TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides

Moderaatorid: MargusA, Ander, Henri.

Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1411
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 02.04.2017 21:05 21

Tere,

Viimasel ajal tundub et Evrymod on see kõik see üllam ning rahva seas enimlevinud moodus oma tds kiiremaks saada, kuid seda kindlasti kohe mitte kõige puhtamal moel- siis pidasin vajalikuks püüda teha igale inimesele selgeks antud auto juhtaju modifitseerimine.Miks evrymodi kasutamist ei propageeri, on nimelt selles, et tegemist on sisuliselt nö "chiptuning boxi" eelkäijaga, kus reguleeritava potekaga, modifitseeritakse autole ajule sisendatavat infot ning kütust pihustakse seeläbi rohkem mootorisse ning mille tagajärjel mattub kõik mustaks, kus see tds mööda juhtub sõitma. Seega pole see kaugeltki kasulik mootorile ning ka keskkonnale. Seega visake see evrymod prügikasti ja tuunige mootorit mõistlikult!
Püüan kirja panna võimalikult detailselt, kuidas antud aju modifitseerimine välja näeb ning ajapikku järjest detailsema postituse kokku panna.

Tegemist on Bosch MSA-11-ga, milles on kaks EEPROMi, kus on kogu auto juhtaju tarkvara. Esimene chip hoolitseb kogu kütusekoguse eest + mõned muud asjad veel nagu eelsüüteküünlad jms ning teine kiip suhtleb kõrgsurvepumbaga ning samamoodi on seal vajalikud "Start of Injection" kaardid, mis on vajalikud süütenurga reguleerimiseks. Sellise "light" tuningu jaoks pole vaja teist kiipi vaja muuta.
Et kiipidelt tarkvara maha lugeda, on vaja EEPROM lugejat. Et uuesti fail peale laadida on vaja ennem UV lambiga kiip ära kustutada ning seejärel uuesti kirjutada.
Mina kasutan Willem tüüpi USB EPROM programmerit.
http://www.ebay.com/itm/TL866CS-USB-Uni ... 2518.l4276

Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256. Enne EPROMi üle kirjutamist, kindlasti varuge arvutis Orignaalfailid kividelt, et kui peaks midagi viltu minema, on originaal tarkvara kohe võtta.

Kütusekaardid, mida on vaja muuta on:
Driver wish kaart - mis sisuliselt näitab seda et kui gaasipedaali on vajutatud x %, ja rpm on y, siis pihustatakse Z kogus kütust.
Torque Limiter - kus piiratakse väänet kütusega. Vähem kütust, vähem väänet.
Smoke Limiter- selles kaardis on näidatud palju on lubatud pihustada kütust, kui on niipalju õhku ning niipalju pöördeid mootoril
Quantity adjuster- ehk siis pumba pinge kaart- ehk palju on vaja x koguse jaoks pinget pumba juhtelektroonikas. Samamoodi ei ole vaja seda kaart vaja muuta kui pihustatav kütusekogus on kuni 51mg.
SOI- ehk Start of Injection ehk süütenurk millal pump avab pihustid.

MSA-11 ajusse ei ole sisse ehitatud turborõhu reguleerimise automaatikat, mistõttu rõhku reguleeritakse mehaaniliselt.

Programmid:
On erinevaid Hexdumpi editore, kus on võimalik neid parameetreid muuta. Nendest tasuta on saadaval TunerPro. Tasulistest programmidest on saadaval WinOls, mida ka ise kasutan. Samamoodi on olemas ka ECM Titanium. Et modifitseeritud faili uuesti ajusse tagasi kirjutada, on vaja see checksummida. Enamik programme teevad seda automaatselt- vastasel juhul auto uue failiga lihtsalt ei käivitu.

Alustan siis Torque Limiter kaardist. Seda on vaja muuta selliselt, et liiga palju madalatel pööretel kütust juurde ei lisa, vastasel juhul saab auto jõuülekande osad liigselt valu.

Driver wish kaarti soovitan muuta ainult seal kus gaasi vajutatakse 100%, sest isiklikult mulle ei meeldi, kes seda kaarti muudavad ka allpool seda, kuna see lihtsalt ei muuda minuarvates midagi paremaks.

