DIY: 525d 120kw M57 klapikambri kaane tihendi vahetus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides

Moderaatorid: MargusA, Ander, Henri.

Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
BMWpleasure
Huviline
 
Postitusi: 193
Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
Asukoht: Tallinn, tartu

Postitus 26.03.2013 01:44 57

Väike õpetus kuidas vahetada klapikambrikaane tihendit. Jutt käib auto kohta 525d 120kw 2000a, mootor M57.
Sama mootor peaks peal olema ka 530d 142kw ja ka 330d bemmidel ja minuteada ka esimestel X5-tel ning E60-netel. Ühesõnaga iga mees teab ise kas tal on M57 mootor.

Sama juhendi järgi saab selgeks ka kuidas eemaldada sisselaske kollektorit, kuidas vahetada pihusteid, õhufiltrit, karteri tuulutuse filtrit ja pudi padi veel.

Tihendi vahetuse võtsin ette kuna lekkis 5. ja 6. pihusti pesadesse ning õhufiltri korpuse alt tulemüüri poolsest nurgast. Imes ka lekkinud õli sisse õhufiltri korpuse põhjas olevatest pisikestest aukudest (õhufilter salongi poolt alt õline).

Sellist tööd ette võttes on hea ära katta auto tiivad ja stange. Minul oli stange alles värvitud, seda enam ei tahtnud põvedega seda muljuda, määrida.
Pilt
Sedamoodi oli pakitud uus Reinz-i tihend (paremal). Vasakul on karteri tihend.
Pilt

Et mitte panna siia meeletult pilte, siis lihtsamad tööd kirjutan lihtsalt lahti ja nende kohta saab pilte vaadata siit: http://fotoalbum.ee/photos/quattro28/sets/1356205

Aku miinus klemm maha (igaksjuhuks).
Tuleb eemaldada: mootori katted, õhu sissevõtu toru, salongifiltri korpused ja torud, õhufiltri pealmine kate (õlikork kohe tagasi panna), õhufilter .

Järgmiseks keerasin lahti 3 torx kruvi mis hoidsid paigal pihustite kaableid, kruvid panna ilusti ära kuskile.
Pilt
Ühendada lahti pihustite pistikud ja tõsta pihusti kaabli krempel kõrvale. Näiteks salongifiltri kopsiku all oleva aju karbi peale.
Pilt
Pihusti tagasivoolude voolikute kolmikute klambrid eemaldada, kolmikud välja tõmmata ja tagasivoolu voolik kõrvale lükata kuskile.
Pilt
Pilt
Järgmisena vabastasin EGR-i. Välj.laske kollektorist tuleva toru klamber lahti, intercoolerist tuleva õhutoru klamber lahti ja toru pealt ära, vaakomvoolik EGRi küljest lahti.
Pilt
Sisselaskekollektori polte tuleks lahti keerata alustades servadest. Ninapoolne, siis salongipoolne jne. Mitte teha kuuma mootoriga. Õhufiltri poolsed poldid on 10mm (12tk) ja teised poldid on 11mm (7tk).
Pilt
Pilt
Nüüd tuleb eemaldada sisselaske kolde juhipoolse külje poolt 1 voolik (plastklamber), õlimõõte varda kinnitus (10mm polt) ja + klemm (13mm mutter). + klemmi plastkate tuleb maha kui alt kokku vajutada ja üles libistada.
Pilt
Veel tuleb eemaldada pistik õhu surve andurilt. Asub sissel. kolde ja tulemüüri vahel, vajutada traati ja tõmmata pistik otsast.
Pilt
Samas lähedal on ka kütuse ühisanuma surve anduri kaabel kinnitatud sissel. kolde külge, vabastada. Pilti pole.
Natuke sissel. kollektorit kergitades avaneb ligipääs vaakumvoolikule mis tuleb vabastada. See liigutab sisselaske klappe kui need ära lõikamata on. Valge triibuga voolik.
Pilt
Nüüd on sissel. kolle vaba, ettevaatlikult maha tõsta ja keerata teistpidi. kontrollida et kas iga poldi ümber on tihend alles või jäi plokikaane külge mõni (need kandiliste aukude kõrval). Soovitav on ära puhastada ka EGR klapp. Ma kunagi pesin ka sissel. kolde toruharjaga seest puhtaks, aga see on jube must töö. Teha tuleks vast juhul kui õhukanalid on tõeliselt kitsaks jäänud. Kellel pöördklapid välja lõikamata siis tuleks lugeda vastavaid teemasid ja see vast ära teha.
Pilt

Järgmisena keerata lahti pihustite küttetorud (6tk) ja 1 toru mis tuleb ühisanumasse (kütuse latt) sisse pumbast. Samuti ühisanuma 3tk kuuskant polti lahti keerata.
Pilt
Ja tõsta ühisanum kõrvale. Pildilt näha et ma jätsin anuma surve anduri pistiku külge, seda tööd ta ei sega aga kes tahab võtab pistiku ära ja ühisanum kapoti alt minema. Mina pistikut ei näppinud kuna sellega ennegi jama olnud, need pistikud tüüpviga ja vajavad vahel vahetust (klemmid surevad või oksüdeeruvad -mootor hakkab värisema).
Pilt
Järgmisena eemaldasin karterituulutuse klapi koos filtriga ( 4 polti kuuskant). Tuleks vahetada ka filter kui on õlist umbes ja korpuse 2 tihendit. Minuteada maksis see väike filter kas 30 või 50 eur kanti.
Pilt
Nüüd eemaldame pihustid.
Mina tegin nii:
Keerasin pealt ära 2tk 8mm mutrit.
Pilt
Seejärel keerasin lahti pihusti 2 tikkpolti (poldi pea on 20ne torx - padrunit vaja) ja keerasin neid tikkpolte kordamööda lahti ning nad tõstsid pihustit ülespoole niikaua kuni keeret jätkus, siis tuli tikkpolt plokikaanest välja ja hakkas "üle käima" ehk ei tõstnud enam pihustit. Kokku saab nende tikkpoltidega tõsta pihustit umbes 5mm ja sellest minul täitsa piisas et pihusti liikuma hakkaks. Ettevaatlik tuleb olla kui tikkpoldid on väga kinni, ei tohi pooleks keerata torx pead poldi otsas. Kui lahti tuleb pihusti kohta 1 tikkpolt ja teine ei tule siis okei las ta olla, selle ühe tikkpoldiga tõstad ka pihusti üles 5mm ja teise keerad siis lahti kui pihusti on maas (all olevast 10mm mutrist- turvalisem). Kui pihusti liikuma ei hakka, siis keera tikkpolt sisse tagasi ja pane tikkpoldi küljes oleva mutri ja pihusti vahele midagi õige paksusega ning keera uuesti tikkpolt lahti, nii peaks saama veel pihustit kergitada.
Pilt
Kui tikkpoltidega pihustit tõstetud 5mm siis aitasin kruvikaga natukene kaasa ja tõmbasin pihusti välja. Kindlasti mitte jõuga kangutada kuna klapikambrikaas on plastmassist ! See kruvika teema pole üldse hea tegelt aga kui pihustid väga kinni pole siis nii saab neid eemaldada. Vastasel juhul tuleks teha mingi kronsa et pihustist endast üles tõmmata või laenata pihustite tõmmits mis bemmile sobib.
Pilt
Niimoodi jätka kõigi pihustitega kuni kõik on käes. Jälgi et pihusti otsas oleks ka vaskseib, kui ei ole siis jäi seib auku mis tuleb sealt välja urgitseda (paras jebla), pärast tuleb nagunii uued seibid panna.

Pihusti tikkpoldid jäävad klapikambrikaane külge aga peavad olema lõpuni lahti keeratud (plokikaanest väljas).
Pilt
Siin on pilt sellest kui klapikambri kaane tihend on kutu ja õli pääseb pihusti pesadesse ning tungib sealt veel üles ka pihusti ümbrusesse klapikambri kaane peale.
Pilt
Ennem jäi mainimata, et pihustid tuleb laduda ilusti järjekorda, et pärast iga pihusti oma kohale tagasi saaks, see on oluline. Võimalusel katta pihusti augud et sodi sisse ei saaks. Pildil on näha, et 2 tulemüüri poolset pihustit on õlised, sealt ka tihend lekkis.
Pilt
Edasi kaane kallale.
Eemaldada karteri tuulutuse voolik (õhufiltri kopsiku küljest).
Pilt
Eemaldada 1 pistik mis jookseb turbo juurde õhufiltri kopsiku alla (vaakumklapi küljes). Pistiku kaabel ka vabastada.
Pilt
Eemaldada vaakumvoolik mis on ühendatud turbo "vahepaagiga". Sealsamas kus eelmine pistik.
Eesmärk on saada lahti kaablist ja voolikust mis jooksevad üle vaakumpumba ja õhulugeja (klapi kaane pealt).
Pilt
Eemalda õhulugeja pistik (vasakul) ja nukkvõllianduri pistik (paremal).
Pilt
Seejärel vabasta pistikute kaabel klapi. kaane küljest ja lükka eest ära see kaabel koos pistikutega.
Samuti eemalda ka vaakumvoolik kaane küljest ja lükka eemale. Ole ettevaatlik, voolik võib olla rabe, mina lõhkusin enda oma ära. Üldiselt kuna sisselaske kollektor maas ja ligipääs olemas tasub kontrollida ka teised vaakumvoolikud üle ja vahetada vajadusel.
Pildil katkine turbo vaakumvoolik (asendasin).
Pilt
Nüüd eemalda õhutoru (turbost filtrisse), see on kinni kahe kuuskantpoldiga, üks polt pildil näha, teine on debiilses kohas täpselt diagonaalis teiselpool toru. Kui poldid lahti saad siis tõmba toru lihtsalt turbo otsast maha ja kapoti alt välja. Koos selle jämeda õhutoruga tuleb ära ka eelpool mainitud karteri tuulutuse toru. Kasuta võimalust inspekteerida turbo labasid, loksuta jne.
Pilt
Samuti eemalda ka õhulugeja korpus kuna see varjab ühte klapi kaane polti. Keera lahti 2 torx polti ja tõmba õhulugeja välja. Pildil näha et 1 polt on üleval ja teine all peidus.
Pilt
Keera lahti ülejäänud klapikambri kaane poldid. Kuskilt õpetusest lugesin et välimised poldid lahti keerata vastupidiselt pihusti tikkudele ehk siis seest poolt väljapoole ja risti rästi. Ei anna pead. Aga ühesõnaga õhufiltri poolt keskelt üks ja siis õlifiltri poolt keskelt üks ja siis õhufiltri poolt järgmine jne. Järgmine kord ma nii ei teeks enam, sest loogika järgi tuleks keerata ikka ennem välimised poldid lahti ja liikuda sissepoole ning kinni keerates seest väljapoole. Siiski mul midagi ei juhtunud seekord.
Pilt
Kui kõik poldid lahti keeratud (tulemüüri pool on 3 tk) siis peaks pilt nägema välja selline.
Pilt
Seejärel proovi klapikambri kaas lahti sakutada ettevaatlikult, proovi ühest nurgast ja kui ei tule siis teisest jne, kontrolli et poldid poleks natukene keermesse läinud. tihend võib hoida kinni kaant aga natukese pusimise peale tuli lahti. Kui kaas on lahti siis tõsta ta natuke viltu mootori peale nagu pildil näha, et vabastada pihusti kaabli kõri kaane küljest.
Pilt
Keera lahti 2 torx kruvi ja eemalda kronsa mis hoiab kaabli kõri.
Pilt
Selline pilt avaneb siis kui oled kaane maha tõstnud. Võimalus kontrollida nuka ketti, väljalaske kolde tihendit, nookureid ja nukkvõlli kulumisastet silmaga (küünega :) samuti vaata kas su mootori pea on seest puhas või nõge täis.
Pilt
Puhasta tihendi pinnad korralikult kuivaks ja ka plokikaas külje pealt kui õli on korralikult lahmanud, minul oli õli põhiliselt jooksnud sealt nurgast kus pihustite kaablite kõri kinnitatud oli. Ära jäta kaltsu või paberi tükke nukkvõllide vahele või kuskile sinna. Pishustipesade ümbrust on lihtne puhastada aga õhukanalitega peab olema ettevaatlik et seda nõge mis seal kanalites on, lahti ei lükkaks ja et ta sisse ei kukuks. Kukub muidu otse silindri peale põlemiskambrisse ja võib jääda klapi vahele vms. Las se nõge seal kanalites jääda (kui tahad võid plokikaane ka maha võtta :) ).
Puhtad tihendi pinnad.
Pilt
Nõgi õhukanalis:
Pilt

Koogi klapikambri kaane seest välja vana tihend, minul oli tihend juba täiesti plastmass ja murdus tükkideks, omajagu võttis aega seda kätte saada. Tihend hoiab sees ka polte, kui tihendi kätte saad kukuvad poldid ka välja, nii peabki. Kuna kõik kohad on tihendi tükke täis, siis tuleb korralikult puhastada, pesta kaas ära. (pesuaine ja kompressor). Tihendi kookimine, kaane pesu ja kuivatamine võttis oma paar tundi aega. Ka poldid puhastada.
Pilt
Pilt
Järgmisel pildil on puhas klapikambrikaas. Pesemiseks eemaldasin ka nukkvõlli anduri, et pistiku pesa seest märjaks ei saaks (1 torx kruvi).
Pilt
Uue tihendi paigaldamine. Kuna tihend läheb ka ümber poltide siis tuleb nad koos paigaldada. Kõigepealt lükkasin poldi auku ja seejärel surusin tihendi pesasse nii, et ta ümber poldi krae läks, kõigepealt 1 serv ja siis teine. Vajab pusimist natuke aga saab peale paari polti asja käppa.
Pilt
Vahepeal puhastasin ka kuumusekaitse ära ja paigaldasin peale tihendit tagasi kaane külge.
Pilt
Praegu on hea aeg ära puhastada pihustite pesad plokikaanes. Vaskseibe ei tohi põhjas olla enam. Lükka lapp sisse ja keeruta kruvikaga kuni pesad on kuivad. Ettevaatlikult et lapp ei pudeneks augus.
Pilt
Enne kaane pagaldamist tuleb panna mootorihermeetikut (kuuma ja õli kindel) paari kohta, sinna kus tihend tasaselt pinnalt järsku tõuseb või langeb. Esimesel pildil on näha mootori eesotsas kuhu panin hermetsi ja teisel pildil tulemüüri poolne ots.
Pilt
Pilt
Siis tõsta klapikambri kaas mootori peale jälle natuke viltu, nagu sa ta äragi võtsid ja kinnita tagasi puhastatud pihusti kaablite kõri klamber (pildil all vasakul). Kui klambrit kinni keerad, siis jälgi et pihusti kaablid jooksevad klapikambri kaane peal nii nagu nad pärast olema peavad ja siis keera kinni alles. Vastasel juhul väänad pärast kaabli kõri pinge alla.
Pilt
Nüüd tõsta kaas peale ja loksuta ilusti paika, veendu et kõik poldid said aukudega kohakuti ja tee ring peale vaata kas tihend on ilusti vastu plokikaane pinda (üldiselt läks kaas iseenesest paika).
Kaane poltide pingutamine:
Mina keerasin alguses käega kõik poldid vastu alustades seest väljapoole. Otsisin ka TISist jõumomenti aga praegu saadaval aint vene tis ja seal pold nagu selgelt kirjas mis poldile kui palju, enamvähem 10-20 nm sain sealt. Aga okei ma kasutasin kätt selle jõu mõõtmiseks.
Pingutasin kõigepealt 4 sisemist pihusti tikkpolti, siis kaane äärepoltidest keskmised 2tk õlifiltri poolt ja keskmised 2tk õhufiltri poolt. Siis 2 tikkpolti õlikorgi poole ja jälle järgmised äärepoldid mõlemalt poolt. Ühesõnaga mõte on liikuda kaane keskelt serva poole. Mainin ära et see on minu loogika ja keegi ei pea tegema nii nagu mina ütlen. Tavaliselt on remondimanuaalis täpselt järjekord ette nähtud ja ka pingutusjõud.
Pilt
Nüüd tuleb pihustid ära puhastada, vanad seibid minema ja uued asemele. Et seib otsast ära ei kukuks panin näpuotsaga natuke tavotti vahele (hästi liimib). Pihusti vaskseibide mõõdud on vist seest 7,5(8)mm, väljast 15,5(15)mm ja paksus ca 2mm.
Pilt
Jälgida et pihustite järjekord paika jääks. Võimalik on ka enne pihustite autolt maha võtmist numbrid kirja panna (igal ühel on oma nr).
Pilt
Pihustid paigaldad nii et pistad nad õiget pidi pesasse (tikkpoldid on juba eelnevalt kinni ja pesad puhtad) ja keerad 8mm mutrid selga. Ma keerasin kruvikaga mille otsas 8mm padrun ja käega mõõduka tugevusega. Kinni keerates näed silmaga kuidas pihusti sisse liigub.
Pilt

Paigalda tagasi varem ära võetud karteri tuulutuse filter koos kopsikuga. Uus või vana, kui vana paned siis kuivata tihendid.
Paigalda tagasi õhulugeja korpus 2e torx kruviga.
Paigalda õhutoru (turbost õhulugejasse), turbo poolne ots on lihtsalt peale lükatav.
Paigalda tagasi varem eemaldatud kaabel, ühenda nuka anduri pistik, õhulugeja pistik ja kinnita ülejäänud kaabel eelnevalt paigaldatud õhutoru külge ja pistik turbo vaakumklapi külge.
Samuti ka vaakumvoolik mis sai eemaldatud (see mis mul katki läks) tuleb tagasi vedada oma kohale (õhulugeja alt läbi) ja ühendada turbo juures vahepaagi külge.
Karteri tuulutuse voolik ühendada õhufiltri korpusesse tagasi.

Tõsta peale tagasi kütuse ühisanum (latt), kinnita 3 kuuskandiga ja keera torud pihusti külge mõõduka tugevusega, ka sissetulev toru lati külge. Ühenda andur kui selle lahti võtsid.
Pihusti tagasivoolu vooliku saad ka nüüd paigaldada, pane klambritega kinni ka nagu oli. Ära muretse et õhk sees vms.
Pilt

Nüüd saad sisselaske kollektori peale visata (eelnevalt kuivata tihendid ja pinnad). Säti paika, keera poldid/mutrid kinni (ära unusta mootori katte kinnitusi mis käivad poltide alla). Ühenda EGRi 3 asja (2 klambrit ja 1 vaakumvoolik), kinnita +klemm, õli varras, voolik. Ühenda õhu surve anduri pistik tulemüüri pool. Veel säti paika pihusti kaablid, kinnita 3 torxiga ja ühenda pistikud. Paigalda õhufilter.
Pilt

Põhimõtteliselt on auto koos. Lisapudinad pane ka külge. Pehmendus pihustite peale, õhufiltri korpuse kate, teised 2 mootorikatted, salongi filtrite kopsikud ja torud, õhu sissevõtutoru. Vist sai kõik kokku.
Pilt peaks nägema välja selline, kas tuleb tuttav :D
Pilt

Nüüd kinnita akule miinus klemm, istu autosse, hoia süüdet sees paar korda pikemalt ja käivita.
Viimati muutis BMWpleasure, 27.03.2013 14:05 11, muudetud 7 korda kokku.
BMW 525d 120kW 2000a E39

roheline j2nes
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 281
Liitunud: 30.01.2012 15:03 16
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: Audi a6c6 3.0tdi

Postitus 26.03.2013 19:37 19

Puust ja punaseks :D Väga põhjalikult :mrgreen:

Slava_323
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 2094
Liitunud: 15.09.2008 19:43 37
Asukoht: Espoo

Postitus 31.03.2013 09:45 28

Väga, väga põhjalik TSI. :cool: Kiitus!
F31 320d M Performance

pisu
Huviline
 
Postitusi: 52
Liitunud: 12.12.2012 12:30 09
Peamine sõiduk: 330xD

Postitus 08.04.2013 21:21 34

5+ juhend
Sama juhendi järgi sai enda 135kw e46 tihend vahetatud :D
Mul olid aga kõik pihustid alt õlised juba.

BMWpleasure
Huviline
 
Postitusi: 193
Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
Asukoht: Tallinn, tartu

Postitus 08.04.2013 21:27 04

Tore kui kellelgi kasu juba on olnud.
Kuidas pihustid välja tulid? Kenasti? Või oli vaja rakist millega "jõnksuga" tõmmata?
BMW 525d 120kW 2000a E39

pisu
Huviline
 
Postitusi: 52
Liitunud: 12.12.2012 12:30 09
Peamine sõiduk: 330xD

Postitus 08.04.2013 21:39 12

Veidi kruvikaga aitamist ja väljas lupsti :)
Ei hakanud neid torx otstega keeramagi.

No-Fear
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 143
Liitunud: 05.05.2011 19:57 15
Asukoht: Jõhvi
Peamine sõiduk: E39 530D 142kW

Postitus 18.07.2013 01:57 07

5+, Kiitus
Bmw E34 520i Sedaan

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1706
Liitunud: 16.03.2010 20:33 15
Asukoht: võru

Postitus 12.03.2014 08:23 41

BMWpleasure kirjutas:Pihusti vaskseibide mõõdud on vist seest 7,5(8)mm, väljast 15,5(15)mm ja paksus ca 2mm.

Endal on väike probleem nende seibidega hetkel. Seose plokikaane tihendi vahetusega tõi auto omanik hunniku erinevaid uusi tihendeid. Ühes komplektis on ka vaskseibid, mis võiks nagu sobida pihustite alla, aga need on poole õhemad võrreldes vanadega. Kas see on normaalne või mida teha?
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!

BMWpleasure
Huviline
 
Postitusi: 193
Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
Asukoht: Tallinn, tartu

Postitus 12.03.2014 10:31 36

Ei soovitaks panna neid õhukesi vaskseibe kuna esiteks ei maksa paksud õige müüduga seibid eriti midagi ja teiseks kui pihusti ots pidama ei jää peab uuesti selle tüütu pihustite väljakiskumise protseduuri läbi tegema ja siis juba pesad puhastama jne.
BMW 525d 120kW 2000a E39

Martin_U
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 573
Liitunud: 26.03.2011 21:29 49
Asukoht: Tartumaa
Peamine sõiduk: Bmw 535d '06

Postitus 28.04.2014 23:41 30

Ega pole juhuslikult plaanis karteri tihendi kohta TSI-d teha? Oleks väga tänulik tegelt väga tänulik, kui saaks selle kohta head infot, kuidas seda 330-l teha tuleb.

Raix93
Huviline
 
Postitusi: 72
Liitunud: 20.09.2011 21:58 27
Asukoht: Valgamaa

Postitus 01.05.2014 13:47 03

Märk maha. Väga hästi ja põhjalik ;)

TaaviP
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 465
Liitunud: 06.07.2011 23:10 09
Asukoht: Võrumaa- vastseliina
Peamine sõiduk: e38 730d

Postitus 29.07.2014 21:54 05

asjalik info. :D
Oli: Bmw e34 530i r6. Bmw e34 520iT (2.5) touring. Bmw e34 520i (3.0 v8) touring. BMW e39 touring facelift.
On: bmw e38 730d fl. Bmw e28 projektikas.

rutska
Huviline
 
Postitusi: 75
Liitunud: 16.10.2010 21:07 44

Postitus 21.03.2017 10:32 29

.

Sten.H
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 1040
Liitunud: 21.09.2010 17:33 56
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: E39 530dA

Postitus 09.10.2017 11:00 25

Väga hea DIY on tehtud! ;) Just nädalavahetusel tegin oma autol sama asja ära ja see teema sai enne töö tegemist läbi loetud.
Lisan omalt poolt juurde momendid millega poldid kinni võiks keerata:
Klapikambrikaane poldid on vaja kinni keerata 15NM jõuga.
Klapikambrikaanes olevad pihusti tikkpoldid on vaja kinni keerata 10NM jõuga.
Pihusti mutrid on vaja kinni keerata 9NM jõuga.
Bmw 530dA Touring e39 2002 (142kw/410Nm)


Mine TSI - Tee See Ise

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole