Tänamine ohutuledega
- Hannes
- Huviline
- Postitusi: 3577
- Liitunud: 21.08.2005 20:28 38
- Peamine sõiduk: E91 325d
- Asukoht: Haapsalu
Ma vilgutan alati kui tuled ei põle või, kui teda ootab politsei,mõni metsloom teeääres,avarii jne.Jaanus_P kirjutas:Ma ei saa aru... sulle tuleb auto vastu ja sinna kukud talle tuledega vilgutama jne.? Mis tal siis viga on, et sa tõmbled? Unustas tuled põlema panna? Selleks on politsei kes kontrollib miks tuled ei põle ja kui ei põlenud selle pärast, et juht on joobes nt. siis saab trahvi.Hannes525 kirjutas:Ei hakka uut teemat tegema ja küsin siin sellist asja, et kas õigem on vastutulevaid vilgutada täistuledega või klõpsutada(tuled kustu ja uuesti põlema).Tekkis kord vaidlus sõbraga lihtsalt.Minu arust ikka vilgutatakse täistuledega korra.
(OO==[][]==OO)
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ma arvan,et igakord kui näed autot ilma tuledeta sõitmas helista politseisse!Jaanus_P kirjutas:Ma ei saa aru... sulle tuleb auto vastu ja sinna kukud talle tuledega vilgutama jne.? Mis tal siis viga on, et sa tõmbled? Unustas tuled põlema panna? Selleks on politsei kes kontrollib miks tuled ei põle ja kui ei põlenud selle pärast, et juht on joobes nt. siis saab trahvi.Hannes525 kirjutas:Ei hakka uut teemat tegema ja küsin siin sellist asja, et kas õigem on vastutulevaid vilgutada täistuledega või klõpsutada(tuled kustu ja uuesti põlema).Tekkis kord vaidlus sõbraga lihtsalt.Minu arust ikka vilgutatakse täistuledega korra.
Sel juhul kui kõik on korras peab sind politsei kinni ja teeb äärmisel juhul hoiatuse. Seega mida sa kardaks? Sama tobe on kiirust mitte ületavale juhile anda tuledega märku, et teel ei ole ohtu . sest kuidas sa defineerid sõna oht kui inimene ei ületa kiirust ja kõik on korras, aga sina annad teada, et teel on politsei!! Milleks? Mind ei huvita see ja ma ammu ei täna ka neid juhte kes mulle tulesid vilgutavad.MuiduMees kirjutas:alati ei pea joobes olema, kui tuled ei põle ju.
ikka juhtub. hajameelsus.
eriti noorematel juhtidel, kes alles load saanud vms.
endalgi kippus ununema, nüüd kui natuke aega on juba sõidetud siis enam ei lähe meelest.
kuigi vahel harva ikkagi
Kui aga inimene ületab kiirust siis ta ongi trahvi ära teeninud.... sellest saad aru siis kui purjus/kiirust ületav jne. juht ajab alla sinu naise/lapse vms. siis sa karjud, et miks ennem politseid ei olnud ja kuidas ta nii kaugele autoga jõudis.
Viimati muutis Jaanus_P, 01.05.2008 20:09 21, muudetud 1 kord kokku.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
kui mina inglismaa vahet sõitsin siis eestist poolani kasutati tänamiseks ohtulesid.mõned ka vasak parem vasak.saksamaalt inglismaani kasutati suunaga tänamist,vasak parem vasak.ohutulesid kasutati seal kui oli oht ja kui oli stau(ummik)kiirteel. viimane masin pani alati ohutuled peale.ise nägin ka alles siis seda vasak parem vasak tänamist esimest korda.kui pole euroopas sõitnud siis ei tea.
aga eestis ikka kasutan ohutulesid tänamiseks ja kui tuled ei põle või politsei mõõdab kiirust vilgutan alati tuledega.
aga eestis ikka kasutan ohutulesid tänamiseks ja kui tuled ei põle või politsei mõõdab kiirust vilgutan alati tuledega.
Lausa masendus tekib lugedes neid postitusi , mõni tegelane teeb end jutuga nii vastikuks, selle asmel et aidata teisi ( näitek kui pollar väljas või tuled ei põle ) mõeldakse , et olen nii äge ja las teine saab.
Aga pane ennast sellisesse olukorda, kus kiirus õigepisut üle või tuled ei põle , keegi ei vilguta ega miskit, järsku on pollar sabas või sau ees ning politsei onul paha tuju ja teeb protokolli , ega see ju head tunnet ei tekita.. pärast kirud ise ennast ja vb ka teisi liiklejaid.
Seega paluks natuke mõistlikumat ja inimlikumat suhtumist Teistesse ka, alati ei pea olema ju " Mina ja Maailm " sokuta vahel kaasliiklejad ja kodanikud ka sinna
Kõike paremat Tauno!
Aga pane ennast sellisesse olukorda, kus kiirus õigepisut üle või tuled ei põle , keegi ei vilguta ega miskit, järsku on pollar sabas või sau ees ning politsei onul paha tuju ja teeb protokolli , ega see ju head tunnet ei tekita.. pärast kirud ise ennast ja vb ka teisi liiklejaid.
Seega paluks natuke mõistlikumat ja inimlikumat suhtumist Teistesse ka, alati ei pea olema ju " Mina ja Maailm " sokuta vahel kaasliiklejad ja kodanikud ka sinna
Kõike paremat Tauno!
-=Team Kaunitar=-
Tulede kohustus on ju selleks, et oleks paremini nähtav teistele. Ja kui palju sa näed politseid teeääres? Niiet kumb on ohutum, kas anda märku et tuled ei põle, või loota et äkki juht on purjus ja jääb selle pärast vahele.Jaanus_P kirjutas: Sel juhul kui kõik on korras peab sind politsei kinni ja teeb äärmisel juhul hoiatuse.
Kui pidurituled ees sõitval autol põlema süttivad, lendate ka kahe jalaga piduripedaalile? Mind on tänatud ja ise olen tänanud mõlemat moodi, nii ohutuledega, kui suunaga. Kui kellegi mööda lased, siis peaks tänamine ka üheselt mõistetav olema - ükskõik kumba moodi tänatakse.
Viimati muutis Andrus_V, 01.05.2008 23:11 42, muudetud 1 kord kokku.
- Annely
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
- Peamine sõiduk: BMW
- Asukoht: Tallinn
-- Kui tuled ei põle - tõmban korra täistuled peale, mitte ei vilguta. Alati on aru saadud ja käega tänutäheks viibatud!
-- Kui politsei väljas - ei vilguta. Igaüks kandku oma risti ise.
-- Kui õnnetus maanteel - vilgutan korduvalt kõikidele autodele kuni 5km peale õnnetust.
-- Kui eessõitev auto annab suunaga märku, et võin temast mööda sõita - vilgutan 2x ohutulesid. Nii linnas kui maanteel. 50/50 saan vastutasuks sekundiks täistulesid. Rekkad on üldiselt ses suhtes sõbralikumad, et nemad vastavad "võta heaks" 95% möödumistest.
Eks see ohutuledega tänamine on rohkem harjumise asi tõesti. Mina näiteks ei kujuta ette, et teist autojuhti tänades pean suunatulekangiga möllama. Käsi toetub nagunii keskkonsoolile ja seal ohutule nuppu korraks alla vajutada on lihtne ja ohutu. Pealegi, ma ju möödun teisest autost, seega on minu kiirus tema omast suurem ja 2x ohukate vilgutamine eest ära sõites ei tohiks paanikat tekitada - ohu korral ju lisaks ohutulede vilgutamisele ka pidurdatakse? Või pannakse ohukad peale, ent lastakse ikka 100ga edasi?
PS! Mina pole Mandri Euroopas autoga sõitnud, seega ei võta sõna sealsete väljakujunenud kirjutamata reeglite suhtes. Skandinaavias on rekkatega suheldud samuti nagu Eestis ja ühtki traumaga lõppenud intsidenti pole juhtunud.
Turvalist sõitu kõigile!
-- Kui politsei väljas - ei vilguta. Igaüks kandku oma risti ise.
-- Kui õnnetus maanteel - vilgutan korduvalt kõikidele autodele kuni 5km peale õnnetust.
-- Kui eessõitev auto annab suunaga märku, et võin temast mööda sõita - vilgutan 2x ohutulesid. Nii linnas kui maanteel. 50/50 saan vastutasuks sekundiks täistulesid. Rekkad on üldiselt ses suhtes sõbralikumad, et nemad vastavad "võta heaks" 95% möödumistest.
Eks see ohutuledega tänamine on rohkem harjumise asi tõesti. Mina näiteks ei kujuta ette, et teist autojuhti tänades pean suunatulekangiga möllama. Käsi toetub nagunii keskkonsoolile ja seal ohutule nuppu korraks alla vajutada on lihtne ja ohutu. Pealegi, ma ju möödun teisest autost, seega on minu kiirus tema omast suurem ja 2x ohukate vilgutamine eest ära sõites ei tohiks paanikat tekitada - ohu korral ju lisaks ohutulede vilgutamisele ka pidurdatakse? Või pannakse ohukad peale, ent lastakse ikka 100ga edasi?
PS! Mina pole Mandri Euroopas autoga sõitnud, seega ei võta sõna sealsete väljakujunenud kirjutamata reeglite suhtes. Skandinaavias on rekkatega suheldud samuti nagu Eestis ja ühtki traumaga lõppenud intsidenti pole juhtunud.
Turvalist sõitu kõigile!
Te kipute seda diskussiooni ainult BMW vaatevinklist vaatama--Miks on üldse tekkinud kaks erinevat tänamisviisi-ilmselt selle pärast, et paljudel autodel asub ohutuledelüliti rooli taga,seega lüliti lülitamiseks on vaja käsi läbi rooliratta pista.Tagasireastumisel aga näitab ju iga normaalne juht suunda-asi see siis paar lisa vilgutust teha
Mina politsei eest ei hoiata-iga inimene peab olema valmis oma tegude eest vastutama
Õnnetusest või takistusest annan täistulede mitme vilgutamisega märku
Kui tuled ei põle annan märku sõidutulede hetkelise kustutamisega.
Mina politsei eest ei hoiata-iga inimene peab olema valmis oma tegude eest vastutama
Õnnetusest või takistusest annan täistulede mitme vilgutamisega märku
Kui tuled ei põle annan märku sõidutulede hetkelise kustutamisega.
E30 1.8 92tour E34 2.5 95tour atm
Tihti on tänatud mind ohututuledega kui olen suunaga andnud märguande, et tee on tühi- sõitku mööda. Samamoodi olen mina tänanud ja leian, et see on igati teretulnud nähtus. Meie teedel, kus mühaklust esineb kaunis sageli, ei tule selline viisakus kunagi kahjuks.
Samamoodi jagavad ära enamus juhtidest, et tal ei põle lähituled, kui sõidan mööda ja lülitan ca 10-15sek. ohutuled sisse.
Kui keegi tänaks suunatule märguandega maanteel, siis 100% võtaksin vastu info, et sõiduk hakkab ära keerama ja võtaksin kindlasti hoogu maha alguses. Samas pole Eestis veel ühtegi korda näinud, et keegi nii teeks. Piiri taga pole meetritki sõitnud
Samamoodi jagavad ära enamus juhtidest, et tal ei põle lähituled, kui sõidan mööda ja lülitan ca 10-15sek. ohutuled sisse.
Kui keegi tänaks suunatule märguandega maanteel, siis 100% võtaksin vastu info, et sõiduk hakkab ära keerama ja võtaksin kindlasti hoogu maha alguses. Samas pole Eestis veel ühtegi korda näinud, et keegi nii teeks. Piiri taga pole meetritki sõitnud
selle möödasõiduasjaga on nii ja naaa, rekkamehed tõesti näevad kaugemale jne, aga mitte alati.
Poolas ükskord oli nii et ees oli paremkurv ja rekkamees näitas paremat suunda et mine mööda, ju ta nägi siis kurvi taha, kergelt ülesmäge, hakkasin siis mööda minema, aga kohe kurvi tagant tuli auto vastu, jõudsin pidurdada ja oma ritta tagasi, tahan öelda, et ka rekkamees võib eksida ja väga valusalt, siiski palju parem on möödasõitu teha kui ISE oled 100% kindel oma manöövris.
Poolas ükskord oli nii et ees oli paremkurv ja rekkamees näitas paremat suunda et mine mööda, ju ta nägi siis kurvi taha, kergelt ülesmäge, hakkasin siis mööda minema, aga kohe kurvi tagant tuli auto vastu, jõudsin pidurdada ja oma ritta tagasi, tahan öelda, et ka rekkamees võib eksida ja väga valusalt, siiski palju parem on möödasõitu teha kui ISE oled 100% kindel oma manöövris.
e30i 316Touring => e36 318i => e34 525 TdsA => e39 528i => e46 328iA => e46 328 Ci => e46 320d => e36 318 Tds Touring
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Tjah, ses suhtes on sul 6igus, et siin on see traditsiooniks saanud, kuid olles ise suurega Euroopas s6itnud, kasutan tänamiseks vasak-parem-vasak suund. Samuti, kui olen kellelegi parema suunaga näidanud, et tee vaba ja mööda6itja tänanud on, vilgutan alati kaugtulesid. Samuti vilgutan kauged linnas, kui minust eespool liikleja tahab rida vahetada ja kui ta oma soovist ka suunatuledega märku annab.-Tauno- kirjutas:Helllõuu rahvas... Eestis juba ammuilma see " ohututledega tänamine " traditsiooniks saanud ju.
Kõik kes on käinud euroopas ja teevad teisiti , siis minge sinna kus nii tehakse või siis tehke seda edasi ja olge õnnelikud.
Muidu t6esti, mujal on ohutuled ikka ohust teavitamiseks kasutusel- takistuse puhul siis- ummik eespool kiirteel, mingi jama teel (surnud metsloom, mahapudenenud koorem vms. Samuti hoiatatakse ohutuledega, kui rekka, millest mööda s6idetakse, on koormaga mingi jama v6i tagatuled ei p6le vms.
Aga selge on see, et ei hakka ma kedagi hukka m6istma, kui ohukatega tänatakse- peaasi, et tänab
Eks see harjumuste muutumine võtab aega. Vähemalt suunatule kasutamine v6iks paljudel elementaarseks muutuda
Ei keskendu ju, loomulikult juhul, kui sa ikka suunda näitad.Bmw525ix kirjutas:See kui sa suunatuledega vasaka parem vasak parem mässad võib muutuda ohtlikuks sest sa keskendud rohkem kangi liigutamisele.
Ohutuled lülitad korraks sisse...kohe välja ja tehtud.
Samas saan aru, et välismaal teised kombed.
3 takti: imeb, surub ja kohe läheb!
ei viitsind kõike läbi lugeda, aga sellest ei saa küll aru miks peaks keegi rattad plokki panema kohe kui ohutulesid näidatakse
kui auto läheb sõidu pealt rikki, siis on juhil KOHESELT aega ohutuled peale panna isegi kui kiirus mitte ei vähene vaid suureneb?
siis peaks tänamise eesmärgil näidatud suunatule peale ka automaatselt rooli vastassuunda keerama. suht dumbass tegevus tundub
ise vajutan tänamiseks ohutule lüliti pooleldi alla, et teeks ainult ühe vilgutuse. kui midagi viga on, siis jätaksin ohutuled kauemaks peale. põmst kui kiirus minul ei kahane, siis taga sõitev auto peaks aru saama, et temal midagi viga on. vbla käega veel vehkida miskit kui ikka aru ei saa
ükskord käisin tartus. sõitsin riia mäest üles ja reastusin ümber mingi honda vms ette. peeglist vaatasin, et tüüp kehitab õlgu ja näitab mulle fakki :D lmao. sellele vilksutasin ka korraks ohutulesid peale seda. suunatuld näitasin talle ka. ju siis ei näinud
tuledeta sõitvate tüüpide jaoks lülitan ka oma tuled välja ja mendihoiatuseks vilgutan kaugtuledega 2x. inglismaal sai näiteks tsikleid kaugtuledega hoiatatud ja kõik viipasid käega tänutäheks
ja menti ei viitsi ma küll sellepärast helistada, et kuulge, ühel autol tuled ei põlenud. neid lihtsalt ei huvita.
Tallinnas nägin ükskord vöötraja peal ühte suurt nuga. Helistasin menti ja need tulid alles mingi 20 mintsa pärast kohale, kuigi mööda sõitis selle aja jooksul 2 patrulli. pärast veel küsiti, et millepärast ma politseisse helistasin öeldi veel, et see pannaks lihtsalt lattu. ma uuriks kohe näpujälgi
kui auto läheb sõidu pealt rikki, siis on juhil KOHESELT aega ohutuled peale panna isegi kui kiirus mitte ei vähene vaid suureneb?
siis peaks tänamise eesmärgil näidatud suunatule peale ka automaatselt rooli vastassuunda keerama. suht dumbass tegevus tundub
ise vajutan tänamiseks ohutule lüliti pooleldi alla, et teeks ainult ühe vilgutuse. kui midagi viga on, siis jätaksin ohutuled kauemaks peale. põmst kui kiirus minul ei kahane, siis taga sõitev auto peaks aru saama, et temal midagi viga on. vbla käega veel vehkida miskit kui ikka aru ei saa
ükskord käisin tartus. sõitsin riia mäest üles ja reastusin ümber mingi honda vms ette. peeglist vaatasin, et tüüp kehitab õlgu ja näitab mulle fakki :D lmao. sellele vilksutasin ka korraks ohutulesid peale seda. suunatuld näitasin talle ka. ju siis ei näinud
tuledeta sõitvate tüüpide jaoks lülitan ka oma tuled välja ja mendihoiatuseks vilgutan kaugtuledega 2x. inglismaal sai näiteks tsikleid kaugtuledega hoiatatud ja kõik viipasid käega tänutäheks
ja menti ei viitsi ma küll sellepärast helistada, et kuulge, ühel autol tuled ei põlenud. neid lihtsalt ei huvita.
Tallinnas nägin ükskord vöötraja peal ühte suurt nuga. Helistasin menti ja need tulid alles mingi 20 mintsa pärast kohale, kuigi mööda sõitis selle aja jooksul 2 patrulli. pärast veel küsiti, et millepärast ma politseisse helistasin öeldi veel, et see pannaks lihtsalt lattu. ma uuriks kohe näpujälgi
Aga viisakus? Tänatakse ju viisakusest? Miks mitte teha seda nii nagu kaugsõidu juhid harjunud on. Oleks ju viisakasIndrek_M kirjutas: Te ei taha ometi Itaalia liiklus-/parkimiskultuuri siia üle tooma hakata? Ja Leedus võib punasega parempööret teha
Once you buy a BMW you will notice that over the years you will slowly become a certified mechanic, your trunk will be filled with coolant, rags and ATF fluid but your life will feel PERFECT
- erik
- Huviline
- Postitusi: 1228
- Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
- Peamine sõiduk: 530D E60
- Asukoht: Kohila/Tallinn
- Kontakt:
Ohukatega tänamine tundub ikka palju mõistlikum, kui mingi vasak parem.
Kui käega viibata ei saa, siis antakse tänu täheks paar vilgutust ohukatega. Oma töös saab sõita palju linnas, see komme on nii juurdunud et nii on ja jääb.
Mul tegelikult veel oma stiil vilgutatamisel, e36 ohutule lüliti annab kiirelt vilgutada.
+ see on mugavas kohas ka.
Kui käega viibata ei saa, siis antakse tänu täheks paar vilgutust ohukatega. Oma töös saab sõita palju linnas, see komme on nii juurdunud et nii on ja jääb.
Mul tegelikult veel oma stiil vilgutatamisel, e36 ohutule lüliti annab kiirelt vilgutada.
+ see on mugavas kohas ka.
-
- Huviline
- Postitusi: 880
- Liitunud: 14.01.2007 12:07 07
- Peamine sõiduk: BMW F48 X1 170kW
- Asukoht: Tln/Trt/Hiiumaa
JannP-ga täiesti nõus.
Miks peab kellegi kombeid üle võtma? Siin tundub juba, et surutakse peale seda suunaga tänamist. Nii kaua kui seda kuskil kirjas ei ole vilgutan oma ohukatega edasi.
Kui teise riiki peaksin sattuma, küll siis vaatan. Olen vähemalt nüüd asjast teadlik ja ei satu paanikasse kui keegi suundadega vehkima hakkab.
Miks peab kellegi kombeid üle võtma? Siin tundub juba, et surutakse peale seda suunaga tänamist. Nii kaua kui seda kuskil kirjas ei ole vilgutan oma ohukatega edasi.
Kui teise riiki peaksin sattuma, küll siis vaatan. Olen vähemalt nüüd asjast teadlik ja ei satu paanikasse kui keegi suundadega vehkima hakkab.
1-2 korda ohutuledega tänada ei tohiks olla teab mis ohtlik tegu.
Seda et igal pool Lääne-Euroopas tänatakse suundadega ja et hakkame ka nii tänama. Mis siis järgmiseks? Inglismaal käib kogu liiklus tagurpidi Ja ei taha nad mitte võtta omaks seda traditsiooni, et mujal Euroopas õiget pidi liigeldakse.
Seda et igal pool Lääne-Euroopas tänatakse suundadega ja et hakkame ka nii tänama. Mis siis järgmiseks? Inglismaal käib kogu liiklus tagurpidi Ja ei taha nad mitte võtta omaks seda traditsiooni, et mujal Euroopas õiget pidi liigeldakse.