1. leht 2-st

E32 V8 vs E32 R6

Postitatud: 14.03.2005 15:05 18
Postitas soon
teatavatel põhjustel üritan välja selgitada millise e32 kerega auto soetamine on töökindluse seisukohast kõige mõttekam. küttekulust rääkides võiks võrrelda 3,0 mootorit ja 4,0 mootorit (ökonoomsusest ei saa küll rääkida kummagi puhul). veermiku erinevustest võiks ka juttu teha.

Postitatud: 14.03.2005 15:16 17
Postitas kimmo

Postitatud: 14.03.2005 15:44 10
Postitas soon
erinevate otsingute abil sain teada vana tõe, et ridamootori remont on odavam. isegi einstein ei suudaks selle põhjal järeldada, et v8 järelikult vähem töökindel on. lisaks ei koosne auto ainult mootorist ja mina ei tea kas neil on erinevus ka veermiku osas. niipalju on kindel, et v8 on uuem ja see teadmine võiks paar plussi anda töökindlusele.
kuna seoses foorumi aadressi muutusega osad lingid ei tööta, siis ei õnnestunud eriti teemakohast infot endale hankida.

Postitatud: 14.03.2005 15:46 37
Postitas Kustas
E34'l on küll veermikus vahe, kui on 520i või 540i.
Oletada võib, et siis ka e32'l.

Kustas.

Postitatud: 14.03.2005 15:59 50
Postitas soon
niipalju veel, et sihikul on kindlasti automaatkastiga auto.

Postitatud: 14.03.2005 16:09 12
Postitas primary
Ise olen 740 e32 omanik. Võrrelda 730- ga eriti ei oska, aga mis seal ikka, sama mootor ju, ainult kohitsetud. Muudest asjadest võiks paari sõnaga aidata. Auto seisab praegu garaažis, sumps, kardaan ja käigukast maas. Suutsin aut. kastil (5k) tagurpidi käigu kokku lasta, profiili kaudu leiad jutulõnga üles.
Mootori seisukohast on jah siin mõneski kohas juttu olnud, aga mingi nikasili ja alusili jutu võid küll ära unustada. Eks ikka tavalised bmw asjad, nagu veepump ja termosidur, ülekuumenemist parem mitte proovida. Kuna auto siiski soliidne, siis õli võiks mootorisse ikka korraliku panna (täissünt), siis vast pikem eluiga ka garanteeritud. Lasin Autotallis inspektsiooni käigus enam-vähem kõik vajalikud asjad ära vahetada (mootoriõli, küünlad, õli- ja bensufilter, õhufilter, salongifilter, kasti 1l õli juurde, vist oli midagi veel), raha võeti mehised 4250.- eeku.
Kast sai oma lollusest kokku lastud, aga netis kirjutatakse sellest üsna palju, et tagurpidikäiguga kipub probleeme olema, seda just siis 740-ga (540-ga ka, sama kast). Aga ega ei viitsiks seitsmeka roolis eriti käigukangiga ikka vehkida ka. Iseenesest, kui asjale õigel ajal jaole saada, siis polegi see kasti remont väga kulukas, tuleb ajus lihsalt üks kuulike ära vahetada.
Veel on mul häda kardaaniga, sellel võib neljast kohast häda külge tulla, ja tavaliselt nii vanal autol on kindlalt üks neist juba järgi andmas- kohad siis kolm liigendit ning tugilaager. Minul on tugilaager õhtal (autotall 960.- eek), keskmine kardaanirist tahab ka vist korda tegemist, täpset hinda ei oska öelda.
Kohe ei tulegi rohkem ette, mis veel tehtud/teoksil. Muu on nipet-näpet.
Veermikul ka ikka Eesti teedel tuleb asju pidevalt vahetada :evil: , hinnad keskmised.
Muidu vaata ikka 740-t, seal ikka rohkem asju peal, 1-2 l/100- le sind ka enam ei päästa, aga sõidurõõm milline! Ja sellist autot ilma veojõukontrollita küll ära osta, seitsmekas EI ole talve auto, öelgu rahvas mis tahab.

Postitatud: 14.03.2005 16:18 47
Postitas priitv8
interscope kirjutas:E34'l on küll veermikus vahe, kui on 520i või 540i.
Oletada võib, et siis ka e32'l.

Kustas.
Ja milles see vahe siis seisneb?

Postitatud: 14.03.2005 16:24 50
Postitas kimmo
priitv8 kirjutas:
interscope kirjutas:E34'l on küll veermikus vahe, kui on 520i või 540i.
Oletada võib, et siis ka e32'l.

Kustas.
Ja milles see vahe siis seisneb?
E34 puhul on suuremate mootoritega isenditel esisilla õõtsad alumiiniumsulamist. 540-il ja M5-l on võrreldes ülejäänud mudeliperekonnaga teised pidurikettad.

Postitatud: 14.03.2005 16:35 22
Postitas priitv8
kimmo kirjutas:E34 puhul on suuremate mootoritega isenditel esisilla õõtsad alumiiniumsulamist. 540-il ja M5-l on võrreldes ülejäänud mudeliperekonnaga teised pidurikettad.
Ok see alu või teras on mingi marketroidide leiutis, kaaluvahe on ainult 500gr per hoob, vastupidavuse ja hinnavahe aga selgelt terase kasuks. Panin endale ka terased alla, pole veel aru saanud et midagi kehvem oleks. Samas saab ühe aluõõtsa hinnaga mõlemad terased alla (originaalid!). Ka saksa foorumis väidetakse, et alujama ostmise võib kuni E39 omanikuks hakkamiseni edasi lükata.
Olulised vahed ongi piduriketaste paksuses (M5-l veel ujuvad), suurte mootoritega isenditel (loe: al. 525) on esimesed ülemised amordipuksid teistsugused (topeltlaagerdus) ja ülemiste õõtsade puksid on vedelikutäidisega (nn. fluidblockid) mille tunneb ära valgete klippide järgi (vrd 520-l kummipuksid siniste klippidega ja 750-l tugevamad fluidblockid rohelistega). Muud vahet seal küll ple. Vedrud on muidugi ka mootori järgi valitud.

Postitatud: 14.03.2005 17:09 58
Postitas soon
siiani kõik räägibki 740 kasuks. m30 mootoriga 730 ja m60 740 bensiinikulu võrdluse soov oli lihtsalt kinnituse saamiseks, et see vahe ei ole märkimisväärne. selle koha pealt ootaks tegelikult veel kommentaare. aga kui on keegi, kes suudab tõestada, et m30 mootoriga 735 soetamine on arukam, siis andku tulla :)

Postitatud: 14.03.2005 17:35 02
Postitas Priit_P
Aare pole veel rääkinud, oota tema kommentaar ka ära :D

Postitatud: 14.03.2005 18:44 38
Postitas soon
Priit_P kirjutas:Aare pole veel rääkinud, oota tema kommentaar ka ära :D
ootangi tegelikult pingsalt. mitte et mul otseselt meenuks, et ta m60 mootorit või automaatkasti oleks otseselt maha teinud, ent ma võibolla pole siiani sel teemal väga tähelepanelik olnud. aga m30 mootori kohta kiidusõnu tuleb kindlasti :)

Postitatud: 14.03.2005 19:33 50
Postitas Aare
Mina ei kommenteeri midagi. Sõna võtan siis kui tehnilise all on topic "M60 võtab õli" ja "kuskohas vahetada hüdrotõukureid" ja "kes teeks 530-le sumpsi" jne jne jne

Senikaua, kui taskukohased on saksamaal äratrööbatud autod, tuleks osta midagi sellist, mille korrashoidmine ikka jõukohane on. Jube kole on neid 1996. aasta ronte ikka vaadata :?

Autoremondiga tegelevad kodanikud M30 ei salli. Teate miks? Selle mootoriga töökoda ei teeni suurt midagi :idea:

Niiet ostke aga võimalikult uus mudel. Ma pärast muhelen siin omaette :cool:

Postitatud: 15.03.2005 13:00 02
Postitas Priit_P
Ideaalne auto tunduks olevat e38 M30 3,5 mootoriga :shock: kahju et sellist olemas ei ole :D

SRY OT

Postitatud: 15.03.2005 13:16 52
Postitas RNT
soon kirjutas: m30 mootoriga 730 ja m60 740 bensiinikulu võrdluse soov oli lihtsalt kinnituse saamiseks, et see vahe ei ole märkimisväärne. selle koha pealt ootaks tegelikult veel kommentaare.
Kütusekulu erinevust mõõdetakse 1.4 ja 1.6 liitriste mootorite vahel, mitte 3 ja 4 liitristel. Teatud erinevus on ka 2 ja 5 liitrisel, aga üldiselt on üle 2.5 liitristel enamvähem sarnane kulu, ehk enamvähem täpselt 2 korda suurem kui 1.4 liitrisel. Kuna bemmil nii väikseid mootoreid ei ole (tsikli omad välja arvatud), siis võib vabalt rehnutis kasutada 1.8 andmeid.

:idea:

Postitatud: 15.03.2005 13:40 59
Postitas soon
Priit_P kirjutas:Ideaalne auto tunduks olevat e38 M30 3,5 mootoriga :shock: kahju et sellist olemas ei ole :D

SRY OT
ot pärast pole põhjust vabandada ja mõttekäigus on omajagu iva. aga e38 kere hind on see, mis antud hetkel seda autot ei lase ideaalsena paista.

RNT: veidi rohkem tähelepanelikkust.

Postitatud: 15.03.2005 15:17 34
Postitas primary
m60 740bensiini kulu kompuutri järgi:
maantee- 9 l/100
linn talvel 17-18 l/100
kombineeritud 13-14 l/100
Mul rohkem linnavahel sõitu.

Postitatud: 15.03.2005 18:45 42
Postitas soon
äkki keegi hea inimene oskab öelda, kas r6 3,5liitrist e32 kroomitud ukselinkide ja puitkattega esituhatoosiga ka tehti mõni eksemplar 92 aastal?

Postitatud: 15.03.2005 20:22 48
Postitas Kustas
:shock: E32'te pole kroomitud ukselinkidega...

Või sain ma küsimusest valesti aru?

Postitatud: 15.03.2005 20:55 14
Postitas soon
Kustas kirjutas::shock: E32'te pole kroomitud ukselinkidega...

Või sain ma küsimusest valesti aru?
ei sa ei saanud valesti aru:
Pilt
see on e32 salong ja küll kehvasti, aga siiski on näha, kroomitud ukselink. ei viitsinud paremat pilti otsida, aga sa ei pea kommenteerima, kui sa täpselt ei tea.

Edit: komavead 2x

Postitatud: 15.03.2005 21:00 07
Postitas Aare
IRW@istmed :shock:

Postitatud: 15.03.2005 22:11 46
Postitas Märt
Aare kirjutas:IRW@istmed :shock:

btw. Alpina pani selliseid nuppudega istmeid (e34)-B10-netele sisse:
http://www.bmwpower.cz/magazin/Alpina%2 ... a%2013.jpg

Postitatud: 15.03.2005 22:22 41
Postitas Tauri
Aare vist pidas silmas seda, et erinevad istmed on sisse topitud :)

Postitatud: 16.03.2005 09:28 51
Postitas Aare
juhi iste on vist nii ära lõhutud, et asemele on pandud mingine E34 seeriaiste :shock:

Postitatud: 16.03.2005 10:36 18
Postitas primary
Miks need kroomlingid ja puitkattega tuhatoos nii olulised on? Vaheta ise ära, kui vaja.
Pigem minu maitse järgi on laiade neerudega nägu palju lahedam.

Postitatud: 16.03.2005 13:11 14
Postitas soon
Aare kirjutas:IRW@istmed :shock:
istmetega on jah sellel autol huvitavad lood :) a see oli esimene pilt mis mul teiste asjadega seoses kätte sattus.

Postitatud: 16.03.2005 13:17 26
Postitas soon
primary kirjutas:Miks need kroomlingid ja puitkattega tuhatoos nii olulised on? Vaheta ise ära, kui vaja.
Pigem minu maitse järgi on laiade neerudega nägu palju lahedam.
see uus esiots on ilus küll, aga R6 mootor on veidi rohkem usaldust äratav. V8 hooldus on vist tibakese kallim kui R6 tegemine. kahju, et uue kapoti alla R6 mootorit ei pandud.

Postitatud: 16.03.2005 13:42 13
Postitas Aare
R6 vastu räägib see, et R6ga autod on vanemad ja seega eeldatavalt rohkem sõitnud. Pikka aega lõhkudes laguneb aga iga asi.

Niiet tegelikult pole üldsegi kohane võrrelda 1988 735-te ja 1995 730-i. Kuigi reaalelus on asi sedasi, et vanem mootor on sedapalju kõvem ja lollikindlam, et rikete arvus pole vahet, pigem jamab uuem isegi rohkem.

Vanal on ehitus ikka üksjagu lihtsam ja seepeale võiks vähemalt teoorias eeldada, et kui midagi katki läinud on, on omanikul olnud raha asja ära fiksimiseks (kuivõrd jupid on seal kohati Lada osade hinnaga), mitte mingi müügipodjobka kokku lappamiseks kuni siit mõni õnnelik siis ostab.

Teine häda on selles, et mehhaanikareeglid ütlevad, et mida lihtsam ehitus, seda vähem rikkeid. Mis ei tähenda, et näitajatelt uuem halvem on.
Samamoodi tähendab keerukas ehitus selles eas paratamatute remonditööde hinna kasvu tööraha arvelt.

Ja kui sa eriline keskonnaentusiast pole või kuni Eestis Euro3-le mittevastavaid autosid veel räigelt ei maksustata, teeb vana 3,5 sama töö ära, mis uuem 3.0, võttes umbes samapalju bensiini ja tehes umbes sama plärinat. Samas on uuemad asjad pärit sellest perioodist, kus bmw alustas poolikute asjade tootmist ja kahtlaste tükkide kasutamist (Siemens jne, need ---sili asjad jne jne)

minu loogika on selline.

Postitatud: 16.03.2005 14:42 21
Postitas primary
Olen Aarega täitsa nõus, et m30 on kindlasti odavam remontida, raha loeme me kõik.
Lihtsalt see mõte, et tavaliselt on meie autod saksast pärit, ning seitsmekatega sõidavad tavaliselt siiski seal natuke rahulikumad (loe vanemad) inimesed, kel peaks ka raha tiba rohkem olema kui keskmiselt. Näiteks 540- ga paugutatakse kindlasti rohkem kui 740- ga, kolmesest pole vist mõtet rääkidagi. Nii, seetõttu peaks ka (see kõik on muidugi puhas teooria) mootor olema saanud vähem vatti ning rohkem hooldust. Seepärast arvan, et lihtsalt mootori remonti kartes vanemat autot osta vbla pole kõige õigem. Muidugi 5 liitrist ka jälle ei julgeks osta, krt, eks see valik ole keeruline. Mina võtsin riski ja ostsin m60, õnneks mootorit pole tarvis remontida olnud.
Ja üldsegi, igalühel meist siin on kindlasti ka natuke edevust, muidu sõidaks me kõik kadettide ja golfidega ringi, ja valuvelgedest ei teaks keegi midagi. Minu arvates 740 v8 on edevam kui 735 r6. But that's just me.

Postitatud: 16.03.2005 15:29 47
Postitas Kustas
primary kirjutas:igalühel meist siin on kindlasti ka natuke edevust, muidu sõidaks me kõik kadettide ja golfidega ringi
Mina küll nii ei arva. Isiklikult sõidan BMW'ga sellepärast, et jõuda punktist A punkti B võimalikult mugavalt.(!)