K: Naastrehvide keelustamine!

Vaba teema

Kas naastrehvid tuleks Eestis keelustada?

Jah, kuna sellega muutuks oluliselt paremaks teedeolukord meie maanteel!
39
38%
Ei, kuna sellega kaasneks suurem liiklusõnnetuste arv,eriti just noorte liiklejate hulgas!
64
62%
 
Hääli kokku: 103
randos
Klubiliige
Postitusi: 1593
Liitunud: 29.09.2004 17:40 32
Asukoht: Järvamaa

K: Naastrehvide keelustamine!

Postitus Postitas randos » 15.09.2005 16:24 03

Uuriks siis mis meie foorumlased arvavad plaanist keelustada naelkummide kasutamine.
Tulemused esitan maanteede ametile!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3585
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo » 15.09.2005 16:26 25

Selle üle on siin juba kõvasti heietatud, aga otsest häälte lugemist pole vist olnud.
Tulemus oleks päris huvipakkuv.

me @ lamellide poolt!
Alltrack
Kasutaja avatar
Indrek
Huviline
Postitusi: 193
Liitunud: 07.01.2003 17:58 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Indrek » 15.09.2005 16:49 40

Pooldan naaste.

Sest nad on turvalisemad (vaata allapoole TM'i tsiteeringut) ja nad on soodsamad (uue jooksuga saab kindlasti rohkem kui ühe talve sõita).

TM oktoober 2004 kirjutas: ...
Näib, et vahepeal turgu võitnud lamellrehvide osa on jälle vähenemas. Testi lõpptulemusi uurides võib arvata, et naastrehvid ongi paremad. Nii lihtne see asi siiski pole. Lamellrehvidel on palju häid omadusi. Ostes peaks aga teadma, millised need on .

Suurema osa talvest on lamellrehvid paremad. Ainult nende iseloom on paratamatult vastuoluline. Veidi liialdades võib öelda, et ilmast olenevalt on nad kas väga head või väga halvad. Sellepärast vajabki valiku tegemine tõsist kaalumist. Algajale juhile lamellrehv ei sobi, kogenud ja tasakaalukat juhti teenib aga suurepäraselt.

Sageli väidetakse lamellrehvide kasuks otsustades, et sõidetakse peamiselt linnas ja suurtel maanteedel, kus teid pidevalt koristatakse. Ometi esineb just seal kõige rohkem siledaks lihvitud jääpinda, mis on lamellrehvide jaoks kõige vastikum võimalus. Lamellrehvid tulevad kõige paremini toime just hõreda asustusega piirkondades ja väiksematel teedel – ehk siis just vastupidistes tingimustes, kui kiputakse arvama. Linnas ja maanteel tuleb esile vaid üks lamellrehvi tugevatest külgedest – madal müratase.
...

...
Traditsiooniliselt on naastrehvide kummipind olnud jäigem kui lamellrehvidel – liiga pehmes kummis naastud ei püsi. Naastrehvide arengus on uudiseks kahe erineva kummisegu kasutamine, nii ühendatakse naast- ja lamellrehvide parimad omadused. Rehvi keskosas on rohkete lamellidega pehme segu, äärtes, naastude kohal suurema mustriga kõvem segu.
...

Kood: Vali kõik

testi tulemused:

1. Cont. WinterViking1 === 8,9
2. Gislaved NordFrost3 === 8,8
3. Nokian Hakkapeliit4 === 8,7
4. GoodYear UltGrip500 === 8,6
5. Pirelli WintCarving === 8,6
6. Michelin Ivalo2 ======= 8,4
7. Bridgestone Noranza === 8,0

parim lamellrehv
8. Cony. ContiVikiCnt3 === 7,7

TM'i talverehvide test 2004:
lk 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
jjanno
Huviline
Postitusi: 2297
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: E36 320iT
Asukoht: Ravila

Re: K: Naastrehvide keelustamine!

Postitus Postitas jjanno » 15.09.2005 16:51 15

Tere
randos kirjutas:küsimused ülal
Küsimusele "Ei" ja "Jah" saaks vastata, kuid kas oleks võimalik neile ülal toodud väidetele ka tõestatud viited järgi panna? Kui oraegu vastata kumbagi neist kahest valikust, siis nõustuks ma automaatselt ka toodud väitega.

jJanno
E36/3
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2203
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv » 15.09.2005 17:47 25

Nii esitatud küsimustele ei saa vastata. Ise pooldan Norra varianti - naelkummidele on kehtestatud maks, mis muudab nad pisut kallimaks kui lamellid. Maks läheb teede korrashoiuks.

Muidu. Alates sellest talvest sõidab minu autopark lamellidega. Samas naelte keelustamist ma ei poolda... Iga üks vastavalt vajadustele.
Suur
Huviline
Postitusi: 248
Liitunud: 25.06.2005 21:04 37

Postitus Postitas Suur » 15.09.2005 17:50 52

Kuna olen sagelis sunnitud varahommikustel aegadel mööda Lääne-Virumaa võrratuid maanteid liiklema, siis on minu valik kindlalt naast. Kohalikud väiksema liiklusega maanteed on enamasti suurest lumest puhastatud ja seejärel jäiseks sõidetud, eriti ekstreemsed on tingimused märtsis-aprillis suurte temperatuurikõikumistega- olen korduvalt tundnud, kuidas 55 kW auto 4. käiguga maanteekiirusel rattad ringi võtab ja... Mida ma teen lamellrehviga maanteel, kuhu viimati puistati liiva veel nõuka ajal ja kus enamasti püstiseismisega raskusi on?

PS. 55 kW oli mu eelmine auto ja on ka praegune tööauto, ei jäänud 1 eest ära.
BMW 735i E32 1991+BMW 318iS E36 1992+ Suzuki GSX-R 600 K3
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: K: Naastrehvide keelustamine!

Postitus Postitas Indrek_M » 15.09.2005 17:52 36

randos kirjutas:Uuriks siis mis meie foorumlased arvavad plaanist keelustada naelkummide kasutamine.
Tulemused esitan maanteede ametile!
Oleneb kus sõita peamiselt ... kui maapiirkondades siis on nael kindlasti otstarbekam, kui ainult linn ja suuremad maanteed siis lamell.
Ise sõidan naeltega kuna on soodsamad hinnalt ning ... tunne on turvalisem.
Indrek
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri » 15.09.2005 18:00 38

kahjuks ei saa vastata, sest ei saa eestis nõustuda kummagiga!

Muhvi mõttel on iva sees aga ka seda ei poolda sest kahjuks on meil bensiini aktsiisi ja kunagise automaksu näol näha tulemus- autojuhtidelt korjatud papp läheb 100% kuhugi, mis pole autode ja teedega seotud: nt kesikute reklaamikampaaniaks "igale penskarile 500" :evil:
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2203
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: E36, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv » 15.09.2005 19:50 09

Tauri kirjutas: nt kesikute reklaamikampaaniaks "igale penskarile 500" :evil:
:lol: Ega minagi muud arva, ainult et suunab linnainimesi ehk rohkem lamelle eelistama.
Kasutaja avatar
Toomas
Huviline
Postitusi: 642
Liitunud: 12.04.2004 12:53 22
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Toomas » 15.09.2005 19:58 43

Pooltan naaste - kindlasti turvalisem. Talvel tuleb tihti ette ka maapiirkonnas sõitmist ja kristallselge jää peal paraku parim valik.
randos
Klubiliige
Postitusi: 1593
Liitunud: 29.09.2004 17:40 32
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas randos » 15.09.2005 20:37 42

http://www.mnt.ee/atp/index.php?id=2338
Mootorsõiduki kokkupõrge liikuva mootorsõidukiga rida jälgides räägivad nubrid enda eest.
sama ka Mootorsõiduki kokkuporge takistusega rida.

http://www.mnt.ee/atp/?id=1362
On suurenenud nii liiklusõnnetuste arv kui ka vigastatute arv aastalõigetena vaadates.
Igal aastal lisandub meie teedele aina uusi ja uusi liiklejaid kelle sõidukogemus just nii väga kiita ei ole,eriti just pimeda-libedaga,siis juba nii nende enda kui kaasliiklejate turvalisuse huvides tuleks neile kindel pidamine tagada...!
Kuna ise liigun enamasti maapiirkonnas ja suurte riigimaanteede pikkusi mõõdan harva siis ise eelistan naelkumme sest juba pidurdusmaa on tunduvalt lühem ja pidamine kurvites nii samuti...eriti kui vahepealse sula ja lörtsiga on tekkinud jäised rööpad ;) !
Meie maapiirkonna teed ei ole just kiita nagu põhimaanteed,mis enamasti soola-liiva kaetud ja teekate kuiv!
Kuid see on ainult minu arvamus.

Igasugused uudsed ideed ja lahendused on siia postitusse enamgi kui väga oodatud:D

http://www.mnt.ee/atp/
Huvitavat lugemist!!!
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 10490
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Saab 9-5 Aero, BMW 540i '94, Scania R500 '18
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 » 16.09.2005 04:53 34

Ise olen pikemat aega sõitnud lamellidega ja kuigi elan ka maal, ei ole sellega probleemi olnud- on sõidetud nii kiilasjääga kui lumega ja mida iganes. Lihtsalt sõidukiirus tuleb vastav valida ja eks nagu nats sõidetud ka parasjagu :cool: Aga mis puutub naastu turvalisusesse, siis kohati kaldun arvama, et see on lihtsalt pettekujutelm- inimene arvab, et naast ei lähe kuhugi ja muutub hooletuks. Aga näiteks kuiva asfaldiga on naastuga palju suurem oht auto juhitavus kaotada palju suurema blokeerumisohu tõttu.

Tauri ja Muhviga nõustun ka- kui tuuakse teede kiire kulumise põhjuseks naastrehvid, miks siis ometi midagi ette ei võeta. Kuigi jah, kui võetaksegi, siis tehakse jälle mingi X maks, mis läheb kuhugi mutiauku :evil: Nii et- nokk kinni, saba lahti... :evil:
PS! Ära tsiteeri eelnevat postitust!
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3096
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P » 16.09.2005 09:16 49

sõltuvalt olukorrast. üks auto millega sõidetakse tallinna ümbruses sellel on lamellid, aga teine millega mustveesse sõitetakse omab naelasid. põhjus lihtne. teed on peale rakveret kumerad..... nagu sõidaks mööda suurt toru ja kui auto korraks seisma jääb siis hakkab auto ise kraavi vajuma. ei taha rohkem autot kraavist välja tõmmata.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
primary
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 13.08.2004 14:18 16
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas primary » 16.09.2005 09:29 11

Raudselt on vaja naastrehve, eriti veel tagaveolisel autol.
Mis puutub maksuküsimusse, siis see Norra näide on väga hea, mu meelest vajalik lahendus. See, kuhu see raha läheb, on juba teine teema, meie armasd ja targad poliitikud ju määravad seda. Eks see aeg ka kunagi mööda saab, kus maksude jagamisel toimib anarhia.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M » 16.09.2005 09:39 32

AARE530 kirjutas:Aga näiteks kuiva asfaldiga on naastuga palju suurem oht auto juhitavus kaotada palju suurema blokeerumisohu tõttu.
Julgen vastu vaielda ... kuival asfaldil pidamiseks on lamellrehv liiga peenikese mustriga ja lödi ning paremini peab naastrehv kui veidi kõvema kummiseguga rehv mis omab nn kinniseid naastuplokke, et naastud sees püsiksid ja seega on "jämedama" mustriga. Asfaldirehvidel on sooned enamasti ainult vee ära juhtimiseks ... kuival asfaldil peab slikk kõige paremini.
Uuematel rehvidel küll vahe väheneb kuna uuematel naastrehvidel on samuti lamellid igal pool väja arvatud ümber naastu aga asfaldil peavad naastrehvid siiski paremini.

Müra ja mõju teekattele on muidugi omaette teema ... kindel pluss lamellrehvidele.
Indrek
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk » 16.09.2005 10:18 22

Muhv kirjutas:Nii esitatud küsimustele ei saa vastata. Ise pooldan Norra varianti - naelkummidele on kehtestatud maks, mis muudab nad pisut kallimaks kui lamellid. Maks läheb teede korrashoiuks.

Muidu. Alates sellest talvest sõidab minu autopark lamellidega. Samas naelte keelustamist ma ei poolda... Iga üks vastavalt vajadustele.
Pooldan ka seda. See kes teed rikub maksku see ka kinni. Ise olen siiani alati naaste kasutanud kuid meeleldi võtaks lamellid.
Kasutaja avatar
Bronco
Huviline
Postitusi: 283
Liitunud: 12.06.2003 15:58 34
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco » 16.09.2005 10:56 47

sõitsin eelmise talve lamellidega, tuleb lihtsalt teeludele vastav sõidukiirus valida, saab hakkama küll...

Ning ei ela alaliselt Tallinnas, palju sõitmist oli Viljandimaal, ja Tallinna-Viljandimaa vahel...
Bmw 318i '82, Bmw 325ti '02, VW '12
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 7646
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo » 16.09.2005 11:38 50

Minul on mitu korda olnud selline juhus , kus asfaldil naeltega pidurdades on tunne et libiseb naelte peal.

Kui mu naelrehvid läbi kuluvad siis ostan lamellid.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD
Ilves
Huviline
Postitusi: 1380
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves » 16.09.2005 12:13 57

randos kirjutas:On suurenenud nii liiklusõnnetuste arv kui ka vigastatute arv aastalõigetena vaadates.
Jah on küll, samas on lisandunud paukude arv marginaalne selle kõrval, et 2005 aasta esimese 8 kuuga on registreeritud 60000 uut sõidukit. Samas pole veel 2005 aasta läbi ja pauke tuleb ilmselt sügis/talvega juurde. Aga kui avariide juurdekasv 2005 lõpuks 10% kanti jääb pole ohtuses olulist tagasiminekut tehtud ehk suhtarv avariid/sõidukid on sama. Omaette küsimus on see, kas paigalseis on tagasiminek...
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2981
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas kimmo » 16.09.2005 13:25 09

Ise olen nüüd juba 2 aastat sõitnud lamellidega ning ei näe vajadust naeltega krõbistamise järele.
Diana
Huviline
Postitusi: 224
Liitunud: 06.03.2003 13:23 00
Asukoht: Tallinn/Tabasalu

Postitus Postitas Diana » 16.09.2005 14:07 42

Lamellide poolt raudselt.
BMW 316iA
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare » 16.09.2005 14:14 32

Olen viimased aastad sõitnud igaaastaselt 30 000 -70 000 km ja ei poolda lamelle. Teed pole selleks piisavalt korras talvel ja ilmastik on liiga kiilasjääohtlik. On olnud igasugu kumme.

Mustal jääl ja hooldamata maanteel ei konkureeri lamell kuskilt otsast. See tee lõhkumise jutt pistku teemehed endale teadagi kuhu -Soomes on ka naelad, suuremad kiirused ja mingeid "naelkummide lõhutud tee" parandamist pole kordagi näinud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Pille
Klubiliige
Postitusi: 1382
Liitunud: 11.12.2003 13:59 31

Postitus Postitas Pille » 16.09.2005 14:17 09

Kui ma linnas elaksin ja enamuse ajast linnas ka sõidaks, sis valiksin kindlasti lamellid (kunagi Tartus elades olid talvel lamellid, nii linnas kui suurematel maanteedel oli ok). Aga kuna elan maal, siis naelad, sest sõidan siin ka sellistel teedel, mis aegajalt nõuavad naelrehvi, sest lamellidega ei toiminud asi nii nagu vaja oli. Aga usun, et enamus sõite saab normaalselt maal tehtud ka lamelliga.
Eks näis mis talv toob, aega veel natuke otsustamiseks on.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3585
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo » 16.09.2005 14:20 26

No sellest on juba päris pikalt ja ammu juba jahutud, st skandinaavia teede kvaliteedist ning mis on selle kvaliteedi tagajad.
Aga ei ole see elu seal soomeski nii roosiline. Ka seal on roopaid ning missuguseid veel! Hullemaidki kui meil.
Lihtsalt seal tehakse kiirelt korda ja sedasi, et vahetatakse välja kogu teelapp, mitte ei panda mingeid ribasid nendele vagudele peale.

Aga paistab, et see ongi selline lõputu vaidlemise teema, nagu poliitika :)

Kõige kindlam on jala käia või siis ühistransporti kasutada.
Alltrack
Pille
Klubiliige
Postitusi: 1382
Liitunud: 11.12.2003 13:59 31

Postitus Postitas Pille » 16.09.2005 14:22 56

Raivo kirjutas: Kõige kindlam on jala käia või siis ühistransporti kasutada.
Või jalgratta sõita, sest vaevalt keegi hakkab talvisele jalgratturile selgeks tegema, et naelrehvid on pahad ja kahjustavad teid :lol:
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1753
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P » 16.09.2005 14:48 27

Elan linnast siiski väljas ja eelistan kindlasti naelu. Samas hinnaklassis naelu ja lamelle IMO võrrelda ei saagi. Küll aga kallimate lamellide puhul Suvel tunduvad aga lamellid kuidagi harjumatud ja "ujuvad". Minu isiklik arvamus muidugi :!:
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo » 16.09.2005 14:49 07

Naelte poolt!

Kumb on siis tähtsam - inimelud või teede seisukord? Samas käivad need kaks asja kaudselt ka käsikäes

Minuarust sõidetakse linnades fooride juures teed nii libedaks talvel, et sealt on isegi naelaga raske vahel ära saada - mis lamellidest siis veel rääkida? Mulle küll lamell linnas ei meeldinud, pigem töötab see maal lumes ikkagi paremini. Meie kliimas naelad täiesti ära keelata oleks igatahes lauslollus.
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom » 16.09.2005 14:51 57

Diana kirjutas:Lamellide poolt raudselt.
Jah ja äkki korjaks linnavahelt teekattemärgistuse ja liiklust reguleerivad märgid ära ning kehtestaks igalpool parema käe reegli. Kujutad sa ette, kui palju sealt jääks üle raha aukude lappimiseks
Diana
Huviline
Postitusi: 224
Liitunud: 06.03.2003 13:23 00
Asukoht: Tallinn/Tabasalu

Postitus Postitas Diana » 16.09.2005 14:55 39

toom kirjutas:
Diana kirjutas:Lamellide poolt raudselt.
Jah ja äkki korjaks linnavahelt teekattemärgistuse ja liiklust reguleerivad märgid ära ning kehtestaks igalpool parema käe reegli. Kujutad sa ette, kui palju sealt jääks üle raha aukude lappimiseks
mis sinu kommentaaril on pistmist sellega, et mina lamelle pooldan? ses suhtes, et miks mind tsiteerid?:D
BMW 316iA
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom » 16.09.2005 15:16 42

Anna palun andeks, kui liiga tegin, aga sellessamas ajajaotuses on üks teema, kus sa(või peaks ütlema te) näitasid üsna selgelt oma seisukohti naastrehvide kasutamise kohta. Minule kui inimesele, kes ei ela linnas ja käin tööl mööda teid, mis näevad talvel väga harva hooldust, mida võiks normaalseks pidada, jäi sellest okas hinge. Minule isiklikult näib , et asjapulgad, kes teevad(võiksid teha) otsuse selle üle, kas keelustada naastrehvid või mitte ei oma adekvaatset ülevaadet olukorrast teedel, mis asuvad magistraalidest eemal.
veelkord sellest, miks just Diana hambusse jäi. Sellepärast, et eelmises sarnases teemas võttis just tema kõige kõvemini sõna seisukohtadel, mis on minu omadega vastuolus.
Suletud