Frankfurt Motor Show 2003

Vaba teema
Vasta
Margus_H
Huviline
Postitusi: 288
Liitunud: 30.09.2002 15:39 28
Asukoht: Tallinn

Frankfurt Motor Show 2003

Postitus Postitas Margus_H »

11-21. septembrini toimub järjekorras 60. Frankfurdi rahvusvaheline autonäitus, tavakülastajatele avatud siis alates eilsest. Umbkaudu 1000 osalejat rohkem kui 40-lt maalt on pannud välja hulgaliselt uusi tooteid ja innovaatilisi lahendusi. BMW huviliste jaoks taas vaatamist küllaga, kavas järgmised sündmused:
Saksamaa esmaesitlus 7-seerial baseeruvale Alpina B7-le (4,4l 8-silindriline V-mootor, Switch-Tronic, 367kW/499ps, 700nM).
Samuti BMW Alpina Roadster S-i esmaesitlus maailmas (Z4-l baseeruv 3,4l 6-silindrilise mootori ja 6-käigulise manuaalkastiga 300hj ja 362nM väänet arendav roadster).
BMW AG ise esitleb esmakordselt maailmas järgmist:

320cd - uus mootoriversioon
545 - uus mootoriversioon
645 Ci - uus seeria
X3 - uus seeria
X5 - modifikatsioonid
Z4 2,2i - uus mootoriversioon

Esmaesitluste naelaks on kindlasti paljude jaoks uus 6-seeria, mis Euroopa turule peaks jõudma järgmise aasta alguses (UM-i hinnakirjas muide sees juba, müügihind koos KM-ga 1 163 000.-). Kasutusel mudeli 745i pealt 4,4l Valvetronic gaasijaotusega 245kW (333hj) arendav V8 mootor. Lõppkiirus 250km/h, 0-100 km/h 5,6 sekundit. Käigukaste on valikus kolm: 6-käiguline manuaal, 6-käiguline automaat ja SMG. Rikkalikust lisavarustusest üks huvitavamaid võimalusi on tellida elektriline klaasist panoraamkatus.

Supersprint esitleb esmakordselt maailmale uue 5-seeria sportlikumat väljalaset.


Lisainformatsiooni ametlikult kodulehelt [url]http://www.iaa.de/[/url] .

Martin_R, kui tagasi oled, siis pajatad äkki lähemalt ka oma muljeid.

[img]http://www.hagen-racing.com/iaa2003/alpinab7.jpg[/img]
[img]http://www.hagen-racing.com/iaa2003/alpinab7_1.jpg[/img]
Alpina B7. Fotod: [url]http://www.iaa.de[/url]
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

Eks suuremad huvilised on ajakirjanduses avaldatud piltide põhjal oma isiklikud muljed juba loonud. Mina võin vaid pajatada oma isiklikust vaatevinklist.

BMW-st:
Põhimagnet oli nagu arvata - 6 seeria. Ilmselt ei leia ma palju toetajaid, kuid minu arvates see auto ei vääri E24 6-seeria järeltulija rolli. Disainilt üsna totter ja isegi isikupäratu vana kuuese ja näiteks 8-seeria kõrval. Elusuuruses ei jäta ta ka väga massiivset või "kallist" muljet. Tõesõna - näiteks Z4 efekt elusuuruses oli hoopis parem.
Salongis on istmed ja uksepappide osa ilus ja kvaliteetselt tehtud, kuid löök allapoole vööd oli minu jaoks armatuurlaud. Kui seitsmese armatuur oli omal ajal uudne ja lõi oma tohutu massiivsusega, siis kuuesel on see hale vari sellest. Veel igavam ja isikupäratum kui 5. seeria auto armatuur. Isegi rool oli nõme. Eriliselt kahju on veel sellest, et nii 5- kui 6- seeria autol on kadunud klassikaliselt ilus näituriplokk. Kogu näituriplokk on kaks igavat kella. Täpselt nagu Mondeol, ainult punase valgusega. Kogu muu info asub taas keskel ekraanil. See ekraan ise on aga vägisi sobitatud armatuurlauale ja üleliigne teine kõrgend armatuuris ei tee sellele autole au. Seega minu jaoks oli see auto pettumus. Kindlasti sõidab ta taas kord ülihästi.

545 oleks huvitav kogemus rooli taga. Näitusel lihtsalt tavaline hästi varustatud viiekas.
320cd ja 2,2 Z4 samamoodi näitusel igavad vahtida.
X3 on muidugi hea väljakutse lollidele jaapani linnamaasturitele. Välimus jäägu vaataja otsustada, kuid sees istuda on seal hea. Isegi armatuurlaud polnud nii nõme kui kuuesel. Kuigi materjalide osas jäi ta kuuesele selgeks kaotajaks. Seega üks huvitav masin BMW-lt. Ja üldsegi mitte nii ilgelt kole nagu kardetud.

Omamoodi huvitav nähtus oli messil BMW 330i Protection. Kuulikindel kolmekas tühimassiga ligi kaks tonni. Uks oli nii raske, et ikka tundsid kui lahti tõmbasid. Põhiline oli see, et pärast ukse kinni tõmbamist ei pääsenud ükski välisheli salongi. Sees oli vaikne nagu hauakambris.

Samuti pakkus imestust BMW Individual stend, kus näidati Hi-Tec varustuses 545i. El akende nupud olid asendatud puutetundlike valgusribadega. Internet, intelligentne GPS ja mis imeasju seal veel polnud. GPS sai isegi sellest aru, kui liiklus on nii tihe, et õigeks ajaks kohale jõudmine polegi võimalik. Siis teatas ta sulle mis kell rongid sinna sõidavad ja millises parkimismajas rongijaama lähedal vabu kohti on. Parim tee rongijaamani tekkis loomulikult ekraanile. Seeriatoode vist veel pole. Lisaks uuele tehnikale oli antud auto salongis puitliistude asemel kasutatud uut musta nn. klaverilakki. Väga eksklusiivne koos heleda nahaga.

Siis näitas BMW rahvale esimest vesinikuga töötavat V12 mootorit 7-seeria auto jaoks. Täpselt ei mäleta, aga äkki oli võimsust kusagi 170kW. Võimas igal juhul vesinikauto kohta.

Alpina stend oli loomulikult aukartust äratav. See seitsmene oli lisaks mootorile ka salongist kõvasti üles aidatud. nahameistrid pole oma oskusi vaka all hoidnud. Ka 22" veljed mahuvad edukalt koobastesse.

Näituse nael oli minu jaoks BMW lipulaev - Rolls-Royce Phantom VII. Võtan tagasi kõik negatiivsed sõnad, mis ma kunagi tema kohta olen öelnud. Elusuuruses on see auto niivõrd massiivne ja ilus, et tunned end mõttetu väikese poisikesena selle kõrval. Auto suurusest saate nii aimu, et tõuse arvuti tagant korra püsti, aseta käsi püksirihma kõrgusele ja kujuta nüüd ette, et täpselt nii kõrgel on Rollsi kapotikaas. Kehtib 180cm inimeste korral.
See on auto, mille kõrval Maybach kaotab oma efekti. Maybachil võib olla mugavam tagaiste ja rohkem jalaruumi, kuid Rollsi kõrval näeb ta välja nagu tavaline suur S-klass.

Pilte ma palju ei teinud. Nii, et neid siia vist ei tule.
Vasta