SPLIT: E34 540 "võimekusest"
Viimase autolehe viimasel leheküljel võib lugeda, kuidas esistriitreisser räägib oma kangelasteost, kus ta oma "järeleaidatud" E34 540 olla sõitnud Pärnu teel lausa 298 kmh. Seejuures mitte spido, aga lausa GPS järgi mõõdetud
Märkusena: sama auto tulemus 2006 OMC-l oli vaid 226 kmh, mis on tuntavalt lahjem tulemus kui siinsete 540-te omad.
Mind ajas selline tühikargamine küll mugama. Kui seda juttu Maksim Zolotarjov räägiks, siis võiks uskuda, aga siin
Märkusena: sama auto tulemus 2006 OMC-l oli vaid 226 kmh, mis on tuntavalt lahjem tulemus kui siinsete 540-te omad.
Mind ajas selline tühikargamine küll mugama. Kui seda juttu Maksim Zolotarjov räägiks, siis võiks uskuda, aga siin
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu
Vaatasin ka seda autolehte ja imestasin.
Samas lugesin kuskilt, et ta sõitis vist Haapsalus mitteametlikul üritusel 13.2 s veerandmiili, mis pole sugugi halb tulemus 540i kohta, aga seal olid need ajad vist üpris mööda.
Kui vaadata OMC tulemusi, siis autod, mis oleksid võimelised sõitma 298km/h on saavutanud vähemalt 245 km/h.
Samas lugesin kuskilt, et ta sõitis vist Haapsalus mitteametlikul üritusel 13.2 s veerandmiili, mis pole sugugi halb tulemus 540i kohta, aga seal olid need ajad vist üpris mööda.
Kui vaadata OMC tulemusi, siis autod, mis oleksid võimelised sõitma 298km/h on saavutanud vähemalt 245 km/h.
OMC lõppkiirus on auto tegelikust venitamisega saadud lõppkiirusest vähemalt 80%. Ehk siis 230-le tiksub väga pikal maal veel ehk 20-30 juurde, mitte 80. Ja kindlasti mitte Pärnu maanteel.
Sellise massiga autoga sõita 13,2 tähendab, et seal peab olema vähemalt 350 hj võimsust, kui ta on automaadiga, siis veel rohkem. 350 hj selles keres tuleb miilil 250, mitte 226. Kui vaadata seda numbrit, siis tegemist on stock 540ga, mis läheb 298 vaid Kuusakoski magneti ostast piisavalt kõrgelt alla lastes.
Et saada 250st 298, on vaja mootori võimsust vaat et kahekordistada. Ega 540 ilma oma Vmax piirajata suurt üle 250 ei lähegi.
Ilma Vmax piirajata on 300 alla mineja E39 M5, millel on mootor 400 hj, Nm-d üksjagu rohkem (kuna mootor suurem) ning aerodünaamika ka midagi muud kui E34 oma.
Et inimene uhkustab ajakirjas, kuidas ta avalikul teel ligi 300 sõitis (kui tõesti sõitis, on juba piisavalt haige tegu
Sellise massiga autoga sõita 13,2 tähendab, et seal peab olema vähemalt 350 hj võimsust, kui ta on automaadiga, siis veel rohkem. 350 hj selles keres tuleb miilil 250, mitte 226. Kui vaadata seda numbrit, siis tegemist on stock 540ga, mis läheb 298 vaid Kuusakoski magneti ostast piisavalt kõrgelt alla lastes.
Et saada 250st 298, on vaja mootori võimsust vaat et kahekordistada. Ega 540 ilma oma Vmax piirajata suurt üle 250 ei lähegi.
Ilma Vmax piirajata on 300 alla mineja E39 M5, millel on mootor 400 hj, Nm-d üksjagu rohkem (kuna mootor suurem) ning aerodünaamika ka midagi muud kui E34 oma.
