Mootor on mu keskmine nimi

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Mootor on mu keskmine nimi

Postitus Postitas priitv8 »

Viimaks jõudis siis kohale mu kauaoodatud kaheköiteline raamat BMW mootorite ajaloo kohta - 1916-2000.
860 lehekülge ja 5 kilo lugemist-vaatamist, seega kulub selle läbitöötamiseks ilmselt veel palju aega.
Aga paar asja jäid kohe silma.
1) juba 1975 katsetas BMW silindrite selektiivset väljalülitamist, aga kuna asi ei käinud nii pehmelt, kui BMW-lt oodatakse, läks projekt ajalukku.
2) vaid aasta peale M70 valmimist (1988) katsetati veel suuremat mootorit. Asi käis isegi E32 keres ära. Projekti koodnimi oli "Goldfisch".
Siin on mootori andmed:
Konfiguratsioon: V16, 60°, 32 klappi
Kaal: 310kg (+60kg vs M70)
Sil.dia./käik: 84/75 (sama mis M70)
Töömaht: 6651ccm
Surveaste: 8.8:1 (sama mis M70)
Võimsus: 408PS@5200
Väändemoment: 637Nm@3900
Juhtimine: 2xDME3.3
Tõestuseks ka mõned pildid. Siia juurde veel paar M70 esiisa-prototüüpi (M33 - 1972 ja M66 - 1977)
PiltPiltPiltPilt

PS oleks selline E32 765i kunagi teoks saanud, oleks see täna lukkseppade unistus olnud ;)
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Nonih, hea meel tõdeda, et selline raamat õige mehe kätesse sattus ning seega on sinult, Priit ,veel rohkem asjalikke fakte ja muudki tarkust oodata- nagu seda praegu vähe oleks ;) Väga vahva! :cool:
Aga see Kuldkala-teema, kui juba E32 ajal oleks selline asi reaalselt ka käiku lastud oma 408PS-ga, siis oleks jube huvitav teada, kui kaugel praegu asi oleks E65 puhul- hetkel siis 760-l on 447HP ja 600Nm, V16 puhul oleks vastavad numbrid hetkel oletatavasti vast mingi 600- 700HP ja mingi 800Nm kanti...
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

V16 :shock:. Ei tea, kas omalajal siis sellele ka oleks ostjaid leitud? Kas seal see ka kirjas on, et miks asjast siis loobuti?
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

See jutt, mis lehel näha, on kõik.
Kui kohe lugeda ei näe, siis klikka pildil ;)
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
ert
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 07.02.2004 23:53 22
Asukoht: Rakvere/Tallinn

Postitus Postitas ert »

"July 8 1987, design of the V16 code name Goldfish begun. It was dynoed at 408 hp and was 6.6 liters. Weight ca 300kg. The engine was never intended for production, but was more a design exerise to show the flexibility of the BMW engine range"

Põhimõtteliselt sama on ka artiklis kirjas, et asja ei tehtudki seeriatootmise mõttega.

Ostjaid oleks ma arvan ikka leidunud, peamiselt vast naftašheikide seast.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lisan siia veel vaateid mõnedest ideemootoritest. Suuremate piltide vaatamiseks tuleb neil pisikestel klikata.
See 3-silindriline on siis skaala teine ots (ülemises oli Goldfish)
Pilt
See oli silindrite väljalülitamisega ökorežiimil töötav mootor. Ei hakka mainima, kes sellist hiljuti seeriasse juurutas. Küll vist V8 ja V12-tel.
Aasta oli siis 1975!
Pilt
Siin saab näha vahvat klapiajamit.
Pilt
Ja see on hoopis imelik asi (saan sellest nii aru, et töötaktid toimusid vaid 3-s silindris 6-st), millest raamatus peale selle pildi ka midagi lugeda ei ole.
Pilt
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Viimase kohta, minu nägemuses juhitakse 3 silindri väljalaskegaasid ülejäänud 3, kus toimub nende järelpõlemine. Kütust saab ainult esimene 3ne sats. Foto pealt on näha, et väljalaske poolelt tuleb toru sisselaskekollektori alla ja on sisendiks 3le. Seal on veel üks kanal värske õhu otse juhtimiseks (keskmine, kaks äärmist kaanega suletud).

Muide järgmisel leheküljel on seda selgitatud, aga tollel mootori seal hoitakse väljalülitatud silindrid kuumad väljalaskegaasi retsirkulatsiooniga.

PS! Ma ei suutnud vastu panna soovile ka see raamat osta. Hea, kui väärt vihjeid saab :)
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Svenp kirjutas:PS! Ma ei suutnud vastu panna soovile ka see raamat osta. Hea, kui väärt vihjeid saab :)
Aga ostsid siis või ei? BMW varuosasüsteemist seda enam ei saa, kuna raamat on kirjastatud juba 1999 ja saksa lao seis oli 0 (ETK-s on küll hind veel sees jah).
Õnneks leidus eBay-s üks shop, kus neid veel paar tükki alles (ilmselt seetõttu, et ingliskeelsed), kaup on uus ka (oli veel kiles). Ja parim sealjuures, et vaid 1/3 hinnaga originaalhinnast.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

priitv8 kirjutas:Aga ostsid siis või ei?
Svenp kirjutas:Muide järgmisel leheküljel on seda selgitatud, aga tollel mootori seal hoitakse väljalülitatud silindrid kuumad väljalaskegaasi retsirkulatsiooniga.
Selle lause järgi ma nagu oletaks, et Sven hankis selle samuti :P
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Jah, ostsin Amazonist. Inglise keelse, sest saksa keelset ei leidnud. Ma ei teadnudki, et ETK kaudu neid raamatuid saab.

http://www.amazon.de/exec/obidos/tg/det ... oding=UTF8

myteam nimelise müüja käest. Kahe päevaga oli kohal (Deutschland->Inglismaa). Hind on väga hea sellise mahuka teose kohta.

Kui mootoritest veel rääkida, siis mulle avaldas muljet BMW insenerimõtte loogika. Vastupidiselt nö rahva arvamusele, et väike 2 liitrine 6-sil on mõttetu mootor, nende uuringute põhjal pole mingit vahet sama mahu juures 4 ja 6-sil efektiivsusel ja ökonoomsusel, küll aga on vahe käiguühtluses, mis 6-sil on peajagu üle, ja siidine mootor on BMW nurgakivi.
Sõidurõõm
kummar
Huviline
Postitusi: 145
Liitunud: 04.06.2006 16:30 28
Peamine sõiduk: BMW 525TDSA
Asukoht: vändra

Postitus Postitas kummar »

bmw 2,0 R6 mootori juures on jah erinev teiste kahestega väändemomendi ühtlus ja see on tunda kohe mõnusalt kui 1500rmp juures sõidad nagu vanemeed ilma et oleks tunne et auto tahaks kätte ära surra

bmw inrenerid on omaala parimad arvatavasti oma unikaalsete lahendustega
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Kuid miks tänapäevased 2,0 mootorid (1.seeria, 3.seeria) R4'd on?
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Leho »

Kustas kirjutas:Kuid miks tänapäevased 2,0 mootorid (1.seeria, 3.seeria) R4'd on?

sest asjalikud inseneerid on maha ära surnud ?
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Kustas kirjutas:Kuid miks tänapäevased 2,0 mootorid (1.seeria, 3.seeria) R4'd on?
Odavam toota ja kergemad ka.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Kustas kirjutas:Kuid miks tänapäevased 2,0 mootorid (1.seeria, 3.seeria) R4'd on?
Tehnoloogia on arenenud: näiteks tasakaalustusvõllid. 4-sil on kompaktsem jne.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

tasakaalustus võllid? nt. vanematel japsi diislitel olid juba ammu tasakaalustus võllid! kui mõtled neid võlle mida on nt 3tk mootoris ja nende jaoks eraldi rihm pandud. miks siis alles nüüd see BMW´l kasutusele võeti? või siis, et miks need üldse kasutusele võeti? sry kui eksin :oops:
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Vanematel japsi diislitel on BMW karakteriga sama palju ühist kui Belarus traktoril.

M43 mootoril võeti 1998 kasutusele 2 tasakaalustusvõlli, mis asuvad väntvõlli all ja käitatakse hammasrattaga. Miks just nii ja naa? Iga lahendus on kompromiss. Lisavõll tähendab lisamassi, mis erksusele kasuks ei tule. Materjalid ja tehnoloogia arenevad, küllap jõuti alles hiljuti lahendusele, mis nõuetele vastas.
Sõidurõõm
auktagavarakummis
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 12.06.2005 19:03 05

Postitus Postitas auktagavarakummis »

Üks hiljutine Rolls Royce concept oli mingisuguse v12 + võimalik, et v16 mootoriga. Arvestades, et BMW owns Roll-Royce, siis kas võivad ülal kirjeldatud BMW M70 ja Rolls consept mootorite vahel eksisteerida teatud sugemed? Kust neil nii äkki sinna konsepti peale ikka v16 mootor võtta oli?. Samas vahet pole sest kuuldavasti seeria Rolls Royce mudelil toda v16 mootorit niikuinii ei näe ja veelgi enam - vaevalt siitkandi meestel seda rahagi võtta oleks et midagi sellist endale osta kui just kruuda välja arvata, kel oma sõnul raha nii palju, et sellega midagi peale hakata pole, pane või põlema.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

auktagavarakummis kirjutas: vaevalt siitkandi meestel seda rahagi võtta oleks et midagi sellist endale osta kui just kruuda välja arvata, kel oma sõnul raha nii palju, et sellega midagi peale hakata pole, pane või põlema.
eestis on raha küll aga mõistusega huvilisi ja korras teid kipub nappima
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kristjan
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 30.10.2002 19:26 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan »

Kas bmw enda poolt toodetud turbo mootorite kohta kah midagi huvitavat on seal kirjas? M20 kohta eriti?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Päris julm ikka, mis 1499cc mootorist välja venitati:

Pilt
Vasta