DIY: evry mod TDS'ile

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides

Moderaatorid: MargusA, Ander, Henri.

Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
botzor
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 772
Liitunud: 28.01.2012 22:51 10
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: e36 cabrio, Passat 4motion
Telefon: 57411411

Postitus 12.02.2016 23:16 35

Nii, teemat eesti foorumitest ei leidnud, seega tuli asi ise ette võtta.
Vaja minevad jupid sain oomipoest:
Jootekolb (oli olemas)
tina(oli olemas)
kampol(jootmiseks)(oli olemas)
1k oomine potekas, sest lahjem oli võtta ainult 500ne, mis sobis vaid trükiplaadi jaoks ja vahepealset oomipood ei pakkunud, kuid 1k on veidi palju, sest põhja keerates sureb välja.(sobiks ilmselt mingi 600-800 oomine) (1.5 eur)
Kui potekal on lüliti sees, siis on hea, kui ei ole siis lülitit ka vaja (1 eur)
Juhet mingi paar meetrit(oli olemas)

Easy:
Mina peitsin ta oma e34jal rooli all asuvasse laekasse, seega sinna puurisin 2 augukest, kuhu lüliti ja poteka kõrvuti paigutasin. Vedasin nad läbi tulemüüri asuvast kummilutist kaitsmekarbini ja sealt vaikselt mööda voolikuid-juhtmeid pumbani. Pumba pistik kollektori alt lahti, lutt pealt ning seal sa näed vist 7(või oli 8) pinni. Sinul on vaja pin 2 ja pin 3. Mina koorisin mõlemal juhtmel natuke isolatsiooni maha, et sinna külge saaks nad joota ilusti. Ehk siis lülitis tuleva juhtme jootsin PIN 2 külge ja potekast tuleva juhtme PIN 3 külge. Väga lihtne, tegin ka joonise kiirelt paintis: :mrgreen:
Pilt

Asi on väärt igat oma senti reaalselt. Proovige järgi, teoorias peaks aitama ka kulunud pumba puhul soe käivitust, keegi võiks proovida oma kulund pumba peal, :lol:

unis
Huviline
 
Postitusi: 2498
Liitunud: 03.12.2006 14:20 45
Asukoht: tallinn/rakvere
Peamine sõiduk: M3/330dA

Postitus 14.02.2016 20:59 36

Aga kui pill on juba chiptud, kas siis ka sellest tolku on? :mrgreen:
If everything seems under control, you're just not going fast enough

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 15.02.2016 20:15 59

Pilt
tel. 51 949 859

Tauri_J
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3302
Liitunud: 30.10.2011 09:45 55
Asukoht: Tartu
Peamine sõiduk: E91 LCI

Postitus 15.02.2016 20:24 57

No smoke, no power ;)
BMW E46 320D (müüdud) ----- > BMW E91 LCI

botzor
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 772
Liitunud: 28.01.2012 22:51 10
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: e36 cabrio, Passat 4motion
Telefon: 57411411

Postitus 15.02.2016 21:25 27

Umbes selline seis ka tegelikult selle evryga on, kui orignaal turbo on. Tuleks võtta kasutusele suurem turbo, suurem cooler kindlasti.

-myyr-
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1869
Liitunud: 02.09.2009 09:35 19
Peamine sõiduk: 330D E46

Postitus 17.02.2016 02:20 06

Vabandust solkimast, aga reaalselt on see lihtsalt väga vale.. Neid tossavaid ronte on igalpool, kellel " jõulisa" käib nupust.. kui teha, siis teha korralik chip, endal meeldiv sõita ja teistel ka..

aronz12
Huviline
 
Postitusi: 594
Liitunud: 06.12.2008 12:15 06
Asukoht: Pärnu

Postitus 18.02.2016 12:36 14

Selle nupuga tuleks lihtsalt piiri pidada. Sätid poteka sinnamaani kus hakkab natuke tahma tulema ja kõik. Mitte ei lajata kohe põhja. Ega see lisa tahm jõudu ei lisa vaid pigem rikub mootorit(diislile rikas segu on paha) ja võtab jõudu vähemaks.
Tahad nn ökotada keerad maha jälle.
TEL 57703395

sigaelmar
Huviline
 
Postitusi: 2979
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Postitus 18.02.2016 15:06 45

aronz12 kirjutas: Ega see lisa tahm jõudu ei lisa vaid pigem rikub mootorit


Mina olen aru saanud, et lisajõust tulebki tahm, mitte vastupidi.

