Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Ärimehena kasutaksin odavaimat võimalikku masinat
Odavaim ostuhind või summa (ostuhind+ülalpidamiskulud+sõidukulud)?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2401
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas TarmoV12 »

Keskkonnahoiu vaatevinklist üks huvitav artikkel (ega see info pole muidugi mingi uudis tegelikult):
Vehicle pollution: Cleaner than what?
V8
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Nii tore, et EU on puhtama elektri suunas liikunud kauem kui elektriautod paljunenud.
USA-s on tõesti elektriga veidi teisiti. Ja Hiinas on asi täitsa hapu. Aga see on ikka
valitsuse enda süü, et ei hooli keskkonnast. Meil siin on küll põlevkivi kuid Narva
olukord on aasta-aastalt paremaks läinud. Eks ikka filtrid filtrid.

Kuulasin üht loengut täpselt samal teemal (norrakate töö oli mäletamistmööda).
Kokkuvõtte oli sarnane, kuid siiski mitte nii pessimistlik:
suvalise tootmistehnoloogia ja suvalise elektri puhul elektriautol puhtuse eelis on minimaalne
(ainult selles, et reostus ei ole linnasisene, mis on kõige hullem).
Küll kui tootmises head tava kasutada ja elekter ka tehakse mõistlikult, siis on
eelis märgatav. Norrakatel on muidugi suu puhas, neil on elekter lausa taevast kukkuv ;)

Ahjaa. Muideks need tehase CO2 ja muud numbrid sisepõlemismootoriga autodel
on ainult paberil. Reaalsuses (jah uuringute põhjal) on päriselus tulemused kordades halvemad.
Põhjus loomulikult selles, et 1) külmkäivitused ei ole õigesti arvestatud 2) sisepõlemismootor
vananeb ja numbrid lähevad rohkemgi puusse. Lingil olev uuring ei ole loomulikult lollikindel.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Mul on hea meel näha, et hääletus on lõppenud ja see pole mustvalge.
Kokkuvõttes:
Kolmandik arvas 2014. aastal, et Tesla Model S-ist paremat tutikad BMW-d ei olnud müügis.

Kümnendik arvas, et S-ist on siiski paremat autot leida, kuid see ei ole ka BMW.

Ülejäänud arvasid, et siiski on turule tulnud uus BMW, mis on Model S-ist parem.
Võib oletada, et mõned neist mõtlesid i3-e, mõned i8-t, kuid suur enamik
hääletajatest ei jätnud ühtegi jälge enda hääle selgitusest.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Väga peenelt oled sõna 'ülejäänud' kasutanud :mrgreen: :mrgreen:

'ausam' tundub sedapsi:
arnis kirjutas:Kolmandik arvas 2014. aastal, et Tesla Model S-ist paremat tutikad BMW-d ei olnud müügis.

Kaks kolmandikku arvasid, et siiski on turule tulnud uus BMW, mis on Model S-ist parem.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Teemaalgataja palvel, 2015 aastaks siis uus hääletus, ajendatult näiteks küsimusest "kuidas Lasnamäel elektriautot laadida?"

Kui kellelegi küsimuse püstitus antud teema kontekstis lahtiseks jääb, eks siis arnis seletab ise pikemalt :)
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

Lasnamäel pole mõtet el autot laadima panna kuna juhe lastakse rotti. Ja õige lasnamäelane sõidab bensiiniga kuna see venemaal odav.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

ooDDoo kirjutas:Lasnamäel pole mõtet el autot laadima panna kuna juhe lastakse rotti. Ja õige lasnamäelane sõidab bensiiniga kuna see venemaal odav.
15" veljed maksavad kordades rohkem kui jupp kaablit, pigem siis juba veljed.
Pistik (maksab rohkem kui jupp kaablit) on lukuga auto küljes, ära ei saa.
Aga bensiiniga sõidetakse raudselt, isegi siis kui seda paaki ei saa kallata :lol:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

Kaabli jaoks on igal vandil nuga taskus. Vahet pole kas siis laadijakaabel või parkimisanduri juhe.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

ooDDoo kirjutas:Kaabli jaoks on igal vandil nuga taskus. Vahet pole kas siis laadijakaabel või parkimisanduri juhe.
No ühe korra lõikab, teist korda enam ei lõika:
Pilt

Ära ainult ütle, et igal vandil homsest jõuõlaga lõiketangid sääre vahel.
Pigem on kanku ja voolik.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
KristjanK
Huviline
Postitusi: 799
Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
Asukoht: Võrumaa, Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas KristjanK »

Just mõtlesin, et see ei ole normaalne, kui mingil tropil piisab väikestest lõiketangidest/noast, et kellegi päev kategooriliselt ära rikkuda. :D
Paistab, et selle peale on ikka mõeldud.

Lisaks hommikul jäi silma ka selline link Tesla Gigafactory'st. Päris jõhker.
http://www.greencarreports.com/news/109 ... ?fbfanpage" onclick="window.open(this.href);return false;
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

Olen ise näinud kuidas Lasnamäe Centrumi parklas tüübil polditangid ei tahtnud jopealla hästi ära mahtuda.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

OT aga alati saab hullem olla. Lasnamäe on lastepark a la mõne Pariisi eeslinna geto kõrval. Inimesed, te ei suuda ära imestada, kui kodused ja armsad on meie Lasnamäe ka kõige ebaadekvaatsemad tegelased nende sissistunud tüüpide kõrval.;)
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

http://www.theverge.com/2015/1/10/75238 ... ectric-car" onclick="window.open(this.href);return false;

GM plaanib tuua Bolt'i nime all turule Tesla Model III sarnase toote. Seda vist isegi enne Teslat.

Elon Musk saab ilmselt kõva peavalu ja BMW i3 müük peatub.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Muhv kirjutas:http://www.theverge.com/2015/1/10/75238 ... ectric-car

GM plaanib tuua Bolt'i nime all turule Tesla Model III sarnase toote. Seda vist isegi enne Teslat.

Elon Musk saab ilmselt kõva peavalu ja BMW i3 müük peatub.
Raudne pauk. GM on nii palju tehnoloogia viimast sõna näidanud viimase 10 aastaga.
Akusid hakkavad nad ümbertöödeldud rehvidest valmistama :)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Eks ka mulle tundub see pauk luuavarrest tulevat, aga siiski... Akud tulevad LG-lt
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5357
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

Gm-il raha küll ja veelgi. Tänapäeval võib kasvõi ttü teha normaalse elektriauto kui raha piisavalt. Jupid ostad erinevatelt tootjatelt kokku.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

*****! (vabandust)

See Bolt näeb hea välja!
http://www.theverge.com/2015/1/12/75308 ... rolet-bolt" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cnet.com/news/chevy-beats-te ... -electric/" onclick="window.open(this.href);return false;
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Väline disain kattub 1998 aasta MB A-klassiga. (Või eksin?) See klass õigustas sihtgrupina omal ajal peamiselt noorte inimeste + naised + homod eelistusi ja vajadusi. See võib vabalt ka korduda, sest $50k pole just see, mida Model3 püüdma peaks hakkama.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

No, ära nüüd MBst ka liiga hästi arva :D See POLT on ikka oluliselt kaasaegsem. Kuni praeguse moevärvini välja. Model 3 konkurent on ta ikka vägagi, kuna hinna siht on täpselt sama 30000$, mis Teslal. Põhimõtteliselt - see auto on täna kõike seda, millest Tesla siiani vaid rääkinud on. Tihe rebimine saab olema. Üldise trendina on see kõik vägagi positiivne.

Varsti saab TSLAd jälle alla 200$ soetada...

Minu jaoks on hoopis põnevam, et 2017 peaks ka i3 facelift välja tulema. Mida see endaga kaasa toob ja kas siis juba ka olemasolevatele autodele asjalikumat akupakki osta saab, näitab aeg.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Nu ei jõudnud nad ju F-Cell conceptist kaugemale aga mõte oli kuidagi peegelduv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... ll--DC.jpg
24-30 kuud on neil muidugi aega, et siis mõõku ristata. Igasugune tegevus tuleb valdkonnale muidugi kasuks ja nügib kasvõi maastaabi efekti punkte paigast. Akude disaini jõuavad veel edasi arendada ja robikond akude tehast jõuab selle ajaga mitmel kontinendil püsti panna.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Hetkel näeb ta jah päris mõnus välja, kuid kahjuks lõhnab liiga palju prototüübi järele.
Inseneeria seisukohalt sellisena see auto turule tulla ei saa.
On näha, et tugevusarvutused on totaalne null, alustame kõikidest piilaritest ja
B-piilaritevahelise toe puudumisest. Lisaks tugevusele ei näe ma isegi plaani
sellest, kuhu aku paigutatakse. Nii suurt akut telgedevahelisest alast väljapoole
ei pane ja istmete alla (nagu Leafil) 50kWh ära ei peida.
Ei ole võimalik mitte rääkida võimatutest tagumistest aknatõstukitest,
puudulikust ventilatsioonisüsteemist ja võimatutest turvavöödest.
Isegi vihmasensorit pole võimalik rakendada antud esiklaasi mõõtmetega.
Seda autot võiks nimetada savimudeliks. Päriselt see selline välja nägema ei hakka.

Ma isegi ei mõelnud analüüsida Poldi olemust, enne kui Muhv välimusele komplimendi andis :?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Kontseptid on kontseptid. Nende puhul hinnatakse vahel ka reaalsustaset. See polt on saanud hinnangu "küllalt valmis"
I3 nägi algusfaasis välja selline
Pilt

Ja aastake hiljem juba selline
Pilt

Klaasist uksed jms kadusid. Siiski on ka viimane oluliselt erinev tootmisvalmist. Näiteks tagumise ukse raam, mis moodustab B piilari puudub ikka veel.

Ka pikalt ringi veetud Tesla X concept ei ole tõenäoselt päris see, mis lõpuks välja kukub.


Igatahes üllatav on see tänane areng küll. Pakun, et poldi akud saavad olema põranda all, nagu teistelgi nullist ehitatud autodel. Eeldan, et see on pikem kui i3, seega tänases mõistes 25-8kw peaks rahulikult ära mahtuma. Kuna ka Nissan on öelnud, et tihedam akukeemia on juba tootmisvalmis, siis pole ime, et sinna põhjaalla surutakse 35-7 kw ära ja see peaks olema piisav lubaduste täitmiseks.
Kasutaja avatar
Liivatraktor
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 20.07.2010 10:43 15

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Liivatraktor »

Hetkel tasub mainida, et Tesla aktsia on märgatavalt langenud novembrist alates kui toornafta hind kukkuma hakkas.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

See polt on saanud hinnangu "küllalt valmis"
Kes selle hinnangu andis? Ajakirjanik või roheline spetsialist?


Kui ma tugevusest rääkisin, siis ma ei teinud põhjendamatuid väiteid.
i3 ei ole tavaline plekitükk, süsinikkiud on palju palju võimekam.
Ja ventilatsioonipuudused ja vihmasensori puudumine on siililegi selge.
Turvavöö rullmehhanism ei mahu sellisesse istmesse ning tegelikult
ei saa reguleeritav seljatugi sellist koormust üle elada avarii puhul,
et seljatoe külge võiks turvavöö kinnitada.

Polt hakkab olema tavaline plekk. See aku tiheduse jutt on ainult lubadus.
10% kompaktsemaks kui Leafil saaks teha küll. Samas suure tõenäosusega
" 200 miles" tähendab tegelikult "120 highway miles" ja aku maht tegelikult
on 40kWh. GM on seda rada juba käinud ja jääbki käima.
Autos on 4 istet põhjusega ;)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Sul võib õigus olla kõikides punktides ja samas võib kõik pöördelise muutuse saada koos rabavate tehnoloogiliste lahendustega. Akude tehnoloogia määrab tegeliku reaalsuse milline nii polt kui ka M3 välja hakkavad nägema. Muide võimalik, et ka juba ka moditud i3-e. Need kere tükid ja materjalid saavad viimasena paika. Arvutan peast, et kui ca 12 kuu jooksul nüüd aku lahendust ei teki siis on poldiga muidugi hambad ning 2017 ei näe me mingit M3 otsest konkurentinti. Seni tuleb kannatlik olla ja lasta neil "atra seada". Akude arendus ning tehnoloogia säriseb ning vajab investeeringuid. Sellised concept üles astumised on vajalikud ka turult investorite leidmiseks ning julgustamiseks jne.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Hinnangu andis keegi ajakirjanik, kelle teksti lugesin. Sain aru sellest nii, et ollakse umbes selle oranži i3 kontsepti tasemel. Viimasel olid ka paberist istmed sees jms. Samas asi juba sõitis.
Kasutaja avatar
RaikoK
Huviline
Postitusi: 1334
Liitunud: 14.05.2011 18:18 58
Peamine sõiduk: F80 M3 Competition

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas RaikoK »

arnis kirjutas:
See polt on saanud hinnangu "küllalt valmis"
Kes selle hinnangu andis? Ajakirjanik või roheline spetsialist?


Kui ma tugevusest rääkisin, siis ma ei teinud põhjendamatuid väiteid.
i3 ei ole tavaline plekitükk, süsinikkiud on palju palju võimekam.
Ja ventilatsioonipuudused ja vihmasensori puudumine on siililegi selge.
Turvavöö rullmehhanism ei mahu sellisesse istmesse ning tegelikult
ei saa reguleeritav seljatugi sellist koormust üle elada avarii puhul,
et seljatoe külge võiks turvavöö kinnitada.

Polt hakkab olema tavaline plekk. See aku tiheduse jutt on ainult lubadus.
10% kompaktsemaks kui Leafil saaks teha küll. Samas suure tõenäosusega
" 200 miles" tähendab tegelikult "120 highway miles" ja aku maht tegelikult
on 40kWh. GM on seda rada juba käinud ja jääbki käima.
Autos on 4 istet põhjusega ;)
E93l on ju samuti turvavöö istme küljes,või sain millestki valesti aru
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7832
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Pilt
Selline disain? Noo, selline mõnus paks iste on juba teine tera.
Sinna võib juba korraliku konstruktsiooni sisse ehitada, kuid sellist
mittevajalikku kaalu tuleb kindlasti vältida. Kabriod maksavad
põhjusega kõvasti rohkem kui sedaanid. Nende kere küll näeb
välja sarnane altpoolt, kuid sedaaniga on korralikud erinevused sees.
B-piilarid on niikuinii vastupidavad. Need sobivad turvavöö
ülemiseks toeks väga hästi.
i3-l näiteks visuaalselt B-piilarit nagu ei ole, kuid siiski sõidu ajal
tagumised uksed täidavad neidsamu ülesandeid.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta