K:kultuur ning eetika?

Vaba teema
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

martin1... ma olen mõelnud, et mida teha sellistega kes 1-2m pikivahet hoiavad ja peppus sõidavad... siis jälle mööda lendavad ja sinu ees ukerdavad... ega vist muu ei aita kui lihtsalt pidurid põhja vajutada ja loota et tema mootor sinu salongi ei tule vaid läheb tema enda salongi... ykskord peaks selle ära tegema... siis kui tekib tahtmine saada uuemat autot :D
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

hollow kirjutas:ma olen mõelnud, et mida teha sellistega kes 1-2m pikivahet hoiavad ja peppus sõidavad...
Tööauto puhul on mul sügavalt savi (taga on konkreetne 15cm läbimõõduga rauast toru, puksigu niipalju kui kulub :D), mis mul taga tehakse, mina sõidan ikka nii, nagu ma vähemalt ise arvan õige olema :)
Mis iseenesest ei tähenda, et ma nahaalne oleks, vahel küll tuleb kergelt mõista anda, et tahan ümber reastuda- kui ikka lasen suunda mingi 10 korda vilkuda juba ja midagi ei toimu, siis lihtsalt tuleb trügida ja rekkaga on see hea asi, et ega keegi eriti vägikaigast vedama ei kipu, samas arvan, et ma ei ole ainuke veokaga sõitja, kes nii peab käituma- sõidukajuhid lihtsalt ei kipu aru saama, et suurega ei ole see nikerdamine nii lihtne kui sõidukaga...
Aga Pille seisukohaga nõustun samuti- tõesti, kaks asja, mida järgides asi PEAKS paranema- viisakus ja austus teiste liiklejate vastu ning LE järgimine.
Aga jälle, lugedes Kristjani viimast posti, siis... paistab liiklusviisakuse saavutamine üsna raske vist olema...
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

Jaanus_P kirjutas:peterburi maanteel kus kasutasin autot koos õppesõidu märkidega. kuigi kiirus oli ~105km/h ei jäänud minust üksgi auto maha.
Üldjuhul näitan alati suunda, ei ületa eriti kiirust (+20) ja ristmike ei blokeeri aga õppesõiduautodest üritan alati eespool sõita. Kunagi ei või teada, millise manöövriga nad üllatada võivad.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Kusjuures, käibel on selline ütlus, et autoga sõites arvesta alati, et kõik teised on idioodid, pimedad ja roolijoodikud, see on üks asi, mis üsna suure tõenäosusega päästab vahel :D
Põhimõtteliselt sama nagu ruut ütles- kunagi ei tea, millal keegi mingi ''triki'' teeb...
Ise teen muuseas samuti nagu ruut- ristmikke ei blokeeri, vahele ei trügi (trügima hakatakse siis, kui marsruut korralikult läbi pole mõeldud) jne. Kusjuures, kui ma näen, et keegi tahab vahele trügida selle eesmärgiga, et kiiremini kuhugi jõuda ja seda kõrvalt reast, siis krt ei kipu nagu eriti ''viisakas'' olema, eriti kui on näha, et vend iga hinnaga üritab, samas, kui teised rahulikult passivad. Selge on see, et võõrastel võib olla see asi, et nad lihtsalt ei tunne linna- eks me kõik eksime vahel...
Eriti kehtib see tegelikult veokate puhul- miskipärast hakkavad paljud just siis trügima, kui näevad, et pikk rekka tahab ümber reastuda- ei tea, kas inimesed hakkavad siis mõtlema, et issand jumal, nüüd peaks ma 3 autopikkust tahapoole jääma, ei seda saa lubada...
Tundub miskipärast, et nii arvatakse, kuid seda ei tea vast paljud, et rekkadel on mõned ''pimedad nurgad'', kust on jube raske teist autot näha...
Krt jälle läks jutt rekkade peale :D
Aga asja mõte oleks ikkagi see, et lisaks liikluse rahulikumaks muutumisele oleks liiklus ka ohutum, kui elementaarseid reegleid järgida...
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere
hollow kirjutas:ma olen mõelnud, et mida teha sellistega kes 1-2m pikivahet hoiavad ja peppus sõidavad...
Linnas: Esmalt pidurituledega vilgutamine. Kui see ei aita, siis mootoriga aeglane pidurdamine kuni 10 km/h. Küll ta mööda läheb. Pärast hoida ise sellist pikivahet, et mõni enese ning selle lamba vahele tuleks. Siiamaani on aidanud, kuna üldjuhul ärrituvad nad kiiresti ning lähevad mööda ja imevad ennast järgmise auto tagumikku. Hea kedagi lamba ning enese vahel hoida on seetõttu, et kui ta peaks tõesti kellelegi sisse sõitma tagant, siis on enesel rohkem reageerimisaega ;)
Maanteel: Õnneks pole veel sellist kohanud. Aga küllap aitab sealgi möödalaskmise taktika.

jJanno
silver
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 13.11.2002 09:09 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas silver »

Maanteel on mõõdasõiduks kõige parem kasutadagi kickdown-i, rapsad korraks kolmandale käigule vajutad ja oledki möödas see võtab ainult 5-10 sek ja kuni 250m ja hulk närvi säästetud sest selliste asjade peale jookseb enamusel mõte kokku, kes sigatsevad teedel.
Teine asi on see, et hoolimata sellest et sul on kõik linnas liikudes hästi läbimõeldud tekib aegajalt nn."lühiseid"oli endal juhus kus sattusin Tammsaare teelt alla tulles 3 ritta, mis keerab Sõpruse pst-le aga tahtsin tegelikult otse sõita, see on üks "lühise" näitest.
Ettekeeramisi ei tasu üles lugeda sest seda tehakse siin nii palju, enamus on pereautoga "naksajad", naksavad teele ette kummide ulgudes ja siis rahulikult kiirendavad 20-lt edasi 50-ni, sellele "naksajad tavaliselt ei mõtle. Naksaja seljataga aga on järgmisel neljal autol "piduritest", kes piduritestis põrub jääb "peale tunde".
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

jjanno kirjutas:Tere
hollow kirjutas:ma olen mõelnud, et mida teha sellistega kes 1-2m pikivahet hoiavad ja peppus sõidavad...
Linnas: Esmalt pidurituledega vilgutamine. Kui see ei aita, siis mootoriga aeglane pidurdamine kuni 10 km/h. Küll ta mööda läheb. Pärast hoida ise sellist pikivahet, et mõni enese ning selle lamba vahele tuleks. Siiamaani on aidanud, kuna üldjuhul ärrituvad nad kiiresti ning lähevad mööda ja imevad ennast järgmise auto tagumikku. Hea kedagi lamba ning enese vahel hoida on seetõttu, et kui ta peaks tõesti kellelegi sisse sõitma tagant, siis on enesel rohkem reageerimisaega ;)
Maanteel: Õnneks pole veel sellist kohanud. Aga küllap aitab sealgi möödalaskmise taktika.

jJanno
mul naisel töö selline, et ta tavaliselt viimane kes minema saab... ja tuli tema siis ringreisilt sealt viinistu kandist.... ja mingi peedik täistuledega seljataga... nuh... öösel kell 1 mingi... ta suht algaja juht kah... nuh küll võttis ta tee äärde ja sõitis mingi 2-3km 30km/h maanteel... ei läinud tyyp mööda... siis keeras juba lenska maanteele, seal 2 rida... aga ei muffigi ikka oli sabas... samas naine oli yksi autos... päris seisma ka ei julgenud jääda... lõpuks peale 30km jamamist ja venimist otsustas see seljatagant lihtsalt metsavahele keerata.... mine võta sa kinni mis ta tahtis
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Pille kirjutas:ma ka ei viitsi neid pikki tekste läbi lugeda. Põhjuseks on jälle see niiöelda "liikluskultuur täna". See jutustamine siin foorumis ei muuda miskit.
Ja mis siis muudab? Siit saaks terve posu toredaid isiklikke näiteid otse elust enesest. Äkki võtaks keegi autolehtedel sabast ja teeks nt foorumi erinevate eesti autoklubide esindajatega, kes rahvale südametunnistusele koputaks.
Pille
Klubiliige
Postitusi: 1383
Liitunud: 11.12.2003 13:59 31

Postitus Postitas Pille »

Ilves kirjutas:
Pille kirjutas:ma ka ei viitsi neid pikki tekste läbi lugeda. Põhjuseks on jälle see niiöelda "liikluskultuur täna". See jutustamine siin foorumis ei muuda miskit.
Ja mis siis muudab? Siit saaks terve posu toredaid isiklikke näiteid otse elust enesest. Äkki võtaks keegi autolehtedel sabast ja teeks nt foorumi erinevate eesti autoklubide esindajatega, kes rahvale südametunnistusele koputaks.
See manitsemine pigem tekitab ärritust. Vähemalt minul küll. Igasugused targutajad ajavad teoreetilist juttu, küll nemad on tublid ja korralikud ja kõik teised käivad pinda. Ma ei väida, et meil siin pole korralikud juhid, aga ikka on alati kõik teised süüdi ja teised pahad. Alustagem iseendast siiski.

Aga kui see jutustamine liiklusest siin foorumis rahustab kedagi, siis andke minna. Liiklust see oluliselt ei muuda, sest nagunii on need, kes siin sõna võtavad on korralikud ja viksid. Need liiklushuligaanid seda ei loe, või kui loevad, siis sõna ei võta. Ja see neile korda ei lähe.

Üleüldse liikluse parendamine algab rangemast politseikontrollist, rohkematest politseinikest, mis tähendab riigipoolset tegutsemist. Sest läbi aastate pole Eestis olnud nt Rootsi või Norraga võrreldavat liikluskultuuri, polnud seda nõuka ajal, ega hakka ka veel niipea olema.
Eestlane lihtsalt on nii enesekeskne ja süüdimatu, sõnad seda ei paranda. Ei paranda seda teie jutt, ega minu jutt ka.
truumu

Postitus Postitas truumu »

Niipalju kui mina olen tähele pannud, aitab liikluskultuurile tugevalt kaasa isiklik käitumine
Niikui natuke närvilisemalt sõidad(kehv tuju, närv püsti vms.) on kohe mitu autot nagu nakkuse saanud su kõrval
Ja vastupidi, kui oled väga viisakas liikleja, on ka järgijad kohe olemas
Elav eeskuju alati parim õpetus :D
See tootutamine tekitab vast vastupidise reaktsiooni
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Truumu seisukohaga 100% nõus!
Kasutaja avatar
siim_s
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 13.07.2005 12:37 30
Asukoht: Tallinn, Männiku

Postitus Postitas siim_s »

Pille kirjutas:
Ilves kirjutas:
Pille kirjutas:ma ka ei viitsi neid pikki tekste läbi lugeda. Põhjuseks on jälle see niiöelda "liikluskultuur täna". See jutustamine siin foorumis ei muuda miskit.
Ja mis siis muudab? Siit saaks terve posu toredaid isiklikke näiteid otse elust enesest. Äkki võtaks keegi autolehtedel sabast ja teeks nt foorumi erinevate eesti autoklubide esindajatega, kes rahvale südametunnistusele koputaks.
See manitsemine pigem tekitab ärritust. Vähemalt minul küll. Igasugused targutajad ajavad teoreetilist juttu, küll nemad on tublid ja korralikud ja kõik teised käivad pinda. Ma ei väida, et meil siin pole korralikud juhid, aga ikka on alati kõik teised süüdi ja teised pahad. Alustagem iseendast siiski.

Aga kui see jutustamine liiklusest siin foorumis rahustab kedagi, siis andke minna. Liiklust see oluliselt ei muuda, sest nagunii on need, kes siin sõna võtavad on korralikud ja viksid. Need liiklushuligaanid seda ei loe, või kui loevad, siis sõna ei võta. Ja see neile korda ei lähe.

Üleüldse liikluse parendamine algab rangemast politseikontrollist, rohkematest politseinikest, mis tähendab riigipoolset tegutsemist. Sest läbi aastate pole Eestis olnud nt Rootsi või Norraga võrreldavat liikluskultuuri, polnud seda nõuka ajal, ega hakka ka veel niipea olema.
Eestlane lihtsalt on nii enesekeskne ja süüdimatu, sõnad seda ei paranda. Ei paranda seda teie jutt, ega minu jutt ka.
Kui ei meie jutt midagi ei muuda siis ei muuda. Selleks ei olegi see mõeldud. Vähemalt oleme seda probleemi tunnistanud.
Foorum on siiski ju asjaarmastajate omavahel suhtlemise koht. Meie oleme BMW-de asjaarmastajad. Aegajalt räägime ka muust maailmast.
-----
Kui tahaks midagi et toimuks siis abiks:
http://www.pol.ee/index.php?id=1464
http://www.riik.ee/et/
http://tallinnadhs.ml.ee/atp/?id=1256
ja palju teisi kohti, kust küsimusi ja vastuseid leida võib.
-----
Praegusel juhul avaldatakse siiski lihtsalt oma arvamust. Ja igal ühel on ju siin riigis õigus oma arvamusele. Antud foorumi seadused seda ka mingite piiridega lubavad.
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Muuseas, ma ei eita seda, et vahel näiteks kiirust ületan, eks satub ka muid apse sisse, kuid need seisukohad, mille ma siin välja käin, kuuluvad minu igapäevase käitumise juurde liikluses ning ei ole pelgalt teoretiseerimine ning selge on ka see, et 100% LEd täitma ei hakka enamus autojuhtidest, kuid viisakust ja üksteisemõistmist võiks siiski rohkem olla- sellele olen ma alati rõhunud. Selge on ka see, et keegi meist ei ole ideaalne, samuti ka mina ning kõik me teeme vigu, kuid nagu teada, kinnitab erand reeglit...
Ses suhtes ma muidugi nõustun Pillega, et meie liikluskultuur vähemalt niipea Rootsini ei küündi- norrakad on tibake pöörasemad kui rootslased, seega nendega ma päris ei võrdleks :D-, kuid kui me võtaks selle seisukoha, et äh, mis see minu jahumine v asi aitab, siis me ei jõuagi sinna.
Nagu Truumu ütles- see ka minu raudkindel seisukoht-, et kõik algab sellest, kuidas üks liikleja käitub...
Paralleele võiks ju tõmmata valimistega näiteks- üks mõtleb, et ah ei viitsi, teine , kolmas jne jne... Aga see on OT...
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Ma loodan, et arutamise õigust Pille meilt vist ära ei tahagi võtta ;) Ma ise arvan, et tugevatud järelevalve saab omada liikluskultuurile vaid piiratud mõju registreerides objektiivseid rikkumisi nagu kiirus, joove jne. Samas nende asjadeni, mis tõeliselt pinda käivad nende käsi väga ei ulatu. Nt "sumpsimehed", kes maanteel sabas töllerdavad, need kes linnas ristmikke kinni sõidavad ja need kes vahele ei lase. Seda saab parandada ainult liiklejate omavaheliste käitumismallide muutmisega, mida ka Truumu soovitas.

Aggressioon genereerib agressiooni. Viisakus viisakust. Kuigi tunne on selline, et agressioon kasvab geomeetriliselt ja viisakus lineaarselt ;)

Imala manitsemise ja halaga kuhugi ei jõua, see tekitab ainult vastureaktsiooni. Ma ammu räägin, et oleks vaja sheffe liikluskultuuri kampaaniaid, aga ilmselt ei jõua linnavalitsus igapäevase mudamaadluse kõrval selliste väheoluliste asjadega tegeleda.

Ja erasektor pole sellest huvitatud. Peaasi, et müüks. Tegelt võiks ka meie popimad autofirmad võtta vedu nö sotsiaalkampaaniatest. Kui keegi ainult tuleks välja ideega, kuidas see müügile kaasa aitaks...
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

Ilves kirjutas:Samas nende asjadeni, mis tõeliselt pinda käivad nende käsi väga ei ulatu. Nt "sumpsimehed", kes maanteel sabas töllerdavad, need kes linnas ristmikke kinni sõidavad ja need kes vahele ei lase.
Andrus Ansip võiks tipptunnil sattuda Ülemiste/Tartu mnt ja Peterburi tee ristmikele ning peale seda näiteks tipptunnil mundris mehe sinna panna.
Äkki politsei viitsiks mõnele "tarkpeale" natuke sõnu peale lugeda, et ristmik ei kole koht, kus järgmist rohelist tuld oodata.

tean, tean et pole piisavalt inimressursse, kuid selline olukord ristmikel tekitab närvilisust ja pinget ning ei imesta, kui keegi autost välja ronib ja kellelegi pasunasse sõidab, kes ristmikul liiklust blokeerib.
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere
hanno kirjutas:... näiteks tipptunnil mundris mehe sinna panna.
Äkki politsei viitsiks mõnele "tarkpeale" natuke sõnu peale lugeda, et ristmik ei kole koht, kus järgmist rohelist tuld oodata...
Kui neid mehikesi ühe ristmiku kohta just 10 pole, siis ei jaksa nad seal miskit teha. Vähemalt kevadel taksopargi ristmikul ei teinud vehkivast mehikesest keegi välja.

Paraku :(

Aga positiivsest küljest tuleb tõdeda, et Sõpruse pst'l on hakanud inimesed hommikuses ummikus päris viisakalt käituma. Esimestel teetööde päevadel oli seal päris hullumaja. Rahvas sõitis mööda keskmist haljasala ning ühekorra sõitis üks tüüp isegi liiklusmärgi maha. Aga nüüd on kõik palju rahulikumalt ning julgeks öelda, et ummik sujub isegi kiiremini.

jJanno
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Pille kirjutas:Üleüldse liikluse parendamine algab rangemast politseikontrollist, rohkematest politseinikest, mis tähendab riigipoolset tegutsemist. Sest läbi aastate pole Eestis olnud nt Rootsi või Norraga võrreldavat liikluskultuuri, polnud seda nõuka ajal, ega hakka ka veel niipea olema.
Eesti halva liiklusohutusalase olukorra peamisteks põhjusteks on:
• õigete hoiakute puudumine liiklejates ja ühiskonnas tervikuna;
• tervikliku ja programmilise liiklusohutusalase tegevuse puudumine;
• puudulik laste liikluskasvatus;
• puudulik sõidukijuhtide ettevalmistamine;
• liiklejate distsiplineerimatus ja ebatõhus liiklusjärelevalve;
• suur joobes juhtide osakaal liikluses;
• turvavahendite madal kasutustase;
• liikluskeskkonna ohtlikkus.

Rohkem lugemist Eesti rahvuslik liiklusohutusprogramm 2003 - 2015

Pille kirjutas: Eestlane lihtsalt on nii enesekeskne ja süüdimatu, sõnad seda ei paranda.
Eestlane-eestlane-eestlane... nagu muud rahvuste esindajad sõidaks siin ringi ühistranspordiga.

(ei nori tüli)
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

jjanno kirjutas:.. Kui neid mehikesi ühe ristmiku kohta just 10 pole, siis ei jaksa nad seal miskit teha. Vähemalt kevadel taksopargi ristmikul ei teinud vehkivast mehikesest keegi välja. ..
Mingi kuu-paar tagasi nägin telekast sellist pilti, kui politseipatrull oli ülemiste ristmikul.
Samamoodi rahvas sõits ristmiku umbe jne, küsiti siis kodanik politseinikult, et miks nad sel juhtuda lasevad. Kodanik politseinik vastas u. nii:"Aga mis me nendega teeme? Peame kinni?"
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

1. Eesti liikluskultuur(-ituses) on suhteliselt mõttetu süüdistada Eesti BMW klubi liikmeid ja nende kasutajaid.

2. BMW margi negatiivne toon tuleneb inimeste kadedusest. Muide kas Te olete tähelepannud, et just odavamate-plastautode omanikud just sarjavad BMW-d?

3. Eesti BMW klubi võiks korraldada "korraliku liiklemise päeva" ning seeläbi olla eeskujuks Teistele. Seda üritust võiks kajastada ka näiteks meedias ning läbi selle näidata BMW klubi olemust.
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Postitus Postitas Kustas »

Täna siis nägin sellist pilti. Seisin koos teiste autodega, enne ristmikut, punase tule all. Mõlemad read olid autosid täis. Järsku vuras rahulikult kõigist mööda (vastassuunavööndis) hõbedane BMW E46, sõitis punase tulega :shock: ristmikule ja pööras ristmikul vasakule (ilma suunata). Ristmikul puudus vasakpööret lubav liiklusmärk.

Vot see on tase :shock:
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Yritan ka oma mõtted sõnadesse seada. Enda kogemusele tuginedes saan võrrelda Inglismaa (v.a London, mis on eraldi teema) ja Eesti, mõningal määral ka Rootsi, liikluskultuuri.

Eestis on autojuhid närvilised ja isekad. Vähe arvestatakse teistega. Agressiivsus ja oma õiguse taga ajamine. Inglismaa liiklus on väga palju tihedam kui Eesti oma, aga juhid arvestavad yksteisega. Kylade vahel on tavaline, et tänavad on parkivaid autosid täis, nii et yhe auto laiune riba on vaba. Enamasti vastutulija jääb juba varakult seisma ja vilgutab, sõida, hoolimata, et tema teepoolel ei ole takistust.

Linnades on liiklus tipptunnil enamasti nii tihe, et kõik tänavad on yhtlases jorus autosid täis (nõrganärvilised kutsuvad seda ummikuks), aga liiklus kulgeb aeglaselt ja sujuvalt. Hoolimata peateest läbivad autod ristmikku vaheldumisi: peatee-kõrvaltee.

Linnades on ristuvad alad ja mõned väljasõidud tähistatud "Keep clear", et juhid ristmikke ei ummistaks.

Maanteed on enamasti kurvilised ja kitsad ning liiklus nii tihe, et möödasõite praktiliselt ei eksisteeri. Kõik sõidavad kannatlikult aeglase auto taga.

Rootsis kasutatakse maanteedel suundade vahel piiret, nii et kummaski suunas saab ainult yhes jorus sõita. Vastassuunavööndisse pääs on ellimineeritud. Selline tee on tegelikult 2+1 realine, vaheldumisi on kumbki suund aeg-ajalt kaherealine, et mööda sõita. Selline piire pole muidugi igal pool kasutusel. Maanteede äärtes on traataed elajate eemal hoidmiseks.

Ristumisel kôrvalteega on maanteel suunad ja read piirdega eraldatud. Siin on minu arvates Eestis suur puudujääk, sest paljud maantee ristmikud on staadioni môôtu ja kulunud teekattemärgistusega. Kes teeb vasakpööret, kes sôidab peateele välja ja môni vend teeb möödasôitu -- ongi ônnetus käes. Väga palju ônnetusi juhtub Eestis sellisel moel. Sellised ristmikud tuleks ohutuks ehitada, et ei saaks sôita vastasuunavööndisse ja sôidurida oleks konkreetselt paigas.

Tln-Trt maantee: kui tipptunnid ja môned lôigud välja jätta, on see täiesti normaalselt sôidetav. Maanteeameti kodulehel on väljas liiklustiheduse andmed Eesti teedel. Tln-Trt maantee pole kaugeltki kôige tihedam. Näiteks Tartu-Elva vaheline lôik on kôrge liiklussagedusega, nagu ka enamus Tallinna ymbruse teid. Teeehitus peab ikka objektiivsetel alustel käima, mitte poliitliselt, et mônel mehel oleks mugav Vôrumaalt Toompeale käia.

Lôpetan nüüd oma pisut kaootiliselt kirja pandud oopuse.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

[M] kirjutas:1. Eesti liikluskultuur(-ituses) on suhteliselt mõttetu süüdistada Eesti BMW klubi liikmeid ja nende kasutajaid.

2. BMW margi negatiivne toon tuleneb inimeste kadedusest. Muide kas Te olete tähelepannud, et just odavamate-plastautode omanikud just sarjavad BMW-d?
:oops: nüüd on minu kord punastada... kuna äi on juba algusest peale suhtumisega, et BMW´ga sõidavad mingid imelikud inimesed ja neile on kõik lubatud siis aega/ajalt teeb ta manöövreid mis mul harja punaseks ajab... kuna tema on vanem ja targem siis ei ole minu asi teda õpetada. nt. sõidab mööda mustamäe teed teises reas ja avastab viimasel hetkel (~100m ennem pööret), et tal on vaja keerata paremale. loogiline oleks natuke hoogu maha võtta ja reastuda trolli järgi ja keerata paremale, aga tema vajutab hoopis lapatsi põhja ja sõidab trolli eest läbi paremale!!! peale seda särab roolis ja räägib, et mul on ju BMW... mina võin :evil: ..... :oops:
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

Kustas kirjutas:Täna siis nägin sellist pilti. Seisin koos teiste autodega, enne ristmikut, punase tule all. Mõlemad read olid autosid täis. Järsku vuras rahulikult kõigist mööda (vastassuunavööndis) hõbedane BMW E46, sõitis punase tulega :shock: ristmikule ja pööras ristmikul vasakule (ilma suunata). Ristmikul puudus vasakpööret lubav liiklusmärk.

Vot see on tase :shock:
Nagu ikka, ei ole selliste manöövrite jaoks vaja BMW-d.
Mine sõida tipptunnil Kunderi tänaval - seal vurab neid vastassuunas igasuguseid. Eile lendas üks Maserati Jakobsoni tänavast kuni Hermanni tänavani. Ja kiirus oli piisavalt suur, et olgu kui hea reageerimine tahes, siis ei oleks see midagi päästnud.
Ja nii nad sõidavad iga päev.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Minu teada on Kunderi tn hetkel kahesuunaline, kusagil on isegi sildid, mis sellele viitavad...
Kuigi , nagu Hanno ütles- selliste ja üldse igasuguste idiootsuste jaoks ei ole tõesti vaja BMWd, vaid hoopis mikroskoopilist ajumahtu, egoismi ning ma ei tea mida kõike veel...
Sveni jutu peale niipalju, et kuigi ma ise ei ole Inglismaal käinud, olen ka mina kuulnud inglaste viisakusest liikluses, eks see ole sama nagu ka päriselus. Ise tean võrrelda meie liiklust näiteks Rootsiga, kuna seal suht palju liigeldud ning usun, et need kaks riiki võiks olla liikluskultuuri tasemelt enam- vähem ühe pulga peal. Ma ei pea muidugi silmas seda, et meil võiks või peaks sama olema, kuid kes näiteks Rootsi v Inglismaa liiklust kogenud on, võiks sealt üht- teist õppida. Kuigi sellega on see jama, et paljud, kes isegi kasvõi Rootsis käinud on (või kasvõi Soomes- ei saa just öelda, et seal asi oluliselt hullem on), kipuvad mõne aja möödudes selle unsutama ja lähevad kohalikega, seega eestlastega liikluses kaasa...
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Kui siin juba moraalilugemine käib, siis manitseks ka jalakäijaid.
Eile oleks terve perekonna auto alla ajanud :shock:
Paldiski mnt'l roccas Audi keskuse juures valgusfoor läks roheliseks, ise kulgen nii 60-70'ga. Seisab foori taga suur buss, vaatan, et krt miks ta juba liikuma ei hakka, igaksjuhuks võtsin hoo nii 40-50 peale kuni pauhh, bussi tagant jooksid ülekäigurajal 2 last ja ema nende järgi :shock: :shock: Krt kui ma poleks ennisti hoogi vähendanud, täiega paremale keeranud ja pidurdanud, siis.... ma parem ei taha teada mis oleks võinud juhtuda (inimesed jäid õnneks bussi ja minu auto vahele)!!!!

Nii et kõigile meeldetuletuseks (ka jalakäijatele!!!), et foori roheline tuli ei tähenda veel midagi ja alati tuleb veenduda, et mõne bussi eest/tagant keegi tee peale ei hüppa!
530d
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Mul käis kunagi üks tuttav sellise mõttetera välja, et kui ta läheb sebra kasutades üle tee, on tal sügavalt savi, mis ümberringi toimub- kutt ise elas Pärnus. Ma siis ütlesin, et räägi seda siis, kui mõni tainapeast juht teises reas südamerahuga üle sebra lehvib, samas kui esimene rida juba jalakäija ees seisab... Või siis talvel, kui hõõrdetegur auto haardumisele teega piirid paneb... Samas on ka LEs minu teada ka jalakäitatele kirjas klausel, mis kohustab, mitte ei soovita veenduma, et tee ületamine on ohutu (sama ka autojuhtide puhul igasugu manöövrite sooritamine...)
Raivol ses suhtes täiesti õigus- kes ikka elus rooli pole keeranud vms (roolikeeraja jalakäijana on hoopis teisest puust kui 60 aastane vene babuska, kes pole eales rooli näppinud), oskab kõike ka teise mätta otsast vaadata kui ainult jalakäija. Ja alati ei ole siiski kõigis jalakäijatega juhtunud õnnetustes süüdi vaid autojuhid- ka seda võib Raivo kinnitada, kuigi temal õnnestus halvem ära hoida- kõik ei oska aga ootamatute olukordade tekkimise tõenäosust hinnata ja nii need õnnetused tekivad.
Muuseas, täna aeti mul teel Männikult Paldiskisse hari punaseks- jälle hommikune aeg, eks ja muudkui vahi, mida eessõitja teeb, samuti ka taga sõitja- vaja ikka mööda saada mingis X kohas, üle topelt pideva joone jne jne... ja see oli linnast väljas, kusjuures...
Oeh, peab vist ää lõpetama- neid näiteid leian ma iga päev, aga jõuad sa kõike kirjeldada- kui ma kõikide ja kõige peale vihastaks, siis oleks varsti pea hall...
Veiken
Huviline
Postitusi: 179
Liitunud: 21.02.2006 13:27 38
Peamine sõiduk: BWM 745i
Telefon: 3725091997
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas Veiken »

AARE530 kirjutas:Mul käis kunagi üks tuttav sellise mõttetera välja, et kui ta läheb sebra kasutades üle tee, on tal sügavalt savi, mis ümberringi toimub- kutt ise elas Pärnus. Ma siis ütlesin, et räägi seda siis, kui mõni tainapeast juht teises reas südamerahuga üle sebra lehvib, samas kui esimene rida juba jalakäija ees seisab... Või siis talvel, kui hõõrdetegur auto haardumisele teega piirid paneb... Samas on ka LEs minu teada ka jalakäitatele kirjas klausel, mis kohustab, mitte ei soovita veenduma, et tee ületamine on ohutu (sama ka autojuhtide puhul igasugu manöövrite sooritamine...)
...olen kunagi sellise õnnetuse läbi elanud ja võin kinnitada, et õigus jääb jalakäija poolele isegi siis kui see pimedal tänaval sebrale jookseb ja alla jääb. Seetõttu peaks ERITI tähelepanelik ülekäiguradadel olema. Autojuht on liiklusreegleid õppinud, jalakäija aga ei pruugi...
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

samas seaduse mittetundmine ei vabasta karistusest
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Õigus võib jalakäijale küll jääda, kuid sellegipoolest, ma usun, et paljud on samal seisukohal nagu mina, et elu on nats liiga kallis, et mitte ainult autojuhtide viisakuse peale lootma jääda- see asi peaks natuke veel arenema, kuigi kindlasti on üldpilt parem kui aasta- paar tagasi...
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

AARE530 kirjutas:Õigus võib jalakäijale küll jääda, kuid sellegipoolest, ma usun, et paljud on samal seisukohal nagu mina, et elu on nats liiga kallis, et mitte ainult autojuhtide viisakuse peale lootma jääda- see asi peaks natuke veel arenema, kuigi kindlasti on üldpilt parem kui aasta- paar tagasi...
on ka näiteid, kus jalakäija jääb süüdi. vaja ainult tõestust.
Endla tänaval jooksis üks jalakäija bussile ette ja tema õnnetuseks oli valvekaameral see ilusti näha. Bussijuht ei jäänud süüdi.
Vasta