BMW elektriautodest

Erinevad BMW mudelid
Vasta
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 20.07.2016 11:31 10

Vaevalt et 2015 Samsungi element versus 2016 Samsungi element.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 17.08.2016 23:10 20

Uus 3-seeria ka täiselektriliselt, 90kwh akupakiga aastal 2018.
Millal see Tesla Model 3 pidigi tulema? :D

http://www.bmwroswell.com/blog/2016/8/1 ... Newsletter" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
ttsys
Huviline
Postitusi: 4800
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas ttsys » 17.08.2016 23:39 52

2017 teine pool.
https://www.tesla.com/model3
Muhv kirjutas: Millal see Tesla Model 3 pidigi tulema? :D
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 18.08.2016 04:45 10

2017. aastal saame alles teada, mis numbrist algab selle kolmeka hind.
Mina eeldan, et baasvarustuses 90kWh-akupakk algab 65000€-st:
siis mahub see kangete kolmekate ja M3 vahele ilusti.
Nõrga ajamiga versiooni vaevalt et tuleb: hind oleks mööda.


Kust need akud aga tulema hakkavad massiliselt, see
on müstika. Eriti enne aastat 2020.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 18.08.2016 09:25 03

Arnis - õnneks on klassikaline ettevõtlus, selline, mis ei koosne vaid pressiteadetest ja juhi karismast ka veel alles. :D Akutehased laienevad iga päev. LG ja Samsung ajavad järjest uusi kuure püsti.

Hinnasiht tuleb bemaril ka minu arvates ilmselt kuhugi suuremate bensumootorite kanti. See on normaalne, eeldades, et võimsust väga ei piirata.

Saab olema põnev võistlus. Pakun, et elektriauto fännid ostavad 2018 hinna tõttu Teslat või Bolti. Sõltuvalt nende "sportlikusest". Kodanikud, kes valivad elektri selleks, et kasutada hüvesid linnakeskustes, liiguvad Model S pealt kiirelt bemarisse. S on lihsalt linnas sama jabur kui X5. Elektri peale vöivad prooviks minna ka paljud 3 seeria klassikalised fännid. Tehasele see kliente muidugi juurde ei too, aga aitab olemasolevaid hoida.
Model S-iga sõidavad jätkuvalt need, kes tahavad sõita pikki maid piirkondades, kus on kiirlaadimisvõrgustik. Piirkondades, kus neid ei ole, võetakse mõni suvaline sama hinnaklassi hübriid.
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 24.08.2016 15:13 19

Hübriidi kasutamine pikamaa läbimiseks on samajabur nagu X5M kasutamine linnas.

Ja S-i kasutamine linnas on ikka veidi loogilisem kui X5-e, kuna S-i saab ka lahjema
akupakiga ning ainult tagaveolisena. Kabariitide poolest, võibolla tõesti.
Kuidagi annaks veel võrrelda X5 xDrive40e ja odavamat S/X linnamaastikul.

Ja muideks, selliseid piirkondi väga ei ole, kus mingit laadimisvõrku ei ole
(jätame sovhoosid välja) MITMESAJA km ulatuses.

Ühel on i3 linna jaoks ja 530d pikamaasõitudeks, teisel on ainult üks Tesla, millega annab
mõlemat teha piisavalt hästi. 1,5 autot vajab ikkagi rohkem ruumi kodus kui 1 auto.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 24.08.2016 19:35 30

Njah - Eestis see võib-olla isegi on nii, aga oleme siin ka ju üks hõredamini asustatud riike. Kesk-Euroopa suurlinnades on auto gabariidil ikka hirmus tähtsus. Tulnuna just X5-ga 4riiki läbinud automatkalt on see ikka veel liig hästi meeles. kui Oslos oli nii S-e kui ka X5e-sid veel märgata, siis tihedamas Kopenhaagenis võimutsesid juba ülivõimsalt i3-ed.

Huvitava tähelepanekuna veel, et teele ei jäänud ette ühtegi superchargerit ja ka CCSi laadimisjaamu võis kahe käe sõrmedel kokku lugeda. Tavalisi Type-2 oli muidugi palju. See tähendab, et täna veel peaks oma sõite laadijate asukohtade järgi kavandama.
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 28.08.2016 19:00 24

Tesla SC jaamad ei olegi ehitatud maantee serva. Tavaliselt on need
põhitrassidest veidi eemal mõne toitlustusäri lähedal.
Teha mõniminutiline detour ei ole nüüd küll palju küsitud
Pilt
Ja ega tihedamalt kui iga 200-300km järel neid külastada pole tarvis,
seda siis muidugi 85-100kWh akupakkidega.

BMW-lt kuuldavasti lõpuks tuleb see "minu poolt oodatud" rida3+elekter pistikhübriid,
nii 3-seerial kui X1-l (vast ka teistel kunagi). Elektrijõudu 60-90kW, akut 40-70km.
Minu arvates sellised kooslused hakkavad korralikult laineid lööma just nendes riikides,
kus otsitakse linnaliiklusesse pisemat autot, mis "eriti" rohelise kleepsu esiklaasile saaks.
Ja muidugi ka mild-hybrid (48V lahendus) kõikidele nendele, kes pistikuga hakkama ei saa.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 19.09.2017 20:59 02

Sahistatakse i3 järjekordsest aku uuendusest. 42,5kWh teeks sellest linnapillist tõelise maanteehundi. Või siis ei teeks ka - nagu seda pole ükski pisiauto. Igatahes tähendaks see ilmselt reaalset 250-270km sõiduraadiust.

http://www.bmwblog.com/2017/09/18/bmw-i ... ving-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 29.11.2017 22:48 14

Kuigi kohalik esindus eitab, siis 120Ah akupakkide tulemine i3-le 2018a lõpus on nüüd juba siis sisuliselt kindel. Hakkan raha koguma. :D
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 02.12.2017 01:55 56

Bemm astub ikka räigesse ämbrisse oma ampertundidega :mad:
Mul on bemmil 90Ah'ne aku, teisisõnu neljandiku võrra kehvem kui 2018. aasta i3'el :mrgreen:
Või karta, et paari aasta pärast tuleb välja akupakk, mis on
uue keemiaga, mille tulemusena normpinge tõuseb näiteks 5% kuid reklaamid
ajavad kliendid segadusse, sest "mahtuvus" langeb.
Olge normaalsed ja kasutage ikka ühikuid, mis kirjeldavad energia hulka akus.
Kas asja mõte oli selles, et lihtsurelikud ei mõistaks hukka i3'e väikest akut ja pigem
pööraksid tähelepanu NEDC tsükli sõiduulatusele?
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 02.12.2017 20:43 38

Sellist ühikukasutust imestavad ka teised. Tundub, et mingi järjekordne marketingiosakonna sünnitis. Lihtsurelikele ütleb ca43 kWh tõesti enam.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 17.01.2018 10:32 07

http://www.motortrend.com/news/current- ... -last/amp/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ootamatu uudis. Ilmselt keskendutakse oma sajale SUV variandile veel mõne lisamisele. Tüüpilised sakslased.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas oo7 » 31.01.2018 19:59 59

Pigem isegi SUV-idele M märkide kleepimisega, sest see =$$$$
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 09.02.2018 22:10 31

Toredad uudised!

https://insideevs.com/pure-electric-bmw ... irst-time/" onclick="window.open(this.href);return false;
iffiff
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: 525d e39

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas iffiff » 10.02.2018 12:35 24

Bmw võiks panustada päris elektriauto platformi väljatöötamisele. Tavaautode modifitseerimine akude ja elektrimootorite mahutamiseks on mõttetu. Tulemus on aeglane, raske, väikese sõidukaugusega ja kallis.
I3 puhul oldi ju täitsa õigel teel. Nüüd hakkavad jälle otsast peale.
See x3 ju sama kliirensiga kui tavaline 3-seeria. Mis point sellel linnamaasturil siis on kui isegi äärekividest ei saa üle sõita.
Miks nad ei disaini puhast ev platformi nagu jaguar või porche?
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 11.02.2018 03:40 36

BMW tahab mitu kärbest ühe hoobiga ära paugutada.
Üheks kärbseks on pistikhübriid. Pistikhübriid on väga sarnane tavalisele autole.
Teine asi - nad ei usu, et puhtatõulisi ostetakse piisavalt, et täitsa spets
platvormi välja töötamine ära tasub.

iX3 kõlab hästi, aga on komistuskiviks. Sest kui tahaks teha sama asja tavalise kolmekaga, saame i3.

Pistikhübriidid ei tohiks üldse mingit "seeriat" saada kui ainult pisike "e" mudeli lõpus, näiteks BMW 330e.

Täiselektrikad võiksid saada juba oma isikliku tähistusloogika. Seda loomulikult klassikalistele keredisainidele, mitte i-seeria spetsmudelid. Aga bemm ei julge veel nii suuri samme teha.
Loogika võiks olla sarnane praegustele, ehk võimsusklassidele vastav kolmekohaline number.
E täht on juba võetud mersu poolt. "i" ja suur "I" ajavad segadusse väikese L ja 1-ga :?
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 11.02.2018 10:08 13

Loe paar posti eespool minu pandud linki - i projekt on sisuliselt lõpetatud. Tõenäoselt saabki järgmine i3 olema patareidega 3-seeria.

Praegune i3 tituleeriti sisuliselt tootmistehnoloogiliseks musklinäitamiseks, kus kirsiks tordil oli täiselektrilisus. Edaspidi tehakse vanaviisi edasi. Pole ei süsinikraami, plastist keret ega muud põnevat.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 26.03.2018 23:15 28

Eestimaale on jõudnud esimene i3s. Omaniku sõnul on masinal asisem vedrustus ja parem kiirendus eriti suurematel kiirustel.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 23.01.2019 10:32 29

Arusaamatuks jäävatel põhjustel on BMW otsustanud mitte kasutada i3 modulaarset struktuuri, mis võimaldaks lihtsalt akuvahetusega autot oluliselt uuendada. Umbes aastake pakuti võimalust 60Ah masin ümber ehitada 94Ah (ca 7000€). Nüüd kui on väljas samasse pessa sobiv 120Ah aku, seda võimalust enam ei pakuta.

Paha lugu. Kahjuks ei ole teadaolevalt veel keegi nö pimedalt vahetusega hakkama saanud. Kitsaskohaks on akude management system, mis saab oma can aadressid suheldes BMW peaserveriga ja ei ole ülekirjutatavad (täna veel).

Seega - tuleb vist ikka vanamoeliselt terve auto välja vahetada. Õnneks on võimalik vähemalt teistsuguse sildiga mudel soetada - i3s.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 26.01.2019 10:42 17

Midagi on tulemas, aga mis?

https://insideevs.com/electric-bmw-i4-spied-photos/" onclick="window.open(this.href);return false;
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 26.01.2019 21:04 50

Tore, et miski on plaanis, aga kulude kokkuhoiu eesmärgiga topitakse
elektriline ja fosiilne mudel ühe kere peale. Kuna fosiilsel mudelil
on väga keeruline "põhja kujundus" (käigukastile ruum, piklik kapotiruum,
summutitorustikule ruum) siis suur osa sellest ruumist läheb elektrikal raisku.
Väga ebatõenäoline, et elektrilise mudeli akupakk saab olema piisavalt hästi
"voolitud", et liigselt ruumi raisku ei lähe (pealegi kapitalune peaks olema ikka
märksa väiksem kui selline, mis mahutab R6 mootorit). Kuidas 60-80kWh ära
mahutada, see on müstika.
Küll aga pistikhübriid võiks hästi välja tulla kui nad proovivad, samas jälle,
kuhu nad sellel 10-15kWh aku topivad. 5kWh'sega saab ainult peput pühkida.

eGolfi akupakk on juba liiga keeruline ja puudusi on piisavalt:
Pilt

Peaasi kui BMW mõistab - akupakk peab vastu võtma 90-100kW'st laadimisvõimsust, muidu
jääb kogu mäng ajale jalgu esimesest päevast. Ilma jahutuseta seda ei saa teha.
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 28.01.2019 22:03 47

Bmw tegi ilma jahutuseta paki vist viimast korda aastal 1972. :cool:
Aga keeruline on küll. Ma olen ise ka selle peale mõelnud - tahaks väga loota, et neid esirataste kohale ei panda.
Kasutaja avatar
MargusM
Huviline
Postitusi: 138
Liitunud: 29.05.2003 16:23 54
Peamine sõiduk: E91 330d touring
Asukoht: Tartu

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas MargusM » 29.01.2019 16:29 49

Natuke teemast mööda aga minu unistustes on täiuslik elektriauto selline, mille aku on lihtsasti vahetatav. Oleks olemas võrgustik nö. tankla, kus saaks tühja aku laetud aku vastu vahetada. Sellisel puhul polekski vaja tohutut akumassi kaasas vedada ja auto oleks palju odavam.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 29.01.2019 21:04 11

Akud arenevad pöörase kiirusega, samuti laadijad. Juba on mingid nupumehed i3 sisse pandud 100kwh aku (arvutuslik läbisõit ühe laadimisega 630km) kui siia lisada circle K laadija - 170kw oli vist, siis arvuta ise - õige pea ei võta elektriga laadimine rohkem aega kui täna bensiini.

Peamine - kui on omal kodus või tööl mingigi laadimisvõimalus, siis on juba tänased elektri autod way mõnusamad kui sisepõlejad. Vähemalt selline on minu ligi 5a kogemus.

I3 hind on täiesti võrreldav 3-seeriaga
arnis
Huviline
Postitusi: 7698
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas arnis » 30.01.2019 00:50 03

MargusM, võta teadmiseks, et see on üsna tüüpiline arusaam ideaalsest elektrikast.
Ja ülla ülla, Tesla täitsa pakkus sellist teenust proovi mõttes USAs.
Momendiks oli hea tõmbenumber nendele, kes nõnda fantaseerisid.
Aga faktiks sai see, et kui saad elektrika igapäevaseks kasutajaks, siis mõistad,
kui valesti elektrikaga elu ette nägid.
Ja nii läks Tesla plaan potist alla. Akuvahetusboks pandi kinni (kliente lihtsalt ei tulnud)
ja kogu võrgustiku idee mahutati ajaloo prügikasti. Õpime sellest ja ärme korda sama viga ;)
Aga ühes asjas on õigus. Laadimisvõrgustiku küpsemisel kaovad praktiliselt kõik mured.
Saab laadida ükskõik mis aadressil auto ka ei pargiks. Olgu see kodu, vanaema, töö või kino parkla.

Peame jõudma välistepslitega samakaugele nagu sisestepslite ja USB'dega telefonide laadimiseks :cool:
Igal pool saab laadida, siis telefon ei saa ealeski tühjaks. 2012a Leaf on nagu 2012a nutikas, iga päev
peab raudselt stepsel vaateulatuses olema. Teslad ja Konad jms on nagu Nokia 3310 :mrgreen:
KSP - kõrgsurvepump
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 10196
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero, BMW 540i '94, Scania R500 '18
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas AARE540 » 30.01.2019 07:15 56

Niikaua, kui elektriauto laadimiseks on vaja spetsiaalseid dokke, julgen arvata, et vähemalt meie eluajal see "igal pool laadimine" tõelisuseks ei saa. Sest mõnes maakohas pole 21. sajandil vettki toas ja õue peal on välipeldik.
Kuid paljud kipuvad unustama, et väljaspool linnu on ka elu.
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!
Kasutaja avatar
ttsys
Huviline
Postitusi: 4800
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas ttsys » 30.01.2019 09:08 22

See nüüd küll utreeritud mõtteavaldus või plaanid tõesti järgmise 10 aasta sees kõrvad pea alla panna(?) ;)
Seal, kus pole vett ja tagumik külmetab pole palju asju ega nõudlust, sh ka võimetele vastavat vajadust auto järele või tõesti soovitad siin manada ette mõne kujutluse, et pereisa pesi hommikul kaevust toodud veega hambad, lasi sirtsu õues ja tegi veel mõned toimingud, suudleb ukse peal naist ja lapsi ning lahkub isikliku hall-diisliga linna tööle? Sellise õue peal, kui üldse mõni auto peatub, siis pigem ikka sotsiaaltöötaja elektriautoga külas. ;)
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2197
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, F15

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas Muhv » 30.01.2019 10:16 44

Isegi maakodus laadimine ei ole tõesti probleemiks - see 10A ja pikendusjuhe leidub igas majapidamises. Kui sellest ei piisa, siis tuleb käituda nagu sisepõlejaga - korraks linnas ära käia ja aku täis panna. Või veel parem - teed laadimisdiili naabrimehega, kel kolhoosiajast 64A peakaitse seinapeal ilutseb.
EnnR
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 21.06.2007 23:39 21
Asukoht: Tallinn

Re: BMW elektriautodest

Postitus Postitas EnnR » 03.02.2019 16:05 36

Huvitavaid arenguid elektri BMW-dest. Ei oska öelda, kas see on nüüd "i"-projekti lõpp ja uue algus või "i"-projekti jätk, link
https://interestingengineering.com/bmw- ... oncept-car
Pilt
X1 E84 2.0d 2011 a.
Vasta