3. leht 4-st

Postitatud: 01.02.2007 23:02 04
Postitas raimo_r
manuaal on vägagi aktuaalne, kuna USAs on "import" ja "sport compact" väga popp teema, mis on kõik manuaalkastiga ning usa turg on bmw'le väga oluline. saksamaa järel tähtsuselt teine turg vast, seal vist elavad siis imelikud inimesed kes ei tahagi "kiiresti sõita".

automaadi eelistamisest ummikuselamise puhul saan veel aru aga ühelegi tõsisele autohuvilisele ei asenda robootika kiirus käiguvahetamise tunnet.

Postitatud: 01.02.2007 23:40 05
Postitas priitv8
toivoku kirjutas:...kui smg kastiga panna sisse esimene käik siis ta ju hakkab loomulikult veerema?
Ei. Gaasi pead vajutama, siis alles hakkab liikuma.

Postitatud: 01.02.2007 23:42 39
Postitas kaspar
Jah, jama lugu. Eks need kes siin nurisevad jätavad ilmselt uue M5 ostmata ja sõidavad pettunud nägudega e28'te ja e30'ntega edasi, vana hea käiguvahetamise tunne ikkagi ju :D :D :lol:

Huvitav kas kunagi räägiti sama näiteks elektriakende kohta, a'la "Krt mis elektrijura see on, see rikub ju kogu mõnu ära! Õige fänn tahab ikka käsitsi nühkida sõiduajal, see on fiiling."

Postitatud: 01.02.2007 23:52 55
Postitas Morten
minumeelest E60 M5 tulekul räägiti automaatkastist, kui ainsast valikust sellele mudelile põhjendusega, et sellise suure võimsuse ohjeldamisel ei taheta riskida jõuülekande rikkumisega kogenematu juhi poolt. Muidugi arvestades seda, et enamjaolt keegi "kogemata" endale M5 ei osta, võiks ju tootevalikus olla ka manuaalkasti variant.

Postitatud: 02.02.2007 08:12 47
Postitas Raivo
Võimsate masinate puhul on kindlasti see oht, et rikud käigukasti ära.
Suvel sain uues RS4-s (400+ hp manuaalkast) sõita ning auto kasutaja toonitas samuti mitu korda, et käigukast on väga väga hell ning vigasid eriti ei andesta.

Sõber on uue M6-ga sõitnud ja rääkis, et SMG lajatab neid käike ikka sedasi sisse, et selg on pärast valus. Mingist uimasusest ja ebatäpsusest on ilmselt patt rääkida.
Ning ka ise olen ka tehnoloogiliste uuenduste poolt, kuna aeg läheb edasi ning keegi peab ju teerajaja olema.. :cool:

Postitatud: 02.02.2007 10:01 40
Postitas Ilves
toivoku kirjutas:kui ma nüüd talvel tahaksin libiseda siis on sellega palju suurem võimalus avarii teha või kylgees kurvist välja libiseda kuna automaatkast jätkab mingil määral siiski vedamist, siduriga lihtsalt hakakvad rattad sama kiirusega ringi käima millega auto liigub ja läheb sirgeks.
Üldiselt - siduri lahutamisega ajavad autot sirgeks ainult need, kes veel sõita ei oska. Tõelised mehed moduleerivad gaasiga või panevad silmapaistvalt põõsasse :P

Ainuke praktiline mure on minu jaoks see, kas SMG lahutab automaatselt siduri ära kui sõidu ajal käsipidurit tõmmata :?:

Postitatud: 02.02.2007 10:55 02
Postitas veekaheksa
Raivo kirjutas: Sõber on uue M6-ga sõitnud ja rääkis, et SMG lajatab neid käike ikka sedasi sisse, et selg on pärast valus. Mingist uimasusest ja ebatäpsusest on ilmselt patt rääkida.
Ning ka ise olen ka tehnoloogiliste uuenduste poolt, kuna aeg läheb edasi ning keegi peab ju teerajaja olema.. :cool:
Tehnilised uuendused on siis teretulnud, kui need suurendavad sõidumõnu. Okei turvalisust ja mugavust kah. Olles kuulnud piisavalt SMG ja SMG II kastidega 'sõidumõnudest'(Ferraridel on kah samalaadne süsteem), siis vaidlen siinkohal vastu. See 5% ajast kui SMG-mees tõepoolest kasutab oma auto käigukasti, ei kaalu üles seda mõnu, mis on saadaval tavalisest automaatkastist ja manuaalkastist. Üks on mugav ja teine on sportlik. SMG'd mugavaks nimetada? Ma ei kiirustaks. SMG sportlik? Kindlasti ja kiirem kui inimene. Aga kui tõsiselt sind võetakse kui sa ringrajal oma uue M5'ga kõik kinni paned? Ma arvan, et kogu 'retsept' läheb ikkagi manuaalimeestele ja seda M5 SMG meest vaadatakse nagu 50%'st meest seal. Auto teeb natuke liiga palju ära vbolla?

Ja vaatame, kes kui palju on tehniliste uuenduste poolt kui varsti topitakse autodele pardale niipalju 'savi', et need ise sõitma hakkavad. MB on juba koos Lexusega seda teed koperdama hakanud oma parkimisabi, radariga cruise controli ja muude juppidega. Edu neile!

Postitatud: 02.02.2007 11:29 17
Postitas Ilves
veekaheksa kirjutas:Tehnilised uuendused on siis teretulnud, kui need suurendavad sõidumõnu. Okei turvalisust ja mugavust kah. Olles kuulnud piisavalt SMG ja SMG II kastidega 'sõidumõnudest'(Ferraridel on kah samalaadne süsteem), siis vaidlen siinkohal vastu. See 5% ajast kui SMG-mees tõepoolest kasutab oma auto käigukasti, ei kaalu üles seda mõnu, mis on saadaval tavalisest automaatkastist ja manuaalkastist. Üks on mugav ja teine on sportlik. SMG'd mugavaks nimetada?
Üldiselt nõus, aga SMG-ga saab ka sõita mugavalt - automaatreshiim ja aeglased käiguvahetused.

Mulle üldiselt SMG kontseptsioon väga meeldib - otseside rataste ja mootori vahel on tagatud ja rajal saad keskenduda olulisele ehk parima sõidujoone ja pidurduspunktide leidmisele.
veekaheksa kirjutas:Aga kui tõsiselt sind võetakse kui sa ringrajal oma uue M5'ga kõik kinni paned? Ma arvan, et kogu 'retsept' läheb ikkagi manuaalimeestele ja seda M5 SMG meest vaadatakse nagu 50%'st meest seal. Auto teeb natuke liiga palju ära vbolla?
Ei usu et keegi sellepärast viltu vaatab. Kui ikka sõita ei oska, siis SMG ei tee sinust veel paremat juhti, vaid aitab head juhti vabastada tüütust rutiinist. Samas pole manuaalkast võidusõidus sugugi maha kantud - Bmw WTCC masinatel on kasutusel just manuaal (kuna järjestikkastidel on kaalukaristus) ja nende hinnangul ei kaota hea manuaaliga võidusõitja SMG kastile. Mida Priaulx on ka veenvalt tõestanud ;)

Postitatud: 02.02.2007 12:08 03
Postitas Arux
Ilves kirjutas:Samas pole manuaalkast võidusõidus sugugi maha kantud - Bmw WTCC masinatel on kasutusel just manuaal (kuna järjestikkastidel on kaalukaristus) ja nende hinnangul ei kaota hea manuaaliga võidusõitja SMG kastile. Mida Priaulx on ka veenvalt tõestanud ;)
Paljud M autodel kasutatavad lahendused on ju pärist M GmbH võistlusspordi autodelt, kaasaarvatud arutlusel olev SMG - miks peaks BMW ja teiste tiimide poolt kasutatav järjestiklülitusega kast olema amatööri jaoks sõidumõnu piirav, kui ta sobib profesionaalidele :roll: Kui on kavas M5 sihipäraselt rinkal kasutada, siis peaks ju ideaalne olema...

Mis puutub aga teemaks olevasse manuaal-M5, siis siin on jah natuke ämbri kolinat kuulda...kui audi suudab manuaali vahele aretada, siis on natuke piinlik BMW poolt sellise pooltoore tootega turule tulla...

Postitatud: 02.02.2007 15:24 38
Postitas priitv8
Ikkagi: enne, kui pole SMG-ga ise sõitnud, pole mõtet igasugu kujutelmi luua endale.
Käiguvahetus käib roolilapatsitelt ja mälu mind ei peta, siis M-režiimides ei vaheta ka ise üles/alla vaid jääb piirajasse. A-režiimides küll.
Mootorit muidugi kaitseb igal režiimil, s.t. allavahetamise soovi ignoreeritakse, kui kiirus seda ei luba.

Postitatud: 02.02.2007 17:14 43
Postitas raimo_r
ega see kes ringrajal ise "käike raiumas" ei käi, ei saagi ilmselt aru, miks sellist poolkõva M5 ei taheta ning manuaali nõutakse.

Postitatud: 02.02.2007 17:29 28
Postitas toivoku
vähemalt on keegi lõpuks ka natukeseminu poolt,

OT: ilvesele ytlen,et loll jutt,et amatöör ainult lahutab siduri kui hakkab käest ära minema, kui tallanb juurde ja rattad põhjas on sisi teen siiski pirueti, siduri alla vajutades jään kylgees libisema kuniks hoog on piisavalt aegalne ja auto end sirgeks tõmbab :) .

ikkagi smg-l on midagipuudu, rada sõites ongi mõnus see,et vahetad käike, mis kuradima mõnu oleks sõita ringrada kui auto sõidaks ise, pidurdaks ja annaks gaasi ja sina pead ainutl roolima, siis saad ju ainult roolimisele keskenduda?

Postitatud: 02.02.2007 17:36 07
Postitas e36forever
Toivoku:
Kas sa arvad, et F1-ga on igav sõita? Ise küll rajal sõites näiteks automaadiga käiguvahetamistest puudust ei tunne vaid saan hoopis täiel rinnal sõitmisest rõõmu tunda, samas automaat liiga tuim(allavahetustel, üles vahetab isegi kiiremini) ja sellepärast eelistan tõesti rajal manuaali.
Kui sõidad kardiga, siis on ka igav või? Slickidega sõites nii või naa pole eriti mõtet külge ette lasta, sest siis on asi juba käest läinud ning pole ka siduriga mängimisest kasu enam.
Rajasõit võiks koosneda ikka juhtimisest mitte mingi pulgaga mängimisest :lol: Varem olin ka manuaali pooldaja, aga rajal automaadiga ja SMG-ga sõites tundsin küll hoopis rohkem rõõmu asjast ;)

Postitatud: 02.02.2007 17:44 56
Postitas priitv8
toivoku kirjutas:ikkagi smg-l on midagipuudu, rada sõites ongi mõnus see,et vahetad käike, mis kuradima mõnu oleks sõita ringrada kui auto sõidaks...
Ohh, viimast korda ütlen, et SMG-ga vahetad ka Sina käike. Mitte auto. Ainult, et käsi roolilt tõstmata.
Kui on vaja, siis paned A-programmile ja hakkab auto oma peaga vahetama, automaatkasti eeskujul.

Postitatud: 02.02.2007 21:17 14
Postitas Morten
Need roolilülitid olid kunagi lisavarustusena minumeelest, nii et pmst võib käigukangist ka vahetada.

Postitatud: 02.02.2007 23:20 26
Postitas Ragnar
a milline see SMG mehaaniline osa välja näeb. Et kui manuaal kast jääb nõrgaks aga SMG taob käike sisse nii et selg valus nagu keegi kirjutas siis kas kastile see pole "valus" kudagi?

Postitatud: 03.02.2007 00:21 30
Postitas priitv8
Ragnar kirjutas:a milline see SMG mehaaniline osa välja näeb.
Täiesti tavaline manuaalkast. Ainult sidurit vajutab ja käike lülitab hürdaulika arvuti juhtimisel. Siit ka nimetus: robotiseeritud manuaalkast.

http://www.historicalarchive.bmw.com/1/ ... 7237_m.jpg
http://www.historicalarchive.bmw.com/1/ ... 7236_m.jpg
http://www.historicalarchive.bmw.com/1/ ... 7239_m.jpg

http://www.m3smg.com/index.html
http://www.m3smg.com/tech_info.html
http://www.m3smg.com/files/smgmanual.pdf

Postitatud: 03.02.2007 09:05 26
Postitas toivoku
priitv8 kirjutas:
toivoku kirjutas:ikkagi smg-l on midagipuudu, rada sõites ongi mõnus see,et vahetad käike, mis kuradima mõnu oleks sõita ringrada kui auto sõidaks...
Ohh, viimast korda ütlen, et SMG-ga vahetad ka Sina käike. Mitte auto. Ainult, et käsi roolilt tõstmata.
Kui on vaja, siis paned A-programmile ja hakkab auto oma peaga vahetama, automaatkasti eeskujul.
tegelikult ma pidasin silmas ka sidurdamist ise, smisiis ,et smg teeb kõik ette ja taha ära ja seeongi nõme, rajal ikka võiks oleneda ringi ajad sõitmisest mitte mingist poolautomaatkasti tööst.

Postitatud: 03.02.2007 09:40 01
Postitas e36forever
toivoku kirjutas:
tegelikult ma pidasin silmas ka sidurdamist ise, smisiis ,et smg teeb kõik ette ja taha ära ja seeongi nõme, rajal ikka võiks oleneda ringi ajad sõitmisest mitte mingist poolautomaatkasti tööst.
Just, aga mitte pulgakäsitlemis oskusest :!:

Postitatud: 03.02.2007 16:39 32
Postitas toivoku
e36forever kirjutas:
toivoku kirjutas:
tegelikult ma pidasin silmas ka sidurdamist ise, smisiis ,et smg teeb kõik ette ja taha ära ja seeongi nõme, rajal ikka võiks oleneda ringi ajad sõitmisest mitte mingist poolautomaatkasti tööst.
Just, aga mitte pulgakäsitlemis oskusest :!:
puklgakäsitsemis oskus käib minu jaosk samapalju sõitmise alla kui rooli keeramine, sest näiteks kui sa manuaalkastiga sõita ei oska siis sa ei saagi sõita, sama on ka rooliga, kui ei oska rooli keerata siis ei oska ka sõita.

Postitatud: 03.02.2007 16:43 16
Postitas Indrek_M
toivoku kirjutas: rajal ikka võiks oleneda ringi ajad sõitmisest mitte mingist poolautomaatkasti tööst.
SMG lasebki sul rohkem sõitmisele keskenduda ja vähem käiguvahetusele jms ... see on suur pluss kui saad mõlemad käed roolil hoida.

Postitatud: 03.02.2007 16:44 39
Postitas toivoku
Indrek_M kirjutas:
toivoku kirjutas: rajal ikka võiks oleneda ringi ajad sõitmisest mitte mingist poolautomaatkasti tööst.
SMG lasebki sul rohkem sõitmisele keskenduda ja vähem käiguvahetusele jms ... see on suur pluss kui saad mõlemad käed roolil hoida.
nu siis võiks ju teha ka piduri ja gaasi teha automaatseks, et saaksid ainult roolimisele keskenduda, või vel parem las roolib kah ise siis saame lihtsalt kiiret sõitu nautida ja seeongi sõitmine eksole.

Postitatud: 03.02.2007 17:45 48
Postitas Zipp
toivoku kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
toivoku kirjutas: rajal ikka võiks oleneda ringi ajad sõitmisest mitte mingist poolautomaatkasti tööst.
SMG lasebki sul rohkem sõitmisele keskenduda ja vähem käiguvahetusele jms ... see on suur pluss kui saad mõlemad käed roolil hoida.
nu siis võiks ju teha ka piduri ja gaasi teha automaatseks, et saaksid ainult roolimisele keskenduda, või vel parem las roolib kah ise siis saame lihtsalt kiiret sõitu nautida ja seeongi sõitmine eksole.
me oleme juba aru saanud,et sulle see SMG variant ei meeldi,ehk aitab... tahaks midagi asjalikku siin teemas lugeda :roll:

Postitatud: 27.02.2007 12:38 03
Postitas jackpuuk
te olete selle SMG jutuga natuke ühte auku läinud , M5 pole ainuke millel seda tõugu kast peal on ,näiteks 325 smg ja minu mäletmist mööda sellel küll pole LC -i peal ,aga pooletoobine on ta vast rohkem ikka automaadimeeste jaoks, ega need vahetused tal nüüd väga sujuvad küll pole ,ka aut. rez"iimis

Postitatud: 27.02.2007 17:52 53
Postitas e36forever
jackpuuk kirjutas:te olete selle SMG jutuga natuke ühte auku läinud , M5 pole ainuke millel seda tõugu kast peal on ,näiteks 325 smg ja minu mäletmist mööda sellel küll pole LC -i peal ,aga pooletoobine on ta vast rohkem ikka automaadimeeste jaoks, ega need vahetused tal nüüd väga sujuvad küll pole ,ka aut. rez"iimis
Soovitaks esimese posti läbi lugeda :lol:
Jutt käib manuaali kohta ikkagi, SMG pole nö pooletoobine ja LC?(veojõukontroll?) on just manuaalil peal 100%..

Postitatud: 27.02.2007 18:57 59
Postitas Relk
e36forever kirjutas:
jackpuuk kirjutas:te olete selle SMG jutuga natuke ühte auku läinud , M5 pole ainuke millel seda tõugu kast peal on ,näiteks 325 smg ja minu mäletmist mööda sellel küll pole LC -i peal ,aga pooletoobine on ta vast rohkem ikka automaadimeeste jaoks, ega need vahetused tal nüüd väga sujuvad küll pole ,ka aut. rez"iimis
Soovitaks esimese posti läbi lugeda :lol:
Jutt käib manuaali kohta ikkagi, SMG pole nö pooletoobine ja LC?(veojõukontroll?) on just manuaalil peal 100%..
LC on launch control

Postitatud: 28.02.2007 19:57 39
Postitas Ilves
jackpuuk kirjutas:te olete selle SMG jutuga natuke ühte auku läinud , M5 pole ainuke millel seda tõugu kast peal on ,näiteks 325 smg ja minu mäletmist mööda sellel küll pole LC -i peal ,aga pooletoobine on ta vast rohkem ikka automaadimeeste jaoks, ega need vahetused tal nüüd väga sujuvad küll pole ,ka aut. rez"iimis
Vastuseks sellele krüpteeritud tekstile on M-ide SMG-d ja tavamudelite SMG-d on nagu siga ja kägu oma olemuselt. Või nagu välk ja tigu.

Postitatud: 24.07.2007 22:29 03
Postitas Raas
Video M5-st youtubes

Lõik sealt videost: "Manuaalkastiga M5 on isegi kiirem, kui SMG-ga varustatud M5, mida me eelmine aasta testisime."
Samuti mainiti videos, et rehvi sussutamine jääb põhimõtteliselt ära.

Postitatud: 25.07.2007 12:04 36
Postitas Ilves
Raas kirjutas:Video M5-st youtubes

Lõik sealt videost: "Manuaalkastiga M5 on isegi kiirem, kui SMG-ga varustatud M5, mida me eelmine aasta testisime."
Samuti mainiti videos, et rehvi sussutamine jääb põhimõtteliselt ära.
Alates sept 2007 saab ka man kastiga masinatel DSC täielikult välja lülitada, varasemalt müüdud autodele tehakse tasuta softiupgrade BMW NA poolt.

Lõpuks ometi on M5 meheau tagasi saanud :P

Postitatud: 12.10.2007 15:12 16
Postitas ryan
Kastreeritud SMG-e M5-est saab biturbo DSG :cool:
http://www.postimees.ee/121007/esileht/ ... 288981.php