1. leht 1-st

Gasoline & Hydrogen - tulevik ootab

Postitatud: 18.08.2005 23:02 04
Postitas Relk
Üleminek on kiire tulema. 2007 pole kaugel.

The Old-Fashioned Way

There's another school of thought on hydrogen cars: Convert the internal combustion engine (ICE) to run on hydrogen. BMW is at the forefront of this movement. One advantage is that an ICE that can run on both gasoline and hydrogen will provide a bridge to a better hydrogen supply network. Another advantage is you get clean energy without sacrificing the old-fashioned thrill of driving. BMW chairman Helmut Panke figures his customers aren't going to enjoy the golf-cart-like drive of the typical fuel-cell vehicle.

The company is already testing prototype vehicles based on the current BMW 7 series. Top speed is 133 mph, and the cruising range is 125 miles on hydrogen -- BMW prefers the liquid kind -- and more than 300 miles on gasoline. (The cars have a different tank for each fuel.) BMW says its goal is to bring a hydrogen-powered car to the consumer market as early as 2007.

Even if BMW and GM can produce affordable H cars on schedule, there are plenty of speed bumps along the hydrogen highway. Among the most daunting, says Peter Hoffmann, editor of the Hydrogen & Fuel Cell Letter, is building the distribution and storage infrastructure. You can also expect squabbles over the most economical and environmentally friendly ways to produce the hydrogen. Splitting water molecules is one approach, but the technology is expensive and uses electricity, which has to come from somewhere. Recovering hydrogen from coal and natural gas is cheaper but creates its own greenhouse gases.


Eesmärk pidi olema, et 2020 on neljandik kõikidest autodest vesiniku peal. :) Seda peaks ju nägema küll

Postitatud: 18.08.2005 23:05 48
Postitas ryan
ja mina mõtlesin veel uut bensukat osta :D

Postitatud: 18.08.2005 23:20 22
Postitas Relk
Lisaks veel: http://www.msnbc.msn.com/id/6089614/

0-100'ni 6 sekundiga pole vesiniku jaoks mitte paha. See tunduvalt kiirem kui enamus bensiinil töötavaid. Ja tippkiirus üle 300 on samuti hea. :D

Postitatud: 19.08.2005 00:50 02
Postitas bizarrini
Aga kust see vesinik võetakse? Või siis pigem energia vesiniku tootmiseks.

Postitatud: 19.08.2005 02:09 50
Postitas meph
H2 tootmine ongi hetkel kõige suurem takistus. Pluss siis veel ka see, et kütuseelementide tootmine maksab liiga palju. Pluss see, et massproduktsiooni minnes on iga elemendi jaoks vaja kusagil 10g plaatinat.

Teades, et maailmas on hetkel teadaolevalt plaatinaressursse 7,7 miljardit grammi ning et sõidukeid on kusagil 700 miljonit, siis läheks vaja kõikide autode väljavahetamiseks kütuseelementidega autode vastu praktiliselt kogu maailma plaatinavaru :\

Ning teades, et 1 kütuseelement peab praeguse seisuga vastu kusagil aasta, siis on asi hetkel võrdlemisi pointless.

BMW sisepõlemismootor on selle koha pealt veidi huvitavam idee.

Postitatud: 19.08.2005 08:39 10
Postitas Tom
bizarrini kirjutas:Aga kust see vesinik võetakse? Või siis pigem energia vesiniku tootmiseks.
Fusion reactor ( täpsem info http://www.iter.org/index.htm ) :roll:

Postitatud: 19.08.2005 10:32 54
Postitas Relk
Kunagi oli discovery pealt ühest MB A-klassist saade, mis sõitis vesinikuga. Tüüp pani sumpsi otsa tühja klaasi ja mõne minutiga oli see polenisti vett täis mille BM esindaja kohapeal ära jõi. :shock: Sealt eraldub lihtsalt veeaur.

Kuid "rohelised" selle tulemusega siiski rahul ei olnud, sest vesiniku tootmine on väga energiakulukas ettevõtmine. :roll:

Postitatud: 19.08.2005 13:15 03
Postitas meph
Antud fusiooni reaktor saadakse tööle võibolla kusagil aastaks 2015 võimiskit. Ja seda ka vägagi eksperimentaalsel kujul.

Postitatud: 19.08.2005 14:37 20
Postitas Tauri
kes meist on uurinud ja tõestanud, et kõik need tootmisprotsessid on kallimad kui kogu protsess toornaftast maa-alt sinu autopaaki bensiinina ( + saastemaksud)?

Puutusin põgusalt ühe tuule-energia projektikäigus kokku paari lugupeetud TTÜ proffessoriga, kes oma ala fanaatikutena ca paari kolme tunniga keerasid minu arusaama tänasest energiamajandusest pea-peale. Lühikokkuvõte oleks järgmine: täna on maailmas piisavalt palju majanduslikke ja poliitilisi jõude, kes väänavad omakasu eesmärgil tõde keskkonna kahjuliku ja keskkonda säästvate energiaallikate kulukusest.

Kui te nüüd järgimõtlete siis olete kindlasti ajakirjandusest aeg-ajalt saanud informatsiooni fanaatikutest, kes on kodusel teel tootnud vesinikku jm. kütuseid ,et käitada mootoreid!

Arvatavasti on ka siin foorumis endiseid TTÜ kaid, kes on näinud neid arvutusi ja võivad seda kinnitada!

Postitatud: 19.08.2005 16:25 57
Postitas janz
Aga tegelikult on ikkagi parim lahendus puhas elektriauto.
BMW -l oli olemas nii E1 kui ka E2 prototüübid USA -kate jaoks. Ainuke häda, et siis kui BMW neid 80-ndate lõpus ja 90-ndate alguses tegi siis kõik teadsid et Californias hakkavad kehtima seadused, mis soodustavad ja kohustavad tootjaid elektriautode kohalt. Tegelikkus aga osutus teiseks ja neid seadusi pehmendati. Päris hea on praegu 1992 artikleid lugeda:
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_12031771

Praegu elab elektriauto väikest uut tõusu läbi peamiselt tänu nafta hinna tõusule aga Kyoto protokollile. Näiteks mitsul on suured plaanid Jaapani turul:
http://news.webindia123.com/news/showde ... t=Business

Lisaks on akude areng olnud 15 aasta jooksul märkimisväärne kuigi endiselt on siin kollitamas sama probleem nagu vesiniku tootmiseski, kus akude tootimiseks kuluv energia ja mineraalide ressursid kipuvad saadavat effekti nullima.
Näiteks Li-Ion puhul on juba saavutatud tulemused 125 000 km ja 5 aastat ühtede patareidega.

Kahju et BMW enam akude baasil elektriautosid enam ei arenda.

Postitatud: 20.08.2005 00:29 41
Postitas priitv8
janz kirjutas:Näiteks Li-Ion puhul on juba saavutatud tulemused 125 000 km ja 5 aastat ühtede patareidega.
See on siis ühe akukomplekti kogueluiga. Palju huvitavam oleks teada saada, kui palju on autonoomiat e. kui palju saab sõita, enne kui jälle pistikupesa peab otsima hakkama? Ja mis see autonoomia kaalub?
Näide elust: Toyota Priuse akud kannatavad ühe laadimisega sõita 6km!

Postitatud: 20.08.2005 14:23 40
Postitas Tom
priitv8 kirjutas:
janz kirjutas:Näiteks Li-Ion puhul on juba saavutatud tulemused 125 000 km ja 5 aastat ühtede patareidega.
See on siis ühe akukomplekti kogueluiga. Palju huvitavam oleks teada saada, kui palju on autonoomiat e. kui palju saab sõita, enne kui jälle pistikupesa peab otsima hakkama? Ja mis see autonoomia kaalub?
Näide elust: Toyota Priuse akud kannatavad ühe laadimisega sõita 6km!
Loe janza postis olevalt lingilt, et see Mitsu läbib 4 tunnise laadimise järel 155miili. Täiesti piisav, et tööle minna ja õhtul koju tulla, enamus inimesi peaks nädalas ainult korra kaks laadima.
Ja seda ka, et Prius on hybrid ehk siis bensu mootoriga aetakse genekat ringi ja sellega laetakse akusid sõidu ajal seega tal ei peak suure mahtuvusega akud olema.

Postitatud: 22.08.2005 01:55 16
Postitas meph
Ja kus kohast sa seda elektrit võtma hakkad oma elektriautole? Koos naftahindadega läheb ka elekter kalliks.

Postitatud: 22.08.2005 08:56 54
Postitas Tom
Tuumaelektirjaamast, mina igatahest pooldan neid asutusi kahe käega seni kuni midagi paremat pole leiutatud. Ainult need riigivennad on "lendab õhku lendab õhku..." aga ise istuvad sadade tuumalõhkepeade otsas ja pole häda midagi.

Postitatud: 22.08.2005 10:19 29
Postitas Charly
ma arvan, et tuumaelekrtijaama õhkulendamine on väikseim probleem energiajaama rajamisel....pidem on pollutsioon probleemiks ja jäätmekäitlus....."EI FOSFORIIDILE" - mäletate veel

Postitatud: 22.08.2005 12:28 47
Postitas meph
Ja näiteks ameerikal on varusid kokku 40 aastaks, et tuumajaamasid käitada, peale seda nendega ka kaput ;)

Postitatud: 22.08.2005 12:56 59
Postitas Tom
40a pärast on juba eelpool mainitud fusion reactor suure tõenäosusega kasutusel.

Postitatud: 22.08.2005 16:22 54
Postitas janz
Kui elektris asi on siis saab alati ka väikese oma alternatiivse elektritootmise püsti panna.
Eestis tänasel päeval kaks võimalust:
1. Hüdroelektrijaamad (Eestis kahjuks vähe kohti kuhu seda panna ja nendest enamustes juba keegi ees :)
2. Tuuleelektrijaam. Vägagi arvestatav võimalus. Sealjuures ei pea ju püsti panema mingeid x MW tuulikut vaid võib piirduda ka oluliselt väiksematega. Näiteks Vääna-Jõesuust sõites otse Keila maantee peale jääb üks selline pisike tuulik tee äärde. Väidetavalt tegemist 96 KW isendiga mis ostetud kasutatuna Rootsist. Kogu projekt oli maksma läinud alla 1 MEEK ja sealjuures on asi ametlik s.t. Eesti Energia ostab sealt elektrit miski 80 senti KWh. Asja miinus on ehk see et sellise tuuliku lähedusse ei tohi ühtegi maja ehitada lähemale kui 300 m müra pärast. Samas sai ise sõidetud sellest mööda öösel kui väga (tuule)vaikne oli. Müra ei kostnud maantee peale aga tuulik käis ringi kuigi tuult ei tundunud olema. Masti kõrgus sellel oli vist 25m, tiivik 15m.

Postitatud: 22.08.2005 19:39 27
Postitas meph
Jah tõesti see 1 fusioonireaktor selleks ajaks vast töötab. Nüüd mõtle selle peale, et mitut sellist reaktorit on kogu maailma peale vaja ;)

Postitatud: 22.08.2005 22:10 31
Postitas Muhv
janz - väidetavalt on Eestis minimaalselt neid kohti kuhu arvestatavas võimsuses tuulikuid püsti panna. Enamus neist on juba ka hõivatud.
Märksõnadeks oleks hõredalt asustatud koht võimsate elektriliinide läheduses.

Postitatud: 23.08.2005 09:17 31
Postitas Kaido S
Kaks mõtet: tuumaenergia on väga kallis, see et tuumajaamu mõnel pool päris palju on, tuleb külma sõja aegadest - üksikute eranditega olid tuumajaamad loodud tegelikult selleks, et rikastada tummarakettidele vajalikku militaargräppi.

Teine: vesiniku tootmine nii üüratult kallis polegi, plussina saab teda toota praktiliselt piiramatult ja otsese vajaduse korral odavneks kiirelt ka tehnoloogia. Mure on hoopis ülemaailmse tanklaketi loomises - see on niivõrd kulukas, et parem on otsida vesinikule alternatiivseid viise.

Postitatud: 23.08.2005 21:49 54
Postitas Mihkel(Kops)
Kaido S kirjutas:.....Mure on hoopis ülemaailmse tanklaketi loomises - see on niivõrd kulukas, et parem on otsida vesinikule alternatiivseid viise.
Päikesepatarei siis äkki. Kunagi, üheksakümnendate lõpu poole oli see teema üsna aktuaalne. Näidati autosid, mille kere kattis päikesepatarei, räägiti majadest, mille osaline energia saadi samuti päikesepatareidest (sedapuhku oli maja katus kaetud suurte patarei paneelidega). Maa tehiskaaslased ehk nn. "sputnikud" kasutavad samuti päikese energiat.
Põhiline probleem saab siis olema pilviste ja pimedate aegadega. Ideaalne oleks muidugi selline variant, kui osa saadud energiast salvestataks akudesse, et veaks päikese tõusuni kuidagi välja.

Selline oleks minu teoreetiline nägemus....praktilise osa jätan teistele ;)

Postitatud: 23.08.2005 21:56 41
Postitas Relk
Kaido S kirjutas:Kaks mõtet: tuumaenergia on väga kallis, see et tuumajaamu mõnel pool päris palju on, tuleb külma sõja aegadest - üksikute eranditega olid tuumajaamad loodud tegelikult selleks, et rikastada tummarakettidele vajalikku militaargräppi.

Teine: vesiniku tootmine nii üüratult kallis polegi, plussina saab teda toota praktiliselt piiramatult ja otsese vajaduse korral odavneks kiirelt ka tehnoloogia. Mure on hoopis ülemaailmse tanklaketi loomises - see on niivõrd kulukas, et parem on otsida vesinikule alternatiivseid viise.
Miks see tanklakett nii kallis peaks olema? Kui vesinik tuleks päevakorda, siis lisaks iga kütusetankla oma tavalise bensiini kõrvale ka vesiniku tankimis seadme. Seda on nii Saksamaal kui ka USA's ka tehtud juba.

Postitatud: 23.08.2005 22:24 54
Postitas priitv8
Ilmselt nii vedela vesiniku säilitamise mahutid kui ka robottankurid teevad selle kalliks. Pluss veel vesiniku transport tanklani.

Postitatud: 23.08.2005 22:48 08
Postitas Relk
Ära sa ometi arva, et Lukoilil jääb raha puudu tankla täiustamiseks. :lol:

Postitatud: 24.08.2005 10:56 18
Postitas Relk

Postitatud: 26.08.2005 09:33 07
Postitas Priit_P
Ideaalne oleks, kui iga mees elaks kusagil põllupeal, oleks niimõnedki hektarid maad, et panna püsti tuulik/generaator, kaevata maha torud ja kasutada soojuspumpasid ja sellele lisaks katusel päikese paneele. Majandaks ennast täielikult ise ära, soe vesi majas, elektri auto laetud jne. Elu oleks ilus, õhk puhas, hülged ja jääkarud teeksid heameelest kukerpalle ja naeraksid. Iseasi paljudest meil on raha 4 milli selle setingu püsti panemiseks.