Seisnud auto

Vaba teema
Vasta
atsatsats
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 20.05.2005 19:21 12
Asukoht: Tallinn

Seisnud auto

Postitus Postitas atsatsats » 06.12.2005 21:06 10

Küsimus et mida peaks arvestama kui on vaja käivitada mingi aasta väljas seisnud autot?
Või täis aku peale ja võtit?

Tänud.
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Re: Seisnud auto

Postitus Postitas Relk » 06.12.2005 21:49 38

atsatsats kirjutas:Küsimus et mida peaks arvestama kui on vaja käivitada mingi aasta väljas seisnud autot?
Või täis aku peale ja võtit?

Tänud.
Rihmad lõdvikud jms tuleks kindlasti üle vaadata. Eks targemad lisavad veel midagi siia.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5255
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: E53 X5 4,4
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627
Kontakt:

Postitus Postitas eero » 06.12.2005 22:37 48

Anna aga nuppu, mis seal ikka imetleda. Ega enne midagi välja ei paista kui tuli ninas nagunii.
X5 E53 4,4 - E30 325ixa - Z3 M44
Kasutaja avatar
siim_s
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 13.07.2005 12:37 30
Asukoht: Tallinn, Männiku

Postitus Postitas siim_s » 07.12.2005 01:56 45

Õlitasemed ja jahutusvedeliku tasemed võiks üle ikkagi kontrollida. Aga ega muidu midagi ei selgu kui käima ei proovi panna.
Asi selles et kõik laagrid ja tihendid on kindlasti täiesti kuivale jäänud, nii et tuleb rahulikult esimesi kilomeetreid alustada.

Kui tegemist on karpaga, siis näiteks mossedel valati enne väike tilk kütust karpasse, et pump paremini üles tõmbaks ja esimese paugu kiiremini teeks.
Kui väga siin aga mosset BMWga võrrelda saab. Üks ju ikkagi vene tehnika, samas põhineb BMW plokil
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari » 07.12.2005 11:07 36

Niipalju, kui on minul tulnud kokku puutuda seisnud autodega, siis ega sealt midagi head reeglina ei ole....aga jah, vead ilmnevad pärast, aga algul nagu eespool kõnelenud on maininud, siis jahutus vedelik ja õli peavad olema normis ja peaks siis käima panema, vead hakkavad välja tulema hiljem. Loodan, et mitte väga palju, aga edu tegemisel ja hoian pöialt!
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 16:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom » 07.12.2005 15:16 42

Ma igaksjuhuks vahetaks õli ja filtrid ära ja võimalusel paneks uue bensu ka.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari » 07.12.2005 15:24 50

Tom kirjutas:Ma igaksjuhuks vahetaks õli ja filtrid ära ja võimalusel paneks uue bensu ka.
Jah seegi on üsna mõistlik tegu, aga nuh proovida saad ka ilma seda tegamatta, aga kui jah on plaan auto kohe kasutusele võtta, siis jah mõistlik tegu.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3267
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph » 07.12.2005 18:42 07

Tasuks vist tühjalt käiata veidi aega ennem kui reaalselt käima panna. Et vedelikud õigetesse kohtadesse jõuaksid voolata.
atsatsats
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 20.05.2005 19:21 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas atsatsats » 08.12.2005 09:05 41

meph kirjutas:Tasuks vist tühjalt käiata veidi aega ennem kui reaalselt käima panna. Et vedelikud õigetesse kohtadesse jõuaksid voolata.

Mis siis et võtta küünlad maha ja käiata või kuidas?
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5046
Liitunud: 02.01.2004 22:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar » 08.12.2005 17:29 16

atsatsats kirjutas:
meph kirjutas:Tasuks vist tühjalt käiata veidi aega ennem kui reaalselt käima panna. Et vedelikud õigetesse kohtadesse jõuaksid voolata.

Mis siis et võtta küünlad maha ja käiata või kuidas?
Eks ta targem oleks jah, starteril kergem ringi ajada ja samas on õli vajavatel sõlmedel koormus väiksem.
Iseenesest aasta seisnud masin peaks käima küll minema ja ma usun, et eriti mingeid suuri probleeme seal ei tohiks esineda. Ise olen pikemaltki seisnud masinaid käima ajanud ja pole veel suuri probleeme ette tulnud.
Loomulikult on igasugused ohud olemas: kinni jäänud rõngad, kõvaks muutunud simmerid-klapisääre tihendid, aegunud õli, igasugu vaakumklapikesed võivad jukerada, jne.

Aga edu käivitamisel ja eks sa anna siis meile ka ikka teada, kuida üritus korda läks ;)
Pildivärk nüüd uues kohas http://www.picasaweb.google.com/viltsvilts" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat B6 Highline 2008a.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri » 09.12.2005 09:23 02

no küll on keeruliseks see teema aetud- mina vaataks, et kas õli normis ja annaks starterit :) siiani pole küll midagi juhtunud antud situatsioonides. Juhul kui jahutusvedelikku vähe siis käivitamisel pole mingit vahe sellel! Suure tõenäosusega jõuad ise omal jõul ka esimesse õlivahetuspunkti ja saad siis kõik eelpool nimetatud tööd tehtud.

sry kui keegi nüüd tunneb, et autoga on "jõhkralt" ümberkäidud, kuid reaalsuses enamasti nii need olukorrad lahendatakse (tihti ei tehta mingeid õlivahetusi)
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari » 09.12.2005 15:41 43

sry kui keegi nüüd tunneb, et autoga on "jõhkralt" ümberkäidud, kuid reaalsuses enamasti nii need olukorrad lahendatakse (tihti ei tehta mingeid õlivahetusi)[/quote]



See kõik oleneb auto omanikust ja mis plaanid tal sellega on....lihtsalt minu tagasihoidlik arvamus
Margusja
Huviline
Postitusi: 1580
Liitunud: 06.11.2005 17:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja » 21.02.2006 01:05 02

Mosse 401 seisis vanaisal kuivas ja korralikus garaazis 10 aastat, tiba pealegi. Suvel tuli plaan vanake k2ima ajada. Auku peale... 6litase ok... v6tit. Ei l2he... ujuk oli kinni. Karpa lahti, ujuk liikuma... k2is :) bensiin oli see mis seismaj22des sisse j2i...
Kui k2ima sain.. ja v2ikse tiiru tegin, siis muidugiu selgus, et veepump jooksis t2iega.
http://album.varulane.pri.ee/mosse
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
kaidu
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 14.10.2003 14:47 52
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas kaidu » 21.02.2006 08:13 01

vägev mozze ikka.
Margusja
Huviline
Postitusi: 1580
Liitunud: 06.11.2005 17:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja » 21.02.2006 10:14 14

Ei noh, mis ta nd v2gev. Point pigem see et esmase k2ivitamise p2rast yle ka ei maksa pingutada. ^li v6iks sees olla :)
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
ats19
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 15.12.2008 11:21 11
Asukoht: Tartu

Re: Seisnud auto

Postitus Postitas ats19 » 01.11.2011 23:40 39

Ok, mossed mossedeks, aga küsiks ikka bemmi kohta. Sattus kätte auto, mis on 7 aastat õues seisnud, tegu E32ga M30 mootor. Niipalju ainult tean, et ennem seisma jäämist tehti korralik pea remont, aga starteriga oli mingi jama. Kas käivitus, ei teagi. Nüüd tahaks uuesti proovida. Täna istusin sisse - aku on BMW kirjadega ja loomulikult täielikult surnud. Isegi ukselukk töötas alguses raskelt ja ei tahtnud avaneda. Piduripedaal tundub pidavat, automaatkäikukasti valits liigub ka kõikidesse asenditesse. Kapoti all paistab kõik korras olevat, voolikud tunduvad terved. Mootori õli on normis ja ilus hele pruun. Jahutusvedelikku sees pole, aga see pole vist niisama käivituseks oluline. Pole õrna aimugi, mis bensiiniga juhtub 7 aastaga? Kas võin niisama aku ära laadida ja proovida käiata või tuleks midagi veel ennem teha?
Kasutaja avatar
Riivo
Klubiliige
Postitusi: 7749
Liitunud: 27.02.2003 11:13 41
Peamine sõiduk: ´02 530d Touring
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Seisnud auto

Postitus Postitas Riivo » 02.11.2011 01:06 53

bensiinist ära midagi head looda, proovi värsket peale anda kuidagi...kontrolli küünlad-juhtmed ka üle igaks petteks
Hallmetallikdiisel
Kasutaja avatar
Dreamon
Huviline
Postitusi: 1351
Liitunud: 11.07.2007 19:40 00

Re: Seisnud auto

Postitus Postitas Dreamon » 22.11.2011 11:55 30

Tegelt on asi nii oletame kui auto on 2 kuni 3 aastat seisnus siis tuleks kontrollida üle õlifilter kuna oli juhus kus e39 m50b25 mootoril oli õlifiltri papp ära lagunenud selle ajaga!
randos
Klubiliige
Postitusi: 1588
Liitunud: 29.09.2004 17:40 32
Asukoht: Järvamaa

Re: Seisnud auto

Postitus Postitas randos » 22.11.2011 13:30 21

Ühinen Tauri arvamusega. Pole siin muud muret, kui võtit ja tuli torusse. Pole miskit meelitamist ja hellitamist vaja. Iga kevade võtan garaažist sedasi üle poole aasta seisnud mootorratta, laetud aku peale ja käima. Mootori lasen kohapeal soojaks tiksuda, õlivahetus ja valmis sõiduks. Samuti sai tehtud ka ühe E34-ga, mis õnnestus talvel ära uputada (vesi mootoris) ja kevadel soojade saabudes otse käima pandud. Muidugi vahetatud õliga. Ei tee see vähene auto seismine (1a) mootorile midagi.
Ei maksa üle muretseda/reageerida. ;)
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 15:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Seisnud auto

Postitus Postitas oo7 » 30.11.2011 21:52 27

Samad sõnad, lihtsalt võib tzekkida õlitaset, jahutusvedeliku taset ja tuld.


Kui aga auto on seisnud juba väga kaua (4+ aastat), siis hammasrihmaga masinaga tuleb ettevaatlik olla ja rihma enne kontrollida. Kunagi lihtaslt tuttaval juhtus nii, et läks kaua seisnud vanal autol rihm pooleks ja oligi mootor kottis.
Vasta