-myyr-
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1869
Liitunud: 02.09.2009 09:35 19
Peamine sõiduk: 330D E46

Postitus 18.02.2016 16:23 23

See tahm on sul polemata kytus lihtsalt,

aronz12
Huviline
 
Postitusi: 594
Liitunud: 06.12.2008 12:15 06
Asukoht: Pärnu

Postitus 28.02.2016 18:38 02

Tahm on jah põlemata kütus. Ja kütus mis ei põle silindris ei saa ju jõudu juurde teha.
TEL 57703395

Evrykas
Huviline
 
Postitusi: 1
Liitunud: 17.03.2016 20:20 49
Peamine sõiduk: BMW 525TDS

Postitus 17.03.2016 20:22 48

Mis värvi need pin2 ja pin3 juhtmed on? :D

Moss
Huviline
 
Postitusi: 220
Liitunud: 12.03.2005 19:25 13
Asukoht: Vantaa
Peamine sõiduk: E34 TDS

Postitus 17.03.2016 21:57 03

Mis need pin'id olid? Mul vist veidi teistmoodi lahendatud.

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 92
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 18.03.2016 16:31 04

Igaks juhuks, et kes ei tea siis sel viisil kütusekoguse suurendamine pole mootorile väga tervislik.
Kütusekoguse saame küll suurema silindrisse aga sellega kaasneb liiga hiline sissepritse (start of injection) algus sest see määratakse selle küttekoguse pealt mida aju arvab silindrisse jõudvat.
Selle tulemusel tõuseb väljalaske temperatuur vägagi kõrgeks ja tulemust võib lugeda praktiliselt igast tds mootoriga auto teemast ehk siis turbode laialiminek ja kaante mõrad.
Sama efekt on ka kõrgsurvepumba kaane liigutamisel ja seega kui neid võtteid kasutada, siis nii vähe kui võimalik.
Sai hiljuti katseid tehtud ja Evrymodiga või kaane liigutamisega saab ilma turborõhku tõstmata 126 kw aga väljalaske temperatuur on siis 880c.
Kirjutades ajusse 51mg töötaktile kütust ja pannes pumbakaane tehaseseades paika on tulemus 128kw ja väljalaske temp 643c.

botzor
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 772
Liitunud: 28.01.2012 22:51 10
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: e36 cabrio, Passat 4motion
Telefon: 57411411

Postitus 18.03.2016 19:12 20

Hetkeliselt on väljalaske temp kindlasti kõrge, head se asi kindlasti ei tee, ei olegi väitnud, kuid väike alternatiiv chipile. Ei pea ju kohe põhja keerama. Kuid jah, tds on niigi õrn mootor, nii et kui raha on, siis kulutage see kindlasti chipi peale. :P Pärast kaane remont odavam kindlasti ei tule, kui chip :mrgreen:

Minul olid pumba juhtmed kõik musta värvi, seega värvidest ei tea midagi.

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 92
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 18.03.2016 21:35 33

Lisaks veel, et kõigepealt peaks mootorijuhtimise korda tegema mitte püüdma sel teel jõukadu kompenseerida.
Täiesti tuunimata tds liigub üsna hästi kui kõik toimib nagu peab.
Näiteks on minu juurest läbi käinud auto, millel gaasipedaali andur ei suutnud saavutada gaas põhjas asendi takistust, jäädes 86% peale.
Samal autol oli ka map andur vigane ja ei näidanud üle 1bar ning ka väntvõlli andur ei lugenud korrektselt pöördeid üle 3000 pöörde.
Ühesõnaga mootor aju kasutas piiratud pöördemomendi piirajat töös ja siis olidki mingid põllumehed pumba kaant peale toksinud ja ka Evrymodi paigaldanud ning tulemust võib igaüks ette kujutada.
Väikestel pööretel meeletu suits taga, õiget minekut ikkagi ei ole, tühikäigul pöörded alla ei tule, mootor kuumeneb üle ja lisaks tühikäigul lonkab ja puterdab sest aju näeb kütusekogust 0,9mg/str.ja pritsemoment on siis -1 kraad ehk peale ülemise surnud seisu hakkab pritse ja lõpeb 14 kraadi peale surnud seisu...
Kütusekulust ei pea vist rääkimagi.
Ühesõnaga ennem Evrymodi kasutamist peaks kahju vähendamiseks saavutama maksimaalse kütusekoguse asja õieti toimima pannes ja siis sinna otsa lisada veel 5mg pole nii hull.

voss123
Huviline
 
Postitusi: 287
Liitunud: 03.10.2015 16:59 01
Peamine sõiduk: E46

Postitus 19.03.2016 00:47 29

seletage nüüd võhikule ka kuidas see väljalaske temp kütuse lisamisega suureneb? rikkam segu peaks ju väljalaske tempi alla viima?

PeeterA
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3602
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus

Postitus 19.03.2016 10:51 55

tel. 51 949 859

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1398
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 19.03.2016 11:17 36

voss123 kirjutas:seletage nüüd võhikule ka kuidas see väljalaske temp kütuse lisamisega suureneb? rikkam segu peaks ju väljalaske tempi alla viima?


Diisli vs Bensiini tuunimine täiesti erinevatel printsiipidel.
Bensiinil safe seade rikkam, diislil pigem lahjem, just väljalaskegaaside tempide pärast.

Moss
Huviline
 
Postitusi: 220
Liitunud: 12.03.2005 19:25 13
Asukoht: Vantaa
Peamine sõiduk: E34 TDS

Postitus 20.03.2016 15:45 52

Rainer, räägi mismoodi Sa selle pumba kaane paika sättisid. Mitu mg see mootor tyhikäigul peaks kulutama? Paneks enda masinal ka kaane tehasest tulnud asendisse.
Mitu mg originaalis pumbast kytust tuleb täisgaasil?

Ma olen n6us väitega, et Evry mod on mootorile veidi ohtlik, kasutada vaid omal vastutusel. Loogish et mootorile tuleb suurem koormus kui sealt rohkem hobuseid välja pigistada ja hiline p6lemine on väga halb. Mulle tundub, et mu oma masinal jätkub p6lemine vahel väljalaske kollektoris, kui liiale minna. Samas pean mina ka tublisti vaeva nägema enne kui EGT yle 800 kraadi t6useb. Siinkohal kindlasti suur intercooler tasub ennast ära.

TDS'i chippimine natuke keeruline, kuna pelgalt pistiku kaudu ei saa, tuleb ajju sisse ronida ja kiip välja vahetada. Minuteada peaks vanal TDS'il olema ajus kaks kiipi, st syytenurka ja -kogust ei juhi sama kiip. Oskab keegi kinnitada v6i ymber lykata?

Mul see Evry potekas pandud pumbast ajusse mineva signaalijuhtme vahele ja potekaga rööbiti yhendatud on-off nupp.

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 92
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 21.03.2016 13:56 57

Pumba kaane paikasättimiseks(kehtib reostaadiga kütusekoguse regulaatori kohta)on vaja teada tühikäigul töötava mootori kütusetarvet 800 pöördel ja see on suurusjärgus 4,5-5 mg töötaktile.
5 milligrammile vastab pinge sellesama Evrymodi juhtmelt 3,1-3,3 volti.
Kuidas seda arvutiga paika pannakse ei oska ütelda.
Igatahes need andmed on mõõdetud plommiga pumbalt, mis pole kunagi lahti käinud.
Täisgaasi maksimaalne kütusekogus, milleni on mapid kirjutatud on on 48 mg, kuid pöördemomendi piiraja on see pudelikael mis lubab ainult 40mg töötaktile.
Mis puutub aga aju ümberkirjutamisse, siis peab jah eepromi välja võtma ja sellega eraldi tegelema.
Positiivse küljena teatud ajud ei vaja isegi checksumi muutmist kui muuta andmeid.
Süütenurga(start of injection) jaoks on jah eraldi plaat kus on oma protsessor ja eeprom mis tegeleb süütenurga ja eelsüüteküünaldega.
Süütenurga tabel on väidetavalt kuni 51 mg kirjutatud ja seega pole niiväga vaja seda muuta.

Moss
Huviline
 
Postitusi: 220
Liitunud: 12.03.2005 19:25 13
Asukoht: Vantaa
Peamine sõiduk: E34 TDS

Postitus 21.03.2016 17:45 53

Rainer.K kirjutas:Pumba kaane paikasättimiseks(kehtib reostaadiga kütusekoguse regulaatori kohta)on vaja teada tühikäigul töötava mootori kütusetarvet 800 pöördel ja see on suurusjärgus 4,5-5 mg töötaktile.
5 milligrammile vastab pinge sellesama Evrymodi juhtmelt 3,1-3,3 volti.
Kuidas seda arvutiga paika pannakse ei oska ütelda.
Igatahes need andmed on mõõdetud plommiga pumbalt, mis pole kunagi lahti käinud.
Täisgaasi maksimaalne kütusekogus, milleni on mapid kirjutatud on on 48 mg, kuid pöördemomendi piiraja on see pudelikael mis lubab ainult 40mg töötaktile.
Mis puutub aga aju ümberkirjutamisse, siis peab jah eepromi välja võtma ja sellega eraldi tegelema.
Positiivse küljena teatud ajud ei vaja isegi checksumi muutmist kui muuta andmeid.
Süütenurga(start of injection) jaoks on jah eraldi plaat kus on oma protsessor ja eeprom mis tegeleb süütenurga ja eelsüüteküünaldega.
Süütenurga tabel on väidetavalt kuni 51 mg kirjutatud ja seega pole niiväga vaja seda muuta.


Kas see tähendab siis et kui kytusetabelis kirjutada pritsekogused suuremaks, suudab SOI ehk syytenurga kiip ise suurenenud koguse jaoks nurka varasemaks keerata? See seletaks EGT langemist 880 pealt 643ni.

Minu autol regullitud pumba kaas selliselt, et tyhikäigul näit u. 5,8...5,9 mg/str. Kui sealt rikkamaks koputan pumba kaant, ei kuku enam gaasi vabastades pöörded sujuvalt alla.

Sai eile uuritud selle ECU hingeelu Google abil. 51mg on maksimum kuna tegemist on 8-bitise kontrolleriga, st 255 sammu ja iga samm on 0,2mg/str. Sellest saab ka mööda, aga vajab veidi rohkem pusimist.

Olen hetkel ka kirjavahetuses EndTuninguga, nad väidavad et mulle eelmisel aastal saadetud kiip on igas m6ttes n.ö. "maxed out" aga ometi on auto veidi kiirem, kui potekast juurde keeran, eriti tuntav madalatel pööretel!!

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 92
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 22.03.2016 01:00 57

Pritsenurga reguleerimine toimub väidetavalt ainult kütusekoguse järgi.
Mis puudutab aga seda 51mg/str.ületamist siis see on võimalik pumba tagasiside tabelit muutes saavutada.
Seda ei toeta aga siis enam süütenurga tabel.
See täpne häälestus saada et mootor oleks ergas on juba suur katsetamine.
Eelkambriga diisel on madalal pöördel väga tundlik kütusekoguse suhtes sest suur kogus pigem alandab põlemistemperatuuri kui tõstab.
Eelkambri tugevam külg on võime suuremal pöördel põletada kiiremalt suurem kütusekogus kui otsepritsega diisel.
Üks soodustav tegur on kindlasti ilma avadeta pihusti, mis võimaldab suurema kütusekoguse läbilaset lühema aja jooksul kui otsepritse avadega pihusti.

Rometr
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 2
Liitunud: 04.02.2016 22:54 29
Peamine sõiduk: BMW 520d
Telefon: 56721201

Postitus 01.04.2016 21:29 08

Tervist

Sooviks teada kas E39 2001 520d-le saab ka evry mod-i peale aretada. Peal on tal VP44 pump. Pumba pistikus klemmid järgnevalt :

1. Datalink +
2. Datalink -
3. Shield return
4. Low idle select
5. Fuel shutoff
6. Battery -
7.+12 V
8. Engine position reference signal

Kui saab, siis kuhu peaks ühendama ?

Ettetänades !
M Power Best Power

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1398
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 01.04.2016 21:46 35

Milleks kui antud aju saab OBD kaudu lugeda ja kirjutada?

Rometr
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 2
Liitunud: 04.02.2016 22:54 29
Peamine sõiduk: BMW 520d
Telefon: 56721201

Postitus 02.04.2016 08:34 26

Silver88 kirjutas:Milleks kui antud aju saab OBD kaudu lugeda ja kirjutada?


ei saa päris aru mida sa ütlesid ? :? Ma tahaksin teada, kas sellele autole saab evry mod-i peale panna või mitte
M Power Best Power

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1398
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 02.04.2016 11:16 04

Rometr kirjutas:
Silver88 kirjutas:Milleks kui antud aju saab OBD kaudu lugeda ja kirjutada?


ei saa päris aru mida sa ütlesid ? :? Ma tahaksin teada, kas sellele autole saab evry mod-i peale panna või mitte


Lihtsam ajus softi muuta ja sellega lisahobuseid saada mitte suitseda selle evrymodiga :D

killer666
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.02.2006 10:19 53
Asukoht: idavirumaa
Peamine sõiduk: BMW 525tdsa t

Postitus 04.04.2016 22:03 30

Pilt
530>525>535>325e>318>320>528i>318>528>318>520>318>535>325>316>316>524>318>316>524>524>524>316>520it>318>524>525dsat>520>318>525tdst>316>525tds>528>525tdsa

viieline
Huviline
 
Postitusi: 62
Liitunud: 01.10.2014 13:57 15

Postitus 05.04.2016 22:48 44

kaua seda kontrollerit teeb ? Tundub usaldusväärsem olema kui esimene :mrgreen: :mrgreen:
roollatt, roolikarp... kellel kõige uuem mark

estmage
Huviline
 
Postitusi: 33
Liitunud: 11.07.2016 14:19 58
Peamine sõiduk: bmw 318tds

Postitus 11.07.2016 16:03 23

Keegi oska öelda mis juhtmed on 1.7 diislil?

RemiLepp
Huviline
 
Postitusi: 3
Liitunud: 23.05.2015 23:18 00
Peamine sõiduk: bmw 520d
Telefon: 56387095

Postitus 12.07.2016 02:18 14

Takistit vahele ei panda?

Järgmine

Mine TSI - Tee See Ise

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole