40. leht 80-st

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 04.04.2014 17:37 46
Postitas RWD_Racer
Kustas kirjutas:
RWD_Racer kirjutas:Kuuldud arvamuste põhjal.
No ma lisan ka hinnangu siis, USA-s peetakse bemmimehi samasugusteks t***deks, kui Eestiski.
Samadel põhjustel nagu Eestis ?

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 04.04.2014 17:52 14
Postitas Kustas
RWD_Racer kirjutas:
Kustas kirjutas:
RWD_Racer kirjutas:Kuuldud arvamuste põhjal.
No ma lisan ka hinnangu siis, USA-s peetakse bemmimehi samasugusteks t***deks, kui Eestiski.
Samadel põhjustel nagu Eestis ?
Eks ikka jah, mulle üks ameeriklane ütles seda otse, kui kuulis, et ma ka BMW juht olen :).

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 04.04.2014 18:15 15
Postitas RWD_Racer
No ega ameeriklased kah omamoodi tegelased muidugi.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 04.04.2014 20:12 40
Postitas oo7
Kuno_T kirjutas:See, et klounid BMW-ga künnitööd teevad, ei tohiks tema mainet mõjutada.
Mainele mõjub hoopis see, et ta on kehva kvaliteediga Hiina saastast kokku pandud ja nende saastajuppide hind varuosaletis on ulmeliseks muudetud. Ja see ei ole teps mitte naljakas.

Justnimelt. Kuskil oli ka võrdlus, palju erinevad autotootjad ühe auto pealt omale tasku panevad keskmiselt. BMW oli esikohal. Summaks midagi 4800 EUR vms per tk.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 01:23 19
Postitas ttsys
Sellised a la N47 kohta käivat probleemid teevad küll jah meele mõrudaks.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 01:28 00
Postitas oo7
Huvitav, et kett on siduri pool :roll:

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 09:45 16
Postitas Tauri_J
n47-l on ketivahetuseks vaja mootor maha võtta.

Imelik on see, et kui kett asub mootori taga võiks olla ta töökindel...mida ta aga ei ole :lol:

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 12:11 33
Postitas ttsys
Vaatamata sellele on meil arenguruumi ka selles, et seal Saksa politsei reageerimisaeg oli 1min 17s. :D

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 12:30 07
Postitas ttsys
Muidugi saladus ei ole ka see, et Saksa turule ja ekspordiks toodetud autodel on komplekteerimisest tulenevad tehnilised erinevused. Itaalia turule toodetud (Itaalias müüdavad) BMW autod on ka odavamad kui Saksa koduturule suunatud mudelid. Sakslane on kasutatud autot ostes väga hästi sellistest asjadest informeeritud ja otsib just sakslasele tehtud versiooni. Mujal maailmas ei osata seda hinnata ega vahet teha. Eesti on selles mõttes eritõugude loomaaed ja seetõttu pole ka probleemid niivõrd kontsentreeritud.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 12:34 32
Postitas Henri.
Räägid ehk lähemalt, ttsys?

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 13:23 13
Postitas ttsys
Iga mudel on erinev ja seetõttu ka need tehnilised iseärasused varieeruvad. Jutt käib elektroonikast, salongi materjalidest, osadel mudelitel ka sillakonstruktsiooni iseärasustest. Erinevusi on kütuse süsteemis, mootori parameetrites, mis omakorda toob sisse absoluutselt erinevate materjalidega detaile. Viimane tuleneb ka riikides kehtivatest normidest, nõuetest ja kliimast. Kord arutasin seda teemat Itaalias ühe saksa inseneriga, kelle vastutuse alla kuulub ka BMW-s kasutusel olevad istmematerjalid, sh nahk. Väga paljud asjad saabuvad komplekteerimistehasesse nn tootena allhankijatelt ja nende poolt kasutatavad materjalid ja koostetehnoloogia võib olla väga erinev. Igal turul on omad "kiiksud", klientide nõudmised, diilerite nõudmised jne. Kõige sellega tahetakse ka arvestada ja ka arvestatakse. Ilmselt sellises olukorras siis juhtub, mis juhtuda ei tohi. Hinnapoliitika on ka veel kõige selle taustal. Fiat-i maal ei ole lihtne BMW diiler olla. Seadused ka veel sinna taustale juhtide ja KW piirangute osas. Majanduspoliitiliselt on BMW-l pidev survestus, et seal õiglast hinda saada. Kuskil tehakse kindlasti siis ka mööndusi ning säästukorraldusi.
Samas tahan olla ettevaatlik ja ei taha tekitada mingit arvamust või kõlakat, et eksport BMW on viletsam kui baierlasele tehtud BMW. Inseneride arvates on probleem pigem selles, et eksportturgudele suunatavaid mudeleid ei jõuta piisavalt kaua testida ja parendada, sest puudub vastav aeg ja võimalus. Autod koos seal kasutatava tehnoloogiaga muutuvad iga uue versiooni ja modifikatsiooniga üha keerulisemaks ning see tõmbab kaela kõrgendatud riskifaktoreid või mõnel juhul ka täiesti uusi riske. See N47 case on muidugi tase omaette ja sellest on tõesti raske aru saada, et mingi 2006-2009 toodetud autodel on kõigil sõltumata ka turust sama probleem. Ise arvan, et selle taga võib olla ka BMW LL (long life) hooldusprogramm. UK-s või Eestis 35000-40000km välp on ilmselgelt üle pingutatud. Näha kuvatavat õlivahetuse infot mingi 36000km siis liisinglepinguga abielus olevat klienti ning BMW 5a garantiid ja sellel ajal 0€ teeninduskulu võib see muidugi õndsaks teha aga lõivu maksavad hiljem paraku järelturult auto ostjad. Siis ei aita N47 tervise juures hoida ka edaspidine 8k/km välp, sest toimunud kahju on juba radikaalne ehk tekitatud.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 13:37 10
Postitas ttsys
LL on minuarust selles jadas katalüsaator. Muidugi ei saa halba disaini mingi tsiki-brikiga olematuks teha aga sellegi poolest õlivahetuse alla toomine toob ka kulumi hoobilt alla. See hakkab muidugi hiljem kummitama aga seda mitte 80k juures vaid kuskil 170-200K juures.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 13:45 05
Postitas ttsys
Jah "oleks". Probleem ongi selles, et finantsjuhid ja insenerid ei istu ilmselt samas ruumis ja ei vaata iga juhtumi või arenduse juures samas suunas. Finantskorralduslikult võeti strateegiline otsus 5a/0€ ja see pandi kõigi mudelite peale. N47 sealt alt äratõmbamise osas ei omatud õigel ajal lihtsalt mune.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 13:53 37
Postitas ttsys
Sellepärast sinuga ka nõustun, et sellise jõujoonega tegevused/tegemata jätmised kahjustavad mainet kõige rohkem. Me ei tea kõiki asjaolusid, mis sundisid seda otsuselaeva sellel kursil hoidma. Samas BMW ei ole seda muret või nõrka kohta kunagi varjanud ning garantii ajal tehti ka kõik remonditegevused. Ilmselt suhtusid ülikonnad sellesse kui järelturu probleemi, sest esmane klient sai kuidagi-moodi ära moositud/rahuldatud. Ilmselt pakuti ka vahetusauto vm selline.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 14:09 29
Postitas ttsys
See laev on läinud. Garantii on läbi ja järelturult auto ostjate märatsemine ja verbaalse laava laskmine ei muuda reaalsust, mis juba aastast 2007 avalik info oli. N47 järelturult ostja sai selle asja seega ka juba hinnamööndustega, sest selle probleemi ilmnemine kukutas nende autode hinda sisuliselt päevapealt pärast nende raportite ilmumist. Teadmatuses elamist ei saa paraku kellegi süüks panna. Küsija suu peale ei lööda. Probleem on pigem inimeste põikpäisuses või ka uskumustes. Ka siin foorumis on palju inimesi, kes peavad just seda sama N47 kandvat autot parimaks koosluseks. Usk ja veendumused pimestavad inimest nagu välguvalgus.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 14:36 06
Postitas ttsys
Jah sama. Sellepärast kogu see N47 vaatamine ka nukraks teeb. BMW disclamer kohaselt on materjalikompensatsioonitingimustega asi piirnormide vahele saadud. Mida see täpselt tähendab ei ole ma aru saanud. Ilmselt tehti jõu/kulumi arvutused ja muudeti ka jõuõlga. Täpselt ei tea. Kui keegi leiab lähiajal tehnilise kirjelduse siis ootan seda siia.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 14:41 46
Postitas ttsys
Mis sa sellest insenerist kotid, kes ülikonda ei kanna. :!: Insener teeb seda, mida temalt tellitakse. BMW on ka finantsasutus ja kõige tipuks ikkagi AS ehk aktsionäre rahuldama allutatud konsertsum.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 14:50 10
Postitas ttsys
Inseneri eetika tähendab seda, et tehakse ettepanekud, mida lihtsustatud mudeli kujul kontroller analüüsib ja ülikond vaagib ning vastutaja otsustab. Reeglina on otsustajad ka ise insenerid aga võimalik, et mitte selles konkreetses distsipliinis. Et sellest aru saada on vaja tunda/tajuda suurfirma tööd, arendustegevuse iseärasusi ja ka protsesse. Oma tööandja vastu astumine on samuti eetikavastane.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 15:01 33
Postitas ttsys
Sest ma hindan BMW arendusinsenere ja ka tean mõnda. Ma ei nimeta neid jobudeks, sest nad teevad oma tööd kirega. Seda, et päeva lõpp koosneb meeskonnatöö tulemusest on juba eraldi teema. Ära unusta, et need samad insenerid on loonud 1 mootori tippmudeli, mille poole kogu maailm järgneb, mõned lausa roomates.
Ju siis on selles töörühmas munadega otsused. Muud moodi seda ei oska kirjeldada. Mõni PSA või GM mootor oleks ilmselt kohe nongrate saanud ja ka nimi oleks ära peidetud või muudetud. N47 kasutamine BMW poolt tähendab ühtlasi seda, et nad seisavad selle eest, et probleem lahendada. Ainult aeg näitab seda, kas nad sellega ka toime tulid.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 15:17 12
Postitas ttsys
Sa haugud vale puu all ju. Miks arendusinsenerid peavad midagi maksma(?)
Pealegi kiretu palgatöötaja ongi suurim õnnetus. Ilma kireta ei ole võimalik kuuluda ka kõrgema lisandväärtusega tegijate hulka. See on ka meie Eesti suurim häda, et kirge osatakse seostada vaid a la pokkeriga. Kiretu insener on alles oma kohta otsiv element sellel planeedil. Küsi näiteks TTÜ-s, kes tahab BMW-s noore insenerina pärast õpinguid tööle asuda. See vastus on sama ühene nagu ka Saksamaal. Olen suhelnud BMW-s nii sinikraede kui ka valgekraedega, kusjuures ka sinikraede hulgas on palju inseneri haridusega inimesi, mis ongi suurfirmas teadmiste ja kogemuste saamiste osas oluline faktor.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 15:32 21
Postitas ttsys
Igal autofirmal on oma luukere kapis. Ka japsidel ja mitte vähe. Toyota on väga haigeid lahendusi juurutanud, mida on ka klientide peal katsetatud. Kuna aga nende autode rahalehma värk on võrreldes BMW või Audiga ehk premium klassiga võrreldamatu, siis ei kosta ka järelkaja nii kaua, sest need autod on siis lihtsalt romulas.
Toyota on sama moodi hädas oma tehnoloogiaga kui Audi oma FSI mootoritega, mille häda on klapid ja karboon. Ma ise näed tõin siia teemasse selle N47 case-i ja nüüd saab muidugi laavat lasta aga ikkagi, kes teeb sellel ka juhtub. Inimene saab alati valida, mida ta oma rahaga teeb. Sama ka siin. Nõudlus ja pakkumine määrab meie majanduses rohkem, kui inseneride kulda väärt teadmised. Ma olen aastaid juhtinud tähelepanu sellele, et iga BMW või ka muude markide diiselmootor ei tähenda ainult (säästu)õndsust. Peksupäev on ka mõnele vajalik, et silmad avada.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 15:37 59
Postitas oo7
Inimene saab oma rahaga valida küll, kuid tavaliselt tuleb see asi välja alles siis kui inimesed on juba oma raha eest auto ostnud.

Praegu 20a hiljem teame me kõik et M40 vana E30 / E36 / E34 peal on totaalne piix (tuletagem meelde, et see asendas väga tugeva ja vastupidava M10ne) , kuid kas seda siis inimesed teadsid ? Vaadati et väike tore mootor pakub 85kw ja madalat kütusekulu..

Sama on praegu ka, tuleb välja uus mudel on ta nüüd totaalne kräpp või ei ?

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 15:48 13
Postitas ttsys
Ca 1 aasta oli see N47 tehase väravate taga, kui teema sai valguse. Ehk siis kõik, kes ostsid auto kuskil 2007 keskpaigas oli see nõrk koht teada. Heidutas see aga keda? Ilmselt mitte kasutatud autode edasimüüjaid ja teadmatuses olevaid ostjaid. Ikka kõik raha teenimise eesmärgil või siis soovist "soodsa" hinnaga auto saada.
Mulle on räägitud, et paljud N47 omanikud katkestasid liisinglepingud ja/või otsisid vahetusvõimalusi juba enne garantiiaja lõppu. See mõjutas korralikult ka nende autode järelturu hinda. Saadavus selliste autode osas on üsna lai ja korralik.
Samas ei näe ma selles ka mingit vandenõu ega probleemi, et järelturul on saada madalama hinnaga N47 auto. See ongi õiglane, et inimene ostab selle auto ja arvestab, et võimalusel on vaja ajam vahetada. Niisiis jäägu see võimalus neile, kes näiteks diislist sõltuvuses. :)

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 15:51 17
Postitas oo7
Tagantjärgi tarkus on täpisteadus, kõik teavad täpselt mida teha :lol:

Huvitav olekski just teada praegu uuena müügil olevate BMW-de kohta. Kas muidu traditsioonilised 6 silindrised bensukad ka veel toimivad, või on nendega sarnased lood ?

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 15:58 25
Postitas ttsys
Saksamaal sõidetakse diislitega palju. Probleem ujus üles juba 40k-80k sõitnud autodega, millele hakati lausa massiliselt garantiitöid tegema. See oli ka selle "avaliku saladuse" algus. Selle probleemiga tegeleti lokaalselt kuni 2009. Väidetavalt siis võeti nende mootorite tootmisel kasutusele alternatiivkomponendid, mille tarnijad muudeti. Ilmselt seetõttu ei kajastu see # muutusena ka elektroonilistes andmebaasides.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 16:01 53
Postitas ttsys
See seis oli kuni 2009 (2006-2009). BMW ütleb, et alates 2009 toodetud N47 seda "probleemi" ei tohi esineda.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 16:08 14
Postitas ttsys
Ja-jah; kui tarnija vahetub siis # jääb samaks. Ilmselt see ratas oli esmane venitust tekitav koht. Hiljem tehti lisaks veel mõned modifikatsioonid, mis muutsid ka ülemist osa.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 16:12 47
Postitas jjanno
Tere
Kuno_T kirjutas:Huvitav, kas meie BMW tehase käepikendusel jätkub julgust potentsiaalsele ostjale rääkida, millise eeldatava miiniga on tegu ja tema auto väärtus järelturul võib garantii lõppedes olla 0-i lähedal?
Käis üks tuttav sellesama N47'ga ostueelses kontrollis UM's ning UM soovitas sellest mootorist kaugemale hoida ;) Muidugi osturaha poleks neile tulnud (eraisik müüs), aga hiljem oleks nad remontida seda ikka saanud. Seda mainiti suusõnaliselt ning kirjalikus meilis nad muidugi nii otsekohesed ei olnud. Mainiti lihtsalt, et probleem esineb ning remont ~3500€.

Minu kunagine sama mootori teema ka: siin

jJanno

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 16:15 37
Postitas ttsys
Selles valguses on vaja, et kõik autotootjad teeksid sama tehte, et kliendid saaksid võrrelda. Isiklikuks lähevad ainult need, kellel varem toas pime oli. Tõin siia jah dzinni aga olen kindel, et mingit suurt üle-üldist ilmavalgust see täna küll ei tekitanud.

Re: Bmw maine ???

Postitatud: 06.04.2014 16:16 37
Postitas oo7
Kõige odavam 6 silindrine pensukas on hetkel 135i hinnaga ligi 50 000.- :lol:

Selle raha eest võiks nagu asi ju toimida kauem, kui 5a :oops: