Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Henri. »

arnis kirjutas:See on kallim. Seda on kallim üleval pidada. Sellesse on ebamugav sisse istuda.
See mahutab kõvasti vähem kaupa.
Sellepärast ongi Panamera rohkem ringraja jaoks ehitatud, et tema positiivsed
küljed tulevad välja alles ringrajal.
Kallim, jah. Paraku võrdväärse perfoormansiga bensukad kipuvad olema.
Kallim, üleval pidada. Oled isegi maininud, et EV on soodsam, ilmselt küll.
Ebamugav sisse istuda? Väga subjektiivne.
Miks peaks ostma? Tesla hinnaklassis ja kallimaid autosid üldjuhul ei "peagi" ostma. Ostetakse prestiiži, kasutusomaduste, võimsusomaduste, jms tõttu.

Lepime nüüd kokku, et Panamera ringraja jaoks ehitatud ei ole :) Vastasel juhul võib ka kõigi ülaltoodud parameetrite põhjal Cayenne Turbo S-i rinkapilliks nimetada:
*Kallim
*Kallim ülal pidada
*Ebamugav sisse istuda (kui sul erakordselt lühikesed jalad on)
*Hunnik negatiivseid omadusi (raske parkida, nähtavus C-piilari taha jne)
Kasutaja avatar
RaikoK
Huviline
Postitusi: 1334
Liitunud: 14.05.2011 18:18 58
Peamine sõiduk: F80 M3 Competition

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas RaikoK »

No tesla üsna lähedane konkurent oleks Jaguar XFR 375kwga näiteks , mõlemal 4.5sek 0-100 aeg , aga näiteks 0-200 aeg on bensukal pea 5 sekundit kiirem ning ka Laguna seca ringrajal on ringiaeg üle 3 sekundi kiirem jaguaril , hinnaks muidugi 83000 dollarit ja bensukulust ei hakka üldse rääkima :lol:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Ebamugav sisse istuda? Väga subjektiivne.
" onclick="window.open(this.href);return false;
keri 3:30 peale. Väga subjektiivne.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
coley
Huviline
Postitusi: 3880
Liitunud: 07.06.2009 15:58 34
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas coley »

Arnis kas sa oled reaalselt ka istunud Panameras või sa määgid tühja koha pealt mingi youtube review pärast? Pigem ilmselt viimane. :roll:
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Kui see oleks minu arvamus, oleks see subjektiivne.

Tühja koha pealt? Mis su postituse eesmärk oli?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Maximaator
Huviline
Postitusi: 922
Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Maximaator »

Minu jaoks on autol ainult praktiline väärtus, kuidas saada punktist A punkti B, võimalikult mugavalt ning turvaliselt. Ning me peame sinna autosse ka kõik ära mahtuma. Ning oluline on kogu selle asja juures et see kõik oleks võimalikult odav.
Alljärgnev siis puhtalt minu arvamus ning minu vajadusi arvestades:

Kõige erakordsem selle auto puhul on sportlikkus, mis omakorda koosneb:
ainulaadne kiirendus, ainulaadne madal raskuskese. Olgem ausad see ei ole vajalik igapäeva auto puhul, pühapäeva autol vast küll aga selleks võid vaadata mis tahes auto kordades odavama.
Oma mõõtmete kohta on autol ainulaadne mahutavus nii inimeste kui kauba suhtes. Eks seda võib öelda iga auto kohta, et ta mahutab oma mõõtmete kohta väga palju ;)
Erakordsed/märkimist väärivad mugavuslisad: istu, klõps D ja sõida. Teen seda ka praeguse autoga, istun, klõps ja sõidan. Külmadega lasen 10 minutit maja ees töriseda ja soe ta ongi. Kui aega selleks ei ole siis ikka istun, klõps ja sõidan aga seda siis rahulikult.
Lisaks salong eelnevalt soojaks ja külmaks (sooja saab ka paljudes teistes küll jah). Saab ju igal autol soojaks ja jahedaks, millel on peal mootor ning kliima :)
Ma ei tea, mis kategooria alla läheb see, et 310kW võib kasutada esimesel sõidusekundil. Millal on seda 310kw-ti kohe vaja, või tegelt millal neid kõiki üldse vaja läheb? Mina võtaks pigem sama akude mahutavusega ning maks 150kw mootoriga, saaks vast suurema autonoomsuse.
Tavaautole teeks see märgatavalt haiget või ei ole lubatud. Ega see hea ei ole jah aga nagu ennistki ütlesin siis tõenäoliselt pole seda VAJA mitte kunagi.
Märkimisväärselt madalad ülalpidamiskulud, mis koosnevad hooldekuludest ja sõidukuludest. Kui ma nüüd õieti nendest videotest välja lugesin ja kokku arvutasin siis kütuse koha pealt sõidan praegu samas hinnaklassis nagu Tesla S. Tesla S hoolduskulusid ei oska kommenteerida aga enda autol aasta aja peale pea olematud. Ning kus saab üldse Teslat hooldada, ametlik koht siis. Ning lisaks on mulle veel müstiline see Tesla kasko. Kui nüüd kõik asjad kokku liita siis mul on tunne et sõidan isega odavamalt ning pole mingit probleemi laadimisega.
Ainulaadselt ohutu (kes elu ei väärtusta see ei väärtusta, kuid see on samatähtis nagu 310kW). Väärtustan elu. Kuid see et mina seda väärtustan ei tähenda et kõik kaasliiklejad seda teevad ning nende idiootsuste vastu ei ole ju olemas kindlustust(et ikka ellu jääd kui sulle mõni rekkajuht kes vähe maganud on otse kümppi sõidab).
Siin aitab ainult enda sõiduoskus.


Kõigile nendele ainulaadsetele omadustele lisaks tuleb see, et neid saab väga magusa hinnaga. No vot siin on minuarust suur nalja koht, vabandage väga. Aga tavainimesele see 86 000 -18 000 ei = väga magus hind. Pigem ikka selline hind millest mina suure kaarega mööda käin.

Aga ega ma ei taha öelda et Tesla S halb auto oleks, üldsegi mitte. Pigem oma klassis on ta tõesti KÕIGE parem.
Aga on väga häid autosid ka teistel tootjatel. Mis ei jää millegi poolest alla Teslale aga on tunduvalt odavamad.
Seda muidugi juhul kui võrrelda võrreldavaid omadusi.
Eks kui ma millestki täitsa valesti aru saanud siis kindlasti selles vallas pädevad inimesed parandavad mind.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Tesla S on väga hea auto kui sa tahad täpselt sellist masinat. Minu jaoks on see selgelt liiga vähe mahutav, 7 kohta ei ole reaalselt toimivad (minu lapsed keelduks seljaga sõidusuunda istumast). Salong on ebamugavalt madal. Puudub nelikvedu, ei saa 2,7 tonni kaaluvat paati haakes vedada. Paraku ega neile tingimustele ka ükski teine patareidega auto ei vasta. Seetõttu saabki elektrimobiil olla peres vaid teiseks autoks. Teisele autole on reeglina hoopis rahulikumad nõuded, see võib olla suisa vastand esimesele.

Mis puudutab elektiautode madalat raskuskeset ja sellest tulenevat super juhitavust, siis see tundub olevat vaid pool tõde. Jah, see takistab i3e ümber minemast nö põdratestis, aga mitte ka palju enamat. Sama ka Tesla puhul. Korduvalt on välja toodud, et see masin on tänu oma tohutule kaalule küllalt alajuhitav ja rajal eriti tegija pole. Ka ei ole EV-de kiirendusomadused pealtpoolt 100 km/h enam päris need. Kui linnakiirustel suudab i3 ka m3 kiusata, siis muudes situatsioonides pole seal m3ga midagi võrrelda.

Huvitav on veel täheldada, et mitmed TeslaS omanikud plaanivad i3 lisaks osta. Järelikult on ka need masinad mingil kombel teineteist täiendavad. IMHO ruulib i3 linnas ja Tesla maal
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Maximaator,
keegi ei käse osta 310kW versiooni.
Iga auto kohta ikka ei saa öelda et mahutab. Esipagassi pole 99%+ sõidukitel.
Kas sinu auto läheb ise käima kui sisse istud? Ei usu.
Minuteada ei saa konditsioneeri käima autos palava ilmaga telefoniga.
Kui sul 310kW pole vaja siis osta odavamalt 225kW ja ära vajuta põhja.
Kas sul on elektriauto et kütus samapalju maksab?
Teslas on tõenäosus ellu jääda rekka laupkokkupõrkega kõrgeim võrreldes teiste
B-kat sõidukitega.
Kui sul on ront, siis see ei aita sul manööverdada lähenevast rekkast mööda,
pigem teeb seda hästi just Tesla, kus võid rahulikult rooli "risti keerata".
Ära osta 86 tuhande eest siis. Osta 57-18=49 eest.

Ja ei ole naljakas. Minu kalkulatsioonide järgi 25 tuhande eest ostetud tavaline pann
jääb võrreldes Teslaga kokkuvõtlikkult kahjumisse pärast 9. sõiduaastat.
Kui sa pole reaalseid kalkulatsioone teinud, siis miks see hind nii naljakas on?
Ja kui sinu jaoks on tavainimene see, kes ei osta autot uuest peast, siis
mida see lause "Aga tavainimesele see 86 000 -18 000 ei = väga magus hind" tähendab?
Kas sa tahad luksusmahtsedaani Dacia Logani hinnaga? Või VW Passati hinnaga?
Heh, see peaaegu maksabki sellist hinda juba sarnase konfiguratsiooniga Passat.
Ilma kalkulatsioonideta ärme räägi, et Tesla on kallim investeering kui näiteks Honda Accord.

Muhv,
Tesla ei ole tohutult alajuhitav ja palun ära räägi enam Tesla S-idest ringrajal.
Tesla on transpordivahend igapäevaseks kasutamiseks, võrreldes ringraja konkurentidega.
Pirtsakad lapsed seljuhul kui keelduvad. Selg ees turvatooli keeldusid nad samuti istumast?
Tegelikult sa vist unustasid üldse lastelt küsida, kas nad keelduksid sellesse autosse nii istumast.
Arusaadav, kui sul on vaja iga päev paati kaasas kanda, siis see auto ei ole sulle.
Aga enamik (99%+) ei kanna igal aastal endaga paati kaasas. Isegi kerghaagist.
Ära muretse, mõne aasta pärast tuleb sinu vajadustele välja Tesla X. Eks räägib uuesti :)
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Sellise elu filosoofiaga inimeste jaoks on kenasti ruumi jäetud alates ühistranspordist kuni säästubrändideni.
Eksklusiivsus ei ole kõigile ja ei peagi olema. Sama käib ka "Premium" kohta.
Selles mõttes, kui enda võimetele ja maailmavaatele mittevastava "filosoofilise kampsuni" juba esimene nööp valesti kinni panna siis lähevad valesti ka kõik ülejäänud nööbid :).
Maximaator kirjutas:Minu jaoks on autol ainult praktiline väärtus, kuidas saada punktist A punkti B, võimalikult mugavalt ning turvaliselt. Ning me peame sinna autosse ka kõik ära mahtuma. Ning oluline on kogu selle asja juures et see kõik oleks võimalikult odav.
Viimati muutis ttsys, 24.12.2013 20:21 35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4689
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Fred »

Kallis Arnis,
saan aru, et sa oled väga lummatud autost, mis täidaks kõik sinu unelmad. Ja seda veel kõige odavamalt, kui kõik teised bensiiniröövlid ja muud joodikud kokku, kiirendus on maailma parim, dünaamilisus kõige efektiivsem, salong mugavaim, mis võimalik, välimus ilusaim, mis saadaval.

Miks sul juba ei ole sellist tellitud siis, kui see nii hea hinnaga saadaval tänu riiklikule toetusele?

Eesti BMW Klubi foorumi kasutaja ei ole 99% valmis sellist autot ostma. Aga keksida sellise teemaga siin, et kõik muu on pas*, on ka kole.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
Maximaator
Huviline
Postitusi: 922
Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Maximaator »

arnis,

kui sa oled täpsed kalkulatsioonid teinud siis tore. Saan kah targemaks.
Ei mule ei ole elektriauto, vaid sõidan maagaasiga(CNG) ning minule maksab 100km-t 3-3,5 eur-i.
Nii et kütuse pealt mingit kokkuhoidu ei tuleks. Võibolla tuleks kokkuhoidu remondi pealt aga niipalju kui ma aru saanud olen siis selleks peab Soome ronima hetkel (et saaks esinduses hooldada). Mis teeb asja jällegi kallimaks. Ning lisaks jääb mul ikkagi arusaamatuks see kasko hind. Lõin netis need andmed sisse ning sain samasse suurusjärku jääva summa nagu keegi siin eespool mainis ehk täpsemalt 5800euri aasta.

Ja mina ei julgeks küll kõiki autosid mis maksavad 25 000 või vähem pannideks nimetada.
Kui paljud üldse omavad ühte autot 9 aastat ? Ma pakun et väga vähesed.

Tegelt ma lihtsan üritan aru saada kas mul õnnestuks Teslaga saavutada mingi kokkuhoid võrreldes praeguse autoga või läheks kõik asjad ikkagi kokku kallimaks. Kuna ma ise Teslast suurt midagi ei tea siis ei saa ka põhjapanevaid arvutusi teha ning siin just õige teema kus asja uurida.

Nagu ennistki ütlesin siis ei ürita ühtegi autot maha teha.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Arnis - sul ilmselt lapsi ei ole. Kui oleks, siis nii rumalat juttu ilmselt ei ajaks.
Veel - tood hirmsa plussina välja distantsjuhtimisega soojenduse, jahutamise jms. See kõik on ka mu bensiiniröövlil olemas, samuti nagu roolisoojendus, istmete jahutus, 6,5 sek / 100 jne. Seda kõike 2006a masinal! Tesla on väga hea masin, aga seda inimesele, kes midagi täpselt sellist vajab. Teistele ei pruugi see sama hea valik olla. Siit ka vastus sinu teemat algatavale küsimusele - neid BMWsid on paju, kuna kriteeriumid on iga inimese jaoks erisugused.

See on siin väga hea teema toomaks välja elektriautode plusse ja miinuseid, aga tõdema peab alati ka seda, et väitluspartneril võib sama palju õigus olla kui sul endal.

Kauneid jõule!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

Ma arvan, et Tesla ei sobi päris sellisele kelle eesmärk on olla võimalikult koi ja kilomeeter võimalikult odavalt läbida. Auto on ju vägagi kiire.


Muidu kas need aegalsemad Tesla mudelid on siis pikema sõidu-ulatusega ? kui suur on vahe ?
Aleksei_K
Klubiliige
Postitusi: 839
Liitunud: 10.02.2007 14:11 50
Peamine sõiduk: F20'LCI M140i xDrive
Asukoht: Turku

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Aleksei_K »

Ei, hoopis väiksemaga.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Kasko uurijatele, siis m-kindlustus etc ei anna Swedbanki kaskot ning too on kordi odavam tänu minu lobitööle. S85 mille hind on ca 75k peaks olema kasko ca 2100 aastas. 90k korral 2700, sealt saab arvutada mis ta võiks erinevatel mudelitel olla. See on hetkel esimeste Model S-de hind, kui neid siia rohkem tekib on tõenäoliselt ka hind madalam. Ja tekkimas neid on kenasti veel, tubli kümmekond on tellitud juba niipalju kui ma tean.

Maagaasiga tõenäoliselt kokkuhoida per km ei saa hetkel kui sul tõesti on 100km 3-3.5 eur, minu viimased 1000km on ca 32eur (tõsi, suht ebaefektiivselt läbitud 1000km kuna palju lühikesi külmi otse + auto demot, kuid parimal juhul tooks selle sinna 25 eur kanti ma arvan). Tava bensukatega see vahe oluliselt suurem. Oma eelmise Evo X-ga oleks olnud see sama 1000km ca 170eur ehk kokkuhoid tervelt 138 eur. See hetkel suht kompenseerib kasko vahe mulle ning kuu pole veel läbi, homme lõunast sõidan Tartu niiet tuleb ka esimene reaalne Tallinn-Tartu-Tallinn sõit :) Tõsi, ma ööbin Tartus muudel põhjustel kui laadimine ja tõenäoliselt saan sihtkohas seinapistikut kasutada (selgub, pole veel 100% kindel) aga mingi statistika ta annab Tartus käimise tõenäosusest ühe laadimisega. Auto on pandud alustama laadimist 7:30 ja ta on hetkel 59% juures niiet 41% vaja laadida (~4h koduse laadimiskiiruse juures). Hoian FB kaudu ka kursis inimesi reisi progressist ja kuludest.
Kasutaja avatar
Maximaator
Huviline
Postitusi: 922
Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Maximaator »

No see 2100 on juba natukene parem aga ikkagi suht kirves, arvestades et minul kulub aasta aja peale kahe kuu Tesla kindlustuse summa(see hetkel umbes öeldud, võibolla isegi vähem). Aga eks ta jah alles suht uus asi ole, küll läheb paremaks.

