E34 tds jahutuse probleemid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Skriib
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16.05.2013 15:01 32
Peamine sõiduk: BMW 525 tds '94

E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas Skriib »

Hei!

Auto on e34 2.5 tds.
Saaga hakkas siis sellest, et sai soetatud antud auto ja ühel kenal päeval lõi plokikaane tihendi ära (ei andnud eriti kuuma ega midagi, ilmselt tuli juba poolpidusena see auto minu kätte). Plokikaas maha, uus tihend, kaas lihvimisse ja auto hiljem kokku.
Sealtmaalt hakkasid jahutusega probleemid: auto kippus üle kuumenema ja just maanteel sõites. Plokikaas uuesti maha ja survestamisse. Käis ära survestamises ja lihviti pind siledamaks (oli siis kasutatud vähe jämedamaid töövahendeid vms) aga kuna kaas korras siis ei osanud enam selle viga kahtlustada ning järgmine süüdlane oli meie silmis plokk.
Ostsin kasutatud mootori (omega tds aka bmw tds). Mootor sai peale, töötas paremini kui varem. Sain natuke aega sòita ( loe 50 kilomeetrit) küll rahulikult ja ka hoogsamalt katsetamise mõttes. Kòik toimis. Järgmisel päeval aga hakkas kummitama vana jama- üle kuumenemine.
Viisin siis auto ühe tuttava juurde kes hakkas süsteemi läbi pesema sest varemalt oli sõidetud veega ja kahtlustasime ka varem ummistust mis peaks olema juba ammu eemaldatud. Pesu tulemusena kõrvaldas ta veel ühe ummistuse ning siis oli nägu juba naerul :D viga ilmselt kõrvaldatud. Sõitsin mitu päeva ringi ja kuna katsetamised veega läbi siis uuesti termostaat sisse ja tosool süsteemi.
Sain magusad kaks päeva sõita ja jälle sama jama mis varem-seier tõuseb üle keskmise joone (kordagi pole punasesse lasknud). Üritasime siis õhutada nii ja naapidi aga eile, peale òhutamist ja katsetamist (kõik oli korras) läksin peale mootori jahtumist uuesti sõitma ja ikka sama jama: seier tõuseb kiirelt, keema ei lähe enne maanteele jõudmist, sooja puhub ainult kõrgendatud pööretel.
Üritasin siis õhutada siit foorumist leitud õpetuse järgi: süüde sisse ja kuuma peale teise astmesse puhuma, korgid lahti kylma mootoriga valada ja oodata jne. Siiamaani pole veel keema läinud (maks. Kümne kilomeetrised sõidud katsetusteks) aga olen pannud tähele järgmist: sooja mootoriga on termostaadist tulev lõdvik täitsa jahe ja teine, ülemine samal ajal soe. Samuti on pool radiaatorit külm.

Ühesõnaga päris pikk jauramine on olnud ja kahjuks lõppu ei paista. Kas oskab keegi midagi soovitada? On keegi sarnaseid probleeme kogenud? Igasugune info on teretulnud ja olen tänulik kui olete viitsinud selle teema peale kasvõi pilku heita.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas arnis »

Pane kindlasti uus veepump ja termostaat. Radikas võta autost välja ning pese nii seest
kui väljast puhtaks. Salongiradikat välja võtma ei pea, aga torud mis tulemüüri jooksevad,
sealt pane julgelt aiavoolikuga läbi.
Kui süsteem tundub puhas olema, siis roheline vedelik sisse kõrini.
Kliima tulikuuma peale, kork lahti, vedelik kõrini.
Veidi soojenenud mootoriga 3000 pööret sekundiks 5 korda, kõrini kallata.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Skriib
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16.05.2013 15:01 32
Peamine sõiduk: BMW 525 tds '94

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas Skriib »

Proovisin õpetuse järgi. Jahutusvedeliku kogused läksid sisse raamatu järgi, valasin kõik jahutuse lõdvikud eraldi täis. Eile testisin ja üritasin kuumaks ajada, ei läinud. Täna õhtul tõusis temp üle keskmise joone natukeseks ajaks ja siis langes tagasi. Tundub, et suhteliselt kõva surve all on ka lõdvikud. Ilmselt plokikaane tihendi viga siis?
Skriib
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16.05.2013 15:01 32
Peamine sõiduk: BMW 525 tds '94

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas Skriib »

Jaa täna läks keema.
Keegi ei oska mitte midagi kosta?
siim320
Huviline
Postitusi: 1161
Liitunud: 20.08.2013 15:50 02
Peamine sõiduk: BMW 320

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas siim320 »

täpselt sama n*ss enda e36. Kõike juba saanud proovida ja vahetada jne.. kuid kasu pole midagit ! vaikselt hakkab tosooli kogused suuremaks minema kui kütte kogused mis autosse kallata. Kui leiad lahenduse, anna siia ka teada .
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas arnis »

Jahutusvedelik saab välja tilkuda (parkimiskoht märg), sisse tilkuda (salongis magus), mootorisse tilkuda (sumbutis magus).
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Skriib
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16.05.2013 15:01 32
Peamine sõiduk: BMW 525 tds '94

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas Skriib »

Sai siis uuesti plokikaane tihend vahetatud ja tulemus ikka sama- surve sees. Tihend oli ka siiski vähesel määral deformeerunud.
Pakkumisi keegi?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas arnis »

Tihendi deformatsiooni põhjus on vaja ära lahendada.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
villis21
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 08.01.2011 13:28 03

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas villis21 »

proovi radika ja paisupaagi vaheline peenike voolik läbi puhuda, kui see voolik umbes, siis süsteem ei saa ennast ise õhutada. mitmel sellist viga kohanud.
Bensiin on pintslite pesemiseks!
Diislis peitub jõud!
Skriib
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16.05.2013 15:01 32
Peamine sõiduk: BMW 525 tds '94

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas Skriib »

Deformeerumise põhjus võis olla nt suurem turbo rõhk eelmise moto omaniku käes ja või aeg. (Pakun lihtsalt)

Peenike voolik on on iseenesest läbi puhutud ja peaks toimima.

Natuke aega tagasi nüüd sai vaadatud paisupaagi korki ja üks tihend oli hüpanud valesse vahesse. Tõstsin aga sinna kus ta peab olema ja nüüd ei tundu enam sellist survet sees olema. Samas ei ole ma alumist lõdvikut jätkuvalt soojaks saanud...võib olla, et niristab sealt midagi läbi ja ei avanegi täielikult sest sellest jahutuseks piisab?
Täna sõitsin u. 150 km ja keema ei läinud.

Ilmselt (oletades, et see surve oli korgi jama) toimis see nii- jahutussüsteemis ei olnud ruumi soojuspaisumiseks ning ühel hetkel lõi paisupaagi ülevoolust jahutusvedeliku välja. Teatavasti aga rõhu all on tosooli keemistemp. Suurem. Siis, kui vedelik oli juba jooksu pannud, hakkas tosool keema ning temp tõusis kohinal....
Skriib
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16.05.2013 15:01 32
Peamine sõiduk: BMW 525 tds '94

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas Skriib »

Teema lukku äkki?
Pole probleeme olnud enam.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas arnis »

Tehnoteemasid ei suleta. Samasugune probleem võib uuesti tekkida. Meil
kasutatakse otsingut ka, enne kui tehakse uus identne teema.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Skriib
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 16.05.2013 15:01 32
Peamine sõiduk: BMW 525 tds '94

Re: E34 tds jahutuse probleemid

Postitus Postitas Skriib »

arnis kirjutas:Tehnoteemasid ei suleta. Samasugune probleem võib uuesti tekkida. Meil
kasutatakse otsingut ka, enne kui tehakse uus identne teema.
Selge!
Tänud ;)
Vasta