1. leht 1-st

Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 19.02.2004 13:11 53
Postitas Charly
Seda need lühendid tähendavad:

I - sissepritse
E - eco versioon
S - sportversioon
L - pikendatud kere
A - automaatkast
X - nelivedu
T - touring
C - kupee
M - BMW Motosport divisioni toodang

Edit : formuleerisin topicu ümber

Postitatud: 19.02.2004 13:12 58
Postitas Erkki_V
Pakuks et A tähendab automaatkasti

Re: küsimus mudelinimes olevate lühendita kohta???

Postitatud: 19.02.2004 13:13 17
Postitas jjanno
Charly kirjutas:A - ???
Automaat

jJanno
Edit:
Kuna A vastati juba ära, siis lisaks omaltpoolt 2 oma lemmik tähist :)
T-Touring
X-4wd

Edit2:
Ehk siis http://www.bmwclub.fi/fi/types/index.html

endiselt jJanno

Postitatud: 19.02.2004 13:18 45
Postitas Charly
mmm..enamustel Mobiles pole seda A-d järel, kuigi automaadid....
..varustust vaadates, tundub, te A on rikkalikumalt varustatud..a mine tea.

Postitatud: 19.02.2004 13:29 55
Postitas kimmo
Lisaks on veel ka C - mida ta ametlikult tähendab, kas Coupe/Cabrio, ei teagi.

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 19.02.2004 14:26 46
Postitas 417
Charly kirjutas:Seda need lühendid tähendavad:

I - sissepritse
E - eco versioon
S - sportversioon
L - pikendatud kere
A - automaatkast
X - nelivedu
T - touring
C - kupee


Edit : formuleerisin topicu ümber

selle järgi oleks siis 325tds (automaatkastiga)
TDS - turbodiisel sport :shock:

Postitatud: 19.02.2004 14:32 43
Postitas janar
aga võrreldes tavalse turbodiisliga ongi tds ju sport

võtame näiteks E36

On olemas 318 is ja 325 tds

Kui esimene on sport, siis miks mitte teine?

Postitatud: 19.02.2004 14:43 11
Postitas Charly
no ma ei tea....
kui 318 is on 4x ketaspidur ja sportsisu..
kas tds on kah sportsisuga?
või on tds lihtsalt mingi diiselmootori....ee like kombinatsioon vms

Postitatud: 19.02.2004 14:52 10
Postitas 417
Charly kirjutas:no ma ei tea....
kui 318 is on 4x ketaspidur ja sportsisu..
kas tds on kah sportsisuga?
või on tds lihtsalt mingi diiselmootori....ee like kombinatsioon vms
ei mingit sportsisu - küll aga ketspidurid ja vahejahutiga turbo aut kast elektri peegel ja esiaknad.
ma homme pangahärradega sellise ostu arutamas

Postitatud: 22.02.2004 13:22 02
Postitas Tarvo
Aga kuhu jäi "M"?

Postitatud: 22.02.2004 20:58 26
Postitas AARE540
M see kõige magusam ;)

Postitatud: 23.02.2004 09:23 19
Postitas Joel
Vanasti ilmusid "Äripäevas" kord kuus autoesinduste hinnakirjad, sealhulgas ASC AS list, mis tipnes 1,8 miljonit maksva 850 CSi-ga. Selle nimekirja all oli kah tähtede deshifreering ja seal väideti "s" tähistavat moderniseeritud mootorit. Sõna "Sport" ei puutunud kuidagi asjasse...

Postitatud: 24.02.2004 18:21 22
Postitas piret
Et siis tulevasteks päevadeks - kui vaja pea uhkelt selga lüüa ja tark näida - paluks abi vaikselt Teilt, asjatundjailt..
Vot see minukese 535iA - see ok, aga tiptronic-kast - seda ka kuidagi peenemalt-lühemalt kirjutatakse ehk? (No tavaliselt vist lihtne automaatkast muidu või no maeiteakaa..)
Ja siis - et kui muidu nagu selline (vist siis A nagu automaat) tavaline, aga eputamise mõttes lisatud M-i rool, vedrustus ja sportistmed, mingi nipet-näpet veel - mis sihuke riist see siis on? Mingid lisad olid veel, praegu ei tule meelde.. Et mis sihukestega hübriididega teha.. (loogiline on, et loeb see, mis passis kirjas juu)
Küsimärk otsa ees

Postitatud: 24.02.2004 18:43 55
Postitas Aare
Omalt poolt lisan veel niipalju, et see tehase M-vedrustus pole siiski see, mis on M3 ja M5-l all, viimastel tähendab see ka kangemaid õõtsapukse jne. Oma 15 mm madaldusega ning tänavasõidu kõvadusega on asi siiski sportvedrustusest väga kaugel. E30 kuulu järgi veel alumiiniumist õõtsad tavalise mudeli terasõõtsade asemel olid.

