BMW 5-seeria '2010 F10

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4147
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Zipp »

Nojah, selle nad sogasid ka ära, 335d ja 335i veel mingi loogika, et kui topelt turbokas siis "5" näitab seda.
Ma mõtlesin, et saan vastuse, kus mingi loogiline seletus ka tarbijale :)
On the 8th day, God created boost.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Henri. »

Zipp kirjutas:Ma mõtlesin, et saan vastuse, kus mingi loogiline seletus ka tarbijale :)
No põhimõtteliselt on nii, et kolmeliitrine diisel peaks olema 530d. Kuna sel on aga 3 turbot siis võiks see olla "loogiliselt" 560d. Kuna aga ridakuute puhul vabalthingav > turbokas (see on küll väga tinglik ja väga laest võetud väide) siis selle eest läheb 1 "punkt" maha ja moodustub 550d.
Siiski ei hakanud insenerid seda loogikat tavatarbijale pikemalt lahti seletama :)
Kasutaja avatar
Ultron
Huviline
Postitusi: 2733
Liitunud: 22.01.2008 14:02 39
Asukoht: Lennuväljad

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Ultron »

Zipp kirjutas:Nojah, selle nad sogasid ka ära, 335d ja 335i veel mingi loogika, et kui topelt turbokas siis "5" näitab seda.
Ma mõtlesin, et saan vastuse, kus mingi loogiline seletus ka tarbijale :)
e38 750 polnud 754, e39 540 polnud 544 ... F01 740i on ka 3L R6, F10 550i võiks ka olla 544i jne jne. BMW on ise ammu öelnud, et mudeli number pole enam seotud mootori suurusega vaid viitab suhtelisele võimekusele.
11,09@1/4mile, 300km/h@1mile- e39 540i
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Anti »

Viimased kaks numbrit ei näita enam ammu mitte mootori kubatuuri vaid võimsusklassi. :idea:
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas oo7 »

Antud süsteem läks käiku 1972. aastal, kui hakati tootma esimest 5. seeria BMW-d , kuid tegelikult pole see päris täpne olnud algusest saadik.

Esimene auto, millel juba töömaht ja mudelinumber ei klappinud oli seesama 533, millel tegelikult 3,2L mootor. 7-ne oli millegipärast mudelitähisega 732. (ka 733 hiljem). Lisaks hiljem veel 745i, mis tegelikult hoopis sellesama 3,2 liitrise mootoriga, kuid turboga. (hiljem tehti juba 3,4 liitrist).

Sellegipoolest, võiks, nüüd kus pm vist vabalthingavaid mudeleid enam tootmises polegi, minna tagasi töömahtu näitavate tähisteni, või vähemalt, et suuremjagu neist klapiks.
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Anti »

oo7 kirjutas:Sellegipoolest, võiks, nüüd kus pm vist vabalthingavaid mudeleid enam tootmises polegi, minna tagasi töömahtu näitavate tähisteni, või vähemalt, et suuremjagu neist klapiks.
No aga praegu on näiteks 523i, 528i ja 535i, samuti ka 525d, 530d ja 535d kõik kolmeliitrise mootoritega, kuidas siis nendel vahet teha?
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas oo7 »

530e 530i 530i turbo :mrgreen:


Mõtlesin selle all seda, et suuremjagu mootoreid võiks olla töömahu järgi, antud juhul pole ühtegi 530-i olgugi et mootor on 3 liitrine. Olgu siis vähemalt mõnigi reaalne.

Peale selle tulid väja ´uued mootorid F30 peal, mis jõuavad ka 5-se peale peagi. S.t 328 hakkab olema hoopis 2 liitrine..
Kasutaja avatar
Rops
Huviline
Postitusi: 146
Liitunud: 25.11.2009 15:29 44
Peamine sõiduk: 320iA
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Rops »

525d on minu teada topeltturboga 2.0L r4 diisel, 520d kurjem vend. Samuti oli minu arvates suurepärane mõte muuta topeltturboga N20 mudelitähis kolmestel 328i'ks, kuna viimane on alati viidanud võimsamatele kolmestele ja see mootor arendab 180 kw. Oleks ju kummaline, kui 320i oleks nii võimas.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas oo7 »

525d on siiski 6 silindriline ja 3 liitrine.
Kasutaja avatar
zeck
Huviline
Postitusi: 995
Liitunud: 08.01.2006 03:22 13
Peamine sõiduk: BMW F21 116i
Asukoht: fin

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas zeck »

Et siis nüüdsest tähendab M täht: turbod, diisel, nelikvedu ja automaat kkast :mrgreen:
Samas 0-100 alla 5 seki ja 6.5l sajale, pole nagu paha.
Tahaks teada mis võimsuse numbrid näitavad kui neid pille chippima hakatakse :D
BMW Custom 525td (müüdud), BMW e30 316i '88(müüdud), BMW e39 535i(müüdud), BMW e36 316i compact, BMW F21 116i
Kasutaja avatar
TanelE34
Klubiliige
Postitusi: 902
Liitunud: 18.10.2004 19:45 16
Peamine sõiduk: BMW Alpina B5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas TanelE34 »

Huvitav kas seda mootorit hakatakse ka 3-se peale pakkuma, peaks jube elukas tulema :lol:
320i 1983 92kW -> 525i 1993 141kW -> 750iLA 1988 220kW ->
M5 3.6 1990 232kW -> Alpina B5 2006 368kW
Kasutaja avatar
Edgar
Huviline
Postitusi: 2719
Liitunud: 21.08.2010 11:07 39
Peamine sõiduk: BMW

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Edgar »

zeck kirjutas:Tahaks teada mis võimsuse numbrid näitavad kui neid pille chippima hakatakse :D
Usun , et kindlasti jõu numbrid kasvaks aga MILLEKS ? :)
Kui tõesti suudetakse saavutada selline kütusekulu ja võimsus siis millejaoks vaja inseneride poolt välja töödatud kooslust muuta .
Jah ma mõtlen tihti negatiivselt ja arvan, et kui hakata igaltpoolt jõudu peale keerama kas siis klapid või turbo või mis iganes muu detail, sellepärast rohkem "kuuma" saama ei hakka ?
Ei mõelnud midagi halvustavat aga nii uue auto puhul usun mina, et poleks küll vaja enam kuskilt jõudu juurde otsida. Valik on suur ning proovisõite saab alati. Ostke kohe enda vajadustele vastava võimsusega auto .
Mulle need F seeriad meeldivad rohkem , kui eelmised generatsioonid : E90, E60, E65.
Jään edasi lugema :cool:
Kasutaja avatar
Rops
Huviline
Postitusi: 146
Liitunud: 25.11.2009 15:29 44
Peamine sõiduk: 320iA
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Rops »

oo7 kirjutas:525d on siiski 6 silindriline ja 3 liitrine.
F10 ametlik hinnakiri BMW kodukal ütleb teisiti ;)
Pilt

EDIT. Paistab, et tegu on uuema mootoriga, mida müüakse alates sellest aastast, siiani olid 525d mudelid kuuesilindrilised :o .
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas oo7 »

Ma seda just mõtlesingi, et enne oli 3 liitrine r6. Pole hinnakirja peale seda, kui F10 välja tuli uurinud enam. Seejuures pole enam 523-e ja 528 on r4.

160kw 2L mootorist on päris hästi.

Vana-head 6 silindrise j6minat väga enam ei kuule
Kasutaja avatar
TanelE34
Klubiliige
Postitusi: 902
Liitunud: 18.10.2004 19:45 16
Peamine sõiduk: BMW Alpina B5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas TanelE34 »

Ainuke vabalthingav siis järgi jäänud mudelikood XH71 ?
320i 1983 92kW -> 525i 1993 141kW -> 750iLA 1988 220kW ->
M5 3.6 1990 232kW -> Alpina B5 2006 368kW
Kasutaja avatar
Rops
Huviline
Postitusi: 146
Liitunud: 25.11.2009 15:29 44
Peamine sõiduk: 320iA
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Rops »

530i on ainus vabalthingav mootor jah, tähis on N53B30
Kasutaja avatar
Ultron
Huviline
Postitusi: 2733
Liitunud: 22.01.2008 14:02 39
Asukoht: Lennuväljad

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Ultron »

Rops kirjutas:530i on ainus vabalthingav mootor jah, tähis on N53B30
530i on küll 200kW aga turbotatud 528 oma 180kW'ga võtab 0,8-0,9l sajale vähem kütust ja kiirendab 0-100km/h 0,3s kiiremini ja väänab 40nm paremini :P Vabalthingav on tõenäoliselt pikemas perspektiivis vastupidavam aga see uue auto ostjat vast ei huvita.
Vaatan http://www.automobile-catalog.com pakub, et 530i saab 528i'st mööda seal teisel pool 200 km/h ja tänu suuremale väändele on praktiliselt kõik vahekiirundused turbo kasuks.
11,09@1/4mile, 300km/h@1mile- e39 540i
Kasutaja avatar
Slava_323
Huviline
Postitusi: 2097
Liitunud: 15.09.2008 19:43 37
Asukoht: Espoo
Kontakt:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Slava_323 »

M550d xDrive
4.7 sajani ; 280kw/740Nm. 6,3 sajale ökotades. :shock: ökopüss! :D 3 turbot ka otsas.
Pilt
http://www.bmwblog.com/2012/01/26/bmw-m ... e-touring/
F31 320d M Performance
TarMoH
Huviline
Postitusi: 1260
Liitunud: 21.12.2008 09:21 34
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas TarMoH »

Slava_323 kirjutas:M550d xDrive
Eelmisest lehest hakkas juba jutt nende kohta :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas priitv8 »

Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
symmi
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 28.02.2008 19:43 56
Asukoht: Pärnumaa

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas symmi »

Väike proovisõidu video M550xd-ga..
http://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc
- e36 in progress...
Kasutaja avatar
fedja
Huviline
Postitusi: 3632
Liitunud: 06.06.2009 01:30 04
Peamine sõiduk: MB W447
Asukoht: räpina

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas fedja »

Pilt
Pilt
:cool:
coley
Huviline
Postitusi: 3880
Liitunud: 07.06.2009 15:58 34
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas coley »

Päris kena 528i see viimane! :cool:
Kasutaja avatar
symmi
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 28.02.2008 19:43 56
Asukoht: Pärnumaa

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas symmi »

oii kas kellegi foorumlase oma? See f10 ikka mega ilus kere, pole midagi halba öelda.
- e36 in progress...
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Anti »

Must neer rikub ka F10 välimuse ära...
Kasutaja avatar
fedja
Huviline
Postitusi: 3632
Liitunud: 06.06.2009 01:30 04
Peamine sõiduk: MB W447
Asukoht: räpina

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas fedja »

pildid on pärit sr-ist.käisin linnapeal teemast.
coley
Huviline
Postitusi: 3880
Liitunud: 07.06.2009 15:58 34
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas coley »

Anti kirjutas:Must neer rikub ka F10 välimuse ära...
Agreed!

Ma ei saa aru sellest musta neeru fenomenist - et üks kõige silmapaistvamaid BMW eripärasid jumala pärast saaks nähtamatuks teha. Heleda auto peal veel oleks okei aga see megaübersuperdupershadowline'itamine lihtsalt ei näe hea välja! :roll:
TarMoH
Huviline
Postitusi: 1260
Liitunud: 21.12.2008 09:21 34
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas TarMoH »

Anti kirjutas:Must neer rikub ka F10 välimuse ära...
Ei ole nõus. Kui auto on shadowline, siis oleks kroom neer nagu võõrkeha. Mitte ühtegi kroom detaili pole ja siis järsku ees on - kahtlane. Ilus on igaljuhul F10 küll. :roll:
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4147
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas Zipp »

Must neer päästab F10, väga kena! :)
On the 8th day, God created boost.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitus Postitas oo7 »

Olen Coley ja Antiga nõus.

Asi selles, et neerud kaovad üldse eest ära ja neid pole enam näha, selline tönts esiots. Näiteks mustal e34-jal vms sirge ninaga asjal on see eriti näha.
Vasta