
Huviline
 
Postitusi: 39
Liitunud: 20.12.2011 15:46 21

Postitus 11.01.2017 09:38 34

Väga hea õpetus kiirendas töökäiku tunduvalt kuid lisaks tuleks salongi vent.torud tulemüüri küljest eemaldada.
56 70 34 19


Mine TSI - Tee See Ise

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole