TSI: E34 530 v8 käigukasti vahetus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
enrico-
Huviline
Postitusi: 2484
Liitunud: 28.01.2010 23:46 08
Asukoht: Tallinn Telefon: 58150468 enrico.tamm@gmail.com
Kontakt:

TSI: E34 530 v8 käigukasti vahetus

Postitus Postitas enrico- »

Kahjuks pilte protsessist ise ei teinud, kuid kasutan sel juhul võõraid pilte. (kui leian)
Ehk on kellelgi sellest midagi ka abi :)
Lisan ka umbkaudsed hinnad.

Algab kõik ikka lammutamisega.
1. Eemalda autolt summutid (Vaja eemaldada ainult keskmised osad, kus katid küljes on)
1.1 Ühenda lahti nii kattide kui ka kasti pistikud.
2. keera lahti kardaan (kasti otsas olevad leevendi poldid, kõik 6)
3. keera lahti käigukasti tala (2-e poldiga peaks olema)
4. keera lahti kõik käigukasti poldid (neid saad keerata mitme pikenduse abil.)
4.1 Samal ajal peab sul olema kast toestatud (ise panin selleks lauad üle kanali ja kast toetas nende peale)
4.2 Enne maha tõstmist tasub lasta õli kastist välja, et kergem tõsta oleks. ( http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
4.3 Enne maha tõstmist ühenda lahti kõik voolikud ja kasti tross (vaata, et juhtmed tõstmise ajal kasti ja kere vahele ei jää)
4.4 Enne maha tõstmist peab ka lahti keerama turbiini poldid. (Neid saab keerata kasti alt sealt avast, kust näed hooratast, mingi kummist kate peaks ka seal ees olema) (poltide eemaldamiseks pead mingi heebli või kruvikaga turbiini keerutama hoorattast)
5. Nüüd on sul vaja tugevaid poisse, kes selle maha aitavad tõsta, või hüdro tõstukit (Ilma hüdro tõstukita väga raske.)
6. Nüüd on sul siis kast käes ja pilt umbes selline : http://2.bp.blogspot.com/_lqwcRSgj8LY/S" onclick="window.open(this.href);return false; ... 303U_4.JPG

Kasti tuleks vahetada koos turbiiniga!

Ja kui nüüd uus kast olemas, siis täpselt samamoodi külge.
Ise panin alla uuema kasti e38 730i pealt, ja sellel oli vist mingi võimsam turbiin vms. Igatahes kinnitus see turbiin nelja poldiga, kuid minu e34-l kolmega. Pidin vahetama ka hooratta.

1. Keerasin lahti hooratta kõik poldid. (eemaldasin hooratta)
2. Ostsin 300.- uue hooratta, mis oli 740i pealt (keerasin tagasi paika, lisasin keermeliimi)

Vana hooratas:
http://static.bmwfans.info/images/epc/NzEzX3A=.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Uus hooratas:
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODYxX3A=.png" onclick="window.open(this.href);return false;
(Kõik detailid, mis pildil on on tegelikult koos ja ei käi juppideks)

Nüüd hakkame uut kasti alla panema.

Õli peab olema Esso LT71141 (ei pea olema Esso toodang) ja seda kulub sinna u. 8-10L. Liitri hind on u. 200-250.- (vb. müüb veel temagi seda õli 55585965)
Vanemates kastides käib odavam õli.

1. Kontrolli, et uus turbiin oleks õli täis (ei pea täiesti täis olema, kuid mida rohkem seda parem)
1.1 Võid turbiini enne tühjaks kallata ja uue õli sisse panna (Mingi hulk jääb ikka vana õli kasti)
1.2 Lase uus kast õlist tühjaks, sest muidu on raske tõsta.
1.3 Ära veel kasti karteri kaant eemalda.
1.4 Turbiin peab olema kasti küljes
2. Tõsta kast koos turbiiniga alla ja kinnita paari poldiga.
2.1 Pane jälle need toestus lauad üle kanali või areta kuidagi teisiti.
2.2 keera kast kinni.
2.3 ühenda kõik voolikud ja trossid mis saad enne kast täita õigesse pesasse surumist
2.4 Kinnita kardaan (arvatavasti pead ka selle leevendi ära vahetama) (u. 500.- mina ei vahetanud)
2.5 Kinnita käigukasti tala (arvatavasti pead ka need puksid ära vahetama) (100-200.- puks)
2.6 nüüd keera kinni turbiini poldid.
3. Vaata üle, et kõik peale sumpside oleks küljes ja paigas. (Kinnita kasti pistik, kui kasutad e38 kasti, siis jääb 1 pistik üle)
4. Pane sumpsid tagasi (ühendus kohtade vahele sumpsi pastat : 50-75.-)
4.1 Kinnita lamdade pistikud.

Nüüd on kast korralikult all ja vajab täitmist.
(Tegutse selle õpetuse järgi http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html" onclick="window.open(this.href);return false; )

1. Eemaldad kasti karteri kaane.
2. Kallad tühjaks selle kaane.
3. Puhastad magnetid ära ja asetad tagasi.
4. keerad küljest filtri ja paned uue. (200-500.-)
5. Keerad kaane tagasi
5.1 Enne paigaldad uue karteri tihendi (100-200.-)
6. Lased sinna niipalju õli sisse, et hakkab välja tulema.
7. Seejärel käivitad auto (nüüd vaja sõpra, kes kogu aja hoiaks all pidurit ja liigutaks kangi ette-taha. igal käigul peatub mõneks hetkeks)
7.1 Samal ajal lisad auto all aina õli juurde, kuni hakkab jälle august välja tulema.
7.2 Kui õli hakkab august välja tulema, siis sulged selle korgi (uue tihendi pead panema. kuni 50.-)(hinda ei mäleta)
7.3 Kui suretad auto välja enne, kui kork ees, siis voolab kõik õli välja sealt august. (Kui õli ka liiga vähe sai, siis keera kork kinni ja alles siis sureta välja)
(7.4 kui õli väheks jäi.) Paned auto tööle, logistad käike nagu ennegi, keerad korgi lahti ja hakkad juurde lisama. (käigukangi peab liigutama kogu täitmis aja)

Kui miskit ära ei lõhkunud ega kinnitamata ei jätnud, siis peaks nüüd kõik toimima.
Vb. on vaja vahetada aju, kuid minu autol ei pidanud (730i ajuga ei töötanud kast korralikult.)

Siin midagi veel vb. minu probleemist http://www.e34club.ee/foorum/viewtopic.php?f=3&t=578" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasti sain ma 2500.- (koos turbiiniga)
Õli läks mul 8.5L ehk 1800.-
Kuna ise kõike teha ei osanud, siis pidin maksma ka tuttavale töömehele, kes mind aitas (Jätan summa enda teada)
Õli lisasin analoogse pumbaga nagu selles ingliskeelses õpetuses.

Loodan, et kellelgi on kasu sellest õpetusest. :1:
Kui kellelgi küsimusi on, siis arvan, et targem siia foorumisse kirjutada, sest siis ei pea ma vb samadele küsimustele mitu korda vastama.
Viimati muutis enrico-, 27.06.2010 19:50 17, muudetud 1 kord kokku.
Telefon: 58150468
E-mail: enrico.tamm@gmail.com
Kasutaja avatar
enrico-
Huviline
Postitusi: 2484
Liitunud: 28.01.2010 23:46 08
Asukoht: Tallinn Telefon: 58150468 enrico.tamm@gmail.com
Kontakt:

Re: BMW e34 530 v8 käigukasti vahetus.

Postitus Postitas enrico- »

Tänud täienduste eest, kuid vanema kasti all mõtlesin ma vanemaid autosi, et kui keegi näiteks e23-l või muul vanemal autol õli hakkab vahetama, siis see nii kalliks ei kujune. :)

Kui keegi veel oskab midagi kuskilt täendada, või jäi midagi arusaamatuks, siis andke teada!
Telefon: 58150468
E-mail: enrico.tamm@gmail.com
Kasutaja avatar
enrico-
Huviline
Postitusi: 2484
Liitunud: 28.01.2010 23:46 08
Asukoht: Tallinn Telefon: 58150468 enrico.tamm@gmail.com
Kontakt:

Re: BMW e34 530 v8 käigukasti vahetus.

Postitus Postitas enrico- »

Käigukasti polte võtsin mina näiteks lahti järgnevalt:
1 Keerasin lahti käigukasti tala. (kast langeb umbes 5-10 cm madalamale)
2 Võtsin narre, lisasin sinna 3 pikendust ja padrun otsa. Narre saba otsa panin toru (et lihtsam keerata oleks) ja mõnes kohas kasutasin ka liigendit.
3 Keerasin lihtsalt poldid lahti.

Seda, mis filter originaalis peal on, ma ei tea, kuid kasutada soovitatakse Filtrami (odavate filtrite puhul võib kast hakata sahisema/inisema)

Õli otsustasin ma kasutada parimat, mis saada oli, sest väike hirm juba nende automaatide pärast.

Nüüdseks on auto müüdud ja loodan, et teenib veel uusi omanikke veel kaua. :cool:
Viimati muutis enrico-, 30.06.2010 17:27 53, muudetud 1 kord kokku.
Telefon: 58150468
E-mail: enrico.tamm@gmail.com
Kasutaja avatar
enrico-
Huviline
Postitusi: 2484
Liitunud: 28.01.2010 23:46 08
Asukoht: Tallinn Telefon: 58150468 enrico.tamm@gmail.com
Kontakt:

Re: BMW e34 530 v8 käigukasti vahetus.

Postitus Postitas enrico- »

Poltide kohta niipalju, et siin on pilt, kus on näidatud poltide kohad ja kui oled eelnevalt pilti vaadanud ja selgeks teinud endale poltide asukohad, siis pole neid raske ülesse leida. :D

Enamus polte leiad ka taskulambiga ülesse :cool:

Pilt
Telefon: 58150468
E-mail: enrico.tamm@gmail.com
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BMW e34 530 v8 käigukasti vahetus.

Postitus Postitas fiziks »

huvitav teema on see igatahes :D
kuivõrd minu kirjutati vehiti siit minema, siis eeldan, et ju kõik mis ütlesin oli vale jutt ja nii asju ei tehta. aga kuivõrd ma ei taha ka edaspidi enam asju valesti teha siis küsiks nüüd nende suuremate ja targemate jumalate käest paari asja:
kui kast/õli ei pea protseduuri alustamisel olema temperatuuril 20-30c, siis mis temperatuuril ta olema peaks? ZF'i dokumentidest see info küll pärineb, aga okei...eeldatavasti siis vale?! huvitaks just see, et kas täitmisel pole õli temp siis üldse oluline, või tuleks hoopis sihtida mingit täiesti teistsugust numbrit?

siis nö. "käikude" läbilappamise ja kõrgemate pöörete hoidmise kohta. taaskord nagu aru saan, ei ajanud pada mitte ainult mina, vaid ka ZF'i manual, kus need mõlemad asjad selgelt kirjas on. no kui jama siis jama. aga tahaks sel juhul teada, et kas need punktid ei mõjuta kasti hoitava õli kogust tõesti absoluutselt, või soovitabki ZF oma manuaalis mingil põhjusel lihtsalt liiga palju õli kasti toppida ning targemad mehed panevad pigem vähem? kui vähem siis mis on eesmärk?

ja lõpuks filter ;) kujutame olukorda, kus ma näiteks olen saanud mingi kasti (või kasti koos autoga), võtnud selle olukorra hindamiseks lahti ning avastanud, et seal sees EI OLE filtrani filter. samas on kast väidetavalt selle filtriga probleemideta sõitnud mitukümmend tuhat.
et mis ma nüüd siis peale hakkan, viskan kasti minema, kuna see on vale filtri kasutamise tulemusena juba kindlasti ennast ammendanud? või panen aga filtrani filtri sisse ning kõik saab jällegi imeväel korda?

PS. need küsimused võib tõsta ka kuskile sobivamasse teemasse, kui selline eksisteerib...aga tore oleks kui lihtsalt ära ei kustutata seekord, kuna tõsimeeli loodaks saada ka mõne asjaliku vastuse!
Kasutaja avatar
enrico-
Huviline
Postitusi: 2484
Liitunud: 28.01.2010 23:46 08
Asukoht: Tallinn Telefon: 58150468 enrico.tamm@gmail.com
Kontakt:

Re: BMW e34 530 v8 käigukasti vahetus.

Postitus Postitas enrico- »

Temperatuur peaks olema õli lisamisel 20-30c kuid seda kodustes tingimustes raske saavutada, sest temperatuur tõuseb kiirelt.

Mina pöördeid ise ei kergitaks, sest siis läheb temperatuur liiga palju üle 30c protsessi lõpuks.

Filtrani filtri kasutamine ei ole nüüd ka nii vajalik, kuid niipalju kui ma lugesin, siis odavamate filtritega võib kastist hakata kostuma imelikke helisi (inisemine, vilisemine, sahisemine)
Telefon: 58150468
E-mail: enrico.tamm@gmail.com
Vasta