316iA edasine saatus

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

316iA edasine saatus

Postitus Postitas Martin_R »

Järgnev ei ole mitte kindel utoopiline plaan, vaid lihtsalt arutelu. Kuulan maad ja mõtlen mida teha. Kui jutt tundub mõttetu ja ebakonkreetne, siis vastamise kohustust ei ole ju kellelgi. Muidu oleks igasugused poolt ja vastuargumendid teretulnud.

Ühesõnaga, on minul selline väike 2 uksega 316iA '88. Kere väga korralik ja igati terve ja korrektne auto. Naine sõidab temaga ja on igati asjaga rahul. Ainus häda asja juures on see, et mootor on ilmselt omadega ühel pool, pressib jahutusvedelikku välja ja vedelik ise läheb rõvedalt pruuniks. Vajab kapitaalremonti.

Mida üldse sellise autoga peale hakata?Kas on mõtet ehitada üles see vana M10 mootor, mis ei paku mingit rõõmu peale ökonoomsuse? Äkki paigaldada M40 mootor?

Kui aga tekib tahtmine minna üle 6 silindri peale, siis kui keeruline võib olla ARK-st loa taotlemine? Mingit ebaseaduslikku jama ei taha teha. Kui üldse, siis ametlikult.

6 silindrile üleminek tähendab kogu kapotialuse välja vahetamist (radikad ja kõik värk). Ja mis mootor sinna üldse panna? Tingimus on see, et säilima peab automaatkast. Põhimõtteline jonn, sest ei ehita mitte võistlusautot, vaid igapäeva sõiduks nauditavat kulgurit. Pealegi peab naine sellega ka toime tulema.

2,5 on ilgelt kallis tehnika. Tunduvalt parem hinna ja kW suhe näib olevat 3,5 mootor. Ka siin on mehed neid ehitanud. Eiki Lill ütles, et see asi tööle panna pole üldse mingi ületamatu teema. Läheb veidi kallimaks kui 2,5 ehitamine (tehnika odavam, töötunde rohkem) Kuid mul kohe sellised küsimused:
- kas selle autoga sõita ka kannatab (nina raske, kerge pära, jõud käib kordades üle)
- ametlikku luba 3,5 ehitamiseks pole vist kerge saada, kuid vastasel juhul on ju ülevaatusega kööga.
- töökindlus??? kuidas ülejäänud auto (nt poolteljed) seda raskust ja koormust talub.
- kas seda üldse automaatkastiga on võimalik ehitada

3,5 automaatkast on vist suurem. Rääkisin kunagi mehega, kes pani 633-le alla V12 mootori ja tema pidi automaatkasti jaoks tunneli suuremaks tegema. Ent 3,5 ja 5,0 kastid on ju ühesuurused.

Seega siit küsimus - on asi seda väärt? Äkki keerab lihtsalt auto p...se ja pärast pole temaga enam midagi peale hakata.

Mis rahadega peaks üldse arvestama kui mootorit vahetada. Kunagi kui ma 320 Touringust tegin 325 Touringu, siis maksin töö eest 4000. Mootor + pritse + käigukast + kardaan = 11000.

Kui arvestada auto hind + uue tehnika hind + tööraha kujuneb summaks arvatavasti selline number, mille eest saaks päris heas korras tehases ehitatud auto, mille hind on ka müües kõrgem.

Vastikult painav värk igal juhul. Kuidagi käsi ei tõuse remontima vana M10 mootorit.

Panen siia ka juba nähtud pildi sellest väiksest autost.
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

316 minu teada karpamootor ju, seal seda ökonoomsust pole kusagil!
Kui asi jääb naise jaoks ja liikumisex, mina küll pead suurenisti ei lõhux vaid teeks M10 korda (odav teha), ja lasex pritse peale panna, oleks erksam ja ökokam!

See minu arvamus...
Ise asi kui plaanid projektikat teha siis aga automaadil pole mingisugust mõtet!
Minu meelest 3.5 mootor käib E30 yle jõu see kaalujaotus niigi ysna vilets ja seega see halveneb veelgi, kurvi võttes kohapealt pea igakord hakkab sul kylge rebima, kui pole ASC'd peal. Isegi 7kaga ilma ASCta märjal gaasi vajutades tahab kurvis **** äratõmmata.... seda tead vist isegi
Ma ei jebiks selle yle kui auto jääx naiskale!
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

See 316 ongi juba pritsega mootor. Seda pole enam installida vaja.

Midagi sellist ma lootsingi kuulda. Oleks neid inimesi palju, kes asja maha laidaks, saaks kiiremini mõttest loobuda. Mõistus ütleb kogu aeg EI, kuid hing ihkab midagi väledat.

Varsti hakkab meelest üldse ära minema, mis tunne on kiire autoga sõita. Töö ajal tuleb leppida 1,4 liitirse Peugeotiga, see sööb ikka täiesti närvid seest.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Ei ole küll väga pädev vastama aga, ühelt 335 omanikult pole auto teelpüsivuse kohta küll eriti häid sõnu kuulnud.
pidavat väga närviline ja kergesti käest minev olema.

ning see 316 sul nii orig olemisega, et kui sinna nüüd miski 3.5 vahele istutada, tunduks see imo kuidagi vägistamisena.

lapi parem see olemasolev mootor ära. raudselt tuleb odavam kui hakata midagi teist sinna aretama. ning originaalsem kah.

see 730 peaks ju kah kiirelt sõitma?
või siis säästad sellest mootorivahetusest nii palju, et saad omale kohe mingi 325'e kihutamiseks soetada:P
530d
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Ja veel :)
Projektikad jms on Kõva küll aga mul 3 tuttavat tegema hakanud projektikat seal hulgas ka CHEF, ja kõik on nad pooleli jätnud!
Saime yhega soetatud 325i E30, mõtsime et teeme midagi aga maksis mulle mu osa tagasi ja auto jäi talle ja kujunes igapäevaliikurix, Chef ehitas hoolega ja sellelgi lendasid E30 ideed õhku 750iA soetamisega. Ja audi 100 ymberehitus yhel tuttaval.
Ja endalgi igasugu mõtted peast läbikäinud, kuid taipasin mul pole piisavalt palju pealehakkamist et yxinda midagi teha.

Ja minuteada E30-316i (1,8-karpa 66kW)
E30-318i (1,8-Pritse 77kW)
Anyway ei tekita rohkem OT. VABANDUST
Margus_H
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 30.09.2002 15:39 28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margus_H »

Mina soovitaks samuti sul see auto pigem hea originaalina hoida, neid on vähe, teiseks tuleks sel autol mootori vahetuse puhul mõelda ka paljudele muudele asjadele, näiteks pidurid, sillad jne, rääkimata kastist, nii et kiire liikuri ehitamiseks vast mõttekam/lihtsam aluseks mõni 323/325 võtta.

OT: idee üks kiire e30 ehitada on siiani alles, paraku ei kannata rahakott ja vaba aeg kahte autot korraga ehitada, kui 750 saab sellisesse korda, et olen rahul, siis tuleb ikka üks e30 kõrvale võtta, üks kere on iseenesest olemas ja ootab oma aega:)
Kasutaja avatar
Mati_H
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 11.02.2003 00:37 28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mati_H »

316-318 kere ka võrreldes 323 omaga märksa pehmem tehtud. Sillad-pidurid hoopis teised. Auto originaalina korda teha ainus õige mõte. Vähemalt maha müües võimalik normaalsemat hinda saada ;)
Mati @ 525`90
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Martin_R[/i]
Järgnev ei ole mitte kindel utoopiline plaan, vaid lihtsalt arutelu. Kuulan maad ja mõtlen mida teha. Kui jutt tundub mõttetu ja ebakonkreetne, siis vastamise kohustust ei ole ju kellelgi. Muidu oleks igasugused poolt ja vastuargumendid teretulnud.

2,5 on ilgelt kallis tehnika. Tunduvalt parem hinna ja kW suhe näib olevat 3,5 mootor. Ka siin on mehed neid ehitanud. Eiki Lill ütles, et see asi tööle panna pole üldse mingi ületamatu teema. Läheb veidi kallimaks kui 2,5 ehitamine (tehnika odavam, töötunde rohkem) Kuid mul kohe sellised küsimused:
- kas selle autoga sõita ka kannatab (nina raske, kerge pära, jõud käib kordades üle)
- ametlikku luba 3,5 ehitamiseks pole vist kerge saada, kuid vastasel juhul on ju ülevaatusega kööga.
- töökindlus??? kuidas ülejäänud auto (nt poolteljed) seda raskust ja koormust talub.
- kas seda üldse automaatkastiga on võimalik ehitada
3,5 automaatkast on vist suurem. Rääkisin kunagi mehega, kes pani 633-le alla V12 mootori ja tema pidi automaatkasti jaoks tunneli suuremaks tegema. Ent 3,5 ja 5,0 kastid on ju ühesuurused.
[/quote]

Kui mingit projektikat ehitada, siis ka 1,8
pole sugugi halb asi.
3,5 pealepanekut ametlikult ei saa, kuna on
olemas nõue, et autole võb panna sellise asendus-
mootori, millega on seda kere tehases komplekteeritud.
(so E30-l on selleks 2,7 eta).
Tegelikult on kõik paremad projektautod seaduse
silmis illegaalsed (nt sinine manta 24v ,
Lauri Kuriksi Camaro jne). Kui ülevaataja autosid
tunneb ja ametlikult lähed, siis läbi ei saa.

750, suvalise 520 ning SUVALISE 320 automaatkast
on TÄPSELT samasuur (korpus sama). Eeldusel et
käikude arv sama -so 4 käiguline on samasuur.
Küsimus oli vast selles, et 6sele selle mootori
panekuks läheb kogu krempel teise kohta.

See jutt 2.5 ja 3.5 paneku hinnavahest ainult
segasevõitu.......võta arvesse seda, et 2,5sest
3.5 mootori võimsuse kättesaamiseks kulub kindlasti
rohkem tunde kui 3,5 pealearetamiseks. Samal ajal
mingi 220 hj andev 2.5 küll igapäevasõiduks ei
kõlba...

Oleneb mis sa saada tahad. Mõtlesin, et järgmise
auto kui praegune 535 valmis saab teen ka M10
mootori ümber. Kesta veel ei avalda:(

Keegi kommenteeris siin M10 viletsust. Natuke
netis käimist toob terve rea M10 mootoritest
tehtud tõsiseid autosid. Eelduseks on hankida
muidugi M10B20 ehk kaheliitrine põhi. Kohtab
neid ka 200 hj-lisena. Ja karpadega. Ülearuse
elektroonilise puralurata, mis uutematel mudelitel
tõsiselt segab tegemist.

Pakuks paar ideed:
1. M10 mootoriga ca 180 hj race-car-for-the-street.
Manuaalkastiga.
2. M30+automaat (ka manuaal) dailydriver.
3. ...........
bizarrini
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30.09.2003 11:44 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bizarrini »

Mul tekkis selline rumal küsimus, et kas 316i (rõhutan seda i-d) pole mitte M40 mootoriga?

Ise küsin, ise vastan: saab tõesti M10 ka olla. Lähen nurka..
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

Olev ka vaadanud, et vanadel M10 mootoriga autodel on 318i 75kW. Minul on passis 316i, võimsusega 75kW.

Nurgast võid välja tulla. Olen isegi mõnda aega jälgi ajanud, et miks ta just selline on. Auto arendamine pole enam päevakorras. Läheb haamri alla ja asemele tuleb 325i. Kuid sellest juba umbes nädala pärast lugejate autode rubriigis.
Kasutaja avatar
Martti
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07.01.2003 18:24 25
Asukoht: Tallinna oblast
Kontakt:

Postitus Postitas Martti »

Minu arvates oleks hea mõte sul autole istutada 318 iS mootor, tean et ka Lillel oli see plaan ja isegi mingi mootor Igori juurest välja vaadatud. See kooslus on minu arust parima performance/ökonoomsuse suhtega. Uurida tasuks seda asja igal juhul.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Hehh, lugesin just viimast BMW Total'i kus
ajakirjanikud 200 hp 2,7 eta-ga sõitsid vabalt võidu võimsamate M3-dega mingil kohalikul Open Trackil. Kuna auto Alpina oli, siis olid vastavate modidega välja aetud ka esiotsa massiprobleemid. Ehk siis nothing beats the cubic inches....

Ehk siis vähemalt tänava/OT tasemel on on oskuslikult ehitatud vedrustusega stock 335-ga võimalik täiesti edukalt pissitada igasugu väiksema mootoriga sama kW BMW-sid. Eeldusel, et auto mass sama on.
Häda ongi selles, et kohalikel seppadel ei ole ei osi, oskusi ega teadmisi, et seda õieti teha. Arvan, et kui õnnestub mingi selline kohe tehasest ehitatud auto soetada, mitte isekompunn, siis võrdsetel tingimustel on nt saugal võimalik m3 tolmutada....

ehk siis pika jutu moraal - et ehitada, tuleb alustada suuremast ning iS ei ole tuunitavuse-osade saadavuse-kw-Nm
suhtes kindlasti mitte parim valik....pealegi netist lugedes on tegu küll edumeelse, kuid väga kapriisse ja õrna mootoriga.....
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

Mingil põhjusel ei maksa Saksas iS mootoriga BMW E30 suurt midagi. Ikka palju vähem kui 325i. Teema on igal juhul huvitav ja väärib ka edasist arutelu.

Mina olen siin enda auto ümber arutlenud ja kaalutlenud pikalt. Lill tahtis vahepeal panna talle 24V 2,0 mootor. Jube odav osta (võrreldes isegi M20 2,5 mootoriga) ja 110 kW liigutab ka natuke seda kerget autot. Pealegi ei lähe siis ARK-s meestega raksu, sest 20% võib mootori töömahtu suurendada ilma luba taotlemata. Silindrite arv siinkohal ei loe, sest neid ei loeta üle ja ei märgita passi.

Tegelikult otsustasin seda kõike mitte ette võtta. Mitmel põhjusel. Esmalt tuleb aru anda, mis see kõik maksma läheb kui hästi teha, mis see aega võtab ja kellele ma ta pärast ära müün. Häda on ka selles, et ma elan korterelamus ja mul pole kusagil kohta, kus hoida ja putitada projektautot. Seega jääb see lugu minu poolt tegemata.
Tartus ootab juba tehases ehitatud '90 325i. Vaja proovisõit teha ja sobivuse korral ära tuua. Saan juba sel talvel viimaks ometi "kiiresti sõidu" üritustest osa võtta. Siiani puudus selleks auto.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

need iS ei ole saksas hea kuulsusega ka....
seepärast vähe maksavadki.....nagu näiteks
80ndate 200D mersud jne:D

Aga kui juba suurema mootori punnitamiseks
läheb, siis IMHO M50 2.0 ei ole tark valik...
nähtavasti hakkad seda paari aasta pärast
suurema vastu vahetama...kallimad varuosad,
kulukam ümberehitamine....

Nope-ARK on piirangud muideks ka võimsuse
ja momendi lisandumisele (mingi 20%) peale
töömahu.......
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Alpina pani e30 B6'le ka 3,5 m30 mootoreid vahele ja mingi 250hp kanti need kiskusid. Olid saadaval tavalise alpina ja m3 välimusega.
Vasta