Et inimene uhkustab ajakirjas, kuidas ta avalikul teel ligi 300 sõitis (kui tõesti sõitis, on juba piisavalt haige tegu
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu
Mitteametlikel võetakse ka aega. Oli vist mingi streetrace avalaks???kollerimees kirjutas:See ei ole juba ülekande järgi ju võimalik. See mitteametliku jutt on ju ka kuidagi kaheldav, sest mitteametlikel ju aega ei võeta. Pole seda ajakirja lugenud kuid kas keegi äkki teab kellest on jutt ja kus ta elutseb /mis linnas/`? Lõuna rahvast peaks nagu tundma.
Aega võeti seal küll.
Tegemist on streetrace.org-ist Salluga.
Autolehes on ju kirjutatud nimi kaHolari kirjutas:]Vaevalt, et siin kedagi nimeliselt vaja kutsuma hakata on
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu
Sul on kindlasti uuetüübi 3.0 r6 ja temal on hoopis 4.0 mootor.aise kirjutas:kui 3.0 mootoriga saab vabalt sõita 250km/h (~6200rpm) siis miks ei peaks saama 4.4 mootoriga 298? kui veel on järgi ka aidatud mootor,
ma usun, et tal ikka sportvedru all, et paremini teel püsiks
Vana 3.0 v8 on juba 245 km/h piirajas.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Tegelikult pole vahet, mis mootor on- tehase poolt on kõigi võimsamate BMWde kiirus piiratud 250ga- olgu siis 540, M5 v M6 mis iganes. Üldjuhul on suuremate lõppkiirustega autode puhul mõne tuntud tuuningufirma käsi mängus.
Ütlen ausalt- kaldun kahtlema, et E34 puhul see kiirus 300ni ilma piirajatagi küüniks- näiteks eelmise põlvkonna Brabus EV12 tippkiirus oli ka 330km/h, kuigi ka see oli juba piiratud, tollel oli aga ka juba mootor vahel- 7.4 V12, 585HP.
Ma tean ka, et paljudele striitreisseritele on Sallu ''jumal'' v kes iganes, kuid minu jaoks ...njah, ei kommentaari- see AL artikkel ka just seda arvamust ei muuda...
Loodetavasti sellistel mõistus ka kord koju tuleb...
Ütlen ausalt- kaldun kahtlema, et E34 puhul see kiirus 300ni ilma piirajatagi küüniks- näiteks eelmise põlvkonna Brabus EV12 tippkiirus oli ka 330km/h, kuigi ka see oli juba piiratud, tollel oli aga ka juba mootor vahel- 7.4 V12, 585HP.
Sellele olen kahe käega poolt!!! Üldiselt ikka, kes on proovinud tunduvalt suuremaid kiirusi kui lubatud, vihjavad ka, et see on tavaliselt mingil ohutumal teel kui seda on üldkasutatav maantee, kuid 300ga Prnu mnt-l- tüübil sitaks vedas, et mõni kits v mis iganes elukas ette ei tulnud- sellisel juhul poleks mitte midagi teha olnud...Aare kirjutas:Et inimene uhkustab ajakirjas, kuidas ta avalikul teel ligi 300 sõitis (kui tõesti sõitis, on juba piisavalt haige tegu
Ma tean ka, et paljudele striitreisseritele on Sallu ''jumal'' v kes iganes, kuid minu jaoks ...njah, ei kommentaari- see AL artikkel ka just seda arvamust ei muuda...
Loodetavasti sellistel mõistus ka kord koju tuleb...
Raivo kirjutas:Unustage ära et 540 sõidab 300'ga Kui ta 250 saavutab, siis seegi on juba piisavalt kiire.
Ja see 13.2 aeg oli nagu oli (loe SR ajavõtumasina usaldusväärsus), kõige parem aeg ametlikel üritustel on minu mäletamistmööda on olnud seal 14 ümber.
hmm
Audi A8 4.2 ilma piirajata jookseb ilusti 280 kellale. Saksa audisaitidelt võivad seda kõik lugeda ja ka tuunimisfirmad, kes pakuvad sellele mudelile piiraja eemaldamist väidavad uueks lõppkiiruseks 280km/h. A8 4.2 on siis 220kw ja 5 käigulise automaat kastiga.
Konkreetne 540 on 6 käiku manuaal, järeleaidatud mootoriga. Ma ei näe selles eriti midagi veidrat, e34.de saidil on sellest (540 kiirus ilma piirajatta )ennegi juttu olnud ja ma ei näe käesolevas numbris midagi eriti veidrat.
miks ta siis omc'l aeglasemalt sõitis kui raivo eelmine aasta?
või ok, oletame, et mõõtmis tulemus on kasutatavast tehnikast sõltuvalt erinev natuke siis võib lugeda samaks. vahe oli -3km/h sallu kahjuks
ei ole nagu järeleaitamisest midagi näha ega ka manuaal kast ei andnud eelist
muide manuali 6 on natuke aeglasema ülekanndega kui automaadi 5. käik
või ok, oletame, et mõõtmis tulemus on kasutatavast tehnikast sõltuvalt erinev natuke siis võib lugeda samaks. vahe oli -3km/h sallu kahjuks
ei ole nagu järeleaitamisest midagi näha ega ka manuaal kast ei andnud eelist
muide manuali 6 on natuke aeglasema ülekanndega kui automaadi 5. käik
- tr22nsmees
- Huviline
- Postitusi: 328
- Liitunud: 02.07.2003 15:59 10
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ma ise nagu somehow ei usu seda 300km/h juttu aga päris ümber lükata ka ei julge. Arvan, et kui E34 540i man. selline 300km/h bahnirakett oleks, siis oleksid selliste autode hinnad ka ca 100000.- kandis mitte 2x madalamad.
Muide mida hõlmab endast Sallu tuuning?
chip
koonus
Renaldo sportväljalase (mees ise on öelnud, et teeb sportliku häälega väljalaset, mis hea joppamise korral mõne hobuse juurde annab)
Kaheldav see jutt igatahes, ca 275km/h oleks usutav.
Mis Pärnu mnt'sse puutub, siis on seal ruumi piisavalt, sai peale E38 kokkutulekut täis autoga kell põhjas tuldud prakt kogu 4-realine osa ning teiste vahel manööverdamisega probleeme küll polnud.
Muide mida hõlmab endast Sallu tuuning?
chip
koonus
Renaldo sportväljalase (mees ise on öelnud, et teeb sportliku häälega väljalaset, mis hea joppamise korral mõne hobuse juurde annab)
Kaheldav see jutt igatahes, ca 275km/h oleks usutav.
Mis Pärnu mnt'sse puutub, siis on seal ruumi piisavalt, sai peale E38 kokkutulekut täis autoga kell põhjas tuldud prakt kogu 4-realine osa ning teiste vahel manööverdamisega probleeme küll polnud.
W12
280 kellale ei tähenda 280 kiirust. 280 kellal tähendab 260-265 reaalset kiirust. 265 ei ole 300. Et saada 265st 300, on vaja vähemalt 50% lisavõimsust tohutu õhutakistuse tõttu. Samamoodi ei ole 13,2 ja 14,4 üks ja sama aeg.kaspar kirjutas:
Audi A8 4.2 ilma piirajata jookseb ilusti 280 kellale. Saksa audisaitidelt võivad seda kõik lugeda ja ka tuunimisfirmad, kes pakuvad sellele mudelile piiraja eemaldamist väidavad uueks lõppkiiruseks 280km/h. A8 4.2 on siis 220kw ja 5 käigulise automaat kastiga.
Konkreetne 540 on 6 käiku manuaal, järeleaidatud mootoriga. Ma ei näe selles eriti midagi veidrat, e34.de saidil on sellest (540 kiirus ilma piirajatta )ennegi juttu olnud ja ma ei näe käesolevas numbris midagi eriti veidrat.
Mis tähendab järeleaidatud? Kaaändenn ei ole mingi järeleaitamine ja chipi väärtused on tavaliselt ülikõvad interneti reklaamlehtedel.
Kui keegi väidab, et põlveotsas järeleaitamisega saab tehniliste võimalustega 260 kandis oleva maksimaalkiiruse hoobilt 298 peale, siis ei ole muud öelda, et füüsikatunnid on vist koolis vahele jäänud.
Minu kiirus oli ka OMC-l 225 (so 1 kmh vähem kui sellel 540-l) - kas see tähendab, et mu auto läheb pikal Pärnu maanteel 300? Never, 260 peal lõpevad ülekanded ka otsa ja tavasõidu bmw-d ei saavuta üldiselt suurimat kiirust kiirendava käiguga, st see ülekannetest teoretiseerimine on kasutu teema.
225-226 OMC-l on ekvivalentne umbes 280-300 hj võimsusega. 300 hj 300 kmh on võimalik sõida kas mootorratta või spetsiaalselt kiirusvõistluseks ehitatud üliaerodünaamilise autoga, mitte 20 aasta taguste aerodünaamika-teadmiste järgi ehitatud kahetonnise seeriasedaaniga.
Vabalthingava M60B40 mootori järeleaitamine viisil, mis lubab seda tänaval kasutada ning ühtlasi 300 kmh arendada on võimatu, mitte ainult Eestis, vaid ka mujal.
Kõige vanem BMW, mis on 250 piiraja eemaldamisel võimeline 300 piiri ohustama, on ilmselt E39 M5, mille mootor on kaugelt midagi muud kui 540 oma.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Tere
Mis seal ikka nii pikalt selle Autolehe viimase külje üle arutleda. On seal artiklis ju muudki, mis minu vaatluste kohaselt just päris 1:1 ei klapi. Minu vaatlus leidis aset läbi vasakpoolse peegli ning juhiakna ning küsimus millele viitan on käru teemaline.
Aga see kõigest minu nägemus.
jJanno
Mis seal ikka nii pikalt selle Autolehe viimase külje üle arutleda. On seal artiklis ju muudki, mis minu vaatluste kohaselt just päris 1:1 ei klapi. Minu vaatlus leidis aset läbi vasakpoolse peegli ning juhiakna ning küsimus millele viitan on käru teemaline.
Aga see kõigest minu nägemus.
jJanno
Antud juhul isegi ei üllatunud, et sellise profiiliga kodanik midagi muud oleks öelnud, kui seda, et ta Pärnu maanteel 450 km/h tagurpidi sõitis. Ikkagi renomee küsimus ja mis on parem faktide kinnitus kui see, et ajaleht midagi ära trükib ja kogu Eestile lugeda annab. AL poolt oli üllatus, et nad sellist inimest üldse küsitlema hakkasid. Siiani on AL silma paistnud kui igati korrektset liikluskultuuri toetava ja propageeriva asjaliku väljaandena ning see Kroonika rubriik viimasel lehel on suht küsitava lisaväärtusega. Vähemalt suurima kiiruse reklaamimise osa. Võiks ju kohe ka strateegiliste organite mõõte küsida . Kui keegi AL-st seda foorumit loeb, võiks kolleegidega arutada kas on väga mõistlik sellist rullnokklikku mõõdet nagu suurim kiirus viimases rubriigis kasutada, sama hästi võiks kohe ka suurima promilli mõõdiku kõrvale panna - liiklusohtlikud seadusrikkumised mõlemad. Kiirus muidugi veidi seksikam.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Ääääh, tegelikult on sellega nii nagu paljude teiste asjadega- minu puhul isiklikult on asi nii- mida pole näinud, seda ei usu. Ja ka selle koha pealt jääb mu arvamus samaks, et ''300ga'' üldkasutataval teel kimamine on ka selline kahtlane asi. Ei hakka eitama, et sõidan ka vahel (või üsna tihti ) kiiremini kui lubatud, kuid siiski üritan mõistlikkuse piiresse jääda...
Mõttetud mehed, kes sellega veel kiitlevad, et oh Pärnu maanteel 300ga (miskipärast viib kujutluspilt mind nö mitte-kiirtee osale), ma olen nüüd tegija! Ja kõiksugu ''tuuningpillide'' omanikud kummardavad maani.
Mõttetud mehed, kes sellega veel kiitlevad, et oh Pärnu maanteel 300ga (miskipärast viib kujutluspilt mind nö mitte-kiirtee osale), ma olen nüüd tegija! Ja kõiksugu ''tuuningpillide'' omanikud kummardavad maani.
loomulikult ma usun sind..sul oli kindlasti mingi prantsuse rakett millel kuut taga... ma arvan, et sul oli järgi aidatud ka natuke (uus makk, paremad kõlarid jne.)... selline püss ju alla 850km/h maanteel üldse ei liigugi... kõik kiirused on sellest ülespoole... miks nii vaikselt siis sõitsid? kas hoidsid pidurit peal?Cardo kirjutas:Mida mida, mina olen 850 km/h sõitnud, gps-i järgi, isegi maanteed oli näha !!!
Ma tahan ka kõwa polt olla, aidake !!
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu
- sallu
- Huviline
- Postitusi: 253
- Liitunud: 15.04.2003 16:38 31
- Peamine sõiduk: BMW e65 730d 2004
- Kontakt:
irwww ärge uskuge kui ei taha omcl oli esimene sõit kusagil 250 kantti, nii näittas spidomeeter (teine sõit 226 oli spido järgi 220) teine sõit andis lambda saba, sõitsin veel tykk aega väriseva mootoriga ringi, küsige truumu käest kui ei usu, omcl kõrvetas lambda läbi differ on ka mõttetu, piirkiirus 250 oli käes autol 5 käiguga, 6 oli veel ju... ja seda enne chippimist, nüüd on lõppkiirus maas, ja pöörete piiraja 7200 difer ka tulemas kohe kohe vähe parem, loodan see suvi veel 12.9 sõita, aga ex näis, sest 3 käigu syncrod ei ole head, haapsalus viimane kord täislastis autoga ilma 3 käiguta sõitsin 14.6
mix gps-i järgi, sest spido hakkas peale 260 imelikult käittuma, tõmbles ja vibreeris, ega tal midagi näidata ei olnud... kahjuks olin üksi autos ja ega sellisele üritusele kedagi kaasa ei võtaks ka) tunnistajat ei ole, seega kes tahab see usub kes ei, oma viga... aa aautol on hetkel 222kw ja 19" rattad, veel fakte, maxim sai selle kiiruse 1,6 km mina sain selle kiiruse umbes 8-12km
ja ärge sõimake mind esistriitreisseriks või mis iganes, mind tõesti huvitavad minu auto piirid, mis on suht koht vabalthingavana vaikselt kätte jõudmas sry et ma avalikuses sellest juttu tegin, enam oma viga kordama ei hakka...
PS! Auto on müüa, koos muusika ja velgedega 75000.-
5289380
mix gps-i järgi, sest spido hakkas peale 260 imelikult käittuma, tõmbles ja vibreeris, ega tal midagi näidata ei olnud... kahjuks olin üksi autos ja ega sellisele üritusele kedagi kaasa ei võtaks ka) tunnistajat ei ole, seega kes tahab see usub kes ei, oma viga... aa aautol on hetkel 222kw ja 19" rattad, veel fakte, maxim sai selle kiiruse 1,6 km mina sain selle kiiruse umbes 8-12km
ja ärge sõimake mind esistriitreisseriks või mis iganes, mind tõesti huvitavad minu auto piirid, mis on suht koht vabalthingavana vaikselt kätte jõudmas sry et ma avalikuses sellest juttu tegin, enam oma viga kordama ei hakka...
PS! Auto on müüa, koos muusika ja velgedega 75000.-
5289380
BADASSSallu get connected 5289380
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Ma usun, et paljusid huvitavad oma auto piirid, kuid nende piiride testimiseks on siiski teised kohad kui tavaline maantee. Viga ei teinud sa selles, et sellest rääkisid, kuidas sa sõidad, vaid selles samas asjas, millest rääkisin just...sallu kirjutas: mind tõesti huvitavad minu auto piirid, mis on suht koht vabalthingavana vaikselt kätte jõudmas sry et ma avalikuses sellest juttu tegin, enam oma viga kordama ei hakka...