M52TU/M54 ja nende õhulugeja
-
- Huviline
- Postitusi: 213
- Liitunud: 16.11.2012 21:27 01
- Peamine sõiduk: E46 "M3D"
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Kuna sattus ette selline ideaalne olukord kus sai järjest testida mitmeid õhulugejaid sarnastes tingimustes, siis teeks ühe kokkuvõtva postituse selle kohta.
E46 325i M54B25, vabam väljalase, mootoriajus eelnevalt vanoste käitumist näpitud, muus osas stock, õhulugeja originaal osa. Auto sõidab ilusti ja sujuvalt, omaniku sõnul liigub täitsa adekvaatselt edasi 141kw kohta, kuid kütusekulu olevat suur.
Kõik tõmbed said tehtud ühel päeval, ühte sama ringi sõites, ca 15min vahedega.
Hall joon mootoripööre, roheline mootori koormus(silindri täituvus mg/stk), tumesinine õhulugeja näit (kg/h), punane sissevõetava õhu temperatuur(Celsius)
Esimese asjana näha et näidud on 2.5 liitrise mootori kohta üpris nõrgad. 2.5 141kw mootorilt ootaks ca 560KG/h ning 500mg/stk(100% silindritäituvuse juures).
Õhufiltri element tundub eemaldades parajalt räpane, kuid palja filtriboksiga, ilma elemendita proovides numbrid ei paranenud.
Edasi on kõik logid koonusfiltriga.
Seejärel sai teiselt sõitvalt m54b25 mootoriga autolt originaal õhulugeja prooviks võetud. Logi salvestamise nuppu sai vähe hilja vajutatud, sellest ka poolik pilt. Numbrid aga veelgi kehvemad.
Siis uueväärne B osa HELLA õhulugeja. Numbrid on küll "paremad", kuid ebastabiilsed ning isegi liiga suured. Auto algsest paremini edasi ei tundu käivat.
Siis sai võetud järgmiselt autolt originaal õhulugeja. Näidud kõvasti etemad, auto liigub märgatavalt jõulisemalt edasi.
Jäi aga ka silma et õhulõdvik kunagi valesti paigaldatud, on kortsus olnud pikka aega, ning hoiab juba iseseisvalt sellist kuju, silmale tundub piiravat.
Näidud aga väga ei paranenud peale selle puuduse kõrvaldamist, seega võib öelda et erilist pudelikaela see lõdvik ei põhjustanud.
Võrdluseks logi algse originaal õhulugeja ja õhufiltriga, ning koonusfiltriga. Koonusfiltril mingiseid eraldavaid seinu ega midagi ei ole, otse õhulugeja otsa topitud, nagu keskmisel bemmil kombeks.
Kuigi niivõrd kuivõrd numbrid ei kahanenud, siis kui originaal filtriga oli tõmbe alguses sissevõetava õhu temperatuur 31C, ning tõmbe lõpuks langenud 21C peale, siis koonusfiltriga oli õhu temperatuur 50C, mis langes vaid 40C peale.
KOKKUVÕTE
Isegi kui 20a vanad õhulugejad veakoode ei loobi, ei pruugi nad enam täpsed olla.
Antud mootoritel on B osa õhulugejad prügi.
Koonusfilter ilma vaheseinteta tekitab ainult jõukadu ning probleeme.
E46 325i M54B25, vabam väljalase, mootoriajus eelnevalt vanoste käitumist näpitud, muus osas stock, õhulugeja originaal osa. Auto sõidab ilusti ja sujuvalt, omaniku sõnul liigub täitsa adekvaatselt edasi 141kw kohta, kuid kütusekulu olevat suur.
Kõik tõmbed said tehtud ühel päeval, ühte sama ringi sõites, ca 15min vahedega.
Hall joon mootoripööre, roheline mootori koormus(silindri täituvus mg/stk), tumesinine õhulugeja näit (kg/h), punane sissevõetava õhu temperatuur(Celsius)
Esimese asjana näha et näidud on 2.5 liitrise mootori kohta üpris nõrgad. 2.5 141kw mootorilt ootaks ca 560KG/h ning 500mg/stk(100% silindritäituvuse juures).
Õhufiltri element tundub eemaldades parajalt räpane, kuid palja filtriboksiga, ilma elemendita proovides numbrid ei paranenud.
Edasi on kõik logid koonusfiltriga.
Seejärel sai teiselt sõitvalt m54b25 mootoriga autolt originaal õhulugeja prooviks võetud. Logi salvestamise nuppu sai vähe hilja vajutatud, sellest ka poolik pilt. Numbrid aga veelgi kehvemad.
Siis uueväärne B osa HELLA õhulugeja. Numbrid on küll "paremad", kuid ebastabiilsed ning isegi liiga suured. Auto algsest paremini edasi ei tundu käivat.
Siis sai võetud järgmiselt autolt originaal õhulugeja. Näidud kõvasti etemad, auto liigub märgatavalt jõulisemalt edasi.
Jäi aga ka silma et õhulõdvik kunagi valesti paigaldatud, on kortsus olnud pikka aega, ning hoiab juba iseseisvalt sellist kuju, silmale tundub piiravat.
Näidud aga väga ei paranenud peale selle puuduse kõrvaldamist, seega võib öelda et erilist pudelikaela see lõdvik ei põhjustanud.
Võrdluseks logi algse originaal õhulugeja ja õhufiltriga, ning koonusfiltriga. Koonusfiltril mingiseid eraldavaid seinu ega midagi ei ole, otse õhulugeja otsa topitud, nagu keskmisel bemmil kombeks.
Kuigi niivõrd kuivõrd numbrid ei kahanenud, siis kui originaal filtriga oli tõmbe alguses sissevõetava õhu temperatuur 31C, ning tõmbe lõpuks langenud 21C peale, siis koonusfiltriga oli õhu temperatuur 50C, mis langes vaid 40C peale.
KOKKUVÕTE
Isegi kui 20a vanad õhulugejad veakoode ei loobi, ei pruugi nad enam täpsed olla.
Antud mootoritel on B osa õhulugejad prügi.
Koonusfilter ilma vaheseinteta tekitab ainult jõukadu ning probleeme.
- Silver88
- Huviline
- Postitusi: 1698
- Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
- Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
- Telefon: 56642342
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Väga asjalik postitus. Koos korralike logidega. 2500ccm R6 mootori taituvus on pigem ikka 416mg/Str. 3000ccm on 500mg/Str
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Elu on juba ammu näidanud, et nendel mootoritel toimivad ainult uued originaal õhukulumõõtjad. Kõik muu on prügi
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Ja koonusfilter on no-no. Ainult korralik paberfilter orig korpuses on tegija
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Nüüd võiks koonuka koos airboxiga panna, et oleks üle keskmises bemm ja vaataks mis siis numbrid näitavad
-
- Huviline
- Postitusi: 213
- Liitunud: 16.11.2012 21:27 01
- Peamine sõiduk: E46 "M3D"
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Ma tänan. Väga mitmete m5x mootoritööde logimine, ning välismaiste bemmitarkadega konsulteerimise põhjal julgeks siiski väita et 3 liitrine mootor 100% VE juures on 600mg/stk.
Kui originaal filterelement piirama jääks, võiks näha sealt kasu. Reaalsus on aga see et esiteks, tihtipeale odavatel koonusfiltritel on veelgi vähem pindala kui orig filtril, ning teiseks, kui mootor just tugevalt näpitud-ümberehitatud ei ole, siis originaal filterelement nendel autodel piiravaks ei jää. Nagu Patrik kirjutas - korralik paberfilter orig korpuses on parim nendel mootoritel.
-
- Huviline
- Postitusi: 4595
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Hea on vaadata põlvkondade muutumist. Minu kokkupuuted selliste mootoritega algasid nii 15 aastat tagasi, kui kasutada oli vaid originaal tarkvara modicu peal, hiljem gt1.Need maksid tuhandeid eurosi, olid esinduste tagaustest välja visatud vigane tehnika ja tuli turgutada kuidagi elule ja kestsid vaevu, et end tagasi teenida..krt, tutikas icom next maksab nüüd esinduses ca 600€ ainult… Siis tuli alguses harjuda saksakeelse kasutajaliidesega, nagu pimedas toas kobades, kuna koolis oli ingise keele kallak. Samuti võis ainult unistada igasugu logimisest. Siiski aastatega sai kogemusi piisavalt, et oli võimalik juba adaptsioonidest eeldada, mis on masinal viga. Ma ikka veel harjunud hoopis tehase kuvatud kg/h kui mg/st..
Väga tugev postitus teema autorilt!
Väga tugev postitus teema autorilt!
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: M52TU/M54 ja nende õhulugeja
Väga hea lugeda sellist infot ja asjalikku postitust. Äitäh
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541