e28 525E

Erinevad BMW mudelid
Vasta
raul
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 12.11.2002 18:21 35

e28 525E

Postitus Postitas raul »

Halloo,
palju on sellise aparaadi läbisõidu ressurs (2,7 Eta mootor + automaatkast)? Normaalse hoolduse korral miinimum 500 000?
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

No ma pakun, et see sõidab ka 1000000 kilomeetrit kui vaja, hooldust samas siis nõuab juba vast rohkem :)

Tuttaval isegi ladaga 700k ette sõidetud :)

Samas kui sa pead silmas, palju sõita saab enne esimest kapitaalsemat remonti, siis selle koha pealt jään vastuse võlgu.


(Üks vähestest mõlapidamatusepostidest minu poolt)
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Re: e28 525E

Postitus Postitas Arvo »

raul kirjutas:(2,7 Eta mootor + automaatkast
Umbes 500000 on sellise kombinatsiooni puhul täiesti reaalne, üle selle juba natuke kahtlane...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Max läbisõit sõltub tugevasti hooldusest (õli) ja sõidumaneerist. Nendel vanakooli mootoritel on ressurssi senikaua kuni silindrid ei vaja puurimist ja vänt lihvimist.

Paljudel autodel on juba saksamaal kolvirõngad vahetatud. Rõngad ja saaled on vanakooli mootoritel kulumaterjal - nende vahetamist ei loeta kapremondiks. Kunagi oli osadel vene autodel ka selline asi nagu "keskmine remont". Mootor on ehitatud nii, et olulised asjad ei kulu.
Kulumaterjalid on valmistatud suht pehmest materjalist ja kiiresti kuluvatena. Fordi rõngad on nähtavasti kõvemad - aga remondi ajaks on ka hülsid kulunud.

Samamoodi on bmw selle aja mootoritel üüratult lai klapi tööpind (osadel üle 2mm). Lai pind teadupärast ei puhastu ise nii hästi kui kitsas ning hakkab kergemini läbi laskma. Paljud tänapäeva mootorid sõidavad 1mm tööpinnaga. See tähendab, et kusagil 100 000 tagant tuleks kaan maha võtta ja klapid uuesti ära lihvida/lõigata. Selle vaeva tulemus on aga see, et bmw klapid on haruharva üldse niipalju kulunud, et neid asendama peaks, sama ka pesadega.

See tähendab, et tegemist on tänapäeva mõistes suure pisiremondi mahuga, kuid seda regulaarselt tehes on suurte tükkide nagu plokk, vänt vms eluiga 1 000 000 km kanti.

Tavaliselt rõngad üle 300-400 tuhande ei kesta. Siis lähevad vahetusse, samaaegselt nähtavasti ka hulk saalesid.

Hea õli määrab TOHUTULT - mäletan mosse aegadest, kus tehas andis kapremondi intervalliks 125 000 km. Mina võtsin mootori esimest korda lahti siis, kui seismisest olid rõngad kinni jäänud. Hülssidel puudus 160 000 pealt igasugune kulumine - ja õliks oli Valvoline 10w-40 mineraal.

Kodus garaazis on mul 73. aasta M30B30 - kulumine on nullilähedane. Selle läbisõitu võib vaid ette kujutada :roll:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Aare kirjutas: Tavaliselt rõngad üle 300-400 tuhande ei kesta. Siis lähevad vahetusse, samaaegselt nähtavasti ka hulk saalesid.
Saksa foorumitest olen lugenud, et normaalse hoolduse ja tarbimise korral pidi M20 2,7 mootor automaadi taga 500 tuhi suht vabalt kestma. st ilma rõngaste ja saalte vahetuseta. Vaidlema selle üle ei kipu... ise pole ühegi bemmiga nii pikalt järjest sõitnud :)
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

No eks see "kapremondi" hetke mõiste on kasutajast sõltuv. Sellisesse keskmisesse suusaseisu (väike õlikulu, keskmine kompressioon jne) sõidetuna peab see vanakooli mootor veel päris pikalt vastu. Sõitmist
kompressioon 8-9 ja väike vine ei sega. Kui aga oled selle ringi korra ära teinud, siis oleks justkui teine mootor aiskade vahele pandud :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta