1. leht 3-st

K: E34 milline osta?

Postitatud: 24.12.2004 09:33 17
Postitas draggo
Plaan varsti suuremat ja uuemat autot piiluma hakata. Praegu vana E30. Vaja oleks kindlasti universaali, kuna vaja igast kila-kola vedada. Pilk on jäänud E34 peale. Küsimus aga millise mootoriga, kas diisel või bensa jne.
Andke oma kogemustest aimu. :)

Postitatud: 24.12.2004 10:44 37
Postitas Lauri_L
Nu kui kola plaanis vedama hakata, siis soovitaksin ikka diislit, tuleb tunduvalt odavam - selle jutu et bensiin kallim võib südamerahuga ära jätta! Aga kui rahakott paksem, siis sõidurõõmu on bensiiniautost muidugi rohkem ;)
Mis puutub vastupidavusse, siis korralikult hooldatud auto ei jäta hätta ühegi ilmaga.

Postitatud: 24.12.2004 11:00 34
Postitas kimmo
Lauri_L kirjutas:Nu kui kola plaanis vedama hakata, siis soovitaksin ikka diislit, tuleb tunduvalt odavam - selle jutu et bensiin kallim võib südamerahuga ära jätta!
Tahtsid ikka öelda, et diisli liiter kallim :)
Aga jah, diislit kulutab vähem kui bensiini ning see teeb liitri hinna tasa.

Postitatud: 24.12.2004 11:54 21
Postitas priitv8
Isiklikult ütleks, et mida rohkem mootorit, seda parem (endal on kogu aeg liiter puudu!).
Ja kui BMW siis ikka BenzinMotorWagen ;)

Postitatud: 24.12.2004 12:28 58
Postitas Madis
Kõige parem variant oleks ilmselt M20B25 mootoriga, aga kahjuks seda touringuna ei tehtud. 525 tds on jällegi sellepärast halb, et kui mootoriga juhtub midagi rängemat, siis kapitaalremondi maksumus küündib 50K ligi.

Postitatud: 24.12.2004 12:33 35
Postitas Aare
Mina neid odavama otsa diisleid ei vaataks üldse. Juba tänaval on näha, mida nad endast kujutavad, kiirendamisel toss lendab, väsinud ja närtsinud (näha, et 500 000 saksas tallatud) - kui 20 000 aastas sõidad, ei tasu see risk ennast ära. Omanikud muudkui räägivad viiest liitrist sajale....

tds on tore, võimas, võimu kohta ökonoomne, aga samas ka väga kallite pulkadega, väärkohtlemist mittetaluv ning tänapäeva mõistes mitte eriti ökonoomne auto. 7 liitri juttu (mida siin ka kostab vahel) võiks pidada selgeks liialduseks, mis kehtib siis, kui enamik ajast trassil sõidetakse. Lühikeste linnaotstega võiks pigem 10-11 rääkida, eriti talvel, kus turbodiisel soojeneb terve igaviku.
Vahe näiteks 520-ga on piisavalt väike, et mingi panniga riskima hakata pole vaja.

Arvesta, et saksamaal on võimsa diisli läbisõit 2-3 korda suurem kui bensumootoritega autodel - need on uuena nii kallid, et naljapärast neid ei osteta.

Postitatud: 24.12.2004 12:41 47
Postitas draggo
No linnas 10-11 liitrit nii suure auto kohta pole hullu. :)
Niisiis diisel. Kas automaadi poole tasub kiigata? Või see ?

Postitatud: 24.12.2004 12:49 44
Postitas Aare
Palju raha kulutada on?

45k eest müüdavaid 93 aasta pastlaid diisliga küll osta ei maksaks. Kui, siis mina alla 60K neid üldse ei vaataks.

520iT - saab 45-55k eest rahuldava 92-94, lisasid tavaliselt pole
525i umbes sama, tavaliselt rohkem varustust ja võimsust
530 jne eksootika (touringuna) on juba 70k kanti.

75-85K eest on võimalik osta viimase aasta (96) 520iT, mis on nagu uus.
SiC! Touring oli E34 kerega kuni 96 (k.a), sedaan oli sellel aastal juba E39.

Postitatud: 24.12.2004 13:22 34
Postitas Lauri_L
krt küll :evil: , miks inimesed ei usu 7-liitri juttu, usun, et nii mõnigi diisliomanik siit foorumist on nõus seda kinnitama ja miks-mitte ka praktikas?! Isiklikult olen kogenud, et linnas see 7 liitri kanti kütusekulu on küll ainult manuaalkasti privilleeg.

Tarmo? kommenteerid ehk?

Postitatud: 24.12.2004 13:38 23
Postitas Rene_V
ise valiksin 525tds touringu ja manuaalkastiga ;) ...ja muidugi laia neeruga :D

Postitatud: 24.12.2004 13:42 10
Postitas priitv8
Aare kirjutas:Mina neid odavama otsa diisleid ei vaataks üldse. Juba tänaval on näha, mida nad endast kujutavad, kiirendamisel toss lendab, väsinud ja närtsinud (näha, et 500 000 saksas tallatud)
Samasugune toss lendab alt ka 2004 mudeliaasta igal diislil, olgu siis BMW, Audi või MB oma, kui tal just tahmafiltrit peal pole.

Postitatud: 24.12.2004 14:50 05
Postitas draggo
Ega peab ütlema, et hea minek on üsna oluline. Bõmm ju ikkagi sportlik auto. :)
Paistab, et enamik soovitab diislit ja manuaali.

Postitatud: 24.12.2004 17:24 45
Postitas Risto_U
endal oli 524td aastast 91 ja alla 10 linnas küll mingit juttu ei olnud, mootor oli jummala korralik, nagu terve autogi, aga rahulikult või mitterahulikult sõites alla 10 liitri mul linnas ei võtnud dislat ja see on fakt, manual käigukastiga oli auto :?

Postitatud: 24.12.2004 21:08 00
Postitas Aare
Ikka on ulmemehi. Osa vähemalt tunnistab selle 10 liitrit ise üles :)

Priit, ma olen ühe Audi alla kuuluva diisliga 70 000 ise sõitnud. Sellist tomu nagu nendel 90ndate alguse 900 000 sõitnud tds-i saradel tagant tuleb ei lenda seal ka siis kui külmast täiega põhja pressida. Too võttis mul pool linn/pool maanteesõitu suvel keskmiselt 6,7, talvel 7,5-8 sajale. Selle vahega, et seal on nii 7 aastat uuem mootor ja 1,9, mitte 2,5.

Kui sooja mootoriga kiirendades hakkab tagant musta lendama, siis ülevaatuselt ametlikult läbi ei saa. Tds tehnoandmeteski oli mingile 9 või 10 linnas kirjas (sinna lisa +15% kohaliku solkkütuse ja närvihaige liikluse eest).

Ok see selleks ;)

IMHO kõige parem kiiruse/hinna/kulude suhe on 525T manuaal. Selle järgi paneks ma 520i/korraliku TDS-i, seejärele 518i (eksoote ei arvesta).
Kui raha on, siis võiks iX võtta, E34 on muidu mõttetu talveauto.

Muidugi manuaal 540iT oleks, siis oleks üldse tore, aga need maksavad saksas oma 10 000 eurot ja rohkem (samasse auku M5 hinnaga).

Postitatud: 24.12.2004 22:08 25
Postitas Viljar
Bla bla bla :lol:
Uskuge või mitte aga enda 525 TDSiga ei ole veel kulu üle kümne saanud ei suvel sügisel ega ka talvel.
524 TD on tõesti odavam remontida, ja kui võtta teadjam inimene kaasa ostmisele, siis ikka ei tossa ta midagi kiirendades, mul oli E28 2.4 diisel mille mootri läbisõit minu käes sai olema üle 500000 km ja ei olnud mingit tossutamist, muidugi kui välja arvestada pumbast peale keeramist, peale mida peabki tomu välja ajama kuna segu liiga rikkas, aga 2.4 mootoriga oli ikkagi kütusekulu alla 8 l sajale ja minu sõitmised on kuskil 60-70 prosse linnas ja seega 30-40 prosse maanteel.
muidki kui on palju sõitmist ja natuke viitsimist asjaga tegeleda, siis ma usun, et ikka tutavate seas keegi mõne suurema diisel masinaga sõidab kust ka natuke odavama hinnaga kütust üle jääb ;)

Postitatud: 24.12.2004 22:54 18
Postitas Raino
Kiman ise ringi 525 tds touringuga manuaaliga ning olen rahul.Kui valikuks läheb siis ma kah soovitaks juba laianeeruga e34 ja.Odavaid variante ei soovita kah vaadata.Kui sõbrale TDSi otsisin sisi sai üle vaadataud 16 autot terve eesti peale iga sugu asju sai nähtud... Mina seda 7 liitri juttu küll ei loe ulmeks.Nii see on jah kui mul naine roolis siis kulu väike aga kui mina ise kiman siis läheb sinna 9 10 kanti.Kõik oleneb sõidu stiilist.Lähen pühapäeval Leetu ning siis saan ära vaadata kui palju ta ainult trassil võtab.

Siin võidakse ajada kõiksugu jutte diislitest aga lõpp valiku pead ise tegema.

Postitatud: 24.12.2004 22:58 27
Postitas priitv8
Aare kirjutas:Priit, ma olen ühe Audi alla kuuluva diisliga 70 000 ise sõitnud. Sellist tomu nagu nendel 90ndate alguse 900 000 sõitnud tds-i saradel tagant tuleb ei lenda seal ka siis kui külmast täiega põhja pressida.
Ma olen enda ees foori alt minemas nii tutikaid A4-d kui C ja E klassi MB-sid. Esimest käiku lõpuni kerides on väga tihti süsimust pahvakas taga. Ma ei peagi silmas sellist MAZ-i või Ikarusega võrreldavat permanentset pilve.
Aare kirjutas:Kui raha on, siis võiks iX võtta, E34 on muidu mõttetu talveauto.
Ple tal äda midagi. Eriti kui on ASC+T peal. Kuskilt suurelt teelt maha metsavahele ei ole nagu vajadust olnudki sõita. Aga ka nõmme lükkamata kõrvaltänavatel olen siiani hakkama saanud. Talverehvid peavad olema.

Postitatud: 25.12.2004 00:51 23
Postitas Lauri_L
kes soovib diislit osta, sellele olen nõus isegi tõestama, et manuaalkastiga auto võtab linnas alla 8 liitri sajale (seega 7 kopikatega) ja automaatkastiga auto alla 9.

Kui ma eksin maksan kütuse ise, kui mitte, maksab see, kes tõestamist vajab :) lihtne :)

Postitatud: 25.12.2004 10:44 52
Postitas Olts
priitv8 kirjutas:Ma olen enda ees foori alt minemas nii tutikaid A4-d kui C ja E klassi MB-sid. Esimest käiku lõpuni kerides on väga tihti süsimust pahvakas taga. Ma ei peagi silmas sellist MAZ-i või Ikarusega võrreldavat permanentset pilve.
100% nõus, kui ikka diislit korralikult piitsutada, siis viskab tahma välja küll. Endal oli tööauto uus 1,9 d Berlingo, mida pole võib-olla kohane siinsete noobelmarkidega võrrelda, aga põmst ikkagi vähekulunud diiselmootor. Sellel oli ka nii, et kui korralikult tallasid siis peeglist paistis maailm vähe tumedamana kohe. Liikluses olen ka uuemaid MB-sid ja Audisid näinud tossutamas. Kas võib olla see tahma välja viskamine seotud turbo taha tulekuga? Nimelt üks uuem MB tegi maanteel minu ees möödasõitu, pool maad läks ilusti, kui siis äkki lõi päris korraliku pilve välja nagu oleks mingilt maalt torbo järgi võtnud.

Postitatud: 26.12.2004 00:26 56
Postitas Raivo
Imo kõikidel uutel diislitel viskab viimast võttes tahma välja.
Ise olen 2004a esivanema vitoga pedaali vajutanud ning samasugune tomu väljas nagu igal 10a vanal diislil...

Seega räägime ikka asjadest mida me reaalselt teame!

Postitatud: 26.12.2004 09:21 08
Postitas Aare
Tahma lendamise all pidasin silmas sellist pidevat vinet, et selle auto taga maanteel ainult siseõhu peal sõita saab. Sellist probleemi pole ühegi uue diiselautoga.

Postitatud: 26.12.2004 17:22 27
Postitas kiire-lauri
diislit saab alati osta odavamalt mingi 7 eeku liiter ,niiet osta ikka diisel.

Postitatud: 26.12.2004 19:05 57
Postitas Viljar
Aare kirjutas:Tahma lendamise all pidasin silmas sellist pidevat vinet, et selle auto taga maanteel ainult siseõhu peal sõita saab. Sellist probleemi pole ühegi uue diiselautoga.
Eks need vanad käest ära lastud autod ajavad tõesti tahma, aga üldiselt BMW-de seas on selliseid väga vähe. ;)

Postitatud: 26.12.2004 20:02 37
Postitas Tarmo
Minul 91 e34 524td

ei olnud just kõige kallimate killast, aga välja näeb korralik ja ka mootor on korralik.
Maanteel sõites pole mingit tomu järgi ja kui linnas kiirendan siis on kerge hall tomu mitte nagu mõnel teisel diislil , must pilv.
Minu masinal on 415000 spidol ja ei kurda.
To: AARE see et sa ei usu et diisliga saab linnas alla 8l hakkama on sinu probleem, mina saan linnas 7,4 ga hakkama ja maanteel 6,2l.

Nii et kes väidab et alla 10l ei saa hakkama , siis äkki on mootor hõre või mõni muu probleem.

Postitatud: 26.12.2004 21:06 54
Postitas Aare
Tarmo kirjutas:Minul 91 e34 524td

To: AARE see et sa ei usu et diisliga saab linnas alla 8l hakkama on sinu probleem, mina saan linnas 7,4 ga hakkama ja maanteel 6,2l.
Kuule - keegi peab nüüd udu ajama. Maanteel 6.2 on ok, täiesti usutav. Vaata vahelduseks raamatusse ka - mul E34 oma pole, küll aga E28 raamat (mootor on sama) - linnasõidus kulu on manuaal 9,0 ning automaat 9,5.

Kui sul oleks 81 kW 2000 Audi A4 1,9TDI punane tdi ja väidad linnas 7,2, siis ma veel usuks. Aga see on küll kas valearvestus või liialdus.

Ma ei suutnud ühtegi paremat usaldusväärset allikat leida, aga selles olen kindel, et 2.5 td/tds linnakulu ei ole alla 9 liitri sajale. Kammoon, vaadake vahelduseks UM kodulehel uute diiselmudelite kütusekulusid - enne kui ulmeks läheb....

Postitatud: 26.12.2004 21:45 41
Postitas Ain
To Aare: kuidas sa saad kahelda selles kulus, kui omanikud on ise selle ära mõõtnud? Olen ise kunagi TDS'i omanik olnud ja need kulud ei ole üldse ulmelised ;)

Postitatud: 26.12.2004 21:53 42
Postitas Tarmo
ulme ulme ulme :mad:

Pane oma 520 il 50 l paaki ja sõida linnas 700km.
Mina oma 524td'l panin ja sõitsin ainult linnas.

pool aastat olen selle diisliga sõitnud ja linna kulu ei ole üle 8l olnud.
ükskõik kuidas vajutan.
Enamus aega on see kulu olnud 7.4
vahest natu rohkem ja vahest natu vähem.

Sina ela edasi oma ulme maailmas ja usalda numberid mis kuskil tarkades raamatutes kirjas.
Ära sa jumala eest usu nende autode omanike juttu.
Omanikud lihtsalt nii lollid ja petavad iseennast selle meeletult väikese kütusekulu jutuga.
Ei ole sellel teemal mõtet edasi vaielda , et mida annab UM uute dislade kütuse kuluks ja mis on kirjas vanade mootorite kohta.

Eks igaüks usub seda mida tahab ja iga diisli omanik usub seda mida kulutab tema auto tegelikult, mitte seda mis on raamatus kirjas.

Postitatud: 26.12.2004 21:54 25
Postitas Arvo T
Aare kirjutas: eriti talvel, kus turbodiisel soojeneb terve igaviku.
kui kogemused puuduvad,ära targuta.

Postitatud: 26.12.2004 22:50 26
Postitas Viljar
Noo jah üks asi mis raamat kirjutab, aga kuidagi ikkagi on kulu väiksem, muidugi on ka juhuseid kus on suurem.
Kunagi mul oli tuttaval 520 E28 85-86 aasat ja temal oli selle auto bensukulu ca 7.5 aga mitte kunagi üle 8 liitri, loomulikult ei olnud ta ka suurem asi tallaja, aga tema sõidud olid enamus aega linnas ma kujutan ette, et kuskil 70-80 prosse.

Postitatud: 26.12.2004 23:14 09
Postitas Cardo
minu vanake e28 2,0 võttis ka heal ajal 8,5 sajale linnas . Millegipärast peale õhukulumõõtja vahetust enam alla 11 ei saanud.