K: Naastrehvide keelustamine!

Vaba teema

Kas naastrehvid tuleks Eestis keelustada?

Jah, kuna sellega muutuks oluliselt paremaks teedeolukord meie maanteel!
39
38%
Ei, kuna sellega kaasneks suurem liiklusõnnetuste arv,eriti just noorte liiklejate hulgas!
64
62%
 
Hääli kokku: 103
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

mäletan minagi neid eraisiku katseid ja kommentaare aga point oli, et abs-ga oli pidurdusteekond alati pikem. oma mälu kontrollimiseks otsisin viited ka ülesse.

Link

ja see saba hüppamine oli tingitud ka sellest, et testiautol olid all suvekummid
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Lisaks veel, et erinevatel autodel töötab ABS erinevalt nii et üldistada ei maksa. On olemas ka pädevaid ABS süsteeme mis siiski enamuse ajast suudavad ka heast juhist lühema pidurusteekonnaga hakkama saada.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui seda ABSi väljalülitamist propageeriks siin Carlos Sainz, siis võiks seda juttu kuidagi tõsiselt võtta. :!:

See, et rahvarallil või mõni talv jäärajal käinud juht oskab keskmisel eesti teekattel (kus on kõrvuti kõik variandid jääst asfaldini esindatud) pidurdada paremini kui seda teeb tehnika - kuulub rumalate linnalegendide valdkonda.

Ainuke erand on lahtine paks lumi, kus rataste blokeerumine lühendab pidurdusmaad.

Ülejäänud katetel ei saa ABS-ta seeriaautoga ka Marko Märtin seda pidurdusmaad mis tavaline juht korraliku ABS-ga saab.

Ja igasugu võimendivabu mitme silindriga võidusõidupidureid ei maksa seeriaauto piduritega samasse patta panna. Enamikul massiautodest ei saagi rooli taga aru, mida rattad täpselt teevad.

Vahe tuleb selles, et kõige suurem aeglustus libedal on pidurduse alguses (siis kui rataste energia hoiab ära plokki mineku). See koht on ABS-ta nõrgem, sest sa hakkad otsima, kuskohas see õige koht on. ABS-ga lajatad kohe pedaali põhja. Sealt võit tulebki.

Näiteks enamik ABS-ta seeriapidureid ei võimalda teha 1-2 pidurdus-vabastustsüklit sekundis. Mis tehnikale on kukepeal.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

Mul on plaan LR discole abs - i väljalülitamise nupp selleks talveks installida. Eks teeb libedaga siis veidi katseid, kas on asjast efekti. Kõige rohkem käivad mulle pinda sellised situatsioonid, kus ühe poole rattad on libedal ja teised kuival asfaldil. Võiks pidurada kiirelt aga see krdi abs hakab kohe ragistama. Võib olla on sellel masinal ABS väga lollisti lahendatud.

Ja Aarele: w ABS or w/o ABS teemal on palju vaieldud, kuid üldjuhul on jäänud peale arvamus, et ABS tagab suuna- ja juhtimisstabiilsuse, mitte lühema pidurdusmaa.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Pigem lolli ABSi viga, vähe kanaleid. Uuematel riistadel peaks kõigil olema 4 kanaline ABS st iga ratast väristatakse individuaalselt vastavalt saadaolevale pidamisele. Lugesin kuskilt, et mingil vanemal toyotsil oli 3 kanaliga - ees sõltumatu ja taga rattad paaris ehk kui ühel tagumisel ABS rakendub, pannakse ka teisel rattal see tööle. Suht pervo lahendus. Kuidas LR-l on tehtud ei tea.

Üldiselt peaks ABSist just siis kasu olema kui vasak pool nt jääl ja parem asfaldil. Ei oma piisavalt värvikat kujutlusvõimet, mis siis juhtuks kui ilma absita sellistes tingimustes blokk panna, aga midagi ilusat see ei ole :shock:


See on õige küll, et ABS on pigem suunasäiltaja, mitte pidurdusmaa lühendaja.
bizarrini
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30.09.2003 11:44 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bizarrini »

Ilvez kirjutas: ..

