TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides

Moderaatorid: MargusA, Ander, Henri.

Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
darkie
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3108
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Asukoht: Paide/Malmö, SE
Peamine sõiduk: E38 750iL

Postitus 02.10.2013 23:43 29

Selge, veepumbast läks see teema nüüd natuke kaugele. Aga tänud vastuste eest.

Charly2050
Huviline
 
Postitusi: 34
Liitunud: 17.11.2007 19:44 06

Postitus 14.01.2014 10:11 37

Mootori saab iseenesest maha ka voolikuid lahti ühendamatta. Ise pean kahjuks uusi harju otsima minema.

Mõmmi2
Huviline
 
Postitusi: 148
Liitunud: 25.09.2013 11:19 43
Peamine sõiduk: 523i

Postitus 27.01.2014 22:41 58

Ahoi...Oman ka e-39 2.0 ja mul selline jant: algul auto käima,ja kui sõitu minna, siis hakkab suht haledalt soojaks minema...temp seierit vaadates peaks nagu käsikäes käima.....ja kui mootor lõpuks töötemperatuuril...siis viskab nagu ämbriga sooja sisse.....Sai ka enne külmasid vahetatud jahutusvedelik(punane) ja termostaat...õhutatud ja kõik norm.....Kas ja kui palju loeb lisapump õhutusele jne jne ....ja äkki mul kuskil törts õrku veel sees et nii teeb.... Terw.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 28.01.2014 00:50 38

Kui lisaveepump ei tööta, siis tühipööretel (seistes) tuleb vähe sooja.
KSP - kõrgsurvepump

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 29.01.2014 01:19 33

Kui soovi manuaalselt mootorit veidi ringi ajada, siis auk on juba
tehase poolt tehtud (kolmas pilt). Seda käima lükkamist saab
teostada isegi ilma autolt eemaldamata. Kui kliimal valitud 32-32,
siis nii kui "kollektoril särts" tõmbab asja väntama (kui see
oksiidi jutt tõele vastab).

Aga auk harjade juures on huvitav mõte, sest sealt saab suruõhuga
tolmu välja ajada.

Suvel see mootor küll ei seisa kui autot normaalselt kasutatakse.
Ses mõttes, et meil harva on hommikuti üle 20 ja KUI kliimal ei
ole valitud 16-16, siis lisaveepump läheb mõneks ajaks siiski tööle.
KSP - kõrgsurvepump

MargusRaska
Klubiliige
 
Postitusi: 2338
Liitunud: 25.12.2008 22:54 43
Asukoht: Jõgeva
Peamine sõiduk: Crysler Voyager
Telefon: 55966794

Postitus 05.02.2014 09:17 18

Väga asjalik teema valmis tehtud.Olen isegi sellise töö mitmeid kordi läbi teinud ja mis põhiline -edukalt :)
Viimane kord oli süüdlaseks auto pikem seismine külma käes.Külmetas soojaklappides olevad koonusklapid kinni,sest aegade jooksul oli neile tekkinud mingi löga taoline mustuse kiht.
Kui üksiti juba asi laual oli,siis sai ka loomulikult pump ise puhastusprotseduuri.
Kuuri tel.nr.-53630353,isiklik-55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.

taff911
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 958
Liitunud: 13.12.2005 19:42 09
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 520i e39 110kw

Postitus 17.04.2014 15:33 49

Ma sain asja erilti lihtsalt korda ja usun et paljudel see pump lihtsalt kinni, panin paar kerget kõksu võikese haamriga ja hakkas toimetama. Pole siiamaani enam kinni jäänud peale seda. :cool:

crime
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 660
Liitunud: 24.08.2009 11:30 16
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 530d

Postitus 05.09.2014 18:55 58

plaan ka omal lahti võtta see majandus. Ja tahaks teada mis mõõdus need O-rõngad seal klappides on? Ostaks enne ära kui lahti hakkan võtma.

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 05.09.2014 22:04 12

crime kirjutas:plaan ka omal lahti võtta see majandus. Ja tahaks teada mis mõõdus need O-rõngad seal klappides on? Ostaks enne ära kui lahti hakkan võtma.


Kas sa mõtled neid kummist asju?
viewtopic.php?p=14835816#p14835816

Need pole lihtsalt tihendid, need on membraanid, mis on totaalselt hävinenud.
Vaata hoolikalt, seal räbal keskmine osa. See osa peaks kuni pulgani minema.
KSP - kõrgsurvepump

crime
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 660
Liitunud: 24.08.2009 11:30 16
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 530d

Postitus 06.09.2014 00:35 28

Ega ma ka täpselt ei tea millest jutt käib. Mingitest O-rõngastest räägitakse, mõtlesin et vahetab igaks-juhuks välja. Aga et siis välja vahetada pole seal midagi võimalik? Ainult puhastada ja kui päris pees siis klapid ära vahetada?

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 07.09.2014 13:39 19

Seal sees on küll o-rõngad, mis takistavad jahutusvedeliku jõudmise mähisteni.

O-rõngad on näha siin pildil metallist vaheplaadi mähiste poolsel küljel:
Pilt

Rohkem pilte ja juttu:
http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_heater_hot_water_valve/
tel. 51 949 859

crime
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 660
Liitunud: 24.08.2009 11:30 16
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW 530d

Postitus 07.09.2014 21:00 15

Kuno_T kirjutas:Ja kust sa need klapid võtad? Kas sa ise ka aru saad, mis loba siin heietad ja seda teemat mõttetult venitad?

Andke andeks, et solvasin Teid. Klappide all mõtlen kogu tervik süsteemi, mille saab näiteks järgmise auto pealt ja vb isegi UM-st.

Tänud PeeterA-le.

Jecky
Huviline
 
Postitusi: 96
Liitunud: 29.11.2011 14:24 18

Postitus 19.09.2014 14:17 54

Taastasin oma E46 pumba mootori selle õpetuse järgi ja sain tööle! Avasin samuti ainult pistiku poolse kaane, ükski naga katki ei läinud. Teist poolt ei õnnestunud avada, kuid sain enamuse sodist koputamise ja sõrmega ringi ajamise teel kätte.
Minul oli üks hari täielikult kulunud ja tagasi panna ei olnud mõtet. Uued 5x5mm harjad sain lasna pae turu keldripoest, mis tegeleb tööriistade remondiga, pidin paar mm lühemaks viilima. Kokkupanek oli tülikas, kuid niitidega harju eemal hoides läks lõpuks kokku.
E46 320d 110kW 2004

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 19.09.2014 19:23 40

Jecky kirjutas:Taastasin oma E46 pumba mootori selle õpetuse järgi ja sain tööle! Avasin samuti ainult pistiku poolse kaane, ükski naga katki ei läinud. Teist poolt ei õnnestunud avada, kuid sain enamuse sodist koputamise ja sõrmega ringi ajamise teel kätte.
Minul oli üks hari täielikult kulunud ja tagasi panna ei olnud mõtet. Uued 5x5mm harjad sain lasna pae turu keldripoest, mis tegeleb tööriistade remondiga, pidin paar mm lühemaks viilima. Kokkupanek oli tülikas, kuid niitidega harju eemal hoides läks lõpuks kokku.



Lõpuks teame täpselt, kustkohast saab harju osta :D

Suruõhuga saab tolmu väga kiiresti välja. Ainult palun ärge seda sisse hingake.
KSP - kõrgsurvepump

aix76
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 94
Liitunud: 02.01.2014 15:37 37
Peamine sõiduk: Bmw 530d

Postitus 05.10.2014 19:31 09

Tänud,sai ka selle õpetuse järgi mootor lahti võetud.Üks hari oligi lõpetanud töötamise,muidu polnud väga hullu midagi,natuke puhastamist,uued harjad ja töötab jälle.Klapid sai ka lahti võetud,sai ka o-rõngad vahetatud,2,5¤16 kummirõngas läks külge,aga tundub et peaks seal olema 3¤16 kummirõngas,aga pühapäev ja ei olnud kuskilt paksemat võtta,eks tuleb paksemad hankida ja uuesti lahti korra võtta,või keegi teab täpsemalt mis mõõdus seal käib,siisn teemas seda kirjas ei olnud.

h.m.m
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 518
Liitunud: 22.09.2013 17:31 49

Postitus 29.10.2014 10:23 15

Mu e39l oli ka see pump kinni kiilunud, ei olnud veel aega seda ära teha aga ükspäev kuulsin kuidas see undas kapoti all, proovisin pärast rest funktsioon, töötas normaalselt, kustutasin veakoodi ära ja timm

kloox
Huviline
 
Postitusi: 988
Liitunud: 12.03.2006 21:02 09
Asukoht: Valga
Peamine sõiduk: s80d5awd

Postitus 31.10.2014 21:21 51

Mu 530 ka lisaveepumba viga sees,jaanuaris sai pandud tutikas webasto ja pump,aga viga ei kadunud ja istub ikka omal kohal,kuigi kõik toimib laitmatult.Soojaklappidel pumpa küljes pole.Ja olen kohanud veel paari masinat,millel see viga sees,aga kõik toimib.(FL masinad ,kui see miskit muudab)
Ja siit ka küsimus,et veast lahti saada,mida peaks tegema?Kas midagi ümber kodeerima või ? :roll:
530d

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 01.11.2014 10:43 51

Kliimaplokk annab käsu Webasto'le oma veepumpa käitada. See toimib ka siis, kui Webasto parasjagu ei küta.
Veepump veeklappide all on bensukate eripära.
Kui sul süüde sees seisva sooja mootoriga salongi soojendus mõne aja pärast jahedat puhuma ei hakka, siis on Webasto veepumba juhtimine korras.

Veeklappide all oleva veepumba veakoodist lahtisaamiseks tuleks kodeerida antud pump mitte-aktiivseks.
tel. 51 949 859

arnis
Huviline
 
Postitusi: 7594
Liitunud: 11.01.2011 22:28 08
Asukoht: Keila
Peamine sõiduk: E39 520d

Postitus 01.11.2014 11:18 01

PeeterA kirjutas:Veepump veeklappide all on bensukate eripära.

No mitte täitsa nii. See pump puudub sealt siis ja ainult siis kui autol on webasto sõidusoojendajana tehasest.
TDS-il on see seal, samuti on see olemas ka webastoga masinatel, mis tehasest tulid seisusoojendaja funktsiooniga.

Toda webasto veepumpa saab takisti abil ära petta, aga tulemus võib päris korrapäratuks minna,
kuna veevarustus läbi webasto langeb, eriti siis kui salong saavutab paraja temperatuuri.
KSP - kõrgsurvepump

aix76
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 94
Liitunud: 02.01.2014 15:37 37
Peamine sõiduk: Bmw 530d

Postitus 03.12.2014 09:55 57

Tere,kui keegi hakkab oma lisaveepumpa taastama,siis on tal vaja 5¤5 harjasid ja 15¤3 O rõngaid,eeldusel muidugi et klapid on korras ja pump ise ka.

Simmzo
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 100
Liitunud: 04.01.2012 19:21 50

Postitus 29.03.2016 18:21 46

Tere ! Mul selline mure ,et mul on üldse see lisapump tagant ära ühendatud . tosooli voolikud on kuidagi otse pandud ja puhub ainult kuuma mis ma tegema peaks , ma ei tea kuidas ma selle sinna tagasi peaks panema kuna ei tea kuhu selle voolikud ühendama pean ! Auto on e46 2,0 diisel 2003 a automaat ! tänud ette !

muumipaps
Huviline
 
Postitusi: 28
Liitunud: 15.02.2013 13:16 47

Postitus 17.05.2016 23:02 34

Kas lisaveepumba mitte töötamine võib ka tekitada seda, et paremalt poolt puhub kogu aeg klaasile kuuma õhku, kliimaploki pealt 16c peal (e39)? Mingi hetk puhus külma ja siis jälle kuuma peale auto seisma jätmist. Enamusajast kuum õhk.

darkie
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3108
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Asukoht: Paide/Malmö, SE
Peamine sõiduk: E38 750iL

Postitus 18.05.2016 20:19 17

Vaata soojaklapid üle.

husky258mt
Huviline
 
Postitusi: 19
Liitunud: 30.11.2015 19:42 31

Postitus 17.07.2016 20:35 52

Tere!
Endal soojaklapid vaja vahetada kõige juurdekuuluvaga.
Olen parasjagu varuosade jahil ja siit ka küsimus.
Ebays uurides selle lingi peal ( http://www.ebay.com/itm/BMW-Heater-Cont ... 1204181904 )
annab välja et päris paljudele mudelitele sobib ( E32, E34, E38, E39, M5 & X5).
Konkreetselt midagi E38-le või E39-le ma ei leia ebays müügist.
Samas selle lingi peal kõik uuemad mudelid: E60,E61,E63,E64,E65,E66,E67,X5 ( http://www.ebay.com/itm/BMW-Heater-Cont ... Gf&vxp=mtr )
Üks kood mis mõlemal kuulutusel sama : Rebuild Kit for OEM # 64116906652
Kas siis võiks eeldada et ma saaks enda E38-le teisest kuulutusest sobivad varuosad et ära remontida?

MargusRaska
Klubiliige
 
Postitusi: 2338
Liitunud: 25.12.2008 22:54 43
Asukoht: Jõgeva
Peamine sõiduk: Crysler Voyager
Telefon: 55966794

Postitus 19.07.2016 20:10 19

Kui koodid samad siis ju peavad sobima.Pead muidugi ei anna. E38 ja E39 on täpselt samad asjad kindlasti.Sama võib öelda ka X5 e kohta.Ebay lingil visuaalsel vaatlusel tunduvad sobilikud jubinad.
Kuuri tel.nr.-53630353,isiklik-55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.

PaieriMosseVärk
Huviline
 
Postitusi: 19
Liitunud: 20.11.2016 23:54 31
Asukoht: Muumiorg lõunas
Peamine sõiduk: S80, E39, E46, E30

Postitus 17.12.2017 23:22 01

Kiskusin ka selle kupatuse laiali ja mõned küsimused:

Kui pikad peaksid harjad olema?

Kas need 15x3mm O-rõngad lähevad sinna klappide mähiste põhja?
Ma ei julgenud välja kiskuda, sest polnud kindel et tegemist üldse O-rõngastega.

Tekkis veel mõte et kui see harjade otsalaagrist üle venitamine nii vaevaline on siis miks üldse laagrile seda stopperit külge panna? Torgata ilma stopperita laagri pessa ja siis harjad ning seejärel kogu krempel võlli otsa? Maha võtta oleks siis ju ka palju lihtsam - harjad lükkaksid laagri võlli pealt maha ja poleks suuremat kangutamist.
Pilt
Pilt

PaieriMosseVärk
Huviline
 
Postitusi: 19
Liitunud: 20.11.2016 23:54 31
Asukoht: Muumiorg lõunas
Peamine sõiduk: S80, E39, E46, E30

Postitus 19.12.2017 00:16 31

Meisterdasin selle krempli kokku - 5x5mm mootoriharjad sain Carsmartist, ainult pikkus tuli parajaks viilida ja juhtmed tulevad tagant mitte pealt nagu originaalil kuid pole probleemi, töötab. Kõiki tihendeid ei vahetanud, sest autoga vaja liikuda ja kuskilt e-bay´st kes teab kaua tuleb. Minu klappide väljanägemine oli üsna ok, need suured membraanid terved ja klappide pesad ka terved. Vahetasin need O-rõngad mis Baltflexist kohe võtta oli ja lihtsalt kätte sai - 2tk 15x3 mm ja see mis pumba tiiviku ümber käib. Kui pumba mootor käib siis klapid plopsuvad kogu aeg, ei teagi kas nii peabki olema, aga sooja puhub nüüd seistes ka kui MAX nuppu lülitada.

Eelmine

Mine TSI - Tee See Ise

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole