Auto hoiustamine talvel

Vaba teema
Vasta
tavka0007
Huviline
Postitusi: 173
Liitunud: 15.09.2009 11:09 59
Peamine sõiduk: BMW 318i Touring

Auto hoiustamine talvel

Postitus Postitas tavka0007 »

Tere,
oskab keegi öelda, kuidas oleks kõige parem auto talveks seisma jätta, et tema tehniline seisukord sellest ei kannataks. Lageda taeva alla seisma ei tahaks jätta. Tuleks leida mingisugune katusealune. Siin on kaks varianti: kas tavaline garaaz, kus vähemalt plusskraadid sees või siis lihtsalt katusealune nagu näiteks uuemata majade allkorrusel on vms. Ehk siis katus on peakohal kuid seinu ees pole ja temperatuur on põhimõtteliselt sama, mis õues.Üks variant on ka küüni auto panna. Mõtlesin ka maa-alusta garaažide peale, kuid seal vast jube niiskus sees, mis soodustab auto roostetamist päris palju. Mis Milline variant on kõige kasulikum auto tervise suhtes? Kas tavaliselt jäetakse auto rataste peale seisma või tõstetakse rattad ülesse? Kas pikemaajaliseks seismiseks on vaja mingeid eriettevalmistusi ka autole vaja teha või mitte? Kunagi nägin siin foorumis ka sellist hoiustamise teemat, kuid enam ei leidnud ülesse.
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Re: Auto hoiustamine talvel

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Kui autoga talve jooksul ei sõida, on parim küttega garaazh. Aga küte on kallis, see määrab ka hoiustamise hinna. Kui aeg-ajalt ka sõita, tuleb masin kindlasti enne garazheerimist pesta-kuivatada, muidu teevad soolad ja põhja alla kleepunud lumelöga väga kiirelt palju kurja.
Üldiselt peaks piisama vabalt tuulduvast "kuurist", mis kaitseb otseste ilmastikumõjude eest. Soolad-jutud ligi ei pääse, niiskus ei kogune jne. Peaasi, et põrandal betoon vms kate on, päris muldpõrand ei ole üldse hea.

Kindlasti leidub targemaid, kes oskavad kogemuste järgi täiendada/ümber lükata.
730iA e32 138kW 12/1992
hypermen
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 06.06.2012 20:06 32
Peamine sõiduk: BMW 525I

Re: Auto hoiustamine talvel

Postitus Postitas hypermen »

Mina soovitaksin kindlasti seda lahtiste seintega katusealust.Garaazi üks miinus isegi kui + kraad sees on vähene õhu liikumine.Kui aga korralik sund vent olemas garaazis siis võib ka garaazi varianti kaaluda.
Olen ise näinud mis autoga juhtub kui maapealne garaaz ilma sund vendita,kütteta ja niiskus lisaks ühe talvega teeb.Hallitus istmetel,turvavöödel isegi plast osade peal oli.Auto oli veel lisaks tükk aega sellist rõskust täis..Samas seisis sama auto järgmise talve lihtsalt väljas ja polnud häda midagi.Ütleks ,et palju paremas seisus oli kui garaazis veedetud talv. Endal mul õnnestus autot hoida neli talve järjest küttega suures laos,kus +18C sooja ja puhas betoon põrand.See oli autole kül nagu paradiis :DKevadel oli vaja ainult rehve pumbata ja survepesuga üle lasta sest ikkagi mingi õrn tolmukiht oli tekkinud...
Vasta