17.04.05 autosid dünoma Laki Autosse

Jaga infot tulevastest ja kommenteeri juba olnud üritusi
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Raivo kirjutas:Panin enda auto dünograafiku kah üles, kui peaks huvi olema kellelgi.
Üks on siis filtriga, ja teine ilma.
Huvitav on see, et vaatamata sellele, et 540 mootor on 535 omast kakskümmend aastat uuem ja suurema mahuga, on M30 momendigraafik nt selle alguses märgatavalt võimsam ja graafik ise hoopis lamedam :roll:

Tundub vist olevat paljuklapiliste rida.

See filtrita suurem võimsus on seal vaevalt tehase prohmakas, pigem on see sisselaskemüra summutamise pärast. 5500+ pööret nii suurel mootoril kasutatakse haruharva ja selle klassi mürastandardid on ikka räiged, seepärast ollakse nõus hj-de loovutama.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Aare kirjutas:Huvitav on see, et vaatamata sellele, et 540 mootor on 535 omast kakskümmend aastat uuem ja suurema mahuga, on M30 momendigraafik nt selle alguses märgatavalt võimsam ja graafik ise hoopis lamedam :roll:

Tundub vist olevat paljuklapiliste rida.
No vat, see on see, et V8-l võid rahumeeli iga ilmaga pedali põhja hüpata, aga kumm suitsema ei lähe :? . Võtab rahulikult kohalt ära ja juhtuma hakkab alles seal 1500-2000 ringis.
Viimati muutis eero, 21.04.2005 12:00 32, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kellel on madalatel pööretel asfalt libedam :D

Irmcher Senator (3.6??) rpm-Nm
1200 - 90
1500 - 100
2000 - 220
2500 - 280

Lincoln 460 cid (7.5 liitrit)
1200 - ?
1500 - 110
2000 - 280
2500 - 425 :shock:

540 filtriga
1200 - 100
1500 - 210
2000 - 320
2500 - 330

Minu autuke :oops:
1200- 235
1400- 240
2000 - 250
2500 - 270

Kusjuures pole enne süvenenud sellistesse asjadesse
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

mida se roheline kriips näitab? kW tagarattast?
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

just
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

maru palju läheb ikka kaduma küll, ligi 20% mootori võimsusest kaob lihtsalt ära.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Seal ju automaatkast ka. :idea:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

Aare vaata enda graafikut, ka 20% ligi, e28'l isegi alla 20%, need manuaalid ju. Ehk saab siit ka mingi järelduse auto kohta teha?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Irus mõõdeti 86 520 selliselt

mootorist 92,5 kW
ratastest 80,5 kW

kadu 12 kW ehk 13%. Järeldused erinevate pinkide võrreldavusest ja täpsusest teeb igaüks ise.

See on kadu jõuülekande ringiajamiseks, alates käigukastist kuni rattalaagriteni. Kõige rohkem saab vast puruks sõidetud kasti laagritega seda suurendada. Pluss muidugi see, et nt 520 ja 535 liikuvate difri juppide kaaluvahe on ka kindlasti 2-3 korda. Erinevatest manuaalkastidest see vahe vaevalt tuleb.

Ma mõtlesin, et palgapäeval käin selle sama 520ga selles dünos ka korra, vaatame, mis see siis näitab. Auto on võrreldavas korras kui esimese mõõtmise ajal. Praegu ei taha lihtsalt 400 eek tuulde lasta, sest 318 isu on lõputu :)

Samas on selge, et jõuülekandekadu ei saa olla jääv protsent, sest ülekande takistus on väljendatav kindlate kW absoluutnumbritega. Ei saa ju sedasi, et paned 535-le nt 1000 hj mootori ja jätad ülekande samaks
ning ülekandekadu suureneb eiteamillest 30 hj-l 200-ni :shock:

Tuli veel meelde see, et paljudel saksast tulevatel autodel on manuaalkastis sees ATF, mis on vedel. Mina olen pannud ainult sünteetilist
GL-5-te, mis tulisest peast ka üsna paks ja sellest ka kindlasti rohkem kadu.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

Nii lõpuks on ka üritusest pisike klipp olemas.
Praegu DVD-l . Ilmselt läeb veel aega kuni mingi väiksema variandiga (formaadiga)valmis saan :D . pikkus u.16 minutit.Kõik osalenud BMW-d peaks peal olema. Ärge maha lööge ,tegin esimest korda :? .Kahala jäärada siiamaani tegemata :oops: Teine probleem on see et pole kuskile riputada. HOT-i 10 mb sisse vist ei mahu :D
Või kui kellegi mahti möllata siis võin originaal kvaliteediga klipi anda (900+MB). Aga üritan pusida. ;)
V8 :cool:
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Zone servus 25MB ruumi saab omada.
Abiks ikka.
DaveW
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 11.04.2005 16:15 46
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas DaveW »

www.serverimaailm.ee
Neilt saab 500Mb ruumi, pole ise proovinud suurte failidega, kuid 10 MB töötab küll.
VW Passat Highline 2.0T Tiptronic 2007
FASTWAY Rahvusvaheline transport
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

jep endalgi www.e38.ee ja www.laptopid.ee serverimaailm.com serveris....ja kui firmat pole võtta, siis http://www.viltsikas.pri.ee/ taolise aadressi saab iga eraisik endale teha, samas makstes 35 krooni kuumaksu, saab juba 1gb jne....soojalt soovitan, siiani ainult väga positiivsed kogemused nendega....üldiselt saab uue koduka regatud 2-3 päevaga :cool:
aitab OT-st plaanin Xado imepäraseid omadusi katsetada ja hiljem uuesti dünosse minna...eks näis, kas läheb midagi paremaks või mitte :P eks varsti annan teada siis :roll: ja kui mootor kokku jookseb teen elutuppa endale sellest laua :roll:
BMW M5 V10
DaveW
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 11.04.2005 16:15 46
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas DaveW »

Ainus mis serverimaailma teenuse kohta halba olen kuulnud on see et tasuta kontodele pidi väljaspoolt eestit halb ligipääs olema (piiratud kiirus).
VW Passat Highline 2.0T Tiptronic 2007
FASTWAY Rahvusvaheline transport
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

nii sain siis valmis VCD kvaliteediga.
DYNOPAEV-169MB
Kasutage "save as"-i
Aga palun varuge kannatust ja aega :D .Ja mitte korraga tõmmata. :lol:
Ei ole viitsinud otsida paremat kohta.
Ärge maha lööge - tegin esimest korda :cool:
V8 :cool:
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

tuligi minutiga siuke liiklus peale, et siis hommikul saate vast vaadata :D
V8 :cool:
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Päris hea, Aimar. Tnx et viitsisid jamada :!:
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

tänud. Eks harjutamine teeb meistriks. Võlgu veel Kahala jäärada. Ja eks Raplas ka filmime.
V8 :cool:
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

dünomisest veel, kuna ise viimasel ajal tihti lakisse ära eksinud mootorit piinama...:)
Nimelt Aare, see Raivo dünograafik on madalatel pööretel sellepärast lahjem, kuna automaadil ei saa algusest peale gaas põhjas sõita pingil sest (kickdown lüliti)lööb käigu üles kohe ja siis valed andmed. Raivol paisab, et 3500rpm-i pealt on Eero alles gaasi põhja vajutanud...minul sai alles 4000 kandis põhja vajutada, sellest ka vähesed hp-d ja nm-id madalamatel pööretel.
Samas kui nüüd võrrelda 3 järgnevat düno graafikut:
Minu 750
http://e38.ee/bmw/dyno%20nitro%20130hp% ... attast.jpg
Raivo 540
http://web.starman.ee/raivo143/bemmid/5 ... 2_540i.jpg
Eero 540
http://www.tolaram.ee/eero/eero/dynograafik170405.JPG

Kui nüüd vaadata ratta jõud vs mootori jõud, siis:
Minul on max rattajõu ja sama pöörete arvu vahe 35hobust ehk 12.5% max mootori jõust
Raivol on 57hobust ehk 21% max mootori jõust
Eerol on 52 hobust ehk 20.3% max mootori jõust

Seega tekib küsimus, et kas tõesti on 750 ülekanne pea poole parem, kui 540-i ülekanne või lihtsalt paneb düno enda arvutamisega puusse...
Kuna rattast jõud minult on
Wirx 245hp
Raivo 203hp
Eero 198hp


Ehk siis rattast mõõdetuna on 540 ja 750 jõudude vahe 245hj vs 203hj ehk siis 42hj

Samas on mootori hobujõudude vahe düno järgi 540 ja 750 puhul 260hj vs 286hj ehk siis kokku 26hj

Tehase seadetes on 540 ja 750 jõudude vahe 286hj vs 326hj ehk siis kokku 40hj

Seega tekib küsimus, et miks on rattast mõõdetuna hobujõudude vahekord igati OK, kuid see mis dünopink ise välja arvutab seal vahe juba 45% ?
Ma isiklikult arvan, et düno paneb lihtsalt minu auto puhul puusse just selle mootori hp arvutamisel vabajooksu jms kaudu või mis?
Samuti on näiteks Raivo graafiku puhul ilma õhufiltrita tõusnud mootori arvutuslik jõud lausa 30hj, kuid rattast mõõdetuna on tõus umbes 12hj ning lisaks on jõu kõver vastavuses V8 mootori karakteristikaga, samas kui arvutuslik jõud mootorist läheb nö "taevasse"
BMW M5 V10
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Kas sellel aastal ka sellist ühisüritust on plaanis?
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Aimar kirjutas:nii sain siis valmis VCD kvaliteediga.
DYNOPAEV-169MB
Kasutage "save as"-i
Aga palun varuge kannatust ja aega :D .Ja mitte korraga tõmmata. :lol:
Ei ole viitsinud otsida paremat kohta.
Ärge maha lööge - tegin esimest korda :cool:
Ma nüüd ei tea, kas ma magasin maha õige aja, või see link lihtsalt ei tööta :roll:
Mercedes EQS 450+ 2022
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

Ma nüüd ei tea, kas ma magasin maha õige aja, või see link lihtsalt ei tööta
Jah seal kahjuks enam ei ole kuna oli aeglase ühenduse otsas. Aga kõik filmitud asjad on ilusti alles (dyno,cup 1-3, SP). Pole lihtsalt kuskile riputada. Varsti üritan valmis saada 2005 aasta ürituste DVD-ga.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Aimar kirjutas:
Ma nüüd ei tea, kas ma magasin maha õige aja, või see link lihtsalt ei tööta
Jah seal kahjuks enam ei ole kuna oli aeglase ühenduse otsas. Aga kõik filmitud asjad on ilusti alles (dyno,cup 1-3, SP). Pole lihtsalt kuskile riputada. Varsti üritan valmis saada 2005 aasta ürituste DVD-ga.
Aga võime ju minu kodukale selle panna, ruumi peakshetkel nii palju küll olema.
Mercedes EQS 450+ 2022
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Aga dünoma võiks siiski minna kevadepoole. Oleks veel huvilisi?
Märt
Huviline
Postitusi: 489
Liitunud: 28.01.2003 14:53 28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Märt »

Tarvo kirjutas:Aga dünoma võiks siiski minna kevadepoole. Oleks veel huvilisi?
...oleks küll.Kevad tundub kuidagi loogilisem jah,ei tahaks naeltega seal rullide peal krõbistada.
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

seda minagi, aga siin peab ju hakkama varakult asju ajama, et üldse midagi välja kukuks..
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Tarvo kirjutas:Aga dünoma võiks siiski minna kevadepoole. Oleks veel huvilisi?
Hmm, kas sa eelmisel kevadel ei käinud?
Aga ikka, eks siis paistab, kas aastane jõupingutus on ka asjaette läinud, ehk on ka hp-d suurenenud ;)
530d
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Eelmine aasta jäi ära jah, seepärast olekski huviline.
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

mu vana jutu kinnituseks, et dyno "valetab" 750 automaadi kohapealt veel paar pildikest dyno tulemustest
Siin on automaatkastiga 750i tulemus
http://www.robertlevinson.com/seven/tak ... _750iL.jpg
Ja siin on 750i manuaali oma
http://www.robertlevinson.com/seven/tak ... JECT_X.jpg

Manuaalil on nati parandatud sisselaset(ehk siis igast torbikuid vähemaks korjatud) ja parandatud väljalaset. Samas numbrid 285hp vs 337hp räägivad enda eest, kui veel võrrelda automaatkastiga versiooni tulemusi minu omadega http://e38.ee/bmw/dyno%20nitro%20130hp% ... attast.jpg saab suht samad numbrid(bens näiteks mõjutab)
BMW M5 V10
Suletud