10. leht 62-st

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 19.12.2013 07:26 31
Postitas jargo
arnis kirjutas: Mul on ka kurb uudis, et mul ei ole Facebooki :D
No näed!Nüüd siis paras aeg endale konto teha :D

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 19.12.2013 12:55 47
Postitas arnis
arnis kirjutas: Mitmekesisus on palju huvitavam.
:lol:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 21.12.2013 03:26 06
Postitas arnis
" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi mis see on :D 1 minut rehvimustrit.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 21.12.2013 06:07 28
Postitas ttsys
Kanalisatsioonisüsteemiga liitumine ei ole kõigile moraalselt jõukohane :).
jargo kirjutas:
arnis kirjutas: Mul on ka kurb uudis, et mul ei ole Facebooki :D
No näed!Nüüd siis paras aeg endale konto teha :D

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 21.12.2013 06:32 02
Postitas Mario Kadastik
arnis kirjutas:
Oi mis see on :D 1 minut rehvimustrit.
Pigem 1 minut ja pole rehvimustrit ;)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 22.12.2013 20:30 49
Postitas Fred
Krt ma ei tea, elektriautoga kummipõletamine on nagu BigMac ilma kotletita. :D

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 00:40 16
Postitas arnis
Fred kirjutas:Krt ma ei tea, elektriautoga kummipõletamine on nagu BigMac ilma kotletita. :D
Uskumatu, maitsvad asjad ei peagi olema kõik tervisele kahjulikud :lol:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 01:45 46
Postitas siim .j
Üksjagu mõtteid Motors TV teises proovisõidus Teslaga :
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 10:26 12
Postitas Mario Kadastik
siim .j kirjutas:Üksjagu mõtteid Motors TV teises proovisõidus Teslaga :
" onclick="window.open(this.href);return false;
Müra osas nõus, maantee sõidul kui kõik helid välja lülitada on tuult päris kenasti kuulda ning naelkummide korral ka rehvimüra. Samas niipea kui audio süsteem sisse lülitada on väline müra unustatud ;)

250Wh/km kohta mis nad said viitas suht tugevale tuulele siiski. Sõites 110km/h maanteel on mul tarbimine sinna piirkonda, võib-olla isegi alla selle. Samas ma olen näinud ka Tartu mnt sõites jürini ja tagasi, et Tallinn-Jüri oli tarbimine 250Wh/km ja tagasi oli 190Wh/km. Tuul andis siis ühel juhul +30 ja teisel juhul -30Wh/km ja too päev oli tugev maantee sihis tuul. Pigem on see 90km/h sõit sinna 210Wh/km +- 10 Wh/km sõltuvalt küttest jne. Tuul määrab suhteliselt palju nagu ka teel olev takistus (lumeplägas sõitmine tõenäoliselt tarbib rohkem kui kuival/märjal maanteel kuna veeretakistus suurem).

Ülehomme Tartu sõit, siis selgub pikema maanteesõidu tarbimine :)

Mis puudutab rooli soendust, siis ei ole tähele pannud, et seda vajaks kui telefonist auto 15 min enne väljasõitu sooja panna kuna autos soe salong tähendab ka normaalsel temperatuuril rooli ;)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 11:41 23
Postitas Maximaator
Tükk aega olen mõelnud kas võtta siin teemas sõna või mitte aga teen nüüd siis lõpuks selle ära ;)
Olen terve selle teema läbi lugenud ning on üks küsimus millele vastust pole leidnud, et mis teeb selle auto NII heaks ja teistest paremaks? Vahet siis pole kas võrrelda BMW-ga või mõne teise automargiga.
Kui võimalik siis võiks lausa punkt punkti haaval välja tuua.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 12:48 50
Postitas Muhv
EV-d on huvitavad autod. Nende küttekulu on maanteel suurem kui linnasõidus, mida suurem on kiirus, seda rohkem kulutab. Põhjus lihtne - tuuletakistus. Väidetakse, et auto kuju mõju hakkab trastiliselt esile tulema peale 80 km/h. Tesla S on siinkohal pisut parem kui keskmine, BMW i3 (ettearvatult) pisut kehvem kui keskmine. Kuna i3 on tohutult palju kergem kui Tesla, siis reaalselt kulutab ta siiski maanteel vähem. Samas mitte 2 korda. I3 tippkulu on esimesed kasutajad maanteel flat out sõites ka ära proovinud - 33 kw/100km. Kiirus oli vist 154 km/h. (Mälu järgi)

Miks Tesla on hea? Eks kogenumad täpsusta ;) aga IMHO on Tesla täiesti tavaline suur ja raske, pisut luksuslikum sedaan, aga tema ülalpidamine suurte läbisõitude korral on oluliselt odavam. Iseaasi on, kui palju see sellises hinnaklassis enam midagi määrab.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 13:36 09
Postitas arnis
Maximaator kirjutas:Tükk aega olen mõelnud kas võtta siin teemas sõna või mitte aga teen nüüd siis lõpuks selle ära ;)
Olen terve selle teema läbi lugenud ning on üks küsimus millele vastust pole leidnud, et mis teeb selle auto NII heaks ja teistest paremaks? Vahet siis pole kas võrrelda BMW-ga või mõne teise automargiga.
Kui võimalik siis võiks lausa punkt punkti haaval välja tuua.
Kusjuures, kõige kõige suuremad plussid ei ole siin foorumis suureks teemaks olnud :D
Kõige erakordsem selle auto puhul on sportlikkus, mis omakorda koosneb:
ainulaadne kiirendus, ainulaadne madal raskuskese.
Oma mõõtmete kohta on autol ainulaadne mahutavus nii inimeste kui kauba suhtes.
Erakordsed/märkimist väärivad mugavuslisad: istu, klõps D ja sõida.
Lisaks salong eelnevalt soojaks ja külmaks (sooja saab ka paljudes teistes küll jah).
Ma ei tea, mis kategooria alla läheb see, et 310kW võib kasutada esimesel sõidusekundil.
Tavaautole teeks see märgatavalt haiget või ei ole lubatud.
Märkimisväärselt madalad ülalpidamiskulud, mis koosnevad hooldekuludest ja sõidukuludest.
Ainulaadselt ohutu (kes elu ei väärtusta see ei väärtusta, kuid see on samatähtis nagu 310kW).

Kõigile nendele ainulaadsetele omadustele lisaks tuleb see, et neid saab väga magusa hinnaga.
Samade eurode eest ei ole turul ühtegi teist autot, mis omaks vähemalt 2/3 nendest omadustest.
Ja Eestile omaselt saab hetkel riigilt meeletu allahindluse sellisele püssile.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 14:14 02
Postitas Henri.
arnis kirjutas:Kõige erakordsem selle auto puhul on sportlikkus, mis omakorda koosneb:
ainulaadne kiirendus.
Oma mõõtmete kohta on autol ainulaadne mahutavus nii inimeste kui kauba suhtes.
Ainulaadne kiirendus? Misosas? Et kohe labidaga selga lööb? Panamera Turbo S muidu kahmab sajani 3,9 sekundiga ja inimesi mahutab suuremate mugavuste juures ilmselt ühe vähem. Kaupa vast võtab veidi vähem, aga mind jäi painama see "ainulaadse" kiirenduse väide.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 14:30 36
Postitas ttsys
arnis pidas ilmselt silmas pigem sportikkust tervikuna, mitte nn drag kiirendust eraldi.
"Kõige erakordsem selle auto puhul on sportlikkus, mis omakorda koosneb:
ainulaadne kiirendus, ainulaadne madal raskuskese."
See madal raskuskese on soorituse osas ülioluline ja Panamera TS jääb ka selles kategoorias ilmselgelt a la Nürburg r-is alla.
Henri. kirjutas:
arnis kirjutas:Kõige erakordsem selle auto puhul on sportlikkus, mis omakorda koosneb:
ainulaadne kiirendus.
Oma mõõtmete kohta on autol ainulaadne mahutavus nii inimeste kui kauba suhtes.
Ainulaadne kiirendus? Misosas? Et kohe labidaga selga lööb? Panamera Turbo S muidu kahmab sajani 3,9 sekundiga ja inimesi mahutab suuremate mugavuste juures ilmselt ühe vähem. Kaupa vast võtab veidi vähem, aga mind jäi painama see "ainulaadse" kiirenduse väide.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 14:47 21
Postitas Mario Kadastik
Enamus on jah ära toodud. Ma arvan, et mis teeb ta ainulaadseks ongi see, et sa saad täis mahus pereauto (5 istekohta mugavalt + taga ruumi loomade või kauba jaoks + frunk kauba jaoks), kuid samas säilitad meeletu sportauto mõnud (3.9s 0-100km/h, raskuskese mis on võrreldav pigem Ferrari ja Lamborghiniga kui M5-ga jne).

Ja kõike seda saad sa olles ka ökonoomne. Mul on just 1000km täitunud ning kuigi selle 1000km sees on ca 900km kodunt-linna-koju 8-10km otsasid peamiselt ehk kõige rämedam mitteeffektiivne kulutamine ning meeletus koguses demosid inimestele on endiselt minu ekvivalent ca 2.5l /100km kohta ;) Ehk selle 1000km peale olen ma kulutanud 32€. Suvel peaks arvestama pigem sinna 25€ kanti või vähemgi.

Ehk ühes autos on koos korraga Lamborghini performance, suure minivani mahtuvus ning seda kõike priuse ökonoomsusega. See on kokku küll unikaalne ning kuna antud autol peaks kestvus ja hooldamiste kulu olema tubli 2-3x parem kui konkureerivatel autodel, siis seegi veel lisa plus.

Ehk enam pole vaja autot vahetada kui keskea kriis saabub ;) Saad sportautoga sõita ka kolmikute ja lapsevankritega ;)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 14:49 55
Postitas Mario Kadastik
Ahjaa ja see mis puudutab õhutakistust on kõigil autodel sama. Ka 5. seeria BMW kütusekulu hakkab dramaatiliselt üles minema 80+km/h kiirustest ning 200km/h ei sõida ühe paagitäiega ka väga pikalt ;) Model S aerodünaamika tänu siledale põhjale, sisse tõmbuvatele ukselinkidele ja ees puuduvale radikale on ülimalt hea. Tema takistustegur on 0.24 mis on seeriatootmises autodest kõige madalam.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 15:01 53
Postitas arnis
Inimene ei tunne seljaga sekundeid. Need, kes on istunud ühes
ja teises sõidukis on oma hääli jaganud. Minul ja sinul puuduvad
hääletamisõigused.
Turbo S on umbes 2 korda kallim ja ei paku midagi erakordset
võrreldes paljude teiste mitte väga praktiliste autodega.
Ülalpidamiskulud on 15-25-35 korda suuremad kui Tesla S-l.
Isegi sisseistumine on B-piilari tõttu peavalu, täpsemini, seljavalu.
Meil siin vingutakse, et 50 tuhat on võimsa auto kohta palju. Unustage
see 150 tuhat maksev Panamera kui "ostetavate" autode klassis ära.
Miljoni euro eest saab tont teab mida, aga see ei ole transpordivahend.

Tooge veel selliseid autosid, mis ainult mahutavad 7 inimest või ainult
kiirendavad sajani kiiremini kui 4.2 sek või ainult kaaluvad vähem kui
2 tonni või ainult on parema heliisolatsiooniga või ainult odavamad
või ainult omavad rohkem ruumi tagaistujatele või ainult ilusamad.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 18:23 43
Postitas Henri.
Whoa! Arnis, sa mu postitust lugesid ka üldse või? Ma rääkisin ainult, kordan AINULT, sellest sinu mainitud ainulaadsest kiirendusest - et mille poolest ainulaadne? Ja kas see tõesti käib sub-4 sekundit sajani? O_o isegi kui käib, siis mille poolest see ainulaadne on? Kuna toimub ainult rehvi- ja tuulemüra saatel? Väga veider asi, mida plussiks lugeda.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 19:15 37
Postitas arnis
See on ühtlane.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 20:06 45
Postitas Mario Kadastik
Henri. kirjutas:Whoa! Arnis, sa mu postitust lugesid ka üldse või? Ma rääkisin ainult, kordan AINULT, sellest sinu mainitud ainulaadsest kiirendusest - et mille poolest ainulaadne? Ja kas see tõesti käib sub-4 sekundit sajani? O_o isegi kui käib, siis mille poolest see ainulaadne on? Kuna toimub ainult rehvi- ja tuulemüra saatel? Väga veider asi, mida plussiks lugeda.
Tesla ametlik number on 4.2s, kuid drag strippidel on USA-s inimesed korduvalt 3.9s saanud. Samuti nagu S85 numbrid on konservatiivsemad kui mõõdetud numbrid.

Olles varem 3 aastat sõitnud Evo X-ga, mille kiirendus 0-100 oli 5s võin öelda, et vahe on päris dramaatiline just selle "lennuki" meetodil start ehk see ühtlane kiirendus mis ei lõpe ning millel puudub dünaamiline kõver (ei ole turbo taha tulemise kohta või käigu lõpus jõu kadumist ning järgmise käigu stardist ideaalses pöörete vahemikus pea ära löömine seljatoe vastu jne). Veelgi dramaatilisem minumeelest on täpselt sama kiirendus kui 100 pealt edasi vajutada, ise pole proovinud aga olen aru saanud, et see lineaarsus hakkab kaduma alles 160+ km/h juurest niiet jah veidi on ainulaadne hetkel, kuid kas selle pärast ainult autot osta, tõenäoliselt mitte ;) Õnneks on veel mitu põhjust miks osta ;)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 20:55 12
Postitas Tanel_k
Teslaga vähe pikem ots lumises Norras
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 21:45 02
Postitas marek555
Mario Kadastik kirjutas: Tesla ametlik number on 4.2s, kuid drag strippidel on USA-s inimesed korduvalt 3.9s saanud. Samuti nagu S85 numbrid on konservatiivsemad kui mõõdetud numbrid.
Sama võib ju väita ka M5-e kohta annab tehase konservatiivsed andmed:
tehase andmed DCT 4.4 (4,2 competition package) sek
0-60 mph on mõõdetud 3,7 sek
veerandmiil 11,78@120 mph
0-100 mph 8,3 sek
0-200 km/h 12,8 sek
100-200 km/h 7,8 sek jne.
Ehk siis kuulub ka klassi "ainulaadne kiirendus" :lol:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 21:54 58
Postitas oo7
60mph on natuke vähem kui 100km/h

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 21:56 38
Postitas arnis
marek555 kirjutas: Ehk siis kuulub ka klassi "ainulaadne kiirendus" :lol:
Miks ma ei naera? Ahjaa, ma just selgitasin, mida tähendab ainulaadne.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 22:07 49
Postitas Henri.
ttsys kirjutas:arnis pidas ilmselt silmas pigem sportikkust tervikuna, mitte nn drag kiirendust eraldi.

See madal raskuskese on soorituse osas ülioluline ja Panamera TS jääb ka selles kategoorias ilmselgelt a la Nürburg r-is alla.
Jäin selle väite üle natuke meelt mõlgutama ja vaatasin Nordschleifel sõidetud aegu:
http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

F10 M5 on sõitnud 7:55.00
Uus Panamera Turbo S (570hj) pole seal nähtavasti aega kirja saanud.
2011 Panamera TS (550hj) on sõitnud Horst von Saurmaga kettas 7:52.20.

Kel on kihlveotuju, siis ma olen nõus esimese kiireima teslaaustajaga €10 panti panema, et kui Tesla S seal ükspäev aja kirja saab, siis Panamera Turbo S-i aega ta üle ei sõida.

Kiirendus on neil suhtkoht võrdne, vbl natuke Tesla kasuks ja raskuskesegi kahtlemata Tesla S-i kasuks, ent Nürkal on 3 piisavalt kiiret sektsiooni, et Tesla seda vahe kinni sõita ei suuda. Ringtaxi sõitis rahulikult 250km/h korduvalt kellale, Porge ilmselt rohkemgi. Kui keegi tunneb, et tahaks siiski vastupidisele €10 vahele panna, siis võtku PS-s ühendust. :)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 22:20 44
Postitas Mario Kadastik
Model S ülemine ots 210km/h juures tõenäoliselt jah Nürnburgringi üle sõita ei lase ;) Vähe tehnilisemal rajal aga kus tippkiirus üle 200 ei tõuse ma oleks optimist ;)

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 22:22 13
Postitas Aleksei_K
arnis kirjutas: Kõigile nendele ainulaadsetele omadustele lisaks tuleb see, et neid saab väga magusa hinnaga.
Huvi pärast vaatasin, kuidas selle asjaga on siin Soomes. Teoreetiliselt mingit tollimaksu ju ei peaks olema, kuna CO2 on 0. Kuid, jenkimaal plank P85 maksab umbes 75000eur (Mario võib mind parandada, kui eksin). Soomes hinnad algavad siis alates 89000 eur (http://www.auto-outlet.fi/files/hinnast ... 2.2013.pdf ). Ja seda siis P60 eest. Ok, juriidilised isikud saavad riigilt toetust maks. 24000 euri ulatuses, aga siiski. Ja kulujuttude järgi EV-dele seal hakkab kehtima sama käyttövoimavero, nagu diisliautodelgi.

...suht mõrud hinnad tegelikult :D Loomulikult, võib väita, et Porsched on veel kallimad, aga IMHO ma ei näe Teslat Porsche konkurendina...veel.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 22:27 36
Postitas arnis
Leia parem mõni transpordivahend, mis ringrajal Teslale koti pähe tõmbab.
See, kui ringraja jaoks ehitatud auto teeb perenaise autole pähe, see pole mingi tulemus.

Olge nüüd palun võimalikult professionaalsed ja ärge võrrelge räime fuguga.
See pole esimene, teine ega kolmas kord kui siin teemas seda tehakse.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 22:43 46
Postitas Henri.
Mismoodi see Panamera nüüd rohkem ringraja jaoks ehitatud on kui Model S?
Täiesti tavaline Bahnikruiser ju ning nagu ennistki viidatud, siis 0-100km/h või sarnasel mõõduvõtmisel võib vabalt allagi jääda. Või antud hetkel ei sobinud võrdlusesse hinna poolest (~2-2,5x suurem) ?
Väga raske nii midagi argumenteerida, kui kohe nina krimpsutatakse.

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitatud: 23.12.2013 23:00 30
Postitas arnis
Turbo S on umbes 2 korda kallim ja ei paku midagi erakordset
võrreldes paljude teiste mitte väga praktiliste autodega.
Ülalpidamiskulud on 15-25-35 korda suuremad kui Tesla S-l.
Isegi sisseistumine on B-piilari tõttu peavalu, täpsemini, seljavalu.
Meil siin vingutakse, et 50 tuhat on võimsa auto kohta palju. Unustage
see 150 tuhat maksev Panamera kui "ostetavate" autode klassis ära.
See on kallim. Seda on kallim üleval pidada. Sellesse on ebamugav sisse istuda.
See mahutab kõvasti vähem kaupa. Miks peaks ratsionaalne ostleja ostma
Panamera kui sel on hunnik negatiivseid omadusi igapäevaseks kasutamiseks?

Sellepärast ongi Panamera rohkem ringraja jaoks ehitatud, et tema positiivsed
küljed tulevad välja alles ringrajal. Ringrada ei ole transpordivahenditele loodud.