535E34 vs 530 V8 E34?

Erinevad BMW mudelid
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

priitv8 kirjutas: Kokkuvõttes: palju Nm on hea eeldus, aga hea oleks need veel võimalikult kõrge rpm juures teha, see aga ongi juba suurem võimsus.
Mis praktikas tähendab puudulikku vedu madalatel pööretel, selle vähendamiseks kõrget peaülekannet ning sellest edasi tulenevat kütusekulu kasvu. Samuti vajadust vahetada iga kiirenduse eel käike alla, et üldse mingi kiirendus tekiks.

See teebki M30B34 oma suuruse, võimsuse ja veeuputusaegse ehituse kohta suhteliselt ökonoomseks, sest 200 Nm momenti on saadaval SUVALISTEL pööretel, seda on rohkem kui nt 2-liitrine mootor üldse välja annab. Ehk igapäevaelus pole erilist vahet, kas vajutada gaas põhja 2000 või 5500 pööret minutis, kiirendus on ikka sama. Uuema ajal paljukklapilistel mootoritel võib sellest unistada.

Moment 2000 rpm on mitu korda olulisem kui moment 5000 rpm. Moodsad turbodiislid ei annagi peale 4000 mingit minekut, sest suurim moment on 2000 rpm. Või hakkab nüüd keegi väitma, et selline mootori ei lähe edasi?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Moment 2000 rpm on mitu korda olulisem kui moment 5000 rpm. Moodsad turbodiislid ei annagi peale 4000 mingit minekut, sest suurim moment on 2000 rpm. Või hakkab nüüd keegi väitma, et selline mootori ei lähe edasi?
No 535d läheb edasi just nii, nagu 200kW masinale kohane. See, et tänu erinevatele momendikarakteristikutele need mootorid "popomeetrile" erinevalt tunduvad, on selge. Selge on ka see, et diislite kW-d on keritud sinna, kuhu vanasti vaid bensumootorid küündisid (a-la 200kW).
Mina olen lihtsalt siiani veendumusel, et kiirendus sõltub otseselt kW-st (täpsemalt siis kW/kg) ja mitte Nm-st (see, et Nm ja kW omavahel läbi rpm seotud on, me ju teame).
Väike võrdlus värsketest E65 tehnilistest andmetest:

Kood: Vali kõik

Mudel:  730i    730d    740i    745d    750i    760i
kW:     190     170     225     242     270     327
Nm:     300     520     390     750     490     600
kg:    1880    1975    1970    2115    1985    2180
0-100:  7,8     7,8     6,8     6,6     5,9     5,5
Miks on nii, et sarnased kiirendused on sarnase võimsuse ja mitte väändemomendiga mootoritel?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Aga nendest samadest andmetest loeb välja, et NM loeb kiirendusel oluliselt.
Mudel: 730i 730d
kW: 190 170
Nm: 300 520
kg: 1880 1975 :!:
0-100: 7,8 7,8

Kw on vähem, kaal on suurem ja kiirendus on sama ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

e36forever kirjutas:Aga nendest samadest andmetest loeb välja, et NM loeb kiirendusel oluliselt.
Mudel: 730i 730d
kW: 190 170
Nm: 300 520
kg: 1880 1975 :!:
0-100: 7,8 7,8

Kw on vähem, kaal on suurem ja kiirendus on sama ;)
No aga 745d vs 760i :roll:
750Nm vs 600Nm
2115kg vs 2180kg
6,6s vs 5,5s
8,74kg/kW vs 6,67kg/kW :!:
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

See kiirenduse/kW asi tuleb sellest, et uuema aja mootorid on suuremate maksimumpööretega ja nad ei tõmba kõvemini, vaid tõmbavad pikemalt.

Mis ei anna nt tavapööretega kiirendamisel mingit eelist. Välja tuleb see piirajani vajutades.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:See kiirenduse/kW asi tuleb sellest, et uuema aja mootorid on suuremate maksimumpööretega ja nad ei tõmba kõvemini, vaid tõmbavad pikemalt.
Keegi on kuskil isegi öelnud, et ottomootori (või oli see isegi sisepõlemismootori?) võimsus peitub pööretes.
See, kas selline mootor ka igapäevasõitudeks mugav kasutada, on hoopis teine teema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

priitv8 kirjutas:Keegi on kuskil isegi öelnud, et ottomootori (või oli see isegi sisepõlemismootori?) võimsus peitub pööretes.
See, kas selline mootor ka igapäevasõitudeks mugav kasutada, on hoopis teine teema.
http://tqhq.ee/dir.php?id=30#2
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

kopipaste tqhq artiklite alt

Selliseid näited on veel. Keskmisele Eesti autohuvilisele on vist natuke lähem näide vanemad BMW 535i ja M5. Vanemad (1988-90) seepärast, et mul pole uuemate kohta andmeid käepärast ja BMW on vist ka lõpuks taibanud M5-le natuke suurema mootori panna. Igatahes, võrreldes 535i-d ja M5-t, selgub, et M5 on kiirem mitte niivõrd seepärast, et ta tõmbab kõvemini, (ta tõmbab ainult natuke kõvemini), vaid seepärast, et ta tõmbab pikemalt (vahe on ligi 1000 rpm). M5 ei tundu sõites oluliselt kiirem, kuid tegelikult on ta seda siiski.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ja sel samal lihtsal põhjusel oli M5-le võimalik alla keerata ka natuke (või isegi kõvasti :roll: ) aeglasem tagasild, kui (M)535-l (M5=3.91 vs 535=3.07).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta