Nael või lamell?

Vaba teema
Vasta
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

naelrehv, kuna tänavad jäätuvad paksu jääkihi alla, siis lamelliga olid mul halvad kogemused (ei saanud kohalt ära jne..), siis eelmine aasta ostsin uued naelad ja igati rahul (Y)
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Eks me jah vaidleme siin sel teemal niikaua, kui enam valida ei lasta. Nii vaieldakse aastast aastasse kõikides autofoorumites.
Ise hakkan ka kalduma järjest enam lemelli poole järgmistel põhjustel:
- peamine sõitmine Tallinnas
- minu rehvimõõdule (225/45 R17) suurem rehvivalik
- teekatte säästvus

Kuigi pean tunnistama, et sel talvel lähevad veel alla kasutatud naelad Gislaver Nord Frost 5, kuna kasutatud lamellrehvi ei julge osta. Uute korralike lamellide ringi hind kipub jääma 12 000 ülespoole. Samuti jäärajalembus kipub veel mõjutama. Kuna rehvimõõt on uue rehvi hinna suhtes väga ebamugav, siis tuleb leida alternatiive vähekasutatud naastrehvide hulgast.
Tallinnas juba päris paljudel lamell rehve all näha ja need kes linnast natuke väljaspool elavad, on hommikuti tõenäoliselt ka juba jääd näinud...
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

vaadake seda saksa saiti reifendirect.de: sealt saad lamellid ikka alla 10k kätte!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Tauri kirjutas:vaadake seda saksa saiti reifendirect.de: sealt saad lamellid ikka alla 10k kätte!
Pole vaja nii kaugelt vaadata, http://www.drewsauto.ee/default.asp?s=1 ... &id=2&r=17 lehelt saab ka 4-se komplekti ca 10 kiloga. Kui natuke nokkida, peaks ka discounti saama.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Selleks talveks (ja ka järgnevaks paariks aastaks kuniks seda rehvijooksu jätkub) lähevad alla uued 235/45R17 Continentali naastrehvid. Eks järgmise jooksu osas kaalun uuesti plusse ja miinuseid.
Viimati muutis Indrek_M, 11.10.2007 14:32 58, muudetud 1 kord kokku.
Indrek
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

mina kasutan koguaeg naela -olgu see suvi või talv (vahest suvel tõmban naelad välja) :) , Ja nagu siin juba enne öeldud siis ega talvel jää peal lamelliga suht pahad lood... Siis kui lamell veab sind alt-- Arvan et kes seda üle eland teab ja kasutab ka suvel naela.
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Danil523 kirjutas:Siis kui lamell veab sind alt-- Arvan et kes seda üle eland teab ja kasutab ka suvel naela.
See on küll huvitav :shock:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Danil523 kirjutas:Siis kui lamell veab sind alt-- Arvan et kes seda üle eland teab ja kasutab ka suvel naela.
No talverehvi (olgu siis naastudega või lamell) pidamine suvel võrreldes suverehviga on ikka naeruväärselt kehv. Juhitavus ja pidamine on tõeliselt lödi.
Indrek
JannP
Huviline
Postitusi: 930
Liitunud: 19.04.2005 20:58 41

Postitus Postitas JannP »

minuteada töötavad rehvid (suve/talve) erinevate temperatuuridega
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

JannP kirjutas:minuteada töötavad rehvid (suve/talve) erinevate temperatuuridega
Mitte ainult.
Ilmselgelt asfaldil töötab paremini suure klotsiga rehv, slikk töötaks kuival asflaldil kõige paremini, kuid kahjuks sajab meil vihma ja vee ära juhtimiseks on mõned sooned siiski vajalikud. Talvel külmaga muutub suverehv ikka väga kangeks ja jäigaks ... ja libedaks.
Talverehvi mustri eesmärk on tungida läbi lume, olla isepuhastuv, pidada libedaga. Seepärast on seal palju lamelle, naastrehvil lisaks lamellidele ka naastuplokid, plokkide vahed suuremad ja isepuhastuvad jne jne. Kõik see tagab parema pidamise talvel lume ja libedaga, samas andes tugevalt järele soojaga asfaldil pidamise omaduste arvelt.
Omaette teema on muidugi mingid Kesk-Euroopa M+S rehvid, mis on oma omadustelt pigem lihtsalt veidi suurema mustriga suverehv mudas müttamiseks kui miinuskraadidega reaalselt toimiv talverehv.
Indrek
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4148
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Postitus Postitas Zipp »

korralik lamell on tunduvalt kallim ka kui korralik nael ja need peavad ka hästi,ise siiski kasutan naelu
On the 8th day, God created boost.
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Eks paljudel jääbki lamellidest sellepärast halb mulje, kuna omavad kogemust või kuulnud kogemustest mingi x lamelliga, mis pigem mõeldud kuhugi kesk euroopasse, mitte näiteks põhjamaade talve. Selliseid rehve ei saa kindlasti võrrelda konkreetsetesse oludesse mõeldud tipptootja lamellrehviga. Juba hinnaklassilt on neil väga suur vahe.
Võttes näiteks Nokiani lamellrehvid HKPL WR ja WR G2 mis on pigem mõeldud kesk euroopasse ja maksavad minu mõõdule ca 8000 kr jooks. Samas Nokiani HKPL RSI rehviring maksab 15 000 kr ja juba mustrist on näha, et on mõeldud talvisematesse oludesse.
Ja kui keegi sõidab selle odavama lamelliga ja kuulutab, et lamell on p**k, siis on tema hinnagu objektiivsus.
Kasutaja avatar
ryan
Huviline
Postitusi: 1021
Liitunud: 05.04.2004 00:33 45

Postitus Postitas ryan »

Ei päästa siin ei kallis lamell ega naelad, kõik sõltub ikkagi tihendist ;) Kuna vaja liigelda ka väljaspool Eestit siis kasutan lamelle, kui aastaringi lasta siis ainus jama on see, et teine hooaeg ei pruugi enam piisavalt jälge lumele jääda :)
Best-Machine-World
BMW 530i 2003 Individual-M-packet
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

ryan kirjutas:Ei päästa siin ei kallis lamell ega naelad, kõik sõltub ikkagi tihendist ;) Kuna vaja liigelda ka väljaspool Eestit siis kasutan lamelle, kui aastaringi lasta siis ainus jama on see, et teine hooaeg ei pruugi enam piisavalt jälge lumele jääda :)
Kõik ei sõltu tihendist, olen ise läbi elanud mõned olukorrad kui mõni teine nn tihend tarkusega hakkama saab ja siis võimle nii kuis jaksad, siiamaani naeltega olen pääsenud. Mitu korda on olnud ka nn kiilasjääd, taas kui naela poleks olnud, ei tea kas oleksin teele jäänud. Kui sõita oma kindlat marsruuti on ju väga lihtne, aga samas kui lähed avastama maailma on see üllatusi täis ja tulevad nad ikka siis kui neid ei oota ja selleks puhuks tuleb olla valmis. Hiljem võib vaid targutada ja plekke sirgeks toksida.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Kristian330
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 24.11.2003 12:42 32
Asukoht: Helsingi-Merivälja

Postitus Postitas Kristian330 »

Ise ka hetkel talverehvide otsingul ning mitte ei tea, mille kasuks otsustada.
Hetkel all 17" orig. valukad- kas osta 17" talverehvid või hoopis 15-16" plekkveljed talverehvidega. Hind tundub enam-vähem sama olema. Samas ega talv valukale head ei tee.. Siiamaani olen sõitnud naelrehvidega ja ei ole halba sõna öelda- mingi kartus on nagu lamelli ees.. :roll: Ehk oleks aeg üle saada (!?) :)
E36 328i cabrio ex - 330d touring M ex - F07
kiire kaherattaline.
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Meie kliimas panustaks siiski ainult naastudele. Pole ju mingi ime, kui vahel vähem kui ööpäevaga toimub 20 kraadiseid temperatuurimuudatusi.
Sahad ja soolapuhujad ei jõua siis lihtsalt oma tööd ära teha. Ja suurema külma puhul sool ja keemia oma tööd ju ei tee.

Ja see et linnas lamelle kasutada, no ma ei tea - vaidleks vägagi vastu - kui ikka fooritagused on peegliks lihvitud, siis oma lamellidega oled keset ristmikku..
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

Tarvo kirjutas:Ja see et linnas lamelle kasutada, no ma ei tea - vaidleks vägagi vastu - kui ikka fooritagused on peegliks lihvitud, siis oma lamellidega oled keset ristmikku..
No ma ei tea... Eelmine aasta sai peaaegu 1 kuu peale lume tulekut (lumi oli maas olnud juba peaaegu 1 kuu) suverehviga sõidetud ja ei olnud häda ei ristmikutel, ega ka mujal.

Minu puhul võib asi olla ka selles tegelikult, et ma pole ühelgi enda autol naastrehve kasutanu ning seetõttu ka naastrehviga väga vähe sõitnud.
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2403
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

minu jaoks selles mõttes vahet pole - korralik lamell või korralik naast - mõlemad peavad piisavalt hästi.. aga lamelli puhul just häiris märgatavalt kiirem kulumine :roll: kuna meil siiski talvel suht palju kuiva asfalti, eriti linnas.
kellel mahti, tshekake ka viimast tehnikamaailma.. seal jõutakse järeldusele, et lamell pole siiski naelast eriti kuskil parem. jäävad ainult argumendid - müra, ja kui vaja lätti minna :P
V8
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Ma tooks siia lamelli kulumise teemasse veel ühe argumendi. Nimelt on normaalne et rehv kulub 2-3 poolaastaga siledaks. TM'is oli ka test kus tutikate rehvide sekka võeti muidu korralik aga mõned aastad tühjalt seisnud rehv ja selle kummi omadused olid seismisega märgatavalt halvenenud. Seega kas see rehv kulub kolme aastaga või 6 aastaga on täiest nonsens kuna selle rehvi materjali omadused muutuvad kuue aastaga nagunii nii väga kehvaks. Siia lisaks veel iga-aastane tehnoloogia areng.

Ehk siis lamell vs naast ei ole mõtet võrrelda kulumisastes. Sest lamelliga kaks hooaega saab ikka sõita. Naast võib ju vähem kuluda ja kauem kesta, aga kuna kahe hooajaga on piisvalt palju naaste minema lennanud ja nii tehnoloogia kui ka materjal järgi andnud siis tulemus sama - naast kahe aasta pärast on kõvasti kehvema pidamisega kui lamell.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Üksmiinus on naastul veel- nimelt kuna talvel on vahel ka kuivasid ilmasid, siis kuiva asfaldiga on naastu pidamine TUNDUVALT kehvem, ehk siis asfalt [loe:killustik ehk kivi] versus naast [loe:metall] ei ole kõige altimad kontaktpinnad.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

no olin ka mina varem tulihingeline naela pooldaja ja valisin 2 aastat tagasi naela asemel lamelli kuna Tallinnas on 12 kuud asfalt väljas! Need paar päeva kui talv ootamatult tuleb on enamasti lumised ja siis toimib lamell väga hästi. Millegipärast tundub mulle et nael vs lamell on sarnane dilemma nagu manual vs automaat :) niikaua kui proovinud ei ole aetakse ainult ühte rida!

Nagu siin on juba väljatoodud siis nael on omalkohal eesti väiksemates piirkondades sõitmiseks!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

AARE530 kirjutas:Üksmiinus on naastul veel- nimelt kuna talvel on vahel ka kuivasid ilmasid, siis kuiva asfaldiga on naastu pidamine TUNDUVALT kehvem, ehk siis asfalt [loe:killustik ehk kivi] versus naast [loe:metall] ei ole kõige altimad kontaktpinnad.
Nalja teed?
Naast peab asfaldil oluliselt paremini kui lamell ... ega naastrehv pole piik, et ainus kontakt oleks naastu ja asfaldi vahel - naast ulatub rehvist välja ainult umbes 1mm ja naastud moodustavad kogu rehvi teega kokkupuutepinnast heal juhul 10mm2, ülejäänu on ikka muu - peavad ikka lamellid ja naastuplokid. Ja naastrehvi pidamine asfaldil on just tänu nendele monoliitsetele naastuplokkidele konkreetsem kui ainult lamellidel.
Naast tuleb mängu alles täiesti sileda pinna puhul (jää) või libisemisel (libedaga pidurdamine, gaasi andmine, keeramine). Muul ajal on naast niisama kaasa veereja.

Müra on muidugi ise teema - "tänu" nendele monoliitsematele naelaplokkidele ja ka naastudele endale on naastrehv mürarikkam. Samas ... suverehv on veel mürarikkam :)

Üldiselt kellele ema, kellele tütar - tippklassi lamellrehv on üldiselt väga hea pidamisega (välja arvatud sile jää) ning tippklassi naastrehv on suhteliselt vaikne ning ei lõhu asfalti (liikuvad naastud jms).
Indrek
Kidd
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 22.05.2006 08:11 51
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Kidd »

Olin ka lamellipooldaja, kuni vend põdra laiaks sõitis ja rehvid mulle jäid. Ometi ei saa ju naaste raisku lasta.... :)
So, where's the Cannes Film Festival being held this year?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Indrek_M kirjutas:
AARE530 kirjutas:Üksmiinus on naastul veel- nimelt kuna talvel on vahel ka kuivasid ilmasid, siis kuiva asfaldiga on naastu pidamine TUNDUVALT kehvem, ehk siis asfalt [loe:killustik ehk kivi] versus naast [loe:metall] ei ole kõige altimad kontaktpinnad.
Ja naastrehvi pidamine asfaldil on just tänu nendele monoliitsetele naastuplokkidele konkreetsem kui ainult lamellidel.
Naast tuleb mängu alles täiesti sileda pinna puhul (jää) või libisemisel (libedaga pidurdamine, gaasi andmine, keeramine). Muul ajal on naast niisama kaasa veereja.
Pidasingi silmas äkkpidurdust kuival asfaldil näiteks :roll: Kogetud asi, muuseas, et vahe on üsna märgatav :idea:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

AARE530 kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
AARE530 kirjutas: siis kuiva asfaldiga on naastu pidamine TUNDUVALT kehvem, ehk siis asfalt [loe:killustik ehk kivi] versus naast [loe:metall] ei ole kõige altimad kontaktpinnad.
naastrehvi pidamine asfaldil on just tänu nendele monoliitsetele naastuplokkidele konkreetsem kui ainult lamellidel.
Pidasingi silmas äkkpidurdust kuival asfaldil näiteks :roll: Kogetud asi, muuseas, et vahe on üsna märgatav :idea:
No pidamine kuival asfaldil on ju tänu nendele tugevamatele rehviosadele naastrehvi kasuks ... loomulikult oleneb kõik alati konkreetsest rehvist ... kui võrrelda mingit Nankang versus Linglong siis ei tea iial, mis tulemus on :)

Mul olid kunagi ammu autol all Vallai protinaelad ... pidamine oli super - kuival asfaldil :lol: Igal pool mujal pidamine puudus. Nii palju pole ma ühegi autoga kinni olnud kui nonde rehvidega :) Jääl, lumel, lörtsis, vihmaga - täiesti mõttetu talverehv. Lisaks undasid mõnuga.
Indrek
Kasutaja avatar
Kaido325i
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 21.07.2007 13:17 27
Asukoht: tartu

Postitus Postitas Kaido325i »

Indrek_M kirjutas:
Mul olid kunagi ammu autol all Vallai protinaelad ... pidamine oli super - kuival asfaldil :lol: Igal pool mujal pidamine puudus. Nii palju pole ma ühegi autoga kinni olnud kui nonde rehvidega :) Jääl, lumel, lörtsis, vihmaga - täiesti mõttetu talverehv. Lisaks undasid mõnuga.
mul olid valley taastatud MS-id pidamine kruusapeal null. kiiresti sõites asfaldil ujus. 100 peal juba kurvis kahtlane.... :roll:
...:::hardstyle Is The Music That I Can't Explain. hardstyle Is The Music Running Through My Veins:::...
...:::hardstyle Is The Music That I Can't Explain hardstyle Is The Music Makes Me Insane:::...
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

No misajast Vallai/Master/muu taastatud rehv mingi mõõdupuuna siin üldse esile saab kerkida? Suvel sõidate kah protiga ? Ostate korraliku auto ja siis panete juustud alla? Prott on ainult siis mingi valik kui autoga vähe ja mitte äärmuslikes olukordades sõita.
Aga eks igaüks ostab ise oma raha eest selle mida tahab, ja loodetavasti ei tee valet valikut enda kasutustingimustega võrreldes.
All good things come to those who wait.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Silveril täitsa õigus- protiga võivad vast sõita külamehed oma siksiga ja mossega, kes käivad vaid külapoes bokki ja kuke viina ostmas :D
Intensiivse liikluse jaoks on asi ikka natsa jama mu meelest :roll:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

veekaheksa kirjutas:Aga eks igaüks ostab ise oma raha eest selle mida tahab.
Täpselt.
Indrek
Rakvererax22
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 10.03.2007 12:30 31

Postitus Postitas Rakvererax22 »

mina ostan nt iga talv vähemalt seni uued protid(naastud) peavad väga hästi. ja hind on väga madal. saad ringi juba 2500 ga alla. kui osta mingi 7000 ring, siis niikuinii 3 talve vasta ei pea ja naelad ikka alt läind sama kiiresti. :lol:
Vasta