Nt m-tech vedrustusega E30 on siiski sama mudeli M3-st vaid hale vari, M3 kasutab E28-type esipüstikuid, teisi esipidureid ja viie poldiga rattaid.
E28-l tähendas see 15 mm madalamaid vedrusid, lühemaid amordikanne ning üsna tavalisi bilsteini gaasamorte (tehases pandi siis tavamudelitele veel õliamorte. Tagaamorte olen ise mõõtnud, tavavedrustusel on amordisäär täpselt 15 mm pikem. Minu autol on all -40 mm madaldusvedrud, neid mitte m-techi nime all müüdavatega segi mitte ajada. Seerias on auto kõrge nagu kits. Proovisin ka rauli M5-ga koos õõtsutada - M5 amordid on kõvad nagu kivid.

M-tech on natuke järeleaidatud seeriavedrustus, mis on välja mõeldud fännide kõvatamiseks ning lisaraha küsimiseks. Mingit tegelikku seost
M Gmbh ja autospordiga nendel vähemalt praegu ei ole.

To piret - M tähte lisati mudelinimele vaid mudelitele 535i kuni 1987 aastani. Sinul on lihtsalt mõnede millegipärast M lisadeks nimetavate
lisajubinatega 535.

Postitatud: 24.02.2004 22:12 27
Postitas piret
To Aare: tänan, vastusega rahul. Aga heameel on muidugi tõdeda, et kaks aastat tagasi seda autot ostes mulle tegelikult udu ikka ei aetud, uhh.. ja olgem ausad, sõiduomadustele ei mõju ükski täht auto tehnilises passis (küll aga loevad fänni autosse investeeritud summad), eksjuonju..

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 27.08.2011 23:20 55
Postitas JaanusJ
compactidel olen märganud näiteks sellist märki 316it?`mis need tähed peaks seal tähendama? :D

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 28.08.2011 00:26 27
Postitas Henri.
Compactitel on kõikidel "Ti" ikka.
"iT" on touring.

wiki kirjutas:The title 'Ti'(Touring International), is unique to the Compact range and is used on the more powerful versions, harking back to the BMW New Class 'Ti' models of the sixties.
"Ti"-d olid 318Ti (103kW 318iS mootor) ja 323Ti (125kW)

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 02.09.2011 22:49 44
Postitas Marko S
S ei tähenda ju alati "sportversiooni" ? Diisli puhul oli ju eraldi märgistused, TD (85KW) ja TDS (105KW) vastavalt siis coolerita ja cooleriga variant, kui õigesti mäletan.

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 03.09.2011 12:45 28
Postitas AARE540
Täpselt nii ongi, mäletad täitsa õigesti :) Muidugi eks näiteks tds ja CSi puhul tähendavad need s-id vast ikkagi erinevat asja.

Re:

Postitatud: 03.09.2011 15:19 18
Postitas Fred
Henri_J kirjutas:Compactitel on kõikidel "Ti" ikka.
"iT" on touring.
Wiki järgi on diiselkompaktidel ka "td", vähemalt E46st alates. :)
kimmo kirjutas:Lisaks on veel ka C - mida ta ametlikult tähendab, kas Coupe/Cabrio, ei teagi.
E36 puhul oli minu teada "iC" benamootoriga kabrio tunnusmärk (diisleid tol ajal kupeena ja kabriona polnud). Alates E46st on on "Ci" bensu- ja "Cd" masuudikupee, "Cic" oleks siis bensu- ja "Cdc" diiselkabrio, aga kasutatakse siiski märgistust "Ci" või "Cd".

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 04.09.2011 19:02 10
Postitas Raas
Oluline on siiski ka see, kas on trüki- või kirjatäht.
Esimesel juhul CSL ja teisel juhul tds.
Marko S kirjutas:S ei tähenda ju alati "sportversiooni" ? Diisli puhul oli ju eraldi märgistused, TD (85KW) ja TDS (105KW) vastavalt siis coolerita ja cooleriga variant, kui õigesti mäletan.

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 28.01.2016 14:40 36
Postitas e36.bmw
Tere tegu siis e39 98a 525tds aga mis need lühendid lõpus T A T.

Re: Lühendid Bayerlaste mudelinimedes

Postitatud: 28.01.2016 19:49 41
Postitas Marko S
e36.bmw kirjutas:Tere tegu siis e39 98a 525tds aga mis need lühendid lõpus T A T.
T A T ? Ilmselt mõtled AT - Automatic Transmission.