K: E34 milline osta?
Natuke fakte bmw enda käsiraamatust:
Ma räägin bmw enda ametlikest andmetest, mitte mingist internetiudust või "sõbra autost". 7 sajale on puhtalt linnas reaalne sõita 99-üles 1,9 TDI-ga, mitte selle mootoriga. Ja seda suvisel ajal, kus puuduvad lumepudrused teed ja talverehvid. Olen sellisega 80 000 km kahe aastaga sõitnud ja oman üsna head ettekujutust soojenemisest ja kütusekulust eestis.
Eesti oludes võib lisada julgesti 0.5-1 liitrit (närviline liiklus, koristamata teed, vanad ja kulunud autod, vilets kütus). Pealegi ei saa maantee ja linna vahe olla vaid 1 liiter...
Talveolud lisavad igale autole +1-2 liitrit - neist 1 liiter naelkummide suure veeretakistuse ja teise külmast peast sõidu arvelt.
Ma räägin bmw enda ametlikest andmetest, mitte mingist internetiudust või "sõbra autost". 7 sajale on puhtalt linnas reaalne sõita 99-üles 1,9 TDI-ga, mitte selle mootoriga. Ja seda suvisel ajal, kus puuduvad lumepudrused teed ja talverehvid. Olen sellisega 80 000 km kahe aastaga sõitnud ja oman üsna head ettekujutust soojenemisest ja kütusekulust eestis.
Eesti oludes võib lisada julgesti 0.5-1 liitrit (närviline liiklus, koristamata teed, vanad ja kulunud autod, vilets kütus). Pealegi ei saa maantee ja linna vahe olla vaid 1 liiter...
Talveolud lisavad igale autole +1-2 liitrit - neist 1 liiter naelkummide suure veeretakistuse ja teise külmast peast sõidu arvelt.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Tõsine ususõda on jälle diisli ja bensumeeste vahel lahti läinud.
Soovitan teema algatajale lihtsat valemit:
kui sõidad alla 25 000 aastas osta bensukas kui üle siis diisel.
Vahepeal oli mainitud et e34 koos ASC + T -ga on hea talvel sõitmiseks. Otsisin isegi sellist kombinatsiooni ja pean ütlema et 3 kuu jooksul ei leinud Eestist ühtegi (mootorid 520, 525tds, 525i, 530). Loobusin lõpuks ära ja ostsin 525ix ja praegu lumega olen rahul.
Soovitan teema algatajale lihtsat valemit:
kui sõidad alla 25 000 aastas osta bensukas kui üle siis diisel.
Vahepeal oli mainitud et e34 koos ASC + T -ga on hea talvel sõitmiseks. Otsisin isegi sellist kombinatsiooni ja pean ütlema et 3 kuu jooksul ei leinud Eestist ühtegi (mootorid 520, 525tds, 525i, 530). Loobusin lõpuks ära ja ostsin 525ix ja praegu lumega olen rahul.
ASC(+T)-d ei olnud E34 ajal diislile kindlasti saada. Ainult M50 ja M60 mootoritele!janz kirjutas:Vahepeal oli mainitud et e34 koos ASC + T -ga on hea talvel sõitmiseks. Otsisin isegi sellist kombinatsiooni ja pean ütlema et 3 kuu jooksul ei leinud Eestist ühtegi (mootorid 520, 525tds, 525i, 530). Loobusin lõpuks ära ja ostsin 525ix ja praegu lumega olen rahul.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Aare toodud tehaseandmetest jäi silma 525i automaadi kulu ja vot see on küll paras ulme: 6,2/7,7/12,6 vastavalt 90kmh/120kmh/linnas. Arvestades üle pooleteise tonni küündivat tühimassi, tuleb öelda - fenomenaalne. Lausa uskumatu. Eriti pean silmas kulu maanteel, viimases TM-is katsetatud pisikestel automaadipunnidel olid umbkaudu samad numbrid, kui mälu mind praegu alt ei vea.
Minumeelest on enamus selle automargi kütusekuluandmeid kehtivad päris uue auto ja korraliku bensiiniga. Siinmaal tunduvad paljud numbrid selgelt optimistlikud. Vähemalt minul pole neid kunagi saada õnnestunud, kuigi autod on mul üldiselt tip-top korras.
525iA-l ongi läbilõikeliselt kõige ökonoomsem bensumootor, seda ka E28 keres.
Kõige optimistlikumad on tavaliselt jaapani autode kütusekuluandmed. Seal võid 2-3 liitrit rahulikult otsa panna. Praegune Liana võtab ka linnas lubatud 7.8 asemel nii 10,5
525iA-l ongi läbilõikeliselt kõige ökonoomsem bensumootor, seda ka E28 keres.
Kõige optimistlikumad on tavaliselt jaapani autode kütusekuluandmed. Seal võid 2-3 liitrit rahulikult otsa panna. Praegune Liana võtab ka linnas lubatud 7.8 asemel nii 10,5
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Tundub, et asi polegi niiväga auto vanuses kui just bensiinis. Sai toodud üle 300k sõitnud E36 kolmene mis saksamaal trassil võttis täpselt nii palju kui manualis kirjas. Eestis kohe maanteekulule liiter otsaAare kirjutas:Minumeelest on enamus selle automargi kütusekuluandmeid kehtivad päris uue auto ja korraliku bensiiniga. Siinmaal tunduvad paljud numbrid selgelt optimistlikud.
525iA väikese kütusekulu saladus minuteada peitub viiekäigulises automaadis ning viienda käigu väikeses ülekandearvus. Näiteks on 525i manuaali 5 käik ülekandearvuga 1.0 samas kui 525iA 5 käik ülekandearv oli kas 0.8 või 0.7.
Peaülekanne on ilmselt ka erinev kuigi selle andmeid ei ole ma näinud kuskil.
Kõige selle tulemus on see et 525ix manuaali tehase keskmine kütusekulu antakse Soomekeelses manuaalis 9.9 ja 525ixA puhul 9.8. Ehk automaat võtab keskmiselt vähem kütust !!
Peaülekanne on ilmselt ka erinev kuigi selle andmeid ei ole ma näinud kuskil.
Kõige selle tulemus on see et 525ix manuaali tehase keskmine kütusekulu antakse Soomekeelses manuaalis 9.9 ja 525ixA puhul 9.8. Ehk automaat võtab keskmiselt vähem kütust !!
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Olen ise suht huvi pärast vaadanud viimase nädala jooksul, et palju ta siis tegelikult võtab, varem pole väga huvi tundnudki, aga nüüd proovisin- paak täis, mingi aeg sõitu ja jälle paak kõrini täis, isegi kuhi peale ja jäi vahemikku 11-12.5, ei ole ka ökonoomususele oma sõidustiiliga rõhunud ja peab tunnistama, et olin meeldivalt üllatunud
Aga ei ole näed. E34 535-l ja M5-l on IV käik 1.0, V on 0.81 ja peaülekanded vastavalt 3.45 ja 3.91Arvo kirjutas:Kust need andmed pärit on, äkki paned mingi viite? minuteada on 5 käik 1.0 ülekandega ainult sportkastidel, tavakastid peaks kõik kiirendava 5 käiguga olema.
(vt. http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00291/24.jpg )
Aga minu 530-l on IV 1.24 ja V 1.00 ning peaülekanne 3.07
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Arvo kirjutas:
Kust need andmed pärit on, äkki paned mingi viite? minuteada on 5 käik 1.0 ülekandega ainult sportkastidel, tavakastid peaks kõik kiirendava 5 käiguga olema.
Arvo, M50-ja edasi mootorite otsas olevate tavaliste manuaalkastide 5. käik ongi 1.00 (E36-l ka). Maanteekiirustel kompenseeritakse see madalama peaülekandega (nt 2,93). Käigud on sedasi pisut lühemad (sama mis E30 sportkast) ja kiirepöördelise 24V mootoriga lippab paremini).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- Rene_V
- Huviline
- Postitusi: 1855
- Liitunud: 10.03.2004 22:55 16
- Peamine sõiduk: E39 540i, 525d -02
- Telefon: 55560543
- Asukoht: Reval
Re: K: E34 milline osta?
anna siis rõõmsalt teada kah, mille kasuks otsustasiddraggo kirjutas:Plaan varsti suuremat ja uuemat autot piiluma hakata. Praegu vana E30. Vaja oleks kindlasti universaali, kuna vaja igast kila-kola vedada. Pilk on jäänud E34 peale. Küsimus aga millise mootoriga, kas diisel või bensa jne.
Andke oma kogemustest aimu.
Bmw E28x 5 ex / Bmw E30x29 ex / Bmw E34x 6 ex / Bmw E39 525d touring x2-ex /Bmw e39 530d touring-00-ex
Bmw E61 530d -06-ex / Bmw E61 530d -05 ex / Bmw E39 525i -00 ex/ Bmw E39 525d Touring-01 ex
Hetkel BMW e39 540i sedaan `02 ,BMW e39 525d sedaan `02
Bmw E61 530d -06-ex / Bmw E61 530d -05 ex / Bmw E39 525i -00 ex/ Bmw E39 525d Touring-01 ex
Hetkel BMW e39 540i sedaan `02 ,BMW e39 525d sedaan `02
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=106532
Kas siis tehti ka eksemplare (sedaane) millel tagaiste allaklapitav?
Kas siis tehti ka eksemplare (sedaane) millel tagaiste allaklapitav?
Küsimus et kas diisel või bensiin? Üks määravatest teguritest on kasutuskoht. Loomulikult ei sobi suur s.t üle 2,5 diisel linnas lühisõitudeks kus mootor ennem kui oma õige töötemperatuuri kätte saab peab hakkama õhtust käivitust ootama. Põhiotsuse soovitan teha rahakoti sisu uurides. Kui arvad end olevat suuteline tagada korralik hooldus ja ostmisel nati emnam kulutada, siis soovitan 2,5 TDS. Veidi kõhnema rahakoti puhul 2,4 Üks asi aga kindlamast kindel. "Ärasõidetud" diislit ei tasu iial osta. Seega tähelepanu mootorile. Mis kütusekulusse puutub siis minu kahe ja poolene 105 KW touring neelas Norra sõidul alla seitsme (seda Eestist ostetud kütust kasutades, sealsega oleks veelgi ökonoomsem) ja kiira/käära tiirutades üle 8 pole keskmine läinud. Eks küttekulu sõltu suuresti ka mootori seisukorrast ja tallaja jalast.
Kui meeldib aga tuule vihin ja küttele kulutatav summa pole oluline siis vali loomulikult bensiinikas ja mida suurem seda nauditavam. valik ju Sinu. mingit 1.8 võrri igatahes küll ei soovita. See jäägu siiski 3 seeria kupeedele.
P.S diisel mõeldud siiski pikematel marsruutidel ja suurema kiiruse harrastajatel ökonoomsemaks sõiduks.
Kui meeldib aga tuule vihin ja küttele kulutatav summa pole oluline siis vali loomulikult bensiinikas ja mida suurem seda nauditavam. valik ju Sinu. mingit 1.8 võrri igatahes küll ei soovita. See jäägu siiski 3 seeria kupeedele.
P.S diisel mõeldud siiski pikematel marsruutidel ja suurema kiiruse harrastajatel ökonoomsemaks sõiduks.
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2998
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
Jah.draggo kirjutas:http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=106532
Kas siis tehti ka eksemplare (sedaane) millel tagaiste allaklapitav?
Kas see oli kõigil? Kas see on kahes osas või ainult terve iste korraga? Kuidas see pikapil on kas kahes või ühes osas?kimmo kirjutas:Jah.draggo kirjutas:http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=106532
Kas siis tehti ka eksemplare (sedaane) millel tagaiste allaklapitav?
mis PIKAP?draggo kirjutas:Kas see oli ka pikapil olemas või käib seal vaid terve iste alla?priitv8 kirjutas:Ei, see oli lisavarustus neile, kes raatsisid 1020DM juurde maksta. Ja kahes osas on (üks iste/iste+käetugi).draggo kirjutas:Kas see oli kõigil? Kas see on kahes osas või ainult terve iste korraga?
UNIVERSAAL a.k.a. TOURING kerega e34'l käib samamoodi, nagu sedaanil, tagumine seljatugi kahe osana alla....
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979