Üldiselt peaks ABSist just siis kasu olema kui vasak pool nt jääl ja parem asfaldil. Ei oma piisavalt värvikat kujutlusvõimet, mis siis juhtuks kui ilma absita sellistes tingimustes blokk panna, aga midagi ilusat see ei ole :shock:

..
Võib-olla minu kujutlusvõime viga, aga miks ABS sellises olukorras aitama peaks? Ma kaldun arvama, et viskab samamoodi tagumiku ette, pidurdusjõud on ju eri pooltel erinev ja ABS seda ei kompenseeri. Igasugused stabiilsus- ja muud kontrollid on juba teine teema.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1975
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Nägin miskit saadet, kus testiti bussi ABS-i süsteeme. Näidispidurdus nii, et vasak pool asfaldil ja parem jääl lõppes ilma ABS-ita korraliku spinniga :) Koos ABSiga jäi buss suht sirgelt seisma. ESP olemasolust ei räägitud.
Raiku
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 31.08.2005 09:57 07

Postitus Postitas Raiku »

bizarrini, see kas ABS-iga viskab külje ette või mitte, sõltub rohkem konkreetse süsteemi tasemest... mitu kanalit, andurit, milline aju jne...

Rääkides ka teemast, siis ise eelistan põhimõtteliselt lamelli.
Usun küll, et korralik nael peab mõnes olukorras paremini kui korralik lamell, kuid korralik lamell on siiski tänaseks juba päris hea. Samas odav lamell on lihtsalt saast... eriti veel mingid protitud variandid, mis on sama mustri ja kummiseguga kui protitud naelkummid, kuid ilma naastudeta.
Olen kolm viimast aastat lamelliga sõitnud, küll esiveolise masinaga, kuid mingeid ohtlikke olukordi ei ole tekkinud, ise olen rahul olnud.
Kasutaja avatar
piloot
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 08.12.2003 14:49 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas piloot »

bizarrini kirjutas:
Ilvez kirjutas: ..
Üldiselt peaks ABSist just siis kasu olema kui vasak pool nt jääl ja parem asfaldil. Ei oma piisavalt värvikat kujutlusvõimet, mis siis juhtuks kui ilma absita sellistes tingimustes blokk panna, aga midagi ilusat see ei ole :shock:
..
Võib-olla minu kujutlusvõime viga, aga miks ABS sellises olukorras aitama peaks? Ma kaldun arvama, et viskab samamoodi tagumiku ette, pidurdusjõud on ju eri pooltel erinev ja ABS seda ei kompenseeri. Igasugused stabiilsus- ja muud kontrollid on juba teine teema.
Mina olen oma autoga (ABS) sellise katse läbi teinud ja täitsa otseks jäi (auto sama, mis avataril). Samas pidurdusmaa oli siiski päris pikk tänu sellele, et vasakpoolsetel ratastel jää peal pidamist polnud.
randos
Klubiliige
Postitusi: 1627
Liitunud: 29.09.2004 17:40 32
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas randos »

Päris suur hulk vastakaid arvamusi juba kokku kogunenud,häälte arvgi suht piisav ja kuna teema lõpp hakkab ära vajuma juba (jutt kisub ABS efektiivsuse arvustamise poole) siis sobiv hetk teema LUKKU keerata!
Teen lähipäevil ka kokkuvõtte kui saan rohkem aega kõikide postituste läbi lugemiseks ja analüüsimiseks.
Tulemused siis ka foorumisse üles, kuid üldpilt tundub hetkel selline et hääletustulemuste järgi pooldatakse rohkem naaste kuid postitusi lugedes siis lammelid vist jäävad peale :D
Ok varuge kannatust ja raha,talv tulekul,ostke õiged rehvid! :P
Suletud