Mul jah aasta keskmine kulu 100 kilomeetri peale on 3,5 euri. Ja seda enda arvutatu põhjal mitte kompuutri näitude põhjal. Ühesõnaga reaalne kulu 100 kilomeetrile.
Huvitav ja natukene vastuoluline eelnevale tundub mulle see lause: tõsi, suht ebaefektiivselt läbitud 1000km kuna palju lühikesi külmi otse + auto demot, kuid parimal juhul tooks selle sinna 25 eur kanti ma arvan
Mismoodi mõjutavad seda autot külmad otsad ? Ma eelnevalt olen aru saanud et külmad ilmad ei mõjuta seda autot. Eriti kui rõhutakse et 310kw on kohe esimesest sekundist saadaval. Ning lisaks siis veel nii palju et mina kasutan kütust ikka suht ebaefektiivselt. Ei pane autot seisma kui lähen lapsele lasteaeda järgi, poodi või mis iganes põhjusel autost eemale mitte rohkemaks kui umbes 10minutit (muidugi kui poes satub olema järts siis jääb ta sinna törisema ka pooleks tunniks).
Ja mind huvitaks veel autonoomsus. Ütleme et keskmine tuleb 25kw/100km. Siis sellisel juhul suurema mahutavuse puhul saaks läbida heal juhul 300km-t. Kuna sa ei sõida akusid täiesti tühjaks, nii et seal pole enam wh-gi sees. Seda siis akude kestvuse nimel. Et kust tuleb see 500km jutt.

Ja kus neid autosid siis teeninduses hooldada saab? Kas kodumaal või peab välismaale sõitma selle jaoks ?

Ja ära hoia ainult FB kaudu kursis, vaid niipalju kui võimalik siin. Kõigil ei ole FB kontot ega plaani seda ka teha ;)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

500km on võimalik läbida kuival asfaldil kiirusega kuni 90km/h ilma konditsioneeri kasutamata
ja mitte tehes möödasõite ja niisama lõbutsedes kilovattidega (ehk sõita püsikaga).
400km on võimalik sõita koleda ilmaga, veidi räpasel teel ja kasutada konti või istmesoojendusi
ja teha mõned kiiremad möödasõidud.
300km on võimalik sõita raske jalaga kümneid ja kümneid möödasõite tehes
või küttes salongiõhku elektrilisel meetodil aku arvelt kogu sõidu vältel aknad lahti 150 rauas :lol:

See "lühikesed otsad" maksab ennast kätte põhimõtteliselt kütmise kulul, olgu see veidi jaheda
ilmaga istmesoojendused ja väga külma ilmaga vaja lisaks salongile kütta ka aku ülesse.
Kui plaanis sõita tunnike-kaks, siis pole mõtet isegi mõelda auto sooja panekuga, niikuinii
jääb akust pool alles kui sõit on lõpetatud (kui siis ainult enda mugavuse huvides).
KUI on plaanis sõita kaugele, tuleks auto (salong, klaasid, istmed, aku) soojaks kütta pistiku arvelt.
Kui kütta akut ja salongiõhku aku arvelt, läheb esimese kümne minutiga kordades rohkem särtsu.
Kui teha aga 10km otsasid ja kütta iga kord aku arvelt, tulebki kokku see, et max 300km.
Kui teha sõõrikuid parklas ja tundide viisi rääkida juttu, ilma et üldse kuhugi sõidaks, siis isegi
veel vähem, 200km või isegi mitte ühtegi meetrit kui lihtsalt kogu aeg salongi kütta, tümmi kuulata.
Kui kütta eelnevalt nutitelefoni või taimeri abil auto soojaks, on sõidu algus suht võrdne sõidu
lõpus tarbitavaga per kilomeeter.

Kuna elektrimootori efektiivsus ei ole 100%, siis see kümmekond protsenti (ala 9kWh, ehk 2kW/h?)
suudab sõitmise jooksul akut/salongi hoida nii palju soojas, et niisama elektrit kütmise peale ei pea kulutama. See muidugi ei kehti kui õues on -30 kraadi. 2kW on umbes-täpselt kodune soojapuhur :?

See poiss kes Youtube-is enda Norra reise salvestas, sõi ühe ööga (magas autos) umbes 10%/45km, kuna
hoidis küttekehasid sisselülitatuna (kliima), läbimata ühtegi meetrit. Diiselsõiduk tarbib minimaalselt
pool liitrit tunnis kohapeal põristades, see teeb siis öö jooksul 5 liitrit või sada krooni.
Bensiin 1,5-2 korda rohkem. Gaasisõidukist ei tea :?

Päris huvitav tegelikult, et gaasiga on tõesti siis odavam kui diisliga?
Umbes nii: Bensiin--------Diisel-------Gaas------------Elekter :?
Kas ma mäletan õigesti, et mahult kulus gaasi kümnendiku võrra rohkem kui bensiini,
samas gaas on poole odavam?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Kuna ka Tesla ei ole siin levinud jaapani süsteemis DC kiirlaadijatega ühilduv, siis kui kiiresti saab arvutuslikult seda AC pistikust laadida? Teisisõnu, kui võimas on auto enda AC laadija? Kodumajapidamises saab piiravaks vist maja enda peakaitse, millise võimsusega siinmail hetkel kodus laaditakse?

Paar korda on siin jutust läbi libisenud ka sõnapaar - DC CCS - ChadeMo adapter Tesla jaoks. Kas on ka lähemat infot, mis loom see sihuke on?


Need mured on BMW ja Tesla masinatel ühised :D
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Väga ebaeffektiivne on lühikesed külmad otsad seetõttu, et kui välis temperatuur on all ca 10 kraadi ning akupakk on samale temperatuurile jahtunud, siis auto peab akupakki soendama, et saada hea sõidukogemus (regen näiteks on limiteeritud külma aku puhul kuna aku keemia ei saa võtta täit võimsust kohe vastu). Seega võttes külma auto (mis on 3-4h seisnud õues) kulub alguses päris palju akupaki soendamisele energiat. Seda saab leevendada kui auto on kodus seinas ajastades laadimise lõpu umbes lahkumise ajale ning pannes sisse salongi soenduse. Siis tarbib auto mõlemal juhul soendamiseks seinavoolu mitte aku voolu ning sooja akuga alustades on sõit kordi effektiivsem (tegin eile näiteks 17km ringi täiesti külma autoga ning esimesed 4km oli regen piiratud 5kW peale, tagasi jõudes oli juba 40kW piirang mis on peaaegu soe aku sest üle ca 50kW kaob piirang üldse ära ning loetakse, et aku on soe. Samas selle ringi peal oli ka kaks ca 10 min peatust kus auto seisis ja ei soendand). Salongi küte ei ole mingi meeletu tarbija, pigem on just aku enda soendus. Salongi esmane soendus võtab elektrit jah ca 5-10km jagu range-st ehk ca 1-2kWh maksimaalselt aga peale seda salongi soojas hoidmine märgatavat vahet ei oma tarbimises (olen proovinud küte sees ja väljas sõite ja keskmises tarbimises vahet ei näinud).

Hetkel näiteks laeb aku ennast 100% peale kuna lähen ca 1h pärast Tartu. Hetkel on ta jõudnud 94%-ni ning ütleb, et ideaalseid kilomeetreid on 456km sõita, tüüpilisi 365km. Esimene number on realistlik suvel, teine talvel. Ennustades nendelt numbritelt peaks 100% olema 490 ideaalset ja 390 talvist km. Viimane nr on piisav, et edasi-tagasi Tartus käia. Reaalsus selgub täna/homme :) Keskmiste osas Ideal on arvestatud 17.5kW/100km ja typical on 20.5kW/100km. Viimane vähemalt on täiesti realistlik kuna olen ühe 32km maantee sõidu teinud ja selle keskmine tuli 20.1kW/100km.

Teine ebaeffektiivsus on loomulikult tugev kiirendamine jne mis on osa auto demost kuna kõik soovivad seda Tesla kiirendust tunda ;) Seega suur kogus auto demosid ei aita kuidagi kaasa madalale Wh/km ratingule :) Seega jah need esimesed 1000km pigem on olnud väga ebaeffektiivsed. Nüüd kui sõidan kohe 370km edasi tagasi Tartu peaks see keskmine kulu way madalam tulema (tubli 20-30%).

Rääkides laadimisest, siis AC võrgust laadides sõltub kas auto on single või twin chargeriga. Single on max 3x16A, twin on max 3x32A (praktikas on hetkel softi bugi mis rakendas EU-le sama 80% max amps reeglit mis usas ehk single on 13A ja twin on 25A, selle on Tesla lähikuudel lubanud softi fixiga ära parandada). See praktikas tähendab ca 50km/h ja 100km/h laadimiskiirust. Ei ole kõige kiirem ja ma ise üritan mitte pikki road-tripe teha enne kui CHAdeMO adapter käes. Sellised laadimiskiirused on täitsa ok-d üleöö laadimisteks kuna on vastavalt 10%/h või 20%/h kiirused niiet ka 80% tühja aku laeb ööga täis. Samas CHAdeMO adapter peaks tulema juba 2014 Q1 ning mul on see ka tellitud (ehk siis kes iganes nüüd auto tellib, siis auto kätte saamise ajaks on ka CHAdeMO adapter võimalik kaasa osta kohe). Võimaldab ta siis alalisvoolu kiirlaadimist kuni täis 50kW võimsusega mis peaks andma ~250km/h laadimiskiiruse. Ehk Tartust tagasi tuleku jaoks tuleks tühja aku korral teha 45 min peatus. Samas tõenäolisem on selline +100km vajamine mis on ca 20 min ehk üks kiire burgsi peatus. Ei ole ka üldiselt halb mõte iga ca 200-300km tagant tunnike peatust teha. Paari aasta pärast ehk on lootust ka superlaadijatele mis laevad 600km/h ehk iga 300km tagant 30 min peatus.

Ja see aku mahtuvus mis on 0-range vahemik on täiesti turvalises 7%-95% vahemikus mis Tesla sul kasutada laseb. Kui range on 0 jõudnud on erinevate raportite järgi veel ca 20-30km sõiduruumi alles mis järel jäetakse sind teeäärde ning auto läheb deep sleepi säilitades 4% laetust veel ca paar nädalat, et vältida täielikku kahju.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Muhv kirjutas:Kuna ka Tesla ei ole siin levinud jaapani süsteemis DC kiirlaadijatega ühilduv, siis kui kiiresti saab arvutuslikult seda AC pistikust laadida? Teisisõnu, kui võimas on auto enda AC laadija? Kodumajapidamises saab piiravaks vist maja enda peakaitse, millise võimsusega siinmail hetkel kodus laaditakse?

Paar korda on siin jutust läbi libisenud ka sõnapaar - DC CCS - ChadeMo adapter Tesla jaoks. Kas on ka lähemat infot, mis loom see sihuke on?


Need mured on BMW ja Tesla masinatel ühised :D
Adapteri poe leht (USA mudel):
http://shop.teslamotors.com/products/chademo-adapter" onclick="window.open(this.href);return false;

Ise näeb selline välja EU oma (Jaapanis sama auto ja laadimistüüp nagu EU ning need on pildid jaapani ühelt autshowlt):
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas AARE540 »

Veidi positiivset ka, lisaks minu poolt varem väljandatud erapooletusele- Oslos käies hakkasid nii mõnedki Teslad silma ja peab mainima, et tegelikult paistab see üsna ülbe välja, eriti tumeda värviga :)
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Tartusse sõit tarbis keskmiselt 208 Wh/km kusjuures viimased ca 80km oli keskmine 170-190 vahemikus kõikuv. Tarbisin kokku 39kWh niiet sama trip ka tagasi võimalik (47% akust x2 on 94% niiet väike reservgi).
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

39 kWh Tartu ühe otsa peale on päris karm tulemus. See kustutab lootuse, et ka i3 on võimeline ühe laadimisega Tartuni välja veerema. 2 korda vähem ta ikka ei söö kui Tesla S. Ilmselt tuleb kuskil tee peal väike sutsakas lisaks anda.

Enda jaoks üllatusega avastasin, et Tesla kasutab erinevat laadimissüsteemi kui teised autod. Seega bemmimeestele Tesla adapteritest kasu ei ole. Seega on i3 meeste ainus lootus, et meie kiirlaadijate AC Mennekese otsad kenasti SAE1772 type 2 kokku kõlavad.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

FYI huvitav test hästi võrreldamatutest asjadest
http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=425" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Henri. »

Mulle sattus üleeile selline tore lasteraamat nagu Õpilase Entsüklopeedia kätte. Aru ma ei saa, kas tõlkijad on pimedad, või said nad illustratsioonideta teksti, aga nimesid nagunii ei tõlgita ning mismoodi sai Roadsterist "maastur" (rohkem kui ühel juhul) on absoluutselt mõistmatu:

Pilt
HTC-ga pildistatud, kvaliteet pole parim.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Muhv kirjutas:FYI huvitav test hästi võrreldamatutest asjadest
http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=425" onclick="window.open(this.href);return false;
"Could this be your only car: Tesla: no, i3: yes"
Kuna see on vale vastus, siis kogu uurimistöö läheb potist alla.

Iseenesest kui mul on valida, kas osta 2016. aastal i3 või oodata ja
2018. aastal S,siis loomulikult ostan i3-e (ja hiljem lähen kallima peale üle).
Rahakott paneb ikkagi paika, mis juhtub ja mis ei juhtu tänasel päeval.
Hetkel piisaks mulle Leafist, kuna maksimaalselt sõidan 30km-seid otsi.
Nii kui tekib vajadus või muutub võimalus, siis muutub ka tulemus.
Hetkel ei saa lubada mitte ühegi ostu, aga ma olen tudeng, see on normaalne :D
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Muhv kirjutas:39 kWh Tartu ühe otsa peale on päris karm tulemus. See kustutab lootuse, et ka i3 on võimeline ühe laadimisega Tartuni välja veerema. 2 korda vähem ta ikka ei söö kui Tesla S. Ilmselt tuleb kuskil tee peal väike sutsakas lisaks anda.

Enda jaoks üllatusega avastasin, et Tesla kasutab erinevat laadimissüsteemi kui teised autod. Seega bemmimeestele Tesla adapteritest kasu ei ole. Seega on i3 meeste ainus lootus, et meie kiirlaadijate AC Mennekese otsad kenasti SAE1772 type 2 kokku kõlavad.
Tesla on jah otsustanud, et standardite tegijad kahjuks on aeglased ja nende huvid on mujal (enamuses compliance car-d ning akupakid mis on kordi väiksemad kui Model S omad) ning seetõttu ei ehitata piisavalt võimekaid laadijaid. Sellest tulenevalt võtsid nad kasutusele oma laadimisstandardi kuid EU-s ehitasid selle Mennekese Type-II otsikuga ehk siis tavaline Type-II otsik mis on mitte Tesla oma ühildub väga ilusti Teslaga. Auto poolne otsik aga omab paari lisa pini võimalust mida siis supercharger ka ära kasutab ning seda plaanib Tesla kasutada ka CHAdeMO puhul (autol peab olema supercharging enabled, et CHAdeMO adapterit kasutada). Niiet tõesti CHAdeMO adapterit sa mitte-Tesla peal kasutada ei saaks kuna see eeldab ka auto poolset lisa riistvara. Küll aga peaks standard Type-II olema täiesti standardne. Kui su auto nüüd tuleb selle SAE connectoriga mida vist indeed BMW oma autodele paneb ning mille jaoks laadimisvõrk täiesti puudub, siis loodan sinu nimel sügavalt, et nad adapteri tavalise Type-II jaoks teevad kuna muidu oled "**** out of luck" kuna minu teada ELMO laadijad vajavad välja vahetamist, et SAE compatible olla ning see pole tehtav vaid otsiku lisamisega nagu nendega jutust aru olen saanud.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

SAE all mõtled vist DC Combo 2? Teisisõnu euroopa uut standardi DC CCSi. See on i3 1590€ maksev lisavarustus ja seda ma esialgu osta ei julgenud. Fakt on, et aastaks 2019 peab Eestis kõik laadijad selle uue standardi peale ümber ehitama, aga vaevalt, et Mitsubischi selleks taas raha annab. Seega - tulevik on tume.

Tõttöelda ma ei teagi, mis otsik standardis i3- l küljes on. Fakt on, et tegu on AC type 2 mis võimaldab ka mode 3 laadimist. Viimane on kasutuses ka kodulaadijal wallbox pure. Laadimisvõimsuseks 7,4kW / 32A Kuidas see asi ELMO Mennekesega haakub, vajab veel uurimist.

Esialgu loodan nagunii vaid kodulaadijale, kuna 99% sõite saab olema linnas ja 3 tunnine laadimisaeg ei tundu eriti hirmutav.
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

SAE kombole upgrade kohustus vist lükati eelmine nädal ümber edasi aastasse 2030. Eks näeb. Aga Type II otsik peaks tähendama Type-II otsikut niiet lihtsalt vajalik kaabel ja ongi korras :)
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Mul tekib järjest enam kahtlus, et see erinevate laadijate standardite teema on mingi vandenòu, et takistada EVde laiemat levikut. No kui raske nüüd üks normaalne pistik teha on? See, miks suurfirmade EVd veel väikeste akupakkidega sõidavad on selge nagunii. Kes ostaks 1 seeria masinat kui i3 olemas on?
Vasta