TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides

Moderaatorid: MargusA, Ander, Henri.

Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 13.10.2011 14:27 26

E39 E38 lisaveepumba parandamine

Väga levinud probleem, mis jääb tavakasutajale nähtamatuks (ükski lambike põlema ei lähe).
Kerge viis avastada: Jaheda ilmaga ja sooja seisva mootoriga (peale sõitu) vajutada REST nuppu (süüde 0 või 1). Kui hakkab puhuma sooja ja esimese minuti jooksul soe muutub külmaks, siis elektriline pump ei tööta ja jahutusvedelik ei liigu.

Põhjus: harjad ei anna kontakti või on grafiiditolm kõik lühisesse ajanud (tavaliselt viimane juhtub mõned aastad enne harjade lõppemist)
Lahendusviisid: uus pump, kasutatud uus pump (töökorras?), enda pump korda teha (ainult hooldada või leida uued harjad).
Eesolevas TSI's võtsin asja lahti ja avastasin, et harjad vajavad lihtsalt väikest korrastamist. Kui harjad on surnuks kulunud, tuleb leida teised (kasvõi täiesti teistsuguselt mootorilt ja õigesse mõõtu lihvida). Kui harjad on nii kulunud, et L täht on kadunud (pildil on alles veel 3 sümbolit), siis oleks targem asendus leida.

Vajalikud tööriistad
Torx 10, multimeeter, standardsed kruvikeerajad vooliku klambrite maha keeramiseks ja kangutamiseks, vatipulgad, igaks juhuks võiks olla jahutusvedeliku varu.
Aega kulub pumba hooldamiseks alates paarist tunnist. Täieliku ebaõnnestumine puhul, võib katkise asja tagasi panna ja autoga uue otsingule sõita. Näpunäide: Labasid pole mõtet tagasi panna, nad takistavad riknenud mootori puhul jahutusvedeliku iseeneslikku aeglast liikumist salongiradikasse.
1) Eemalda lisaveepumba ja klappide mehhanism autolt: 2 pistikut, 3 voolikut (jahutusvedelikku tuleb tsipa, ülejäänud korgid hoia kinni)
2) Puhasta seade õli-tolmu kihist (5min). Lisaks enne avamist on kindluse mõttes vajalik torxi kruvide augukesed teravama asjaga puhtaks teha (vastasel juhul võib kruvi/keerajat rikkuda)
Pilt
3) Eemalda plastklamber mootori ümbert ja keera neli torxi lahti.
Pilt
Pildil on näha nüüd seda osa, millega vedelik kokku puutub. Keskel on näha, kuidas magneti külge kleepunud metallipuru. Loomulikult kõik detailid (eriti tihendi ümbrus) puhastada, alkoholi või muu lahja vahendiga. NB! Pruuni värvi detaile (pildil X) mitte pigistada, kangutada, peksta, see materjal on habras.
4) Nüüd peab mootorit lahti kangutama. Pildil A ja B. Kangutada A'sid on kerge, B'dega on rohkem jama. Pärast mõtlemistööd mõistsin, et vastava jämedusega lapiku keerajaga saab niimoodi lahti (arvestada, et kruvika võib puruks väänata, leida midagi odavat või mittepurunevat)
Pilt
5) Kui vähemalt A'd on kangutatud, võib hakata lahti tõmbamist teostada. Minul läks paar minti aega, aga ma oletan, et sellega võib kauem minna. Probleem peaks olema selles, et harjad (pildil D) lähevad vastu neile ette jäävat laagrit, millest nemad peavad jõuga tõmmates üle hüppama (pildil Y). Kuid lõpuks avaneb selline vaatepilt
Pilt
6) Kui B'd on samuti lahti, tuleb kest probleemivabalt lahti ja kogu moos ongi lahti.
Loogiline on nüüd see, et kogu see pudru tuleks ära puhastada vatitikkude, kaltsude, alkoholi ja mingi harjakese abil. Erilist tähelepanu puhastamisel tuleks pöörata rootori küljes olevate klemmide pinnale, mida harjad alalõpmata hõõruvad. Mina puhastasin alkoholiga. Läikima nad ei pea, aga puru jääda ei tohi.
Pilt
Lisaks tähele panna, et pisike pulk (pildil E) ära ei kaoks ja kokku pannes, tagasi läheks õigesse kohta.
Märkasin, et kui juhtme, mis on harja küljes, võib kokku pannes jätta kahte moodi - sellest oleneb, kui kaugele hari liigub. Mina otsustasin, et jätaks kindlasti nii, et ei oleks serva taga kinni (pildil F), sest äkki serva taha jätmine hiljem kisub harja eemale (pildil G).
7) Nüüd kui puhastatud (oletame, et sinul on harjad veel olemas mingilgi määral ja ilma kestata proovimisel nad puutuvad kokku klemmidega), tahaks asja kokku panna, aga jälle see laager.
Mina proovisin nii ja naa, lõpuks lahendasin asja niitidega.
Pilt
Niit jookseb ümber harja. Sel juhul saab niiti pingul hoides harju eemal hoida, kuni viimase momendini, kus niidi saab lahti lasta ja vedru harjad kokku pigistab (5-10min)
Pilt
8) Ja lõpuks tuleb nagad tagasi lükata. Võimalusel nii, et loksumisi ei jääks. Mul üks murdus, aga pole midagi.
NB: Enne nagade lükkamist, veendu, et see seib (pildil C) on mootori sees. Lisaks võib käega ajada mootorit ringi ja isegi proovida 12V olemasolul (võib valmistada ajutised juhtmed ja ettevaatlikult, mitte lühisesse ajades proovida pöördesse ajada). NB, mootorit kinni hoida, paneb jooksu. Proovida võiks kümmekond korda, et igas positsioonis hakkaks uuesti liikuma.
Ise lükkasin nagad näpitsa otstega kinni. Mingi pisike loks jäi, aga pole vast hullu. Mootoril olid ka tihendid, et vett sisse ei pääseks.
9) Kinnitada mootor tagasi 4 torxiga. Mitte unustada puhastatud tihendit ja plastklambrit, mis hoidis mootori kestast kinni.
10) Kinnita seade autole külge, tee jahutusvedeliku kork lahti ja veendu, et seda liiga vähe pole. Käivita mootor, jälgi temperatuuri. Tee väike proovisõit. Proovi nüüd, kas seisva mootoriga, süüde näiteks 1 peal, saab REST nupu kasutamisel püsivalt sooja salongi? Kui REST ei käivitu, on mõni tingimus täitmata (mootor jahe näiteks). Proovi siis süüde 2 peal, seisva mootoriga, peaks ka töötama. Kraadid põhja ja peaks tulema kogu aeg sooja.

Ise veel huvi pärast avasin klapid ka, kuigi probleeme pole esinenud. Mingit üllatust ei saanud, klapid olid puhtad. Et aga kokku panna, oli vaja jälle 5 minti õli-tolmu segu strateegilistest kohtadest ära võtta. Klapid võivad olla ka teise konstruktsiooniga. Kui klapid ei funka või kumm katki (teisel disainil, mitte nagu piltidel), siis oleks hea mõte asendada töötavaga. Mittetöötavad klapid väljendavad ennast sellega, et ei saa külma/kuuma vasakust/paremast/mõlemast poolest.

Kui sinul jamab salongi ventilatsiooniõhu temperatuur (talvel jahe, suvel soe), siis just need klapid ongi sulle huvipakkuvad. Ka neid saaks kontrollida multimeetriga. Kui takistus on kümnekonna oomi juures, siis peaks elektriline pool elus olema. Kui mitte, siis neid enam minuteada taastada ei saa (katki hõõrutud). Kui takistus on mõlemal väike, siis puhastamisest peaks tolku olema küll.

Mina olen isiklikult kahel autol asja korda saanud. Üks on juba aasta sõitnud, teine kuu aega. REST funktsiooni saab nautida täiel määral. Eriti lõbus on talvel, kui õues külm.
Kõige positiivsem on see, et nii kui mootor soojaks saab, saab ka salongi päris kiiresti soojaks.

Otsisõnad:
lisaveepump, lisa veepump, lisavee pump, elektriline jahutusvedeliku pump, auxiliary water pump, aux waterpump, 64 11 8 375 237, 64 11 8 374 994
KSP - kõrgsurvepump

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 13.10.2011 22:29 28

Väga asjalik õpetus. Enda masinal sai kah kunagi sama töö ära tehtud. Profülaktika mõttes võtsin ühe hooga ka soojaklapid laiali, mis osutus õigeks otsuseks. Jõudsin õigel ajal jaole. Nimelt kipuvad nende sisemised o-rõngad aja jooksul ära väsima, mistõttu jahutusvedelik pääseb lõpuks mähisteni ning lühistab need. Peale seda tuleb kas siis teised soojaklapid osta või uued mähised kerida.
Minu juhtumi puhul klapid veel töötasid korralikult, kuid peale avamist oli näha mähiste klemmidel juba kerget oksiidikihti.
Siin teema koos piltidega soojaklappide lammutamise kohta:
http://www.e38.ee/foorum2/viewtopic.php?t=3135

E38 foorumikaaslase pildiseeria soojaklappide taastamisest. Päris jõhkra töö tegi ära, kuna keris muuhulgas niiskuskahjustuse tõttu läbipõlenud mähistele uue traadi:
http://picasaweb.google.com/117030240228442154332/20100505BMWE38WaterValveWithAdditionalWaterPump?gsessionid=ADTOQ5vKLfunbWz_Rbi1IQ#
tel. 51 949 859

Kris
Huviline
 
Postitusi: 1350
Liitunud: 21.04.2007 16:08 34

Postitus 30.10.2011 18:06 10

Uuriks samal teemal lisaveepumba voolu kohta, nimelt voolu peale ei tule.
Millal see peaks töötama ja kas keegi oskab kaitsme numbri välja tuua, ei leidnud nagu :/

Mirko
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1400
Liitunud: 25.11.2005 22:50 26
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: Audi A6 c7

Postitus 31.10.2011 09:46 00

Tõesti väga hea õpetus, ise samuti antud töö läbi teinud.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 01.11.2011 10:11 35

Kris kirjutas:Uuriks samal teemal lisaveepumba voolu kohta, nimelt voolu peale ei tule.
Millal see peaks töötama ja kas keegi oskab kaitsme numbri välja tuua, ei leidnud nagu :/


Kui mul õigesti meelde jäi, siis elektrit saab ta otse kliima paneeli pealt, ilma kaitsmeteta.
Aga kui pump on eluaeg piixus olnud, siis on risk, et ka paneeli see osa, mis annab elektrit pumbale, läbi on.
KSP - kõrgsurvepump

priitv8
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 7526
Liitunud: 04.02.2004 11:59 34
Asukoht: city

Postitus 01.11.2011 17:10 46

Ma vist ravisin ka hambaid läbi tagumise avause, aga endal võtsin lahti ainult tagumise kaane, mille küljes need harjad on. Nii harjade üle kuullaagri tõmbamine ja tagasi upitamine olid paras keemia, aga kuidagi sain ikka tehtud ja kokku ta läks ka. Kolmandal katsel puutusid harjad isegi vastu kollektorit ja mootor hakkas tööle.
Priit
210kW/440Nm, aga ikka 4 silindrit puudu!

J.R
Huviline
 
Postitusi: 183
Liitunud: 17.08.2006 17:43 46

Postitus 24.12.2011 12:23 43

Mul oli probleem, et vahepeal ei tahtnud sooja salongi puhuda. Eile aga võtsin ka lisaveepumba maha puhastasin ära proovisin pumba töötavuse ära kõik OK. Panin peale tagasi. Ja tee mis tahad nüüd tuleb ainult külma koguaeg ja mingi aja sõites tahab ka keema minna. Tosooli valasin normi kõik ok aga millest selline jama, oskab keegi aidata?!
BMW E65 730d 2007a

Kris
Huviline
 
Postitusi: 1350
Liitunud: 21.04.2007 16:08 34

Postitus 24.12.2011 13:37 42

Pilt

Ideaalis peaks tegema sellise süsteemi õhutamiseks.
Ise nägin päris palju vaeva E38 750 õhutamisega, mingi liiter tosooli läks kaotsi.

Rohkem infot:
http://bmw.tech.officelive.com/E38Bleed ... ystem.aspx

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 06.01.2012 23:38 08

J.R kirjutas:Mul oli probleem, et vahepeal ei tahtnud sooja salongi puhuda. Eile aga võtsin ka lisaveepumba maha puhastasin ära proovisin pumba töötavuse ära kõik OK. Panin peale tagasi. Ja tee mis tahad nüüd tuleb ainult külma koguaeg ja mingi aja sõites tahab ka keema minna. Tosooli valasin normi kõik ok aga millest selline jama, oskab keegi aidata?!


Kui sul süsteem hakkab üle kuumenema, siis ei ole see seotud lisaveepumbaga. Ma oletaks termostaati, mis ei avane õigesti või veepumpa, mis ei pumpa enam.
Käivita auto, oota kuni asi soojaks hakkab minema ja katsu, kas radikas on ise veel külm. Siis kui mootor täitsa töötemperatuuril, siis peaks suur radikas soojaks minema. Siis kui kuumenema hakkab, peab ventilaator pöördesse vaikselt minema, kuid rikkis ventilaator sõidu ajal ei puutu kokku sellega, et üle kuumeneb, ainult seismise ajal ja põhiliselt suvel (oleneb mootorist muidugi).
KSP - kõrgsurvepump

Marto.
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 5451
Liitunud: 28.10.2009 02:16 14
Asukoht: Tallinn / Saue
Peamine sõiduk: Lexus IS250
Telefon: 53059395

Postitus 26.10.2012 12:38 44

Küsiks vahele. Kas see on normaalne , et minu 99a 730D pole üldse lisa veepumpa?
Nii kuu aega tagasi oli probleem , et salongis tuli mõnda kohta ainult kuuma ja teise aint külma - kiire diagnoos , et ilmselt soojaklapid. Sõbral oli üks 725TDS lammutuses aga seal peal oli soojaklapid ning selle all see lisapump - minul aga puudub selline asi. Mul on ainult klapid :roll: Sai siis enda oma üle joodetud ja korras.

Webast (sõidusoojendi) aga ei tööta mul. Veaks annab "tsirkulatsiooni pump ei tööta". Kui nüüd siis ükskõik millist joonist vaadata siis on igal pildil klapid koos pumbaga. Mõnel juhul jookseb volla webastosse ja mõnel juhul mitte. http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... ditioning/
Minul pole ei pumpa ega vollat.

Kas see ongi mõnel juhul normaalne või keegi on isetegevust teinud lihtsalt?
Ford Focus 1.6 ´06 > E34 525i ´91 > E36 325TDS ´96 > E39 530D ´00 > E38 730D ´99 > Subaru Forester 2.0XT ´03 > E46 330XD ´01 > Lexus IS250 ´06

hansu
Huviline
 
Postitusi: 1136
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: E39 Touring 530D man. M-Technik

Postitus 26.10.2012 13:33 26

Ainult kolmas on ju koos pumbaga. Pilt on kõigil jah sama, aga vaata toodet.
Webasto küljes on ju pump olemas, milleks seda teist veel vaja on?

Marto.
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 5451
Liitunud: 28.10.2009 02:16 14
Asukoht: Tallinn / Saue
Peamine sõiduk: Lexus IS250
Telefon: 53059395

Postitus 26.10.2012 16:24 43

Vastavalt pildile siis nr11 , 1 või nr6 detail ehk soojaklapid on ju igal pildil koos pumbaga mis selle all asub.

Aga juu siis tõesti - kui webasto on siis eraldi pumpa koos klappidega ei ole. Lihtsalt soovisin teada.

EDIT: a tõesti jah. kui toote nime vaadata siis esimesed kaks on lihtsalt valved. pilt on siis illustratiivne.
Ford Focus 1.6 ´06 > E34 525i ´91 > E36 325TDS ´96 > E39 530D ´00 > E38 730D ´99 > Subaru Forester 2.0XT ´03 > E46 330XD ´01 > Lexus IS250 ´06

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 27.10.2012 09:56 59

Samas lammutan ühte E38 740d isendit, millel on veeklappide all lisa-veepump ning seisusoojendiga Webasto. Webasto-l on täiendavalt oma tsirk. pump.

Näit. see on kindel, et kui kliimapaneelil on "REST" lüliti(jääksoojuse ärakasutamine seisva mootori korral), siis veeklappide all on ka lisa-veepump. Vist '99 mudeliaastaga kadus see funktsioon ära ning asendati "MAX*" nupuga, mis paneb külmutamise täie hooga tööle.

Muidu on selle lisa-veepumba eesmärk madatel mootoripööretel jahutusvedelikku piisavalt kiiresti salongiradikast läbi ajada, et tagada salongi soojendus.
tel. 51 949 859

Marto.
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 5451
Liitunud: 28.10.2009 02:16 14
Asukoht: Tallinn / Saue
Peamine sõiduk: Lexus IS250
Telefon: 53059395

Postitus 27.10.2012 19:57 39

mul on rest aga klappide all pumpa ei ole.
Ford Focus 1.6 ´06 > E34 525i ´91 > E36 325TDS ´96 > E39 530D ´00 > E38 730D ´99 > Subaru Forester 2.0XT ´03 > E46 330XD ´01 > Lexus IS250 ´06

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 27.10.2012 20:15 55

Ma ei ole kindel, aga sel juhul peaks Webasto tsirk. pump tööle hakkama, kui süütevõtme 1. astmes nimetatud nuppu vajutada. Miski pump peab seisva mootoriga salongiradikast jahutusvedelikku läbi ajama. Muidu salong soojana ei püsi.
tel. 51 949 859

kevyn
Huviline
 
Postitusi: 435
Liitunud: 31.01.2011 19:03 58
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E60 3.0d

Postitus 31.10.2012 11:53 03

kas kusagil tallinnas soojaklappide ja lisa veepumba vahetus/parandustöid ka teostatakse? või äkki mõni foorumikaaslane on nõus sellise töö sümboolse summa ja paari õlle eest ette võtma? omal väga aega pole sellisteks töödeks.
E39 525TDS M-Pakett MÜÜDUD -> E60 3.0d -> E60 3.0d M-Pakett 2007.a

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 01.11.2012 21:23 45

Kui on olemas töökorras klapid/pump asjandus, siis klambritega voolikud lömmi, 3 rõngast lahti, pump ära, 3 rõngast kinni, voolikud lahti, peaks 30 minuti jookusl ära tegema. iga remondikoht võiks teha, ainult anna jupp ja ütle mida teha. Samas võid ka tosooli vahetada kui pole 3a jooksul teinud seda.
KSP - kõrgsurvepump

Sammalhabe
Huviline
 
Postitusi: 159
Liitunud: 23.08.2005 16:38 24
Asukoht: Tartu

Postitus 04.11.2012 19:43 51

Tere
...läbisin just täna 041112 selle kirjelduse järgi kõik etapid e39 530D 2001 142 kw touringul :
lammutasin kõik laiali - huvitaval kombel mainitud detail E oli platikkorpuse küljes kinni ja välja ei kukkunud. Minu masina jubinal ei tulnud näiteks see vee propelleri osa välja nagu teema algataja piltidel näha ja lahti ma seda kangutama ka ei hakanud.
http://imageshack.us/photo/my-images/6/dsc00423lh.jpg/
Korpuse kõrvade teema on jah suht õrn, õnneks jäid terveks - kasutasin nippi, et üks kõrv lahti selle alla väike traadi jupp mis oleks kõrva pikkusega ning siis hakkasin kõvera otsaga naaskliga kinnist kõrva lahti kangutama.
Tagumise pistiku osa tuli natuke kangutades lahti - harjad siis üle laagri , ning kui korpuse lahti tegin pilt selline
http://imageshack.us/photo/my-images/831/dsc00433n.jpg/
korpuse sisemus vaata teema algatajal X - ise oli ka tolmu paksult täis
http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... 435xb.jpg/
harjade ja muu seisukord oli selline
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc00436fc.jpg/
kõik puhtaks ja õpetatud niidiga kõik kokku tagasi (siin vaja pinsette niidi ajamiseks ning head valgustust, ära kõrvu kinni vajuta) , kontrolli tegin käepärase 9V korona patareiga- süsteem pöörles vaikselt vurinaga- uskumatu :D
..kõrvad kinni ja voolikute ühendamine , süsteem funktsioneerib
minusugusele algajale oli paras nikerdamine, aga saab hakkama küll :D :D ja nagu ütles karlsson- rahu ainult rahu
jubina korpusel olev kood
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 427fh.jpg/
...tänud piltide ja õpetuse eest :D
..kirjutage ja joonistage, võõrastele numbritele ei vasta, sest vajalikud asjad suudan ise endale leida ja neid pole vaja mulle pähe määrida :) :)

taurts
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 116
Liitunud: 25.06.2009 22:11 20
Asukoht: tallinn

Postitus 02.12.2012 23:49 06

tervist.

mul selline mure oma e39 98a 525tds-iga et proovisin mitte yheski asendis syydet keerates vajutades rest nuppu ei hakka mitte midagi tööle.
milles võib kysimus olla?

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 03.12.2012 00:18 03

Kui sa oma küsimuse juba siia teemasse postitasid, siis eeldaks, et lisa-veepump on rikkis :D
REST funktsiooni toimimiseks peab veepump töökorras olema, välistemp. alla 15C ning mootor soe.
tel. 51 949 859

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 03.12.2012 03:08 09

Pärast sõitu peab rest tuluke küll põlema minema kui võti süütest väljas, isegi siis kui midagi ei tööta seal kapoti all.

Kui aga susistama ei hakka, siis on jah, seesama teema peategelane, omadega tolmu sisse uppunud.
KSP - kõrgsurvepump

taurts
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 116
Liitunud: 25.06.2009 22:11 20
Asukoht: tallinn

Postitus 03.12.2012 20:21 04

aga mul ei juhtu midagi isegi tuli ei põle!

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 07.12.2012 00:00 19

No mis seal ikka nuputada mõttetult -- tuleb saba taha panna.
Nüüd kui jõulud lähedal, olen enamiku oma ajast maal, Keila linna lähedal.

10€ eest paneks saba taha, uuriks, mida paneel ütleb, kohapeal saaks proovida veel teist paneeli
ja teist klapisüsteemi; kui paneelis/klappides probleem, siis saaksid sellest teada.


Paneeli saaks kohapeal vahetada suht lihtsalt.
Klappide jaoks vaja leida mõni tööriist (eelnevalt otsiks kui asjaks läheb).
Juhtmestiku probleem oleks kõige nõmedam, aga tavaliselt piirdub pistikutega.
Kusjuures kõiki neid kolme saab minu pool korda ajada soovi/võimaluse korral.
KSP - kõrgsurvepump

darkie
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3108
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Asukoht: Paide/Malmö, SE
Peamine sõiduk: E38 750iL

Postitus 02.10.2013 01:35 57

Võtsin ka huvi pärast ühed garaažis vedelenud soojaklapid lahti. Kõik muidu ilus ja hea, mähised ok jne. Ainus asi, mis jama on näha pildil. Kas on midagi peale hakata üldse või prügimäe kaup?
Pilt

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 02.10.2013 10:11 33

Ka mina näinud sellist asja. Ausaltöeldes ma täpselt ei tea, mille jaoks on need kummid seal,
sest veekindlad nad ei ole kunagi. Nad töötavad ainult siis kui klapp on avatud asendis :?
Äkki on tegu helisummutusega? See "jääk" mis alles, see on tähtis, aga see ei lähe tuksi ka.
Mul endal ühel eksemplaril on kummid, tuttaval autol aga ei ole, vahet ei ole :roll:
KSP - kõrgsurvepump

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 02.10.2013 22:09 19

Kõige olulisem nende klappide juures on mähiste poolel olevate o-rõngaste olukord. Kui nende vahelt hakkab jahutusvedelikku mähisteni lekkima, siis võib varsti klapid prügikasti visata.
Muidu ei juhtu nendega suht midagi. Enda auto omadel võtsin profülaktika mõttes laiali ning panin uued o-rõngad.

Õigel ajal jõudsin, kuna ühendusklemmid olid juba roheliseks tõmbunud, nagu siin:
Pilt
tel. 51 949 859

darkie
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3108
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Asukoht: Paide/Malmö, SE
Peamine sõiduk: E38 750iL

Postitus 02.10.2013 22:17 23

Mul mähised nagu uued. Täna siis võtsin auto pealt ka klapid maha, vaatepilt mis sealt seest avanes oli suht hirmus. Tihendid kõik tümad. Lappisin mitmest klapist ühe korraliku kokku. Aga ikka on mingi anomaalia. Nimelt kui panna puhumise kiiruseks mõlemale poolele näiteks 5 kriipsu, siis juhi poolele puhub nagu tugevamalt ja kunde poole peal on asi hädisem. Mis seda võib põhjustada? :roll:

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 02.10.2013 23:16 00

Sa räägid puhumise tugevusest kui liigutava õhuvoolu hulgast või hoopis temperatuurist?

Salongifiltrid ikka korralikud, mitte umbes?
tel. 51 949 859

darkie
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3108
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Asukoht: Paide/Malmö, SE
Peamine sõiduk: E38 750iL

Postitus 02.10.2013 23:24 54

Puhumise tugevust mõtlen jah. Salongifiltrite kohta ma ei teagi. Kas ja kuidas nende olukorda üldse hinnata?

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 02.10.2013 23:39 13

Visuaalselt. Neid on sul 3 tegelikult
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... ditioning/
Siin on nr13 kolmas, seda ei vaheta pea keegi, hea et vähemalt teada, et seal on ka.

Võta filtrid korraks välja, proovi puhurit. Kui parem, siis pane filtrid tagasi, osta uued filtrid. Poe juures vaheta ära ja viska vanad kohe minema ;) Üle aasta on neid ebamõistlik hoida. Nad pole kallid.
Kui raha on, võid osta aktiivsöefiltrid, kuid neist väga tolku pole.
Tore oleks kui muidugi kolmas filter ka vahetatud saab kordki.
KSP - kõrgsurvepump

Järgmine

Mine TSI - Tee See Ise

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: tahkva155