Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

RaikoK kirjutas:Ei teadnudki,et teslal selline pill nagu model X ka tegemises , see tundub küll pagana huvitav olema , AWD SUV kiirendusajaga alla 5 sek , lisaks lambo stiilis uksed jne :P

http://www.teslamotors.com/modelx" onclick="window.open(this.href);return false;

Vat nüüd ma küll jahmusin. Enim tsitaate täis autodisaini pole ma varem kohanud. Sile nagu lutsukivi või ütelda ehk, siiakala, aga no ford, jaguar, bmw, mercedes... :lol: Päris elavalt võib ka ette kujutada kuidas lapsed lumisel hommikul neid tagumisi uksi avavad ja autosse ronivad :|
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Ei näe probleemi. Lapsed istuvad sooja autosse nagu ka täiskasvanud ja kui autol on kotka-tiivad tüüpi uksed siis sinna juurde kuulub ka vastav elustandard ning kõik vastav lisavarustus. Katusega autoparkla on elementaarne.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Henri. »

RaikoK kirjutas:lisaks lambo stiilis uksed
{/OT]Pigem ikka Merc'i stiilis "kajakatiivad"; lambo uksed avanevad ette-ülesse, mitte otse ülesse :P
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas MartenL »

Mis värk Model X küljepeeglitega on :mrgreen:
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

MartenL kirjutas:Mis värk Model X küljepeeglitega on :mrgreen:
Ma tean, et Tesla on üritanud juba pikalt lobistada, et saaks küljepeeglitest lahti ning selle asemel nad projektseeriks küljepeeglite vaate klaasile. Küljepeeglitest lahti saamine parandaks air drag koeffitsenti mingi 5% võrra ja annaks vastavalt ka range juurde. Aga minuteada nad Model X puhul veel ei saa sellest loobuda sest regulatsioonid ei võimalda neil veel seda.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

ttsys kirjutas: kui autol on kotka-tiivad tüüpi uksed siis sinna juurde kuulub ka vastav elustandard ning kõik vastav lisavarustus. Katusega autoparkla on elementaarne.
:D :D :D ah, et see on kohe selline auto, mis mingit next level elustandardit nõuab. Cool! :D
10 - 15cm hommikust lund suusamäe veerel katusel ja kui see uks nüüd lahti teha on märkimisväärne osa sellest toas ja istmetel. Tulemuseks hädaldavad lapsed, mossitav naine ja ongi tekkinud karjuv vajadus portatiivse katusealuse järgi. Teine variant on, et auto müüki ja X5 õue peale tagasi. Ainus pool originaalne kujundusidee selle auto juures Tesla disaineritelt ja seegi... Kahju.

Samas disaini koha pealt. Äkki teeb Tesla uue autofirmana õieti - laenab erinevaid ideid kokku ja üritab neid kombineerida uut väärtust loovana. Ei ürita kõigest hingest jalgrattast leiutada ja sellega kogu maailma naerualuseks saada. Ka Si disain on ju teglikult äärmiselt konservatiivne. Kuniks nad ridamisi kohtuasju kaela ei saa, äkki veavad välja?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Loomulikult on selleks vastav elustandard. Alpidesse suusatama minnakse lennukiga ja kohapeal reisiks on vastav transport koos juhiga. Hädaldavad naised ja lapsed vast ongi X5 omanikul :D.
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas oo7 »

ttsys kirjutas:Hädaldavad naised ja lapsed vast ongi X5 omanikul :D.

:lol:
Donald
Huviline
Postitusi: 1337
Liitunud: 13.10.2010 15:36 24

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Donald »

Kui X5 ukse avad, siis ei kukugi 15cm lund autosse?
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

ttsys kirjutas: Hädaldavad naised ja lapsed vast ongi X5 omanikul :D.
:lol:

Hetk tagasi sain hoopis kummalise uudise - Autoweek on valinud i3 selle aasta 5 parima SUVi hulka. Nüüd on maailm ikka päris hukas :shock:
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas ttsys »

Ikka juhtub, kui kaua nälgida ja siis palju süüa ja juua :D.

AW kirjutab: "The i3 isn't a traditional SUV, but with its hybrid powerplant, room for cargo and upright driving position, it has all the hallmarks."
http://www.autoweek.com/article/2013123 ... /131229945" onclick="window.open(this.href);return false;
Read more: http://www.autoweek.com/article/2013123 ... z2pG8X0s6P" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Kui meil kord kuus 15cm lund sajab, siis üldjuhul on tarvis sõitma hakkamiseks autoga palju vaeva näha.
Seda näeb isegi eeskiri ette. Nii et seda vinguvat illusiooni pole vast tarvis ette heita.
5cm puhul aga ei tule lund salongi. Eelmainitud lingil on võimalik visualiseerida uste avamine.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Maximaator
Huviline
Postitusi: 922
Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Maximaator »

Saksamaal miski talve test tehtud.
Külm ikka mõjutab tugevalt igat elektriautot. Üle kahe korra vähenes Tesla S-il sõiduulatus.
Link: http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=19272
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Maximaator. Võta see link maha. Mitte et sa midagi valesti tegid,
aga pole vaja ja mõtet tsiteerida anonüümseid artikleid.
Korralikult füüsikat tundev isik ei suudaks kuidagi arvutada nii,
et i3 kaotaks 11kWh ja samadel tingimustel S kaotaks 50kWh.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Maximaator
Huviline
Postitusi: 922
Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Maximaator »

Auto Bildi-i test pole üldsegi mitte ju anonüümne ?
Oleks tahtnud kogu juttu lugeda aga kodulehelt leidsin ainult jupi ja seda ka kehva kvaliteediga.
See kui palju üks või teine auto läbis nendes tingimustes ei ole minu ega auto24-ja testitud vaid Auto Bildi tehtud test.
Ega ma siis halva pärast, lihtsalt tundus huvitav test olema ning täiesti aksepteeritava teostaja poolt.
Ära võta kohe südamesse.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Leidsin nüüd, milles iva on.
Pilt
Kui see pilt on reaalne, siis see vihjab sellele, et sõidetakse seal,
kus tegelikult ei sõideta (isegi liiklusmärk ütleb seda).
Ehk sõidetakse kusagil Alpides kogu aeg mäest ülesse, kus ka suvel ei ole
need numbrid ligikaudseltki sellised. Selline väänamine on aga päris värdjalik :mad:
Sellistes oludes on tõesti reaalne 60% vähem sõita, iga autoga, talv ei puutu asjasse.

Tundub et AutoBild kuritarvitab oma teasereid (ütleb uskumatu fakti ja hiljem on jutt täiesti teine).
Miinus miljon selline jama eest. Tundub, et ajalugu kordub.

Kui NY Times ajas jama Tesla kohta, siis AutoBild tegi samasuguse naljanumbri üldiselt autode kohta.
(New York Times, üks prestiižikamaid lehti, rääkis ilusa jutu, kuidas nende reporter pidi treileriga Teslat
pukseerima, kuna auto ei sõitnud punktist A punkti B-sse nii nagu lubatud. Kohe kui see jama juhtus,
jäi reporter vahele pettusega, kus selgus, et sõitis parklas ringiratast, ei laadinud autot täis, ületas kiirust +30, võttis pikemaid marsruute, vältis laadimisjaamu. Tainas üritas veel kaitsta ennast, aga Tesla avalikustas auto logifailid, need on netis avalikult üleval).

Minu süda sellist paska ei söö :lol:
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Henri. »

Saksa keele valdajatele on see AB siit dl-tav:
http://www.pdfmagaz.in/02031709-auto-bi ... 3-01-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
..ja PDF-na loetav. Teised saavad aimu Google Translate'i abiga.
Google Translate @Auto Bild 01/2014 kirjutas:what happens when the outside temperatures get the environmentally conscious electro pioneers cold ? We no longer wanted to poke in the loose snow , but deliver hard facts and asked ourselves : How electric cars actually come through the winter ?
Because yes winter is not the same winter and the white Wiehnacht with us too often remains a dream , we wandered out into the Austrian Defereggental . In this remote corner of Tyrol else is testing Pirelli winter tires . For here there is guaranteed snow and temperatures below freezing.

How We Tested :
For our winter tests we used a pass road in Defereggental in Austria . Where else tunes Pirelli winter tires and tested , had for three days five electric cars toil . A curvy mountain passage was there to rush through as quickly as possible for the handling rating . On a deadlocked measuring line traction and braking performance were determined.For the range had all five candidates take their batteries empty to the last watt , at the heating power it went with full batteries , but without preheating of the hotel car park on the street.
Google Translate @Auto Bild 01/2014 kirjutas:5 Range: sub zero degrees it is really tight

How far can I travel on a single charge ? Electric cars already a touchy subject , it gets really dramatic at outdoor temperatures below zero degrees. Thanks to its massive 85- kWh battery Only the Tesla creates still acceptable 207 km , all other participants in our Winter Games put commuters risk of or breaking out . At worst it meets Zoe drivers who are stranded after a nearly 59 kilometers without electricity. In our test, although came very demanding and energy-intensive treatment route in the invoice , but we were moving in Austria but also no faster than 100km / h - would instead in Germany might significantly faster highway stages to deal with. Also, BMW and Mitsubishi can not convince them with little more than 61 kilometers - if there on the way to work threatened by a traffic jam or a diversion , the electric commuter is already huge sweat. Nissan creates the Leaf 69.1 km - better, but not really reassuring.

Winter brings electric cars to the edge of usability. Only 60 to 70 km range are simply not enough . Only the Tesla remains somewhat ready.
.....
Kokkuvõttest:
E as sobering. What our electric cars were delivering snow, is an eye opener. More than halved ranges of only about 60 kilometers to make electricity for many commuters to pure fair-weather alternatives. And our test track in the snow was still extremely mild - here otherwise include two-digit sub-zero temperatures on the agenda. The expensive Tesla braved the snow at best - even though he clearly forfeited to reach.
Paar lehekülge varem on huvitav artikkel kütusekulust maksimumkiirusel:
M5 @304km/h võtab 62l/100km s.h kompuuter näitab samal ajal 29,5l/100km. Võrdluseks on toodud ka EU tsükli keskmine 9,9l/100km :D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Täiesti uskumatu. Nad suutsid selle -3 kraadiga ära teha :D
Hea et nad vähemalt mainisid: "meie meetodid on väga nõudlikud".
Kõik 7 peatükki on sodi ja paska täis. Uskumatult hale artikkel.
1) Ühe ja viie tärni erinevus peitus 8% pidurdusteekonna erinevuses
2) Haarduvust mõõdeti otseselt kiirendamisega 0-50, sirgel teel :lol:
3) Juhitavust mõõdetakse mingisuguse keskmise kiirusega. Kes roolis oli
ja auto võimsused ei lähe arvesse? Kuidas see võimalik on.
4) Mõõdetakse aega, mil salong saavutab temperatuuri. Mis see annab?
Hea auto on enne sisenemist soe ja püsib soojana, mitte ei soojene kiiresti.
5) Arvatavasti läbisõidud tulid sama akulaenguga nagu ka need
testisõidud. -3 kraadi puhul pole autol sellest külmast sooja ega külma :lol:
6) Lisavarustust mõõdeti ainult viie erineva punktiga, milles juhuslikult
just i3 oli just võimeline midagigi üle pakkuma. Näiteks, i3 oli ainuke,
kes pakkus adaptiivset püsikiirusehoidjat lisaraha eest. i3 oli ainukene,
kes pakkus märkide tuvastamise süsteemi lisaraha eest. i3 oli ainukene,
mis pakkus kokkupõrkehoiatust lisaraha eest. i3 oli ainukene, mis omas
hädaabihelistamise nuppu. Juhin tähelepanu sellele, et adaptiivne püsikas,
märgituvastus, kokkupõrkehoiatus - kõik on täiesti kasutud talvel.
Eriti veel püsikas, mida tegelikult ei tohiks üldse kasutada.
Samuti märkide tuvastus, kuna põhjus, miks märki ei nähta, on lumine märk.
See süsteem ei tööta grammigi kaetud märgiga.
Mille jaoks hädaabi nupp kui oled juba surnud :lol: 4-tärni on vähem kui 5.
7) Hinda võrreldi üks-ühega, ehk võitja on see, mis on kõige pasem auto.

Sõimaks hea meelega kogu meeskonna, kes seda hindas, täis. P*d*kari :lol:
Mul on lausa halb tuju, et Tesla selle hädaabinupuvõistluse võitis.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
asser
Huviline
Postitusi: 132
Liitunud: 10.06.2007 14:45 05
Asukoht: Tartu

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas asser »

Arnis, kõik su sõnad on kuld :D
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Arnis - sa jälle torisevas tujus. Mu meelest väga ok artikkel. Täpselt nii nagu arvata võikski. Kui ma Leafi suutsin kerge miinusega Tallinna tänavail 40-50 km tühjaks sõita, siis see 69 on ju suisa hea tulemus! Tõsi, see peaks juba uuem mudel ka olema.

Need lisad, mida nimetad ja mis i3 enamus sellese 990€ maksvasse paketti kuuluvad, töötavad muide ka talvel. No vähemalt enamus. Lumme tuisanud märki ei registreeri inimsilm ka enam eriti. Kõik need intelligentsed kiirushoidikud jms on ikka üks äraütlemata mõnus kola. See hädaabi nupp peaks Euroopas kohe uute autode jaoks kohustuslikuks muutuma. Mul on igatahes hirmus kiusatus kusagi Kükametsa kandis seda kord proovida ja teatada, et patareid said tühjaks. Tulge tooge värsked asemele :D Huvitav, mis keeles sõimu kostma hakkab?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

Ot tõsiselt nagu? Ma pole torisevas tujus.
Räägi parem konkreetselt vastulauset IGA testi kohta,
1 2 3 4 5 6 7. Adekvaatselt mõeldes on igas punktis
totaalsed möödapanekud.
Oleks siis 1 või maksimum 2 punkti, aga nad kõik on.

Mis sa arvad, et see on normaalne, kui öeldakse, et
-3 kraadise ilmaga sõidab i3 poole vähem (tähendab veel vähem)?
Kas sa arvad, et see on normaalne, kui võrreldakse
Tesla ja Miev-i hinda? See on jabur ja kindlasti ei kuulu apelleerimisele.
Kõige tähtsam on see, MIKS selline tulemus järsku avastati? Kui sellele
jälile jõuda, siis jõuab ka tõele järele, miks selline tulemus üldse tuli.

Ja uuesti, õigusta punkte 1-7.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

1.2.3 on imho enamustes testides sama meetod,
4 on oluline punkt. Alati ei võeta autot juhtme otsast ja ka eelsoojendus unustatakse sisse lükata. Mul praegu ka autol kaugjuhitav webasto peal - 50/60, et lähen külma masinaga liikvele.
5. kasutati neid karme olusid kuhu selle piirkonna juhid võivad sattuda. Karmimaks seal oluliselt ei lähe. Netis ringles just üks Volti mehe tehtud video - külmkäivitus -42 kraadi juures ja seejärel sõit mööda lauskmaad -40 kraadiga. Range tuli ca 40km vist. -3 mõjutab oluliselt ev-de sõiduulatust ka sileda maapeal ja ilma lumeta.
6 ja mida eriskummalist teistel nende i3 lisade vastu pakkuda oli? Muuseas, selle nupu alt võtab BMWlt vastu elus inimene, kelle tööülesandeks on sulle sihtkohas ka kontserdipiletite leidmine või golfiraja broneerimine. Restoranisoovitustest rääkimata. Keskeuroopas äriinimesele väga mõistlik asi. Meil muidugi -kõigil kogu riik nagunii peas.
7 see käib kõigis testides nii


Loomulikult meeldiks ka mulle lugeda lauges põhjarootsis tehtud testi, aga seda peaks rohkem soome TMist kui sakslastele mõeldud Autobildist otsima
Kasutaja avatar
2XX5
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 07.09.2010 10:25 49

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas 2XX5 »

Kõik on tore, aga teemaalgataja kas sa oled juba oma Tesla ära tellinud, või kõvatad veel 13x5 lehekülge ja sõidad oma 520d masuudipressiga maailma lõpuni? Suhteliselt sisutühi jauramine käib juba algusest peale... Saa oma Tesla pihku ja siis hakka BMW foorumit elektriautode usku pöörama!
Kasutaja avatar
KristjanK
Huviline
Postitusi: 799
Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
Asukoht: Võrumaa, Tartu

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas KristjanK »

2XX5 kirjutas:Kõik on tore, aga teemaalgataja kas sa oled juba oma Tesla ära tellinud, või kõvatad veel 13x5 lehekülge ja sõidad oma 520d masuudipressiga maailma lõpuni? Suhteliselt sisutühi jauramine käib juba algusest peale... Saa oma Tesla pihku ja siis hakka BMW foorumit elektriautode usku pöörama!
Where's the "Like" button?
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Seda autobildi lõppjäreldust ei saa küll tõsiselt võtta. Küttesüsteem on 1-3kW sõltuvalt asetusest ning sõites 90km/h tähendab see lisa kulu 10-35Wh/km. Tüüpilise range korral mis on 400km tähendab see 5-15% vähenemist ehk kuni 340km-ni. Veeretakistuse halvenemine lumepläga korral võib seda veel vähendada 5-10%. Aga üle 30% kadu ma küll ei tahaks uskuda talvetingimustes ning oma reaalsed kogemused talvekummidega +2C juures sõites näitasid suht suviseid Wh/km. Niiet I call bullshit sellele artiklile :)
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Mis puudutab neid ülejäänud punkte, siis läbisõidu testis ma võin öelda, et Model S-l peab arvestama ca esimesed 20-40km (sõltuvalt välistemperatuurist) aku soenemise peale mille jooksul võib tarbimine olla indeed 50-100% kõrgem, kuid kui aku on soe ning ka salong, siis edasi on vägagi reaalne saada suvine tarbimine +10-20% ehk siis (480-40)*0.8 = 350 km. +2C juures sõites ja kõvasti soendust/jahutust tarbides ka seisvas autos (kokku ca 2h) sain mina sõiduulatuseks pea 400km ühe laadimisega niiet karmima külma korral 350 on vägagi reaalne. Eks loodame külmemat ilma kui ma järgmine nv Tartu lähen, saab ehk jälle statistikat.

Mis puudutab ühe nupuga inimese saamise, siis võib Tesla Roadside Assistance numbri panna ka kiirvalikutesse, tuleb ka ühe nupuga ning toru võtab inimene kes koheselt teab mis autoga tegemist on ja kes on juht (eeldusel, et süsteemis on telefoni number regatud mida sa ostes ka teed). Aitab sind kõige autosse puuduvaga nagu leida koht kus laadida või kui mingi häda käes on siis diagnostikaga (saavad autosse kaugelt sisse logida jne) ning vajadusel äraveo orgunniga. Tõsi restorani nad sulle ei booki aga ma leian, et autofirma seda ka väga tegema ei peaks.

Ja kõik need radar guided cruise control, lane holding jms on tulemas 2014 ~suvel, selle on saksamaal Musk ka välja öelnud Müncheni poe avamisel.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Muhv »

Sattusin juhuslikult nägema üht vana Top Geari osa, kus Jeremy lõbutses Ford GT 40 ga. Küttekuluks saavutati kenasti 70L/100. Sõiduulatuseks tegi see 120km. Järgnes mõnus ilkumine teemal kuidas Jeremy (kes endale sellise auto tellis) tööle saab, kuna TG stuudioni on tema kodust 122km. Kuidagi tuttavlik teemaarendus tundus :D Fordi ametlik selgitus oli, et ettevaatlikult sõites saab ka 24L/100km ka hakkama :D :D :D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas arnis »

N4pst3r kirjutas:
2XX5 kirjutas:Kõik on tore, aga teemaalgataja kas sa oled juba oma Tesla ära tellinud, või kõvatad veel 13x5 lehekülge ja sõidad oma 520d masuudipressiga maailma lõpuni? Suhteliselt sisutühi jauramine käib juba algusest peale... Saa oma Tesla pihku ja siis hakka BMW foorumit elektriautode usku pöörama!
Where's the "Like" button?
Siiamaani on teemas olnud kõigest 6 kasutajat, kes on ajanud mingit möödarääkimist.
Teretulemast nende ridadesse :D

Meid võib siin jaotada kolmeks:
A) Need kellel ei ole Teslat, ei ole teemaga täiesti kursis ja räägivad mööda
B) Need, kellel ei ole Teslat, on teemaga suuremal või vähemal määral kursis ja
kas küsivad infot juurde või jagavad oma saadud teadmisi
C) Need, kellel on Tesla, räägivad suuremal määral just enda kogemustest

Hetkel on teada, et B ja C abil kogutud info on olnud üksteist toetav.
A poolt tehtud eeldused on peaaegu kõik mööda.

Minnes tagasi eelmisele leheküljele, rääkisin ma "salaja" rekkajuhiga pikemalt juttu, sealhulgas kütusekulust. Pressisin Tesla-väliselt välja infot, kuidas on rekka kütusekuluga stabiilsel sõidul sirgel teel
kaubaga ja ilma. Vahe oli liiga väike, et sellest saaks mingit numbrit teha. Küll aga on vahe meeletu mäkketõusul. Mäest alla sõites aga saab hoogu samapalju kui paagist välja imeti.
Nüüd kui võrrelda seda väiksemate sõiduautodega, on olukord siiski selline, nagu ma oma füüsikateadmistega ennustasin. Stabiilsel linnavälisel sõidul mass on kütusekulule vähetähtis.
Võin tuua näiteks E39 530d ääreni arbuuse ja kaupa täis, 3 kolakat inimest. Veermik läks tuksi ja sada häda, aga kütust kallasime (mitte arvuti järgi) igale sajale kilomeetrile 4,8l. Arvate, et kui auto oleks tühi, oleks number suuresti erinev? Ei olnud. Sinna sõites oli 1 inimene vähem ja kaupa polnud.
Nii et, antud olukorras olen ma kogemustega ja kursis ka suurtemate variantidega. Seega, see ei ole minu arvamus, mida on vaja ümber lükata, et tõestada vastupidist.

Mario, Elon ütles, et esmatähtis on õige mootor,need tilulilud on vähetähtsad. Tal on küll õigus,
aga tundub, et nõudlikud sakslased siiski ei suuda aktsepteerida piisava lisavarustusega :lol:
Alati tahaks "vähemalt seda, mis eelmisel autol oli" ja siis veel midagi, miks autot vahetada :D

Harder-check, Better-check, Faster-check, Even more functions-check, More buttons-command unknown
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Mario Kadastik
Huviline
Postitusi: 119
Liitunud: 15.12.2013 10:59 44
Peamine sõiduk: Tesla Model S

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Mario Kadastik »

Ahjaa, seda maanteesõidul efektiivsust võib kokku võtta ka nii, et minul oli manteel sõites 2C juures (ainuke pikem road trip hetkel mida saan alusena kasutada) kuluks ~180Wh/km kuna ühtlasel sõidul see varieerus +- 10Wh/km mille ma paneks osaliselt teekatte ja ilma alla variatsioonides. Tuttav kes pikalt Leaf-ga sõitnud mis on teisest massi kategooriast jne on maanteesõidul väitnud, et tema keskmine on 171Wh/km sõites +5C juures. Vahe on 10Wh/km mis on marginaalne ning tõenäoliselt tuleb juba sellest vahest, et Leaf-l on oluliselt väiksemad ja kitsamad rehvid kui Model S-l ning seega veeretakistuses on erinevus. See, et nii kardinaalselt erinevatel autodel tuleb pea ühesugune kulu näitab nii mõndagi.

Seega kui me räägime maksimaalsest ulatusest (ehk siis sa võtad auto ja hakkad maanteed mööda sõitma, eeldatavasti enam vähem ühtlaselt), siis määrab lõpuks siiski ära akupakk selle kui kaugele sa jõuad. 10% ulatuses on variatsiooni juba sellest, et mis rehvid sul on, kuid 10-20kWh akuga sa ei hakka mingil moel jõudma sama kaugele või lähedalegi sellele mis on 80kWh akupakiga. Pigem jõuad sa neljandiku kanti sarnastes teeoludes. Ja kahjuks tähendab neljandik antud juhul ~pool maad Tartusse. Model S-ga on see edasi tagasi tehtav. Nüüd järgmine nädalavahetus tuleb konkreetne test. Mul on vaja sõita hommikul Tartusse ja lõunast tