Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Elektriliste sõidukite foorum
Vasta
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas Provokaator »

Eelinfoks --> asi on töökindel. Nii kummaline, kui see BMW puhul ei tundu😉
Tuhast tõusnu😉
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1582
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas LEDBeam »

Sain asendusautoks, täis akuga näitas läbisõidu-ulatuseks 180 km. 80 km tiir 120-ga, linnas 30 km ja tekkis küsimus, kas üldse tagasi saan viia. Väljas oli üle 10 C plussis. Üritasin kodus laadima panna, puudus nupp, kust kapotti lahti teha, et sealt 1-f laadimiskaablit otsida. Täiesti ebaloogiline, et selleks peab taipama võtmel nuppu vajutada. Paremate lisadega on kapoti avamise nupp olemas :?: . No mida hekki. Ja see veeremüra nagu oleks rattalaager p..s (sõitsin 80 km maanteel). Inimene pidi harjuma ka poomisega.
Aga muidu sõitis, polnud viga. Et gaasipedaal täidab ka piduri funktsiooni oli päris huvitav. Tagasi viies lennujaama juures bussirajal ummikust mööda ülbelt vajutada- pold ka viga. ;) Energiakuluks näitas mäletamistmööda 20 kWh /100 km.
BMW without faults is not BMW
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas Provokaator »

Elektrikas on igale kasutajale alguses suheliselt harjumatu. Alustades sõiduvajaduse planeerimisest kuni järgmiseks sõiduks laadimise aja ja koha valimiseni.
i3 omab kolme mahtuvusega akut. Kõige nn suurem võimaldab kasutada ~37-39kwh. Keskmine kulu on ~20kwh/100le. Kulu oleneb rehvidest ja kütte kasutusest. On saadud ~ 11kwh sajale, aga reaalne jääb ikka sinna 15 kwh kanti.
Kapoti avamist saab ise puldil olevale nupule määrata.

Laadimine kodus tähendab pikemat seisuaega. Näiteks öösel laadimist. Operatiivseks laadimiseks on kiiresti laadimise kohad.
Kiiresti laadimine laeb max 270km/h.

Müra kohta ei oska kommenteerida. Kergeks ehitatud autost rääkides ei ole müra teema.

Kes seda autot soetada plaanib peaks oma reaalsed sõiduvajadused läbi kaaluma. I3 nn kiiresti laadimise kiirus pole just see kõige parem. Muus osas ei näe mina selle auto puhul mingeid probleeme. Vastupidav ja lollikindel.
Kui keegi väidab, et selle autoga ei saa ühe jutiga Tallinnast Tartu, siis võin joonele panna ja tõestada, et selle autoga saab jutiga Tallinnast Otepääle. Ka külma ilmaga. Soojas sõites ja teistega liiklejatega samas tempos liikudes. Auto vajab vaid väikest lisanäputööd, et see pikemateks sõitudeks võimeline oleks.

Sel suvel tuleb pakumisse suurema aku paigaldamlse teenus, kus soojal ajal saab linnas sõiduks ~ 500km.
Viimati muutis Provokaator, 02.03.2024 18:51 24, muudetud 2 korda kokku.
Tuhast tõusnu😉
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1582
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas LEDBeam »

5*15= 75 kWh aku.
Kui see jagada 0.4 kV-ga, saab 188 Ah kasutatavat mahtuvust. Kas jutt on ikka õige? Kõige suurem tehase oma on 120 Ah, millest kasutatav on 90 % (108 Ah). Kuna aku mahtuvus on sama akuelemendi tüübi puhul proportsionaalne massiga, siis, kas lähevad vedrud ka vahetusse?
BMW without faults is not BMW
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8386
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas priitv8 »

Die-Hardidele müüakse mumeelest i3 ka REX-iga?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas Provokaator »

i3 on õnnestunud akudega masin, aga toonane tehnoloodia pakkus max 42 akut, kus kasutada sai ~39.
Täna saab samasse akukasti paigaldada tunduvalt enam energiat salvestav aku.kaalu lisandub ~ 50kg. Vahetada tuleb ka nn aku aju.
Täna saab samasse kasti panna 48ne aku, kus akupakkide vaheline ruum ei ole ära kasutatud. Suurema puhul tuleb kogu kast täis.

Maksimaalse sõiduulatuse saab vaid siis, kui kasutada väikseis (19") rattaid ja sõita nn linnas.
Viimati muutis Provokaator, 02.03.2024 19:04 59, muudetud 1 kord kokku.
Tuhast tõusnu😉
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas Provokaator »

Priit, jah. Jutiga pikalt sõiduks peab lisavarustuses olema toetav generaatot ja salongi küte kütusel. Näiteks webasto.
Tuhast tõusnu😉
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1582
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas LEDBeam »

Palju see lõbu maksab?
BMW without faults is not BMW
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Re: Küsimused vastused i3 huvilistele/kasutajatele.

Postitus Postitas Provokaator »

Uus aku koos aku "ajuga" maksab minule ~ 8000€. Kliendile lisandub minu töö + kasumi ahnud ja kola oma hind.
Tuhast tõusnu😉
Vasta