SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

Erinevad BMW mudelid
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine :P
Kasutaja avatar
Sebastian
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 01.03.2006 16:55 05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Sebastian »

Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine
ja puudulikud sõiduoskused :cool:
328 CIA
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1930
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Sebastian85 kirjutas:
Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine
ja puudulikud sõiduoskused :cool:
Jäärada vist on ainuke koht kus väga LSD puudumine ei häiri, ühtlaselt nõrk pidamine lubab ikka jõudu enam-vähem läbi mõlema ratta kanaliseerida. Pigem on bloki puudumine vastikult tunda märjal/kuival asfaldil kus sisemine ratas njuutonmeetrid õhku kütab ja tekitab tobedalt teravalt lõppevaid libisemisi.

Ja E39 vastupidavusest pole endale mõtet illusiooni luua, sõida mõni aastake, siis räägi uuesti. Selleks ajaks oled jõudnud korduvalt vahetada ABSi andureid, esisilda remontida (loodetavasti garantiikorras), vahetada kliimaradika ventikat, tagasilla pukse, kliimaautomaatika "siili" ja mõne 500 kroonise siseukselingi katki murda ;)

Kui joppab, siis ABS-i aju pole vaja remontida ja äkki kestab ka roolilatt :P
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ilves kirjutas:... ja äkki kestab ka roolilatt :P
Kas selle vastu mitte õige mootorivalik ei aita? :cool:
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

E39 on see lihtne reegel et kui arvestas 1000 kuus siis on auto ideaalses korras eeldades, et kõik tööd saab tehtud esinduses.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Juss kirjutas:E39 on see lihtne reegel et kui arvestas 1000 kuus siis on auto ideaalses korras eeldades, et kõik tööd saab tehtud esinduses.
Siis küll odav pidada ju.
Indrek
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

Ilves kirjutas:Ja E39 vastupidavusest pole endale mõtet illusiooni luua, sõida mõni aastake, siis räägi uuesti. Selleks ajaks oled jõudnud korduvalt vahetada ABSi andureid, esisilda remontida (loodetavasti garantiikorras), vahetada kliimaradika ventikat, tagasilla pukse, kliimaautomaatika "siili" ja mõne 500 kroonise siseukselingi katki murda ;)

Kui joppab, siis ABS-i aju pole vaja remontida ja äkki kestab ka roolilatt :P
ABS andureid vahetavad pre-facelift omanikud? täiesti võõras teema.
esisild on liiga hea meie teedele, ei kurda isiklikult suurt lagunemist.
kliimaradikas täiesti võõras teema jällegi.
tagasilla puksid ei maksa sittagi, ei kurda, et neid palju vahtama peab. 1 kord on vahetatud.
siili vahetad tavaliselt 1 kord (1200 eeku), kuna alguses nad olidki sitad.
ukselingid? kuna need on metallist siis ei tea mis jõudu rakendama peaks, et nad puruks läheksid.

roolilatt, ütleks, et see ongi kõige hullem asi. V8 omanikel veab :lol:

väga hea auto on kui kõik korras hoiad ja ei lase laguneda tahtlikult.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1930
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

aise kirjutas:ukselingid? kuna need on metallist siis ei tea mis jõudu rakendama peaks, et nad puruks läheksid.
Sisemised ukselingid on kroomitud plastik. Korduvalt enda nahal testitud ;)
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1424
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Üks asi mis E39 diislitel on nõrgaks kohaks on turbo, ise seda kogenud ning paaril tuttaval ka sama asi üle elatud.
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

Jep turbo on tõesti nõrk koht diislitel. See aga tuleneb pigem omaniku lollusest.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11701
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania R500 '18 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Henrik88 kirjutas:Jep turbo on tõesti nõrk koht diislitel. See aga tuleneb pigem omaniku lollusest.
Mis tähendab omakorda et ükski turbokas ei ole kaitstud enneaegsest pensionileminekust.( Omaniku lollus tulenes siinkohal arvatavasti ka Henriku seisukohast sellest, et mootor seisatakse liiga vara, s.t enne turbo pöörlemiskiiruse piisavat kahanemist...)
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1424
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Henrik88 kirjutas:Jep turbo on tõesti nõrk koht diislitel. See aga tuleneb pigem omaniku lollusest.
Või siis eelmise omaniku lollusest! ;) Praeguste külmade ilmadega peaks hommikul vähemalt 5-10 minutit laskma autol tuksuda, enne kui talda anda. Tähtis on ka, et pärast sõitu laseks natuke autol töötada, et turbo saaks jahtuda ja pöördeid maha võtta.

EDIT: AARE jõudis ette ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lisaks tuleks turbomootorile ka õli kallata, mida ju tänapäeval üsna keeruline teha on.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1930
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

priitv8 kirjutas:Lisaks tuleks turbomootorile ka õli kallata, mida ju tänapäeval üsna keeruline teha on.
Ehhee....sa viitad, et peaks kasutama midagi muud peale selle Kastoorõli, mida me sundkorras hooldusraamatute pärast kalli raha eest sisse paneme ;)

Pagan, 2 nädalat tagasi kui Insp II tehti tahtsin ka 0W-30 asemel 5W-40 sisse lasta, aga tüüp leti taga tungivalt soovitas jätkata 0W-30-ga, et külmad ilmad ja ette nähtud ja pole hea teise klassi õli panna jaaniiedasi :)

Ja mõningaid väljamaa foorumeid lugedes arvatakse, et turbo laagritele on see isegi parem, kui paksemad õlid...mine võta nüüd kinni.

EDIT: Eks see turbo üks täiendav viitsütikuga pomm on, aga neid pommikesi on ju ka mitteturbotel. "Lapatsit" ei anna küll enne kui mootor normaalsoe on (kuigi sõltub "lapatsi" def-st, sest "lapats" tähendab minu mõistes täisgaasi). Talvel sõidan esimesed paar km ikka väga pehme gaasi/rahuliku koormusega. Eelmise saksmannist omaniku eest ei oska rääkida, mida ta 70kkm jooksul on korda saatnud, eks ajalugu näitab.

Ilves@jälle õlisegaduses ;)
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

Kasutatud autoga kaasnevad riskid. pole miskit teha.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ilves kirjutas:
Sebastian85 kirjutas:
Unustasid mainida, et antud jäärajal käigu tegi igavaks ka plokkdifri puudumine
ja puudulikud sõiduoskused :cool:
Jäärada vist on ainuke koht kus väga LSD puudumine ei häiri, ühtlaselt nõrk pidamine lubab ikka jõudu enam-vähem läbi mõlema ratta kanaliseerida. Pigem on bloki puudumine vastikult tunda märjal/kuival asfaldil kus sisemine ratas njuutonmeetrid õhku kütab ja tekitab tobedalt teravalt lõppevaid libisemisi.
Häirib, vägagi häirib :) Kui oled sõitnud koos LSD'ga ja ilma, siis vahe on vägagi märgatav :)
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1424
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Ilves kirjutas:
priitv8 kirjutas:Lisaks tuleks turbomootorile ka õli kallata, mida ju tänapäeval üsna keeruline teha on.
Ehhee....sa viitad, et peaks kasutama midagi muud peale selle Kastoorõli, mida me sundkorras hooldusraamatute pärast kalli raha eest sisse paneme ;)

Pagan, 2 nädalat tagasi kui Insp II tehti tahtsin ka 0W-30 asemel 5W-40 sisse lasta, aga tüüp leti taga tungivalt soovitas jätkata 0W-30-ga, et külmad ilmad ja ette nähtud ja pole hea teise klassi õli panna jaaniiedasi :)

Ja mõningaid väljamaa foorumeid lugedes arvatakse, et turbo laagritele on see isegi parem, kui paksemad õlid...mine võta nüüd kinni.

EDIT: Eks see turbo üks täiendav viitsütikuga pomm on, aga neid pommikesi on ju ka mitteturbotel. "Lapatsit" ei anna küll enne kui mootor normaalsoe on (kuigi sõltub "lapatsi" def-st, sest "lapats" tähendab minu mõistes täisgaasi). Talvel sõidan esimesed paar km ikka väga pehme gaasi/rahuliku koormusega. Eelmise saksmannist omaniku eest ei oska rääkida, mida ta 70kkm jooksul on korda saatnud, eks ajalugu näitab.

Ilves@jälle õlisegaduses ;)
Kasutasin jah vähe valet väljendit. Täisgaasiga ei sõida ka ise enne kui mootor töösoe on.
pirnikas
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 27.10.2004 21:51 54
Peamine sõiduk: MB W221 320CDI 2009a
Telefon: 3725164888
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pirnikas »

priitv8 kirjutas:
Ilves kirjutas:... ja äkki kestab ka roolilatt :P
Kas selle vastu mitte õige mootorivalik ei aita? :cool:
Mis mõttes mooorivalik?Endal e60 525d ja peale 30000 km eesti võrratutel teedel öeldigi UM-is,et roolilatt vahetati ära.Kas roolilatt mingil määral seotud mootori võimsusega või on sul mingid muud argumendid???
Bmw 525d 2005a 130 kw
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

pirnikas kirjutas:
priitv8 kirjutas:
Ilves kirjutas:... ja äkki kestab ka roolilatt :P
Kas selle vastu mitte õige mootorivalik ei aita? :cool:
Mis mõttes mooorivalik?Endal e60 525d ja peale 30000 km eesti võrratutel teedel öeldigi UM-is,et roolilatt vahetati ära.Kas roolilatt mingil määral seotud mootori võimsusega või on sul mingid muud argumendid???
e60´l on kõigil latid, siin ei ole midagi teha lihtsalt.

e39´l on 535 ja 540´l kasutusel selline asi:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=10
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

aise kirjutas:e39´l on 535 ja 540´l kasutusel selline asi:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=10
Ehk tavaline tigureduktor.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

Ka E39 M5'l on selline roolisüsteem.
All good things come to those who wait.
Mell999
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.10.2006 16:34 05
Asukoht: Viljandi

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

Postitus Postitas Mell999 »

Põhimõtteliselt on nii, et kui ostad endale E39, siis arvesta suuremate väljaminekutega. On olnud nii E34 kui ka E39 (on siiani alles) ja arved on ikka katastroofiliselt erinevad. Ei maksa ajada seda juttu, et üks oli korralik isend ja teine risu. Mõlemad on/olid väga head. Lihtsalt E34 võttis 3 aasta jooksul 1500 eurot ja E39 10000. Lõppu muideks ei paista :)
540i M-Pakett 99a.
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

Postitus Postitas veekaheksa »

Juba pikemat aega on autotööstus sinnapoole sõudnud, et uuemat mudelit on kallim/keerulisem pidada. See on evolutsiooniline probleem. Uus on hullem ja keerulisema ehitusega, materjalid odavamad ja vähem töökindlad. Midagi pole teha, ma arvan ka seda, et enamus poleks eriti nõus tänapäeval 524d'ga(http://www.autoweek.nl/auto/2505/bmw-524d" onclick="window.open(this.href);return false;) sõitma ja 18.1s ootama, et 100 kellale saada(kusjuures omal ajal oli see diiselmootorite tippklass põhimõtteliselt, noh näiteks alates 524td'st vähemalt). Kes tahab, see maksab, kes ei taha, see kulgeb ja ei põleta raha nii avalikult :P

Kas see kõik on rentaabel ja põhjendatud , see on iseasi, kellele maitse poolest meeldib uuem, kellele vanem jne.
All good things come to those who wait.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

Postitus Postitas oo7 »

Milleks oodata 18s, kui omal ajal pakkus BMW võimsaid R6 bensiini mootoreid. Kiireim E34 suutis selle toel ju alla 6s sajani teha, mis pole ka tänapäeval, teab mis halb tulemus..
Kasutaja avatar
Europrojektz
Huviline
Postitusi: 502
Liitunud: 10.01.2012 12:45 40
Peamine sõiduk: BMW E39 530d
Asukoht: Tartumaa

Re: SPLIT: E34 eelised/puudused võrreldes E39

Postitus Postitas Europrojektz »

Minu isiklik arvamus...Ka mina eelistan e34-ja uuematele mudelitele. Väiksest saati armastanud e34 disaini ja sai ka endale ostetud. Pole just esimene auto ka kuigi noor olen.
Uuemate mudelite puhul läheb disain käest ära kuigi ilusaid elemente ja erandeid leidub. Mida uuemaks seda tuimemaks disain muutub. Samas autotootja peab ju trendiga kaasas käima,voolujoonelisus ja võimalikult sile disain.

E39 puhul olen ka ise kaalunud ostmist kuid ennem ostaksin e38 juba sellepärast,et välimuselt kandilisem ja jõulisem. Sõitnud olen kõigiga eelnimetatud ja välja toodud mudelitest, eriti erinevate e34-jadega millel eri tasemel varustused ja erinevad mootorid.
Mugavus sõltub väga palju ka istmetest mis on vahetatavad. Ei ütleks, et e34 jääb e39 mugavusele alla(vali oma soovi järgi istmed,vedrustus ja varustus,mis tagab sinu nõutud omadused)

Enda e34-ja ei raatsinudki maha müüa kuna auto hingelähedasem disaini poolelt ja enda tehtud töölt kui mistahes muu auto. Sõitnud olen ka väga paljude muude masinatega millest omad järeldused ja otsused teinud, muidugi rolli mängib ka rahakoti paksus. Autol ja autol on ikka vahe sees, tööautost enda omasse istusin, tundsin ennast kui paradiisis.

Lagunemise koha pealt: iga auto laguneb, eriti Eesti teedel. Iseasi kui hästi omanik autot hoiab ja hooldab.
E34-ja koha pealt ütleks,et väga lollikindel auto. Esinevad vead on tingitud nii enda kui eelmise omaniku sõidustiilist,mõningad tüüpvead ja eelmise omaniku poolt tehtud hooldamisest ning põlveotsas võimalikult odavalt parandamisest. Pidevalt tahaks eelmisele omanikule vastu pead anda tema tehtud lolluste eest mida järjest vigu kõrvaldades leian.

Kui hakata vaatama kui palju esineb probleeme autodega millel rohkem elektroonilisi lisasid peal, siis ütleks julgelt, et vähem elektroonikat tagab lollikindlama auto. Endal vanameeski hädas kolmanda põlvkonna Mondeoga mis vägagi elektroonikat täis. Eriti probleemne on antud juhul jube kirves dpf filter. Kogu töö käib läbi elektroonika ja mingigi väikse vea tulemus on see,et auto ei käivitu. Tema saanud ostust saati teeninduse vahet joosta erinevate elektrihädade pärast. Samamoodi ka naabrid oma Volksude ja Mersudega, millel rohkem elektroonikat peal.

E39 jääb välisdisaini poole pealt kõvasti alla vanemale vennale, tänaval heas korras tavalist e34 nähes koos M5 e39-ga vaataksin ikka vanema poole.
Aga maitse üle ei vaielda ja viha ei peeta...
Osta parim mis leiad oma rahakoti paksuse ja soovide järgi, kui jääb puuduseid,siis ehita juurde, et kõik oleks enda tingimuste järgi täidetud.
Vasta