Smoke Limiter- See on kohe eriti tähtis, et seda kaarti muudetakse õigesti. Diisel vajab puhtaks põlemiseks 16,5:1, seega pole mõtet madala õhuhulga juures kütust juurde lisada, ehk siis muuta ainult viimast columnit. Rohkem boosti, rohkem kütust.

Quantity adjuster map- ehk siis pumba pinge kaart. Seda pole vaja muuta, kui pihustakse kuni 51mg kütust.
See on juba tehasest kalibreeritud. Olen näinud, kus osad tuunerid muudavad seda praktiliselt kogu ulatuses, kuid sisuliselt on see kogu aju "lollitamine"

SOI- ehk süütenurga kaardid. Kasutusel on kolm kaarti. Mida suurem on kütusekogus, seda varajasemaks on vaja süütenurgaga minna, kompenseerimaks "pikemat" pihustusaega. Samamoodi ei anna süütenurgaga üleliia varajaseks minna, kuna mootor hakkab lagisema ning ka EGT ehk väljalaskegaaside temperatuur kasvab liialt kõrgeks.

Alljärgnevalt olen lisanud mõned kaardid, kus on näha eespool nimetatud kaarte:

Pilt


Siin pildil on näha süütenurka.
Pilt


Kindlasti tundub esmapilksel lugemisel, et tdsi chiptuunimine on ääretult keeruline, kuid võrreldes kaasaegsete ajudega, on see kõik tegelikult ääretult lihtne! Igasugused paremad ideed on oodatud, et antud teema veelgi rohkem informatiivseks muuta!
Head avastamist!
Viimati muutis Silver88, 08.04.2017 22:38 48, muudetud 1 kord kokku.

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 96
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 05.04.2017 10:05 39

Kõik on väga õige ja kuna küsiti arvamusi ja ettepanekuid siis ma avaldan arvamust.
Driver Wishi võiks muuta ka altpoolt et autoga oleks lihtsam kohalt minna.
Pilt
Nii on pea võimatu mootorit välja suretada ja näiteks käruga manööverdades on väga mugav gaasi puutumata toimetada.
Miks seda tehases pole nii tehtud ei tea.
Ilmselt seepärast et kui siiski õnnestub välja suretada viskaks ta pahmaka suitsu käivitamisel?
Mis aga checksumi puutub, siis kõigile ajudele pole seda vist vaja sest kuna mul vastavat riistvara pole sai lastud teenusena soft maha lugeda ja pärast uuesti peale kirjutada ning me ei leidnud sealt checksumi, kuid asi toimib.

TELK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1208
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Asukoht: Uus Saue vald
Peamine sõiduk: BMW 530xd

Postitus 06.04.2017 17:19 49

Olen sõitnud erinevate chipidega, kuid ainult üks on pedaali põhjas hoides piirajasse taguma hakanud nagu bensukas. Mida on vaja muuta, et hakkaks piirajasse taguma?

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1411
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 06.04.2017 19:09 46

TELK kirjutas:Olen sõitnud erinevate chipidega, kuid ainult üks on pedaali põhjas hoides piirajasse taguma hakanud nagu bensukas. Mida on vaja muuta, et hakkaks piirajasse taguma?

Eeldatavasti näiteks seda Torque Limiter kaarti muuta selliselt, et 4800rpmi juures on ka nt 51mg kütust. Siis hakkab pöördepiiraja tööle.

TELK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1208
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Asukoht: Uus Saue vald
Peamine sõiduk: BMW 530xd

Postitus 06.04.2017 20:18 11

Tänud sulle. Eks nädalavahetusel hakkab katsetama.
Kiitus sellise teema tegemise puhul. Paljud saavad siit teadmisi ja ei pea "SooJüri" juures mõttetult eurosi kulutama.

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 96
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 06.04.2017 23:51 17

On keegi proovinud panna EGR solenoidi muutuva geomeetriaga turbot juhtima?
Originaalis on EGR mapi teljed pöörded ja kütusekogus ning map ise mitu protsenti on klapp lahti.
Pilt
Kui nüüd tahame näiteks 1251 pöörde juures ja 28 mg juures saada turborõhku 1,2 bar ja selleks on vaja turbo geomeetriat sulgeda 60 protsenti siis nii võiks asi toimida?
Loomulikult on see meeletu katsetamine, et saada kõigile pööretele ja kütusekogusele sobiv protsent geomeetria juhtimiseks.
Samas pole siis rõhu reguleerimisel mingit tagasisidet ja näiteks külma õliga pöörleb turbo võll raskemalt ja soovitud rõhu jaoks peaks geomeetriat rohkem sulgema et saada soovitud rõhku.
Ilmselt on parim võimalus muuta tarkvaras mapi kütusekoguse telg hoopis rõhu teljeks, kuid kuipalju selleks softi ümber peab kirjutama?
Näiteks sellel ajul on pöörete kood 032 ja EGR kood 006.
Kui me asendaks selle 006 koodi nüüd Smoke limiterist saadud rõhu koodiga 070 võikski protsessor pöörduda rõhu signaali töötleva üksuse poole mitte mitte kütusekogust juhtiva üksuse poole?
Paraku programmeerimises pole väga kodus aga tahaks õppida.

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1411
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 07.04.2017 14:01 03

Rainer. See asi võib niimoodi teoorias täitsa töötada. Aga kuna MSA11 Damost mul pole, siis on ka kõikide kaartide leidmine vaevalisem ning samamoodi ka täielikult puudub ülevaade antud iidse aju tööpõhimõttega. Aga võid ju proovida. Kaardi Idenfication numbrit ma ei muudaks. Kütusekogus ja pööre on täiesti piisav turbo labade juhtimiseks.(Samamoodi ka kaasaegsetel ajudel) Ainult on vaja paika saada, palju solenoidi PWM peaks olema, et saada piisav labada avatus. Selle võin vajadusel siia lisada, 3.0d ajust vastav kaart.

do_it_right_way
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 974
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds

Postitus 08.04.2017 05:00 20

Endal oli plaanis umbes pool aastat tagasi selline teema siia teha aga plaan jäigi ainult plaaniks. :) Põhjus, miks ei alustanud teemat oli pigem see, et mul pole viitsimist selgitada, kuidas käib kaartide otsimine, lugemine ja nende muutmine/lugevaks tegemine.
Esimesse postitusse tuleks kindlasti lisada paksult ka see, et kiipidelt dumbitud failist tuleks teha kindlasse kausta backup, et oleks võimalus originaal soft lihtsal viisil tagasi kirjutada.

Silver88 kirjutas:Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256

Pole neid palju teinud, kuid umbes 20 ajust ~20% on juhtunud olema 27c256.
Rainer.K kirjutas:On keegi proovinud panna EGR solenoidi muutuva geomeetriaga turbot juhtima?

On proovitud graafikule tuua boosti telg, kuid aju lihtsalt ei tahtnud seda lugeda. Ilmselt kuskil epromi välistel kiipidel on loogikas see funktsioon välja jäätud. Võib-olla toimib paremini teise ajuga, proovitud 294 lõpuga aju. On ka teisi lahendusi, kuidas VNT-d kontrollida ning samuti lisada mõned olulisemad fail-safe funktsioonid. Selle jaoks on tarvis aju välist seadet, nendest mõne puhul ka veidi koodi kirjutamist osata.

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1411
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 08.04.2017 22:47 59

do_it_right_way kirjutas:Endal oli plaanis umbes pool aastat tagasi selline teema siia teha aga plaan jäigi ainult plaaniks. :) Põhjus, miks ei alustanud teemat oli pigem see, et mul pole viitsimist selgitada, kuidas käib kaartide otsimine, lugemine ja nende muutmine/lugevaks tegemine.

Eks jah, see detailse info kirjapanek nõuab omajagu aega, ega hetkelgi kes asja ehk esimest korda vaatab, ei pruugi kohe asjast sotti saada. Näiteks on enamik asju ajus faktoritega, olgu see siis MSA11 või kaasaegne EDC16 aju. TDSi ajudes on rpm faktor nt 0,2 jne. Sul muidugi selle ajuga rohkem kogemusi ;)

do_it_right_way kirjutas:Esimesse postitusse tuleks kindlasti lisada paksult ka see, et kiipidelt dumbitud failist tuleks teha kindlasse kausta backup, et oleks võimalus originaal soft lihtsal viisil tagasi kirjutada.

Tehtud :)
Silver88 kirjutas:Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256

Pole neid palju teinud, kuid umbes 20 ajust ~20% on juhtunud olema 27c256. 87C256 on jah vist pigem vanemad td/tdsi ajud. Ka ise neid näinud.

Rainer.K kirjutas:On keegi proovinud panna EGR solenoidi muutuva geomeetriaga turbot juhtima?

do_it_right_way kirjutas:On proovitud graafikule tuua boosti telg, kuid aju lihtsalt ei tahtnud seda lugeda. Ilmselt kuskil epromi välistel kiipidel on loogikas see funktsioon välja jäätud. Võib-olla toimib paremini teise ajuga, proovitud 294 lõpuga aju. On ka teisi lahendusi, kuidas VNT-d kontrollida ning samuti lisada mõned olulisemad fail-safe funktsioonid. Selle jaoks on tarvis aju välist seadet, nendest mõne puhul ka veidi koodi kirjutamist osata.

Aga miks peaks boosti telje tooma? Kütusekogusest ja rpmist peaks täitsa piisama. Iseasi on see kas seda nö EGRi kaarti kasutatakse koguaeg. St kas külma mootoriga äkki EGR töötab ja nt 95kraadi pealt enam niipalju seda EGR ei juhita. See ilma Damoseta on natuke selline hallis alas töötamine, kus täpne ülevaade ju puudub ning enamik inseneri raamatud on veel digitaliseerimata võib-olla :D Proovida tasub.


Aga Rainer kui viitsid, siis viska siia oma SW ja näita kus aadressil sul see EGR kaart asub.

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 96
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 09.04.2017 10:43 39

Palun väga.
https://www.upload.ee/files/6885761/E39.ols.html
Minul oleva E34 ajust pole igatahes leidnud EGR-i mappi, mis muidugi ei tähenda et seda seal pole.
Samas võib ka nii olla et EGR-i lahtiolek arvutatakse ka mingite parameetrite järgi ja eraldi mappi selleks polegi.
Mis aga puutub turbo geomeetria juhtimisse, siis loomulikult saab selle ära lahendada ka mingi välise seadmega aga selles olekski mängu ilu et sellega saab originaalaju hakkama ilma lisaseadmeteta.

do_it_right_way
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 974
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Asukoht: Pärnu
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds

Postitus 09.04.2017 16:57 46

Silver88 kirjutas:Aga miks peaks boosti telje tooma? Kütusekogusest ja rpmist peaks täitsa piisama. Iseasi on see kas seda nö EGRi kaarti kasutatakse koguaeg. St kas külma mootoriga äkki EGR töötab ja nt 95kraadi pealt enam niipalju seda EGR ei juhita. See ilma Damoseta on natuke selline hallis alas töötamine, kus täpne ülevaade ju puudub ning enamik inseneri raamatud on veel digitaliseerimata võib-olla :D Proovida tasub.


Minu jaoks saab Boosti teljega parema resolutsiooni seadistamiseks. Kui saab muul viisil hakkama, siis on hea.
Mul on TunerPro jaoks definitsioonid olemas koos checksumi kalkuleerimisega. Tuleks kätte võtta ja ära proovida, mida teeb külma ja sooja mootoriga EGR solenoid. 100% kindel pole, kuid kahtlen, et EGR loogikat saab muuta epromi pealt.

Audi 2.5tdi 105kw mootoritel on visuaalselt 1:1 ajud, millel on juba turbo juhtimise mapid sees. Downside on AFM, kuid ilmselt saaks ka sellest lahti mingil viisil. :)

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1411
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 10.04.2017 21:52 46

Rainer.K kirjutas:Palun väga.
https://www.upload.ee/files/6885761/E39.ols.html
Minul oleva E34 ajust pole igatahes leidnud EGR-i mappi, mis muidugi ei tähenda et seda seal pole.
Samas võib ka nii olla et EGR-i lahtiolek arvutatakse ka mingite parameetrite järgi ja eraldi mappi selleks polegi.
Mis aga puutub turbo geomeetria juhtimisse, siis loomulikult saab selle ära lahendada ka mingi välise seadmega aga selles olekski mängu ilu et sellega saab originaalaju hakkama ilma lisaseadmeteta.


Rainer, oled sa kindel et tegemist on EGR kaardiga? Tundub eriti kahtlane olevat. Et suure IQ korral on EGR 100% lahti. Ei tundu kuidagi loogiline.

Rainer.K
Huviline
 
Postitusi: 96
Liitunud: 09.12.2015 11:43 10

Postitus 11.04.2017 10:08 49

Kui küsimusele kas see on EGR map ausalt vastata siis ei ole täiesti kindel.
Miks pani arvama et see võib EGR olla on see, et kunagi sai jälgitud EGR klapi tööd ja tühikäigul oli see täiesti avatud ning sulgus vastavalt gaasi andmisele ja pöörete tõusule.
Eks ta ole paraku selline asi et millegi täiesti kindlalt teada saamiseks peabki seda mappi kõvasti muutma, selle epromile kirjutama ja proovima mis muutus.
Endal pole aga vastavaid seadmeid epromi kirjutamiseks.
Tuttav elektroonik arvas et sinna leiab ka mingi lihtsamalt ülekirjutatava lahenduse et jõuaks teha mitu katset tunnis ja seepärast polegi tõtanud epromiga majandamise seadmeid hankima et see on meeletult aeglane tegevus.
kui kellelgi on arvutis Inpa (mul pole) siis sellel on lisana Ediabas Toolset 32 mis võiks olla suureks abiks erinevate mappide ja nende faktorite leidmiseks.
Pilt

TELK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1208
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Asukoht: Uus Saue vald
Peamine sõiduk: BMW 530xd

Postitus 06.11.2017 23:29 32

Huvitaks kas on mingi vahe, kas chippida td või tds aju. Kas lõpptulemus on erinev? Mis erinevus neil on?

ooDDoo
Huviline
 
Postitusi: 4481
Liitunud: 01.11.2007 13:01 11
Asukoht: Tallinn/lasnamäe
Peamine sõiduk: BMW;VAG;PSA

Postitus 07.11.2017 07:34 11

Vahejahuti on vaheks
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega

Riivo
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 7662
Liitunud: 27.02.2003 11:13 41
Asukoht: Edgarlandia
Peamine sõiduk: ´02 530d Touring

Postitus 04.12.2017 11:41 46

mitte ainult...teine turbo ja ajusoft on ka vahe. muus osas on sama..TD jaoks soovitan otsida tdsi aju chippimiseks
Hallmetallikdiisel

Silver88
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1411
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: E46 330dA 04'/E91 320dA 06'
Telefon: 56642342

Postitus 04.12.2017 12:49 00

Pole vaja tegelikult. Kiibid TDSi softiga leida ja installida.

Riivo
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 7662
Liitunud: 27.02.2003 11:13 41
Asukoht: Edgarlandia
Peamine sõiduk: ´02 530d Touring

Postitus 04.12.2017 13:04 32

mul ei hakanud sedaviisi korralikult toimima...Leho käskis leida mingi spetsiifilise koodiga aju ja seal oli kõik bueno....samas oli aeg 6a tagasi kahPilt
Hallmetallikdiisel

TELK
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1208
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Asukoht: Uus Saue vald
Peamine sõiduk: BMW 530xd

Postitus 05.12.2017 23:11 04

Eks ma siis otsin ikka tds-i aju.

martinr112
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 289
Liitunud: 29.01.2008 22:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Postitus 09.01.2018 02:45 20



Mine TSI - Tee See Ise

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole