4. leht 6-st

Postitatud: 12.05.2008 20:28 25
Postitas Ragnar
Kütuse kulutamine on ju niigi aktsiisiga maksustatud.
Seega praegu maksab rohkem see, kes ka tegelikult rohkem saastab.
Ehk siis kellel on säästlikum masin aga läbisõit suur maksab rohkem aktsiisi kui ebaökonoomne masin mis ainult pühapäeviti sõidab.

Postitatud: 12.05.2008 21:36 15
Postitas screw
Tahetakse vist asja selleni viia, et lihtne inimene sõidab kaarikuga ja linnaisad jeepidega. Täiesti jaburaks on mindud viimasel ajal meie riigi eesotsas. Rahvas peaks midagi üheskoos ette võtma, sest kokkuvõttes on see meie raha mida nad seal omavahel jagavad. Ja meile tuleb sellest tagasi kaduvväike osa.

Postitatud: 12.05.2008 21:40 49
Postitas JannP
Ega eesti rahvas on neid hulle sinna valinud, järgmistel valimistel näeme!

Postitatud: 12.05.2008 22:15 50
Postitas Helis
Järgmistel valimistel hääletan selle erakonna või inimese poolt, kes suudab selle olukorra ära hoida, mida hetkel läbi üritatakse suruda :lol:

Postitatud: 12.05.2008 22:30 43
Postitas AARE540
screw kirjutas: Rahvas peaks midagi üheskoos ette võtma, sest kokkuvõttes on see meie raha mida nad seal omavahel jagavad.
Selles see jama ongi, et Toompea ahvid näevad, et midagi ei juhtu ja muudkui keeravad.
Saksamaal streigivad rongi-ja rekkajuhid, Itaalias rekkamehed, Prantsusmaal taksojuhid ja kes ja kus kõik veel- ja nad saavutavad oma tahtmise, või vähemalt leitakse kompromiss, aga mis siin on?
Toompea diktatuur on.

Postitatud: 12.05.2008 23:12 01
Postitas Alvar_S
Eestlane ju pea iga rahvuse ees lömitanud ja nüüd siis aeg eestlaste endi käes,et oma rahvale keerata.Egas muidu öeldaks,et eestlasel on kõige meelepärasem söök teine eestlane. :evil:

Postitatud: 12.05.2008 23:26 51
Postitas raimo_r
http://hannesrumm.blogspot.com/

Võimalus avaldada oma arvamust!

Postitatud: 12.05.2008 23:52 41
Postitas Hannes
No ütleme, et nüüd tulebki see luksusauto maks.(2-5k kuus).Aga mis moodi nad mind maksma panevad.Koju tuleb e-arve?Ja kui ei maksa siis saan trahvi või võtavad võtmed käest ära?Ajuvaba.

Postitatud: 13.05.2008 07:21 49
Postitas tanel25
Ei pääse sellest maksust. Praegu siplevad seal Toompeal,kuda asja käima lükata.

Postitatud: 13.05.2008 07:42 23
Postitas qpi
tanel25 kirjutas:Ei pääse sellest maksust. Praegu siplevad seal Toompeal,kuda asja käima lükata.
Käisid Toompeal uurimas? Hea, et foorumil omad spioonid olemas on. :)

Postitatud: 13.05.2008 07:43 26
Postitas qpi
Hannes525 kirjutas:No ütleme, et nüüd tulebki see luksusauto maks.(2-5k kuus).Aga mis moodi nad mind maksma panevad.Koju tuleb e-arve?Ja kui ei maksa siis saan trahvi või võtavad võtmed käest ära?Ajuvaba.
Kohtutäitur, inkasso, kohtud ja lõpuks vara arestimine, mis muud ikka teha saavad. :)

Postitatud: 13.05.2008 08:02 45
Postitas Tauri
AARE530 kirjutas:Õigus sul on, sõber, ka mul ajab sõnniku keema, kui võrdlen, mis toimub siin ja sealpool
Aare ole ettevaatlik. viimasel nädalal teine kõnealune "peerumaks" ähvardab sind sedasi!

Natuke siia ka selgituseks, sest ajakirjanduses spekuleeritakse ka selle üle- tegelikult oma olemuselt on need maksud hästi sarnased! Nimelt on metaan teine äärmiselt levinud gaas, mida õhku paisatakse. terkkinud keemilisest reaktsioonist CH4 + 2O2 --> CO2 + 2H2O tekib hapnikuga põledes 1 metaani molekulst 1 molekul CO2-te !

Maal ei ole kõige suuremad CO2e tootjad mitte autod, vaid just nimelt kariloomad! Paraku ei suuda ma interneti avarustest kuidagi leida selle "peerumaksu" määrasid- siit saaks tegelikult välja arvutada juba kehtiva maksusüsteemi alusel tegeliku "luksusemaksu" (päris põnev oleks seda summat teada :) ) ja teha ka vastav ettepanek riigikogule.
Miks peaks autoomanik, kes roojab vähem kui lehm maksma sama tegevuse eest topelt maksu!

Postitatud: 13.05.2008 12:22 31
Postitas Kairi
Noh, enne kui see maks käiku lastakse, tuleb ära põhjendada, mispärast see hea on. Lihtsalt " luksuse" pärast ei hakka keegi maksma. Ja loll jutt suhu tagasi, et need suured autod saastavad rohkem. Uus X5 võtab ka ainult umbes 7 liitrit sajale. Pigem maksustagu need eelajaloolised tossavad kamassid, mis vahel hingatagi ei lase.
Puhtast kadedusest lajatatud makse ei hakka ükski normaalne inimene maksma.

Postitatud: 13.05.2008 12:27 03
Postitas Silwer
Mina olen igasuguse omandi maksustamise vastu. Aga kui ikkagi maksustatakse siis maks võiks olla kuu põhine mitte lihtsalt aastamaks. Ehk siis kui kasutad "luksusautot" vaid suvel siis selle aja eest maksad maksu. Ülejäänud aeg seisab luksus garaazis ja eriti kõrvalisi isikuid kadetaks teha ei tohiks...

* EAL kaardiga autod peaksid loomulikult olema maksust vabastatud kuna tegemist spordivahendiga ja üldsegi mitte luksusesemega.

Postitatud: 13.05.2008 14:43 41
Postitas AARE540
Kairi, need tossavad ''kamassid'' ja kõik muud, ka EURO4 ja 5 ja kõik muud rekkad on ammu maksustatud.

Postitatud: 13.05.2008 15:15 12
Postitas vull
krt. kui koerte-kasside maks on ka juba olemas, siis jääb järgi veel riiete ja ehete maks? muidugi habeme jms maksud ka veel. hapnik on paar sajandit veel tasuta vast :D

Postitatud: 13.05.2008 20:31 56
Postitas Bmw525ix
vull kirjutas:krt. kui koerte-kasside maks on ka juba olemas, siis jääb järgi veel riiete ja ehete maks? muidugi habeme jms maksud ka veel. hapnik on paar sajandit veel tasuta vast :D
Loodame!
muidu tuleb hakata hapniku koguma.

Postitatud: 13.05.2008 21:09 58
Postitas AARE540
Siis oleks tõesti tsaupakaa, Jeesti Vabariik.

Postitatud: 14.05.2008 08:30 16
Postitas peedu.
Ei tea kas siit foorumist oleks rahvas nõus minema tänavale ja korraldama meeleavalduse ?

Postitatud: 14.05.2008 10:04 03
Postitas darklight
peedu. kirjutas:Ei tea kas siit foorumist oleks rahvas nõus minema tänavale ja korraldama meeleavalduse ?
äkki esmalt mingi allkirjade kogumine vms. parem? Kindlasti tuleks ka eesmärgid võimalikult täpselt paika panna, mitte sama hajevil propagandat teha nagu praegustel poliitikutel.

Postitatud: 14.05.2008 10:10 07
Postitas Kairi
AARE530 kirjutas:Kairi, need tossavad ''kamassid'' ja kõik muud, ka EURO4 ja 5 ja kõik muud rekkad on ammu maksustatud.
Väga hea siis, nende maksustamiseks on ka põhjus olemas. Aga ma ei näe veenvat põhjust mispärast pekas "luksusautod" maksustama. Palju õnne, kui keegi tahab niisama oma rahakotist tuhandeid välja loopida, ilma põhjuseta. Mina küll ei taha.

Postitatud: 14.05.2008 14:05 06
Postitas Kristjan.K
Samahästi võiks koguda lisamaksu autode pealt millel on konditsionner, kliimaseade, navi ja muud vidiniad. Mida rohkem tarbijaid seda suurem kütuse kulu teadupärast?!? Ja kuna luksuse ja küttekulu pärast käib kogu jama, siis oleks igati õigustatud.

Lisaks oma seisukohast (ma sõidan 540´ga), ma ei usu, et linnas paarutav 2.0 säästab kütust rohkem kui mina endaomaga maanteel. Iga auto on loodud eesmärgiga ja 540 tehti maanteele. Ma kasutan seda autot selleks milleks ta loodi, e. siis PIKKADE DISTANTSIDE, läbimiseks. Luksus autot määratleda tema mootori kubatuuri ja kilovattide järgi pole päris õige minuarvates. Lisaks kõigele on mu 4.4 pöörded kindlasti madalamal 100 km/h jures kui mõnel 1.6´l või 1.8´l.

Ja väitele, et kes jõuab osta jõuab ka maksta vastaks nõnda, et ma maksan kallemaid ülalpidamiskulusid selleeest. (kindlustus, varuosad jms) mitte ma ei peaks maksma nn "tartu maksu" lihtsalt sellepärast, et riigil jääb eelarvest puudu.

Postitatud: 14.05.2008 22:12 28
Postitas dan666
siis peaks hakkama sõitma millegi ökonoomsema ja loodust säästvamaga kui seda on minu luksusauto(525i)
siin mõned valikud:
vene veoautod:gaz-53 4,2L V8 86kw või 1977.a zil-130 6L V8 125kw
vs
vanad ameeriklased:1987.a Lincoln Town Car 5L V8 112kw või 1980.a Chevrolet Silverado 6.6L V8 135kw

Postitatud: 14.05.2008 23:02 10
Postitas Riivo
Üldiselt on suht kindel et see seebimull lõhkeb ja miskit tolku sellest ei tule....nii läbimõtlemata asja siiski seaduseks ei vermita...rahunegem :D

Postitatud: 15.05.2008 08:42 32
Postitas ermicas
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=279433

"12aastase ja eakama auto eest peaks omanik maksma aastas 36 000, kuni kolme aasta vanuse puhul aga 54 000 krooni."

Einoh...nüüd ma enam üldse ei muretse, las see maks tuleb!
Sest 36tuh aastas pole ju mingi summa... võrreldes uuemate autode omanikelt nõutava 54tuh krooniga :? :mad:

Postitatud: 15.05.2008 09:18 59
Postitas Lauri_R
Mis hakkab juhtuma autoturul...autod mis maksavad kaugelt alla 100 000 krooni, nt 325/525 24v. Aastas maksad "luksusauto" maksu rohkem kui masin ise väärt on :lol: . Nende hinnad peaksid paraja portsu kukkuma.

Postitatud: 15.05.2008 10:51 42
Postitas vull
kas poole aastaga jõuab siis igasse TÜV punkti dyno-stendi ehitada ja töötajad välja koolitada? :o
päris ei lähe kohtusse kui mu 141kw-ne masin ainult 138kw välja annab
kui selline jaburdus üldse läbi peaks minema..

Postitatud: 15.05.2008 10:55 55
Postitas AARE540
Tegelt jah, nagu Riivo ütles- selliste summade puhul a la 50 tonni aastas- ma arvan seda ka ise, et nii suurte summade puhul pole vaja isegi mõelda selle jampsi peale. Riigikogu troppidel on lihtsalt igav- Eesti elu on ju nii paigas, et pole midagi mõistlikku vaja enam mõelda :D

Postitatud: 15.05.2008 11:17 05
Postitas Ilves
Kui üldse maksustada, siis ikkagi keskkonnamõjust lähtuvalt, mitte selle alusel kui pikk-lai-või "luksuslik" auto on. Ainuke tänuväärne osa sotside kampaanial on see, et vähemalt on tekkinud diskussioon. Võib-olla sellepärast nad nii jabura ja konfliktse ideega tulidki lagedale, et reaktsiooni esile kutsuda. Lugedes artikleid, siis muidugi jääb neist päris eluvõõraste laborantide mulje, sest kommentaar oli umbes selline "maks mõjutab ainult luksusautosid nagu S seeria mersud, Hummerid ja võimsad sportautod" :P

Väga palju võrreldakse autode saastet lennukite, tööstuse jms. Samas ei tasu unustada, et nt lennukite puhul mõistlikku täituvuse korral on nende ökonoomsus samast klassist kui rolleril ühe reisija kohta. Autosid tarbitakse seevastu valdavalt üksinda.

Ehk ainus mõistlik variant on CO2 põhine kirves, mida siis tõesti tuleks kasutada sihtotstarbeliselt keskkonnamõjude vähendamiseks metsa istutamise või alternatiivenergia uuringute toetamise läbi, mitte riigiaparaadi kulude kinni mätsimiseks.

Teine vägagi aus ja proportsionaalne maks oleks sõiduautode kütuse hinna tõstmine sellisele tasemele, et pisarad jooksevad - sest siis maksad sa tõesti täpselt niipalju, kui su masin keskkonda saastab - enda valik kas põristad aastas kuu aega Corvettiga ja käid ülejäänud aja jala või sõidad rõõmsalt kogu aeg diisel Fiat 500-ga. Samas on see võimatu, sest transpordimasinate kütus peaks olema teise hinnaga, et vältida muude kaupade hinnatõusu ja seda oleks võimatu eristada - kõik hakkaksid siis kaubikutega sõitma.

UK-s näiteks kehtivad sellised tax bandid, britid kiruvad neid nagu saadanat hoolimata sellest, et aastane maks on kõige üleval otsas ainult 8K EEK aastas.

http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Ow ... G_10012524

Postitatud: 15.05.2008 11:53 18
Postitas AARE540
Ilves kirjutas:Teine vägagi aus ja proportsionaalne maks oleks sõiduautode kütuse hinna tõstmine sellisele tasemele, et pisarad jooksevad
Dooh, sinnapoole need juba liiguvadki- aasta algul ma ei uskunud, et aasta lõpuks bensuliitri hind 20 eeku on, aga sinnakanti hoiab juba praegu, ja aasta lõpuks kisub juba 25 tuuri :evil:
Võrdluseks- see firma, mille rekkaga ma praegu Rootsis sõidan, saab diisli (ülipuhta kusjuures) kätte hinnaga 16.5EEK (mitte SEK) liiter, Eesti 19.7 EEK liitrist sitase diisli eest. Bensuhind on tanklas põhimõtteliselt sama nii siin kui sealpool. Varsti lähen Rootsi juba rõõmuga, saab odavat kütust tankida :D
Sry OT pärast, aga Ilvese jutt viis selleni :roll: