Facelifti E60 530i ökonoomsem, kui Lexus GS 450h!

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Facelifti E60 530i ökonoomsem, kui Lexus GS 450h!

Postitus Postitas priitv8 »

Tehaseandmed: 7,5l / 100km ja 178g CO2 / km ja 200kW.

Peale piesopihustitega kõrgsurve-otsepritse (200bar), on appi võetud veel sellised trikid nagu:
-agregaatide (nt. kütusepump, kliimakompressor) rakendumine vaid vajadusel
-el. veepump (säästab keskmiselt 1,8kW)
-dünaamiliselt juhitavad piduri- ja värskeõhukanalite klapid parandavad aerodünaamikat
-generaatori lahtiühendamine kiirendustel

uuel 1-seeria autol kasutatakse lisaks eeltoodule ka elektrilist roolivõimendit ja mootori start-stop süsteemi.

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... eries.html
http://magazin.autoscout24.de/magazin/m ... celift.asp
http://www.motor-talk.de/showthread.php ... genumber=1
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Arux
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 05.11.2005 13:01 58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Arux »

Muljetavaldav! Võrdluseks Lexuse mootorid. Lexuse hübriidil ainult parem kiirendus näitaja, seda isegi ca 300 kg suurema tühimassi juures... Huvitav kui vastupidavad need BMW tehnilised uuendused jällegi on?!
"The sun shines and the iglu melts"
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1978
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Päris hea võrdlus. Ma olen ammu rääkinud, et hübriidi kokku- ja kunagi hiljem lahtivõtmine käib keskkonnale palju hullemini pinda kui ökonoomse bensuka/diisli tegemine.

Lõpuks on keegi selle ka praktikas ära tõestanud :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

See elektri värk on üldse selline salakaval: Tallinnas sõidab uhke trollibuss, kirjad kõik peal, et keskkonnasõbralik. Sellest ei tee aga keegi juttu, et saaste visatakse Tallinna asemel lihtsalt Ida-Virus välja.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kui kedagi huvitab E60 facelifti tootestrateegia, siis siit saab lugeda BMW NA pressiteadet:
http://www.autospies.com/images/users/A ... rategy.pdf

Paar huvitavat tähelepanekut:
BMW on võtnud Facelifti tähistamiseks kasutusele uue lühendi - LCI mis ühe allika väitel tähendab Life-Cycle Impulse.
USA turule paistab olevat ka mudel 535i, vana hea twin-turbo 3-liitrisega. Euroopas seda ei ole, meil on 540i.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

priitv8 kirjutas:Kui kedagi huvitab E60 facelifti tootestrateegia, siis siit saab lugeda BMW NA pressiteadet:
http://www.autospies.com/images/users/A ... rategy.pdf

Paar huvitavat tähelepanekut:
BMW on võtnud Facelifti tähistamiseks kasutusele uue lühendi - LCI mis ühe allika väitel tähendab Life-Cycle Impulse.
USA turule paistab olevat ka mudel 535i, vana hea twin-turbo 3-liitrisega. Euroopas seda ei ole, meil on 540i.
..krt. ja mina arvasin, et L tähendab Limo vms.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

TiitR kirjutas:
priitv8 kirjutas:Kui kedagi huvitab E60 facelifti tootestrateegia, siis siit saab lugeda BMW NA pressiteadet:
http://www.autospies.com/images/users/A ... rategy.pdf

Paar huvitavat tähelepanekut:
BMW on võtnud Facelifti tähistamiseks kasutusele uue lühendi - LCI mis ühe allika väitel tähendab Life-Cycle Impulse.
USA turule paistab olevat ka mudel 535i, vana hea twin-turbo 3-liitrisega. Euroopas seda ei ole, meil on 540i.
..krt. ja mina arvasin, et L tähendab Limo vms.
Lang, ehk pikk sakslase keeles. Ju nad siis uuel ajal teevad teisiti, Lang tähise kaotavad üldse ära äkki, kuskilt nagu jäi meelde, et pikendatud kere saab omaette eXX tähise ka.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

V2ike_Suur kirjutas:...kuskilt nagu jäi meelde, et pikendatud kere saab omaette eXX tähise ka.
Juba saigi ju. E65 vs. E66. Üldse said kõik erinevad keretüübid oma E-koodi (E90/91/92/93).

Allikas ise on siin:
http://www.alto.com.au/bmw-sydney-artar ... rmon-may07
http://www.technoride.com/article/BMW+5 ... 334_1.aspx

Ja üks telereklaam ka, mida Eestis küll näidatud ei ole:
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

V2ike_Suur kirjutas:
TiitR kirjutas:
priitv8 kirjutas:Kui kedagi huvitab E60 facelifti tootestrateegia, siis siit saab lugeda BMW NA pressiteadet:
http://www.autospies.com/images/users/A ... rategy.pdf

Paar huvitavat tähelepanekut:
BMW on võtnud Facelifti tähistamiseks kasutusele uue lühendi - LCI mis ühe allika väitel tähendab Life-Cycle Impulse.
USA turule paistab olevat ka mudel 535i, vana hea twin-turbo 3-liitrisega. Euroopas seda ei ole, meil on 540i.
..krt. ja mina arvasin, et L tähendab Limo vms.
Lang, ehk pikk sakslase keeles. Ju nad siis uuel ajal teevad teisiti, Lang tähise kaotavad üldse ära äkki, kuskilt nagu jäi meelde, et pikendatud kere saab omaette eXX tähise ka.
Limo all mõtlesin Limousine e. sedaani.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Taavi_SR20DET
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 20.12.2005 20:58 08

Postitus Postitas Taavi_SR20DET »

On teist keegi GS450h-iga sõitnud? Selle auto dünaamika on hoopis teisest maailmast võrreldes 530i BMW-ga. 0-100kmh ei ole hübriidide puhul veel kogu tõde, sest möödasõidukiirendused maanteel on need kohas kus võimsamad hübriidid tegelikult säravad - variaatorkast ei pea käike kickdowni vajutades alla "lappama" ega ka üles vahetama, auto reageerib gaasi põhja vajutamisele kohe, mootorit ei pea pöördesse laskma, et kiirendada, elektrimootorite moment on suur ja kohe saadaval - seega kokkuvõttes auto reageerib gaasivajutusele momentaanselt, vahetult ja vaikselt, kiirendus on väga tugeva pöördemomendiga 0-250ni ühtlaselt pidev.

OMC 2007 tulemused näitavad ka vast seda:

Lexus GS450H 2006 3,5 232
BMW 745D 2005 4,4TD 223
BMW 535TD 2004 3,0TD 226 (Markelil on see chipitud)

Mina sain UM-i lehelt 530i LCI bemmi andmed hoopis sellised:
Kütusekulu (l/100 km)

- linnas 12,6
- maanteel 6,6
- keskmine 8,8
Co2 emissioon (g/km) 212

GS450h
Maanteel 7,2
Linnas 9,2
Kombineeritud 7,9
CO2 emissioon, g/km 186

GS450h jääb kiiruseomadustelt kuskile sinna 540i LCI ja 550 LCI vahele, seega oleksid tegelikult need masinad kohasemad võrdlused.

Mis hübriidi tootmise/arendamise keskkonna kahjulikusesse puudutab, siis oli see mingi USA "instituudi" uuring millest kõik koguaeg räägivad. Tõenäoliselt on see isegi tõsi. Samas selle loogika järgi peaks igasugune tehnoloogiline areng seisma, et võimalikult palju meie planeeti hoida. Odavam ja vähem ressursse tarbiv oleks ilma turbota diisleid toota, piesopihustite asemel tavalisi vanakooli lihtsamaid pihusteid vorpida, 8-käigulise automaadi asemel vana head 3-käigulist valmistada, kõik peenem elektroonika autost minema visata, sest selle tootmine on loodusele kurnav jne jne. Kõiki uuemaid ja moodsamaid tehnoloogilisi lahendusi on alguses kallim ja ressursimahukam valmistada kui vana kraami - ajapikku tootmine muutub uue valmistamine odavamaks, osad lihtsamaks jne. Kallid BMW austajad - natuke loogikat võiks kasutada :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Taavi_SR20DET kirjutas:...osad lihtsamaks jne.
Pigem küll vastupidi. Nii miniaturiseerimine kui suurem integratsiooniaste teevad asjad ju keerukamaks, kuigi nad väljast vaadates paistavad kompaktsemad ja lihtsamate liidestega. Aga kokkuvõttes visatakse hiljem seda osa asendades prügimäele tohutult suurem kogus inimtööd.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1978
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Taavi_SR20DET kirjutas:On teist keegi GS450h-iga sõitnud? Selle auto dünaamika on hoopis teisest maailmast võrreldes 530i BMW-ga. 0-100kmh ei ole hübriidide puhul veel kogu tõde, sest möödasõidukiirendused maanteel on need kohas kus võimsamad hübriidid tegelikult säravad - variaatorkast ei pea käike kickdowni vajutades alla "lappama" ega ka üles vahetama, auto reageerib gaasi põhja vajutamisele kohe, mootorit ei pea pöördesse laskma, et kiirendada, elektrimootorite moment on suur ja kohe saadaval - seega kokkuvõttes auto reageerib gaasivajutusele momentaanselt, vahetult ja vaikselt, kiirendus on väga tugeva pöördemomendiga 0-250ni ühtlaselt pidev.
Olen LS600Lh sõitnud. Kombineeritud võimsus peaks olema siis kuskil 440hj, aga möödasõidud midagi väga käredat just polnud. Gaasi vajutamisele eelnes tüüpiline automaadi mõttepaus ja kiirendus oli küll hea, kuid midagi millest koju kirjutada küll mitte. MB S500 on tagumiku järgi vähemalt sama tegus.

Üldiselt, kui loodust tahame säästa võiks hübriidid ja vesinikumasinad kohe mulla alla ajada ja mitte lollustega tegeleda. Ainuke põhjus, miks tootjad hübriide haibivad on võimalus näiliselt eriliste toodete eest lisaraha küsida. Elektri+bensu hübriidid on tõestanud ainult seda, et sisepõlemismootor on endiselt parim alternatiiv, nii kütusekulu kui summaarse keskkonna saastamise osas. Tulevik on väikeste, ülelaetud ja üliefektiivse sissepritsega bensiinikate pärusmaa. Vastava diiselmootori tootmine maksab juba praegu keskmiselt 50% enam kui bensuka oma, EURO5 normide saabumine tähendab seda, et diislid jäävad ainult sellise autoklassi pärusmaaks, mis ei ole hinnatundlik (loe: väikediislid surevad välja).
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ilves kirjutas:Tulevik on väikeste, ülelaetud ja üliefektiivse sissepritsega bensiinikate pärusmaa.
Kohe, kui leitakse võimalus vesiniku tootmiseks mitte-fossiilseid kütuseid põletades, tuleks ka vesiniku(sisepõlemis)mootor päevakorda.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
TheJX
Huviline
Postitusi: 126
Liitunud: 06.12.2005 07:42 32
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas TheJX »

priitv8 kirjutas:
Ilves kirjutas:Tulevik on väikeste, ülelaetud ja üliefektiivse sissepritsega bensiinikate pärusmaa.
Kohe, kui leitakse võimalus vesiniku tootmiseks mitte-fossiilseid kütuseid põletades, tuleks ka vesiniku(sisepõlemis)mootor päevakorda.
Vesiniku toodetakse paljustki tuumaenergiaga...aga päevakorda vesinik vaevalt väga tuleb...kuna näiteks selleks, et katta ainuüksi USA vajadus vesinikule, tuleks ehitada sadu tuumajaamu, mis aga on üsna mõeldamatu, arvesse võttes ühe tuumajaama maksumust ning ehitamise aga ja ressurssi... :|
And btw, drag racing a BMW is like going fishing with a hooker, it's fun but it's not what you got her for...
NotAnotherDigg
Taavi_SR20DET
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 20.12.2005 20:58 08

Postitus Postitas Taavi_SR20DET »

Uus S500 on 80-120 4.9sek. Aga LS600h 4.3sek - umbes sama mis 760i või A8 6.0. Hübriididel ongi tagumikutunne veidi erinev, elektrimootori vääne tuleb sujuvalt, tavapärast gaas põhja, seierid tagurpidi, jalaga selga tunnet tõesti ei ole :)

Ma pole ühegi Lexuse hübriidiga sama pikka kasti kickdown mõttepausi saanud nagu tavaautomaadil. Kasti nö "Sport mode" lükkab elektroonika veidi äkilisemaks ja kiiremini reageerivaks - järgmine kord proovi seda nuppu ka :).

No eks hübriide võib alla lasta igasugu põhjendustega. 4-5a pärast on saksa suurel kolmikul kõigil hübriidid tootmises - siis lihtsalt võrreldakse kes toodab paremaid hübriide, mitte ei püüta tõestada, kui õige või vale see on.

Vesiniku teemale lisaks, soovitan otsast lõpuni läbi lugeda:

http://www.energybulletin.net/11963.html
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Võiks peaaegu et kihla vedada: hübriid on üleminekutehnoloogia. Ma arvan, et ta unustatakse sama kiiresti, kui ta tekkis. Vaja on ainult põhimõtteliselt uut lahendust. Küll see kunagi ka tuleb.
Elektrimootori tõmmet saab ju iga päev trollis tunnetada ;)
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta