1. leht 1-st

BMW ehitas NOS-ülelaadimisega mootori juba 1944!

Postitatud: 31.12.2004 11:43 32
Postitas priitv8
Artikli lugemiseks klikka pildil!
PiltPilt
(Mis sest, et lennukile!)
PS huvitav on veel selle ~42 liitrise töömahuga mootori madal erivõimsus: 35,9hj/l!

Postitatud: 01.01.2005 16:04 36
Postitas priitv8
Keda asi huvitama hakkas, siis siit leiab veel lugemist:
http://www.tighar.org/Projects/Histpres ... mw801.html
http://www.white1foundation.org/restoration_engine.htm
Oma ajast ees oli ka hüdromehhaanilise juhtimisega (Kommandogerät) otsesissepritse (direct injection):
http://www.white1foundation.org/parts/801_cutaway.jpg (pihusti e. Einspritzdüse on otse silindris!)
http://www.white1foundation.org/parts/k ... gerat1.jpg
http://www.white1foundation.org/parts/k ... gerat2.jpg
Seda pritse"aju" on ka jänki sõjardid põhjalikult uurinud:
http://naca.larc.nasa.gov/reports/1945/ ... -e-192.pdf

Postitatud: 01.01.2005 17:51 28
Postitas Aare
Ma olen ju kogu aeg rääkinud, et NOS sobib sinivalge imagoga hästi kokku. Igasugu turbod vms on pilastamine ;)

Postitatud: 01.01.2005 18:51 12
Postitas kaspar
NOS - Nitrous Oxide Systems :roll

Pilt

Vaevalt Bmw 44-ndal aastal selle firmaga koostööd tegi

Postitatud: 01.01.2005 19:02 31
Postitas Aare
NOS= naerugaasisüsteem mitte see firma

Postitatud: 02.01.2005 00:33 31
Postitas Riho
selle peale noss ei tee ialgi seda mida suudab teha turbo
nossi lased korra või 2 aga turboga saad pikalt lasta ilma probleemideta

Postitatud: 02.01.2005 17:07 41
Postitas Aare
Midagi nii tarka pole ammu kuulnud. Ära räägi kui sa ei tea :roll:

Postitatud: 02.01.2005 18:35 13
Postitas patrik
selle peale noss ei tee ialgi seda mida suudab teha turbo
nossi lased korra või 2 aga turboga saad pikalt lasta ilma probleemideta
no põhimõtteliselt on jutul iva sees, võibolla pole päris täpselt väljendatud. pika "nossitamise" :lol: peale saab balloon tühjaks ja tuleb täitma minna ;)

Postitatud: 02.01.2005 18:37 14
Postitas bemarifan
mind hakkas huvitama selline asi et kas nos süsteemi saaks peale panna ka sellise süsteemina, et rakendaks ennast autommaatselt näiteks 4000 põõrde juurest ja mitte täie rauaga, vaid annaks juurde mingisuguse lisajõu, ja kaua niimoodi näiteks e34 v8 530 mootor vastu peaks, või siis r6 535( vist veits tugevam mootor) ja kauaks gaasi jätkuks, ja kes on nos i kasutanud võiks õelda mitu boosti tavaliselt jätkub.

Postitatud: 02.01.2005 19:08 30
Postitas Aare
Eks meil neid tarku turbo-jutumehi ole neti jututubades näha üksjagu. Nendest ideedest saab auto ühel juhul 100-st ning see kestab rohkem kui ühe suve ühel juhul kümnest :lol:

Kui aga asjast rääkida, siis tuleb eelkõige hankida piisavalt suur algmootor, et iga Mazda 6ga võiduajamiseks pole vaja kraani keerama minna :lol:

Rakenduvad nad segusiibi hoova vastu istallitud mikrolüliti puudutamisel.
Kuidas installida, on maitse asi. Väga varakult ei soovitata, sest võimsuse juurdekasv on tõsiselt hetkeline ja näiteks teise käiguga võib teelt vabalt välja sõita.

Peale kiirendamise sellega suurt midagi teha pole, sest ta on selline on-off
süsteemiga ja kurvis kasutada ei soovita.

Hind on komplektil kuskil 15K kandis, 3-4liitrise pritsemootori komplekt lubab 70-80 lisajõudu. See on piisava tulevusvaruga antud, ei nõua mingeid muudatusi mootoris. Edasine on omal riisikol.

30% lisavõimsust selle raha eest on eeskujulik suhe, vabalthingavale ei saa selle eest muul juhul (turbo install) peksa ka mitte.

On olemas ka ringrajakasutuseks mitmeastmelised programmeeritavad süsteemid, aga need on juba üsna kallid.

Postitatud: 02.01.2005 19:58 10
Postitas priitv8
Kas selle 3-liitrise V8 valuvänt pehmeks ei jää?

Postitatud: 02.01.2005 20:37 26
Postitas patrik
google pildiotsing andis sõnale nitrous esimesel leheküljel sellise pildi

Pilt
veel
Pilt

Postitatud: 03.01.2005 07:03 59
Postitas Aare
Viimane pilt sobib :cool:

Esimese pildi nimi on "ära tee elektritöid ise" :shock:

Postitatud: 03.01.2005 13:32 01
Postitas Arvo
Aare kirjutas:Ma olen ju kogu aeg rääkinud, et NOS sobib sinivalge imagoga hästi kokku. Igasugu turbod vms on pilastamine ;)
Miks pilastamine, samal lennukimootoril on peal ka kompressor... ehk siis ei ole siin maailmas midagi uut :) Ja teatavasti oli bmw üks esimesi kes julges turbo seeriatoomises autole panna.
Edasi juba OT aga IMHO tehti sellega üsna vale lüke, et juba nii perspektiivika M102(6) turbomootori arendamist ei jätkatud :cry: