31. leht 62-st

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 16.12.2014 16:07 44
Postitas arnis
Ärimehena kasutaksin odavaimat võimalikku masinat
Odavaim ostuhind või summa (ostuhind+ülalpidamiskulud+sõidukulud)?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.12.2014 14:02 33
Postitas TarmoV12
Keskkonnahoiu vaatevinklist üks huvitav artikkel (ega see info pole muidugi mingi uudis tegelikult):
Vehicle pollution: Cleaner than what?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 22.12.2014 15:25 14
Postitas arnis
Nii tore, et EU on puhtama elektri suunas liikunud kauem kui elektriautod paljunenud.
USA-s on tõesti elektriga veidi teisiti. Ja Hiinas on asi täitsa hapu. Aga see on ikka
valitsuse enda süü, et ei hooli keskkonnast. Meil siin on küll põlevkivi kuid Narva
olukord on aasta-aastalt paremaks läinud. Eks ikka filtrid filtrid.

Kuulasin üht loengut täpselt samal teemal (norrakate töö oli mäletamistmööda).
Kokkuvõtte oli sarnane, kuid siiski mitte nii pessimistlik:
suvalise tootmistehnoloogia ja suvalise elektri puhul elektriautol puhtuse eelis on minimaalne
(ainult selles, et reostus ei ole linnasisene, mis on kõige hullem).
Küll kui tootmises head tava kasutada ja elekter ka tehakse mõistlikult, siis on
eelis märgatav. Norrakatel on muidugi suu puhas, neil on elekter lausa taevast kukkuv ;)

Ahjaa. Muideks need tehase CO2 ja muud numbrid sisepõlemismootoriga autodel
on ainult paberil. Reaalsuses (jah uuringute põhjal) on päriselus tulemused kordades halvemad.
Põhjus loomulikult selles, et 1) külmkäivitused ei ole õigesti arvestatud 2) sisepõlemismootor
vananeb ja numbrid lähevad rohkemgi puusse. Lingil olev uuring ei ole loomulikult lollikindel.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 31.12.2014 17:48 48
Postitas arnis
Mul on hea meel näha, et hääletus on lõppenud ja see pole mustvalge.
Kokkuvõttes:
Kolmandik arvas 2014. aastal, et Tesla Model S-ist paremat tutikad BMW-d ei olnud müügis.

Kümnendik arvas, et S-ist on siiski paremat autot leida, kuid see ei ole ka BMW.

Ülejäänud arvasid, et siiski on turule tulnud uus BMW, mis on Model S-ist parem.
Võib oletada, et mõned neist mõtlesid i3-e, mõned i8-t, kuid suur enamik
hääletajatest ei jätnud ühtegi jälge enda hääle selgitusest.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 31.12.2014 20:40 14
Postitas Henri.
Väga peenelt oled sõna 'ülejäänud' kasutanud :mrgreen: :mrgreen:

'ausam' tundub sedapsi:
arnis kirjutas:Kolmandik arvas 2014. aastal, et Tesla Model S-ist paremat tutikad BMW-d ei olnud müügis.

Kaks kolmandikku arvasid, et siiski on turule tulnud uus BMW, mis on Model S-ist parem.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 09.01.2015 20:41 15
Postitas Henri.
Teemaalgataja palvel, 2015 aastaks siis uus hääletus, ajendatult näiteks küsimusest "kuidas Lasnamäel elektriautot laadida?"

Kui kellelegi küsimuse püstitus antud teema kontekstis lahtiseks jääb, eks siis arnis seletab ise pikemalt :)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 10.01.2015 11:52 10
Postitas ooDDoo
Lasnamäel pole mõtet el autot laadima panna kuna juhe lastakse rotti. Ja õige lasnamäelane sõidab bensiiniga kuna see venemaal odav.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 10.01.2015 15:32 02
Postitas arnis
ooDDoo kirjutas:Lasnamäel pole mõtet el autot laadima panna kuna juhe lastakse rotti. Ja õige lasnamäelane sõidab bensiiniga kuna see venemaal odav.
15" veljed maksavad kordades rohkem kui jupp kaablit, pigem siis juba veljed.
Pistik (maksab rohkem kui jupp kaablit) on lukuga auto küljes, ära ei saa.
Aga bensiiniga sõidetakse raudselt, isegi siis kui seda paaki ei saa kallata :lol:

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 10.01.2015 17:32 47
Postitas ooDDoo
Kaabli jaoks on igal vandil nuga taskus. Vahet pole kas siis laadijakaabel või parkimisanduri juhe.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 10.01.2015 17:59 44
Postitas arnis
ooDDoo kirjutas:Kaabli jaoks on igal vandil nuga taskus. Vahet pole kas siis laadijakaabel või parkimisanduri juhe.
No ühe korra lõikab, teist korda enam ei lõika:
Pilt

Ära ainult ütle, et igal vandil homsest jõuõlaga lõiketangid sääre vahel.
Pigem on kanku ja voolik.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 10.01.2015 18:35 15
Postitas KristjanK
Just mõtlesin, et see ei ole normaalne, kui mingil tropil piisab väikestest lõiketangidest/noast, et kellegi päev kategooriliselt ära rikkuda. :D
Paistab, et selle peale on ikka mõeldud.

Lisaks hommikul jäi silma ka selline link Tesla Gigafactory'st. Päris jõhker.
http://www.greencarreports.com/news/109 ... ?fbfanpage" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.01.2015 11:06 54
Postitas ooDDoo
Olen ise näinud kuidas Lasnamäe Centrumi parklas tüübil polditangid ei tahtnud jopealla hästi ära mahtuda.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.01.2015 13:33 26
Postitas ttsys
OT aga alati saab hullem olla. Lasnamäe on lastepark a la mõne Pariisi eeslinna geto kõrval. Inimesed, te ei suuda ära imestada, kui kodused ja armsad on meie Lasnamäe ka kõige ebaadekvaatsemad tegelased nende sissistunud tüüpide kõrval.;)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.01.2015 15:27 35
Postitas Muhv
http://www.theverge.com/2015/1/10/75238 ... ectric-car" onclick="window.open(this.href);return false;

GM plaanib tuua Bolt'i nime all turule Tesla Model III sarnase toote. Seda vist isegi enne Teslat.

Elon Musk saab ilmselt kõva peavalu ja BMW i3 müük peatub.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 11.01.2015 21:59 04
Postitas arnis
Muhv kirjutas:http://www.theverge.com/2015/1/10/75238 ... ectric-car

GM plaanib tuua Bolt'i nime all turule Tesla Model III sarnase toote. Seda vist isegi enne Teslat.

Elon Musk saab ilmselt kõva peavalu ja BMW i3 müük peatub.
Raudne pauk. GM on nii palju tehnoloogia viimast sõna näidanud viimase 10 aastaga.
Akusid hakkavad nad ümbertöödeldud rehvidest valmistama :)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.01.2015 00:01 56
Postitas Muhv
Eks ka mulle tundub see pauk luuavarrest tulevat, aga siiski... Akud tulevad LG-lt

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.01.2015 07:23 49
Postitas ooDDoo
Gm-il raha küll ja veelgi. Tänapäeval võib kasvõi ttü teha normaalse elektriauto kui raha piisavalt. Jupid ostad erinevatelt tootjatelt kokku.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.01.2015 21:06 17
Postitas Muhv
*****! (vabandust)

See Bolt näeb hea välja!
http://www.theverge.com/2015/1/12/75308 ... rolet-bolt" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cnet.com/news/chevy-beats-te ... -electric/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.01.2015 22:14 36
Postitas ttsys
Väline disain kattub 1998 aasta MB A-klassiga. (Või eksin?) See klass õigustas sihtgrupina omal ajal peamiselt noorte inimeste + naised + homod eelistusi ja vajadusi. See võib vabalt ka korduda, sest $50k pole just see, mida Model3 püüdma peaks hakkama.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.01.2015 22:32 28
Postitas Muhv
No, ära nüüd MBst ka liiga hästi arva :D See POLT on ikka oluliselt kaasaegsem. Kuni praeguse moevärvini välja. Model 3 konkurent on ta ikka vägagi, kuna hinna siht on täpselt sama 30000$, mis Teslal. Põhimõtteliselt - see auto on täna kõike seda, millest Tesla siiani vaid rääkinud on. Tihe rebimine saab olema. Üldise trendina on see kõik vägagi positiivne.

Varsti saab TSLAd jälle alla 200$ soetada...

Minu jaoks on hoopis põnevam, et 2017 peaks ka i3 facelift välja tulema. Mida see endaga kaasa toob ja kas siis juba ka olemasolevatele autodele asjalikumat akupakki osta saab, näitab aeg.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 12.01.2015 23:21 25
Postitas ttsys
Nu ei jõudnud nad ju F-Cell conceptist kaugemale aga mõte oli kuidagi peegelduv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... ll--DC.jpg
24-30 kuud on neil muidugi aega, et siis mõõku ristata. Igasugune tegevus tuleb valdkonnale muidugi kasuks ja nügib kasvõi maastaabi efekti punkte paigast. Akude disaini jõuavad veel edasi arendada ja robikond akude tehast jõuab selle ajaga mitmel kontinendil püsti panna.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 03:31 34
Postitas arnis
Hetkel näeb ta jah päris mõnus välja, kuid kahjuks lõhnab liiga palju prototüübi järele.
Inseneeria seisukohalt sellisena see auto turule tulla ei saa.
On näha, et tugevusarvutused on totaalne null, alustame kõikidest piilaritest ja
B-piilaritevahelise toe puudumisest. Lisaks tugevusele ei näe ma isegi plaani
sellest, kuhu aku paigutatakse. Nii suurt akut telgedevahelisest alast väljapoole
ei pane ja istmete alla (nagu Leafil) 50kWh ära ei peida.
Ei ole võimalik mitte rääkida võimatutest tagumistest aknatõstukitest,
puudulikust ventilatsioonisüsteemist ja võimatutest turvavöödest.
Isegi vihmasensorit pole võimalik rakendada antud esiklaasi mõõtmetega.
Seda autot võiks nimetada savimudeliks. Päriselt see selline välja nägema ei hakka.

Ma isegi ei mõelnud analüüsida Poldi olemust, enne kui Muhv välimusele komplimendi andis :?

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 09:47 55
Postitas Muhv
Kontseptid on kontseptid. Nende puhul hinnatakse vahel ka reaalsustaset. See polt on saanud hinnangu "küllalt valmis"
I3 nägi algusfaasis välja selline
Pilt

Ja aastake hiljem juba selline
Pilt

Klaasist uksed jms kadusid. Siiski on ka viimane oluliselt erinev tootmisvalmist. Näiteks tagumise ukse raam, mis moodustab B piilari puudub ikka veel.

Ka pikalt ringi veetud Tesla X concept ei ole tõenäoselt päris see, mis lõpuks välja kukub.


Igatahes üllatav on see tänane areng küll. Pakun, et poldi akud saavad olema põranda all, nagu teistelgi nullist ehitatud autodel. Eeldan, et see on pikem kui i3, seega tänases mõistes 25-8kw peaks rahulikult ära mahtuma. Kuna ka Nissan on öelnud, et tihedam akukeemia on juba tootmisvalmis, siis pole ime, et sinna põhjaalla surutakse 35-7 kw ära ja see peaks olema piisav lubaduste täitmiseks.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 14:48 12
Postitas Liivatraktor
Hetkel tasub mainida, et Tesla aktsia on märgatavalt langenud novembrist alates kui toornafta hind kukkuma hakkas.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 15:21 42
Postitas ttsys

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 18:21 58
Postitas arnis
See polt on saanud hinnangu "küllalt valmis"
Kes selle hinnangu andis? Ajakirjanik või roheline spetsialist?


Kui ma tugevusest rääkisin, siis ma ei teinud põhjendamatuid väiteid.
i3 ei ole tavaline plekitükk, süsinikkiud on palju palju võimekam.
Ja ventilatsioonipuudused ja vihmasensori puudumine on siililegi selge.
Turvavöö rullmehhanism ei mahu sellisesse istmesse ning tegelikult
ei saa reguleeritav seljatugi sellist koormust üle elada avarii puhul,
et seljatoe külge võiks turvavöö kinnitada.

Polt hakkab olema tavaline plekk. See aku tiheduse jutt on ainult lubadus.
10% kompaktsemaks kui Leafil saaks teha küll. Samas suure tõenäosusega
" 200 miles" tähendab tegelikult "120 highway miles" ja aku maht tegelikult
on 40kWh. GM on seda rada juba käinud ja jääbki käima.
Autos on 4 istet põhjusega ;)

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 18:38 56
Postitas ttsys
Sul võib õigus olla kõikides punktides ja samas võib kõik pöördelise muutuse saada koos rabavate tehnoloogiliste lahendustega. Akude tehnoloogia määrab tegeliku reaalsuse milline nii polt kui ka M3 välja hakkavad nägema. Muide võimalik, et ka juba ka moditud i3-e. Need kere tükid ja materjalid saavad viimasena paika. Arvutan peast, et kui ca 12 kuu jooksul nüüd aku lahendust ei teki siis on poldiga muidugi hambad ning 2017 ei näe me mingit M3 otsest konkurentinti. Seni tuleb kannatlik olla ja lasta neil "atra seada". Akude arendus ning tehnoloogia säriseb ning vajab investeeringuid. Sellised concept üles astumised on vajalikud ka turult investorite leidmiseks ning julgustamiseks jne.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 22:20 42
Postitas Muhv
Hinnangu andis keegi ajakirjanik, kelle teksti lugesin. Sain aru sellest nii, et ollakse umbes selle oranži i3 kontsepti tasemel. Viimasel olid ka paberist istmed sees jms. Samas asi juba sõitis.

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 22:48 06
Postitas RaikoK
arnis kirjutas:
See polt on saanud hinnangu "küllalt valmis"
Kes selle hinnangu andis? Ajakirjanik või roheline spetsialist?


Kui ma tugevusest rääkisin, siis ma ei teinud põhjendamatuid väiteid.
i3 ei ole tavaline plekitükk, süsinikkiud on palju palju võimekam.
Ja ventilatsioonipuudused ja vihmasensori puudumine on siililegi selge.
Turvavöö rullmehhanism ei mahu sellisesse istmesse ning tegelikult
ei saa reguleeritav seljatugi sellist koormust üle elada avarii puhul,
et seljatoe külge võiks turvavöö kinnitada.

Polt hakkab olema tavaline plekk. See aku tiheduse jutt on ainult lubadus.
10% kompaktsemaks kui Leafil saaks teha küll. Samas suure tõenäosusega
" 200 miles" tähendab tegelikult "120 highway miles" ja aku maht tegelikult
on 40kWh. GM on seda rada juba käinud ja jääbki käima.
Autos on 4 istet põhjusega ;)
E93l on ju samuti turvavöö istme küljes,või sain millestki valesti aru

Re: Elektriautorubriik

Postitatud: 13.01.2015 23:41 16
Postitas arnis
Pilt
Selline disain? Noo, selline mõnus paks iste on juba teine tera.
Sinna võib juba korraliku konstruktsiooni sisse ehitada, kuid sellist
mittevajalikku kaalu tuleb kindlasti vältida. Kabriod maksavad
põhjusega kõvasti rohkem kui sedaanid. Nende kere küll näeb
välja sarnane altpoolt, kuid sedaaniga on korralikud erinevused sees.
B-piilarid on niikuinii vastupidavad. Need sobivad turvavöö
ülemiseks toeks väga hästi.
i3-l näiteks visuaalselt B-piilarit nagu ei ole, kuid siiski sõidu ajal
tagumised uksed täidavad neidsamu ülesandeid.