Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 2624
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Oliver.L »

Selle elab veel üle, kui pill vihmaveega hakkama saaks. Lekivad piinlikult.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7798
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Elektri hind on ulmekõikuv, aga väga tihti saab elektrikaid laadida alla 10s/kWh. Keskmiselt ikkagi jääb 10s juurde.
Keskmine hätspäkk 20kWh/100km (sh konditsioneer +30-se ilmaga, mis võtab alla 1kWh/100km). 2€/100km, 1 liiter kütsi.
2 liitrit bena/disla kindlasti mitte. Isegi mitte e-tron.
Teen kodudes elektriasju korda. 24€/h. Anna murest märku.
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Oliver.L kirjutas: 24.06.2022 21:44 17 Selle elab veel üle, kui pill vihmaveega hakkama saaks. Lekivad piinlikult.
Hetkel ei leia, kuid oli üks õnnetu omanik Inglismaal, kaameratega küljepeeglid. Need andsid esmalt otsad.
Kommentaaridest selgus, et VW Grupi tüüpviga, millele ei ole aastaid paremat lahendust leitud. Äravoolu kanalid ummistuvad ja vesi kahjustab armatuuri all kaitsmeid/releesid ja lisaks neid juhtmeid mis põhjamati alt jooksevad.
Lahendus oli äravooludel klapid/sõlead või mis seal oligi... Need tuleb eemaldada, ehk torud puhtaks lüüa.
Häbi asi selline probleem küll.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5255
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11
Peamine sõiduk: BMW;VAG;PSA
Asukoht: Tallinn/lasnamäe

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

arnis kirjutas: 01.07.2022 13:16 38 Elektri hind on ulmekõikuv, aga väga tihti saab elektrikaid laadida alla 10s/kWh. Keskmiselt ikkagi jääb 10s juurde.
Keskmine hätspäkk 20kWh/100km (sh konditsioneer +30-se ilmaga, mis võtab alla 1kWh/100km). 2€/100km, 1 liiter kütsi.
2 liitrit bena/disla kindlasti mitte. Isegi mitte e-tron.
Palju maksab tavaline bensumootoriga golf ja elektrimootoriga golf? Ning mitu tuhat km saab sõita selle rahaeest mis tavagolf odavam on?
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Riivo
Klubiliige
Postitusi: 8155
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Riivo »

kedagi ei huvita palju su golf odavam on vaid kuipalju väiksem su CO2 jalajälg sellega on...rohemõtlemine või kuidas seda pa$ka nimetatigi..
´17 4Drive
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Neid tabeleid on tehtud küll, erinevate autode võrdlusi. Väiksed puudused nende tabelitega on. Sageli on elektriautodel rohkem lisasid baasvarustusega. Bensiini/diisli tarbijad, neil jälle sageli tuleb kõvasti lisasid juurde panna.
Jääkväärtus on jälle teine asi millele vastust ei ole.
Siin on toodud võrdluseks baasvarustusega Renault Megane, mida on saada erinevate jõuallikatega.
Elektrimootoriga on kallim osta, kuid odavam sõita ja ka mugavam. Käiguvahetus jääb olemata, talvel lihte soojendada, hea vaikne kiirendus, jääb ära see mikromootori undamine.



ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5255
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11
Peamine sõiduk: BMW;VAG;PSA
Asukoht: Tallinn/lasnamäe

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ooDDoo »

Peldikutel on vahe aastas paar sotti. See kulub endale kodulaadija ehituseks. Normaalsel autol tavakasutajale kasutegur puudub. Lisaks on mitte kodus laadimine üks väga ebameeldiv tegevus. Linnades magalarajoonides täiesti võimatu pidada elektriautot. Ja linnades enamus inimesi elab kortermajades kus pole parkimiskohtagi.. laadimiskohast võid unistama jäädagi. Seega suht kitsale ringile mõeldud toode.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Magalarajoonidesse on lahendused olemas. Kõige kasulikum oleks kui ühistu kulud enda kanda võtab.
Elektriautode kõrval on pistikhübriidid, nende autode omanikud saaks sellest lahendusest kasu. Laadimisevõimalus tõstab ka kinnisvara väärtust. Aktiveerid laadimise oma kaardiga ja arve saab õiglaselt tasustatud.
Näiteks: https://enefitvolt.com/elektriauto-laadija-kortermajale
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 423
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Kõige kasulikum oleks kui ühistu kulud enda kanda võtab.
Ühistu ei ole mingi müstiline rahatrüki allikas. Korrektne olnuks sõnastada, et elektrikärude omanikud panevad selleks rahad kokku. Samas tekitaks selline rahaküsimine nii mõneski valju "möö" ja mõistus hakkaks p...st pähe voolama. Viites toodud hind on ainult laadijale, mitte vajalikule infrale ja liitumistasudele (PK-d tuleb suure tõenäosusega suurendada ehk ampreid juurde osta), kaabeldus (kiirlaadijatele korraliku jämedusega, mitte telefonikaablid), eraldi arvesti, võimalik keskpinge trafo jne. Siin võiks püstitada küsimuse, kas elektrikäru omanik soostuks plekkima 1 laadimiskoha eest näiteks 5 kuni 10 k€? Igasugune andekas "ühistu plekib" jutt ehk sõjakommunism oleks siiski viisakas ära lõpetada. Ülaltoodud diagrammis elektrikäru "kütusekulu" maksumus on otsene valetamine. Hetke keskmine elektrihind ca 200 € /MWh tähendab, et 1 € eest saab 5 kWh, kui tõuseb tipuajal 500 peale, siis 2 kWh/€. Diiselkütus, mis sisaldab ka teemaksu (aktsiisi), on arvestusel 10 kWh /2€ annab samuti 5 kWh /€. Jah, siin on diiselmoootori kasuteguriga läbi korrutamata, kuid 3/4 aastast on vaja salongi kütta. Kui elektrikärule lajatataks aktsiis teetaristu jaoks (hetkel hoitakse neid miskipärast nagu s..a pilpa peal) ja kärude omanikud peaksid nende jaoks rajatava laadimisinfra kinni plekkima, mitte üritama määrida seda nahaalselt müstilise ühistu kraesse, siis tõuseks ulg tõenäoliselt taevani. Lisame kirsiks tordile, et liitiumisoola varud ja raketina tõusev hind ilmselgelt ei taga kogu autopargi akudele ülemineku vajaduse ehk elektrikärude friigid ärgu soovigu, et asi massidesse läheks, siis võetaks rahaliselt püksid jalast ja järgi jääks märg unenägu. Lisaks on liitumisoola rikastamine ja töötanud akude utiliseerimine äärmiselt keskonnavaenulik tegevus ja elektriauto roheline oreool on täielik feik. Ka põlemasüttinud liitumaku kustutamine on tõeline peavalu ja seotud lisaks laialdase keskonnasaastega.
https://www.err.ee/1608434321/wsj-kasva ... iumi-hinda
Hetkel on Saksamaal kui 1-l roheliikumise keskusel terendamas ees täielik energeetiline kollaps ja käima lähevad pruunsöe ja kivisöejaamad. Ehk rohejama oli neil üles ehitatud valetamisele ja oma energeetilise "hinge" müümisele Vene saatanale. See peaks ütlema kõik.
Kui tahta olla tõeliselt roheline, tuleks teadvustada, et era-auto omamine on tiheasustuses 95% ajast täiesti mõttetult seisva ja roostetava kola omamine ja suunata oma mõtted auto kasutamisel time-sharingule, nagu pakuvad juba mõned firmad, või sõita el tõuksiga (tunduvalt on suurenenud arstliku kokkulappimise vajadus) või kasutada ühistransporti või käia jala, :). Jutt on veidi hüperpoolne, kuid arvan, et üldjoontes tõsi.

Täiendus. Loo kirjutamise ajal oli elektri börsihind koos KM-ga 0,4 € /kWh ehk 2,5 kWh /€. Siia pole lisatud võrgutasu ja elektriaktsiisi. Võrdluseks, sinine diisel on tanklas 6--7 kWh/€. Viimasega sõitmine on taristu aktsiisi mõttes varastamine.
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Selge see, et kogukulu tuleneb sellest, kui kaugele tuleb kaabel vedada ja kas on vaja trafot jne.
Miks ma arvan, et ühistule oleks kasulikum tervikuna!
Oletame 60 korteriga maja. Korraga ehitada välja pooltele või kõikidele parkimiskohtadele autode laadimise võimekus. Ühe posti külge saab enamasti ühendada 2 laadimiskohta, ehk siis kahe parkimiskoha kohta üks laadimisepost. Tervikuna tehes on kokkuvõttes odavam, kui igal aastal mõni otsustaks, et tal ka nüüd laadimist vaja, hakkame kaevama. Autoremondis sama reegel, ükskord ja korraga. Laenu kuumakse odavam, kuid kõik korteriomanikud saavad ühiselt öelda, meie kortermajal on elektriautode, pistikhübriididele laadimise võimalus olemas, korteri väärtus tõuseb.
Mis juhtuks vanade paneelikate ees, kui korteriomanik oma autole laadimisekoha rajaks ja õhtul koju tulles avastaks, et keegi on tema koha hõivanud!?
Uuemate kortermajade puhul on asi keerukam, kindlad parkimiskohad, mille eest omanik maksab. Kõikide korterite juurde võibolla isegi ei kuulu parkimisekohta, seega miks maksta.

Kiirlaadijat ei ole mõtet paigaldada, kõige otstarbekam on tavaline AC ja max. 22kW
Edasi sõltub kõik autost, kui võimas on auto pardalaadija. Enamus autodest saab postist kätte keskmiselt 6-7kWh.
Võimsuse jaotus tehakse nutikas, autode laadimine on teisejärguline ja sinna antakse ainult niipalju kui üle jääb.
Arveldamiseks ei ole eraldi arvestit vaja igale laadijale. Laadimise alustamiseks/lõpetamiseks tuleb kasutada kaarti ja tarbitud energiakogus/maksumus saadetakse ühistu poolt edasi igakuise kommunaalarvega.

Elektrihinnad paraku teevad oma käiku. Kallimatel aegadel on kasulikum laadida kiirlaadijates.

Elektriauto- müügi/reklaami nimel on massidele lihtsam müüa, kui korrutada loodussäästlikust, roheline maailm.
Ma arvan, et seda asja ei peaks vaatama nii. Varem oli valida bensiini, diisli ja tõelised friigid need valisid üldse gaasi :D
Naast või lamell. Elektrijõul edasiliikumine on midagi muud. Uudne viis liikuda ja saame parema kiirendusega autod odavamalt kätte. Ehituselt ka vast lihtsamad. Meile on lihtsalt tekkinud ostuvalik juurde.
Tasuvus.... Miks peaks olema elektriautoga liikumine odavam? Kas me saame välistada võimaluse, et tavaline bensiinimootoriga auto ei muutu kallimaks kui elektriauto? Materjali ja energia hinnad tõusevad!
Miks me ostame BMW, kui saaks oma sõidud tehtud ka odavama autoga.

Keskmine hind Nissan Leaf-ile on 35000 eurot. Selle eest saab umbes 32 kallima otsa telefoni või soovides Max suuruses telefoni, saab neid ainult 25.
Me ostame seda mida ihaldame. Oleme nõus maksma 6.5" ekraani eest 1200 eurot ja samas peame kalliks osta 65" telerit 1200 euro eest. Telereid tavalisel on vaja üks, telefone mitu ja vahetame sagedamini.

Ja kes teab, 10-20 aasta pärast öeldakse, elektriautod on ikka jamad, vesiniku jõul edasi liikumine on parem lahendus.

Paneme siia ka vähe uuemaid probleeme elektriautodega. Kõvasti kiidetud Teslal tekkisid probleemid kuumade ilmade ja kiirlaadimisega. Elektroonika kuumenes üle, ekraan kuhu kuvatakse kõik vajalik info, lakkas töötamast. Autoga sõita saavad, kuid kiirust ei tea.
Sarnane probleem tekkis Enefit Volt laadijatega Eestis, mis on musta värvi värvitud. Kuumenesid üle ja laadida autot ei saanud.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 423
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

22 kW 1-faasilisena cos f=1 (reaalsuses pigem 0,9 kanti) tähendab 95 A või 3-faasilisena 32 A 1 laadimispesa kohta. Kui eeldada näiteks 30 pesa üheaegsusteguriks 0,5, siis 30 koha koguvõimsus sel puhul oleks 30x0,5x22 kW=330 kW või cos f 0,9 puhul pea 400 kVA. Tuleb siis tähele panna, et sellest 30-st grupist üheaegsusteguri 0,5 puhul saavad vaid pooled samaaegselt laadidada. Voolutugevuste kordsus on samasugune. Samas, kui sellel 30-sel grupil on äppide kaudu seadistatud laadimine mingiks paaritunniseks odavaks hetkes, on pea-aegu p..s ja pooled jäävad ilma (näiteks täna öösel on soodus hinnalohk 5 h, kuid on ka öid, kus vaid 1 h). Tekib konkurents ja võimalik elektrisaamise sõda.
See tähendab kindlasti lokaalset alajaama koos keskpingetrafoga, sellele ka toite vedamist. Kui neid alajaamakesi oleks iga kortermaja ees, tuleks sinna gruppi vedada juba kõrgepingeliin vastava alajaamaga. Edasi tuleb leida täiendavad tootmisvõimsused jne, kuni ahela lõpuni välja. See tähendab jälle arutut materjaliraiskamist jne. Palun oma väidetele lisada mingi elektribilansi arvutus või vähemalt teha see mõttes läbi.
Vesinik pole lahendus, kuna on mahu kohta väikese energiasisaldusega (samas massi kohta suure) ja selle hoidmine ülimalt problemaatiline (lekib praktiliselt igast materjalist läbi). Vastupidi roheplämale ma tuletaksin siiski meelde, et vedelkütused on süsiVESINIKUD ehk siiski osaliselt vesinikukusisaldusega. See teine osa nende nimetusest, kui neid on vaja põlu alla panna, kipub kiirelt ununema. Põlemissaadusteks ei ole ainult CO2, millega võideldakse, vaid ka H2O. Nii, et siin on "klaas pool täis- pool tühi" teema, mille ümber demagoogid võivad targutada lõpmatuseni. Ja ka veeaur on kasvuhoonegaas, mida on atmosfääris KÕIGE ROHKEM. https://et.wikipedia.org/wiki/Kasvuhoonegaasid. Seega, kui tahta kasvuhoonegaaside emiteerimist pidurdada, ei tohiks samuti mingil juhul teha juttu autode viimisest vesinikule.
Vahepeal oli elektrikärude tõukeandjaks näiliselt odav elekter, kuid see aeg on enamuse jaoks möödas (säilunud vaid friikidele, kellel on mingi kallilt ehitatud, kuid näiliselt "tasuta" elektri allikas (PV, tuulik jms)). Seega võiks nende autode promo nüüd kalevi alla pista. Loodetavalt igaveseks, sest need pole lahendus ettekujutatavale "probleemile". Eriti selles kontekstis, kus elektrit aetakse Vene verisest gaasist, söest, maailma täis läbustatud paneelidest või tuulikutest ja ei suvatseta teadvustada, et üldises energiatarbimise bilansis on sõiduautode mootorite heitmed suht tagasihoidlikud.
Ehk, kõige rohelisem käik (mis on muidugi mingil määral roheterror), mis autodele peaks pakkuma mingi lahenduse, oleks tiheasutuses, kuna hajas on nad siiski eluliselt vajalikud, nende arvu kardinaalne piiramine (näiteks maksustamisega, kuigi seda on ainult tiheasutuses keeruline teostada), mitte vaevama ennast sellega, millist kütust nad tarbivad ja ehitama igale mingeid müstlisi laadimisposte. Mõned võimalused tõin eespool välja. Seda enam, et sisepõlemismootorid on just saavutanud oma suhtelise tehnilise täiuslikkuse keskkonnatehnika osas ja ka kütuse erikulu on langenud.
Rohkem ei taha selle teema peale oma aega kulutada, kuna sisaldab 80 % retoorikat, millega ei jõua jaurata.
Ahjaa, kas see on selge, kuidas hübriidautode kütusekulu osas valetatakse? Loodan, et on, väidetakse paar liitrit sajale, kuid reaalsus on see, mis tavalisel sisepõlemismootriga autol. Ehk korralik räme rohepettus koos täiesti ajuvaba materjaliraiskamisega (autos 2 dubleeritud jõuallikat).
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Hea selgitus. 10-20 aasta pärast näeme mis sellest asjas saanud on, kuigi ma ei usu ka, et see väga laialdaselt levima hakkama. Need kellel isu, ostavad. Vaesemad riigid, seal ei ole veel katalüsaatori nõuet seaduses, mis siis seal elektriauto arengutest rääkida :)
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Ma arvan, erinevus tuleneb sellest, on inimesed kes suudavad ise mõelda ja otsustada. Neile on reklaamid vastumeelt, lollikeste püüdmiseks.
Teine seltskond on, kes vajab pidevat juhendamist, need kes ise mõelda ei oska, otsustada ei suuda. Neid püütakse reklaamiga, hirmutatakse maailmalõpuga.
Maailma lõpp saabub siis, kui kõik roheliseks muutuvad. Lehmadel ei ole enam muru süüa, inimesed söövad kõik eest ära.

Loodan, et sa väga haiget eelmise postitusega ei saanud. Vabandused, et valesti mõistsin :D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7798
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Nissan Leaf 2014
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

ooDDoo kirjutas: 06.07.2022 06:36 12
arnis kirjutas: 01.07.2022 13:16 38 Elektri hind on ulmekõikuv, aga väga tihti saab elektrikaid laadida alla 10s/kWh. Keskmiselt ikkagi jääb 10s juurde.
Keskmine hätspäkk 20kWh/100km (sh konditsioneer +30-se ilmaga, mis võtab alla 1kWh/100km). 2€/100km, 1 liiter kütsi.
2 liitrit bena/disla kindlasti mitte. Isegi mitte e-tron.
Palju maksab tavaline bensumootoriga golf ja elektrimootoriga golf? Ning mitu tuhat km saab sõita selle rahaeest mis tavagolf odavam on?
Mitu bensumootoriga golfi peab ostma, et 220 000 km läbida?
Teen kodudes elektriasju korda. 24€/h. Anna murest märku.
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS
mkb
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 07.12.2008 13:55 35

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas mkb »

0,6
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Ma vaatan, et need ennustused ei taha kuidagi paika minna. Elektrihind teeb uusi rekordeid ja meil ei ole veel talv käes.
Aastaid tagasi lugesin kusagilt teisest foorumist ka väidet, et kui meil oleks kõikidel elektriautod või midagi sarnast, siis energiast meil puudu ei jää. Ometi selle tõttu meil hinnad üleval on!?
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 2476
Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
Peamine sõiduk: E39 525TDS

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas RazzKalbass »

Homme elektriauto täispaak 343€ :D

Fbst -TP "homme on tore elektriautot laadida kiirlaadijaga ajavahemikus 18-19. KWh hind koos maksudega pea 4,9 eurot? "Täispaak" 70kWh ainult 343 euro eest! Sõiduulatuseks 190W/km kohta annab 368km. Diisel, 1,8 eurot/l, sõiduk kulutab 5l/100km annab kütusekuluks 17,15 l ja sama tee läbimise kütusehinnaks 30,87€. Ligikaudu 10 korda odavam!

huvitav kuna tesla peded ise aru saavad et ämbrisse sai astutud :D
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Huvitav millal sa aru saad, et ise idikas oled?

Hind on üks päev üks tund ääretult kõrge ja sa teed üldistuse selle põhjal?
Süda on BMW.
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 2476
Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
Peamine sõiduk: E39 525TDS

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas RazzKalbass »

Tundub et sa ise viimane idikas.
Sa arvad tõesti, et see ongi vaid üks päev? Päris pull homme vaadata keegi ei lae : :D usun et nii hakkab see hind kõikuma päääris tihti.

Päris kurb et ettevõtid järjest seisatatakse sest elektrihinnad jubedad aga üks oss siin ikka ei saa aru et see hind ei lange niipea mitte kuskile, selle eest aga Eesti Energia teenib mõnusalt :D
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 2624
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Oliver.L »

See su homme oli täna ära juba..
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11493
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania R500 '18
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas AARE540 »

Mis krdi elektriauto?
Eesti rahval on varsti mure, kuidas elektriarveid maksta, mingi e-auto ei tule sellisel juhul paljudel, usutavasti isegi enamusel kõne allagi.

Kui nii edasi läheb, hakkavad inimesed mõtlema generaatorite, mitte elektriautode peale.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2425
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Ma®tin »

Ei ole mitte kellegi käest kuulnud, et ta generaatorit plaaniks kasutama hakata
Kasutaja avatar
Artur_L
Huviline
Postitusi: 4642
Liitunud: 10.10.2007 18:04 41
Peamine sõiduk: Bnw
Asukoht: Narva

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Artur_L »

Huvitav, mitu 1.5 kw inverterit näiteks m57 suudaks ära toita.. väga hea genekas oleks ju- osta 500€ eest mingi e39. 500€ eest invertereid juurde- ja valmis. Majapidamine elektrifitseeritud :mrgreen:
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/ G30 520d M-pack/e60 530d
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

RazzKalbass kirjutas: 17.08.2022 22:12 41 Sa arvad tõesti, et see ongi vaid üks päev?
Mitte isegi üks päev, vaid 1 tund.

Ja ma ei arva, vaid ma tean. Ma vaatan graafikuid

Ega elektrihinna tõusuga sul kütus samale tasemele jää. Elektriga hoitakse ka kütuse tanklaid käigus.
Varsti tuleb uudis kus kartell ütleb, et "tankla jooksevkulude (elektrihindade) tõusuga oleme sunnitud kütuse hinda tõstma".


Jah, ilmselt "juhtub" neid 4000€MWh eest hindasid veel tulema, kuid elektrikartell selliseid kokkumänge edaspidigi mängib. Kuid üldjoontes on elekteriauto laadimine olulisel määral odavam, kui sisepõlemismootoriga auto tankimine.

Rohkem mõistust ja vähem emotsionaalset peeretust.
Süda on BMW.
jjanno
Huviline
Postitusi: 2314
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Tere
Ma®tin kirjutas: 18.08.2022 08:35 18Ei ole mitte kellegi käest kuulnud, et ta generaatorit plaaniks kasutama hakata
Eks see sõltu sellest, kus kuulata. Mina olen kuulnud jutte, et genekaga 4000€ tunnil võrku elektrit müüa, kui päike enam ei tooda piisavalt. Kuna eilne tund oli siis, kui juba päike oli ennast lõunast ära keeranud siis ilmselt oleks korralikult plussi jäänud kütust põletades. Või siis teha ostuks püsileping ning müügiks börsileping ning kujundlikult öeldes "ostetud elekter kohe võrku tagasi müüa", kui börs püsihinnast kallim on (jah siin on umbes tuhat tehnilist nüanssi, aga need on teise foorumi teemad). Igasugu akud jms salvestamised on juba väga tavaline vastavas ringkonnas.
Ja 5 nädala pärast tõstetakse latt juba 5000€ peale paraku.
exTouring
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Kütusehind mitte ei tõuse elektrihinna pärast vaid nagu tavaliselt, "teenivad kaotatud kasumit tasa". Vähe meenutame, siis see on korra juba juhtunud ja põhjendus miks hinnad ei lange, oli just selline.
Kiiresti midagi vaevalt juhtub. Ma jään endiselt oma arvamusele kindlaks, et lõpuks erinevate jõuallikatega autode hinnad ühtlustuvad. Millise autoga odavam sõita on, seda on raske ennustada. Vaadates asja riigi seisukohalt, siis neile on neile kallis elektrihind isegi kasulik, saavad inflatsiooni pidurdada. Sellel samal põhjusel ju jäeti ära ka kütusehinna alandamine.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 423
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

WhoIsTheMaster leiutas:
Kuid üldjoontes on elekteriauto laadimine olulisel määral odavam, kui sisepõlemismootoriga auto tankimine.
Paluks tõestust sellele väitele, ma ei viitsi hakata argumenteerima vastupidist. Elektrihind hetkel kätte koos maksudega on ca 0,7 € /kWh. Pole mõtet jahuda neist, kellel on mingid pseudohinnaga fix paketid ja homme enam ei pruugi olla.
Elektrihind http://electrify.stiigo.com/ .Pane siia maksud ja võrgutasu otsa.
jjanno
Huviline
Postitusi: 2314
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Tere
LEDBeam kirjutas: 19.08.2022 13:56 52...Elektrihind hetkel kätte koos maksudega on ca 0,7 € /kWh...
Täiesti börsihinnaga (+marginal) ostan ning koguarve (energia+võrguteenus+maksud) jagatud tarbimisega tuli juulis 0,30€/kWh (börsihinna keskmine ilma ülekandeta oli vist 0,28€). Ma muidugi näen vaeva ka selleks, et oma keskmine madalamaks saada, aga kes juba börsi valinud, need peakski oma tarbimist ajatama.

jJanno
exTouring
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 423
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas LEDBeam »

Juulis tuli mul veel soodsam. Kuid nüüd on asi läinud hulluks.
BumBum
Huviline
Postitusi: 1887
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

0,30€/kWh võib tunduda soodne, kuid vaatame asja nii. Kiirlaadijad on enamasti hinnastatud sellise tasuga. On kirjutatud, et mõnel päeval on odavam laadida kiirlaadijas kui kodus. Elektrihind kindlasti läheb odavamaks, kuid kunas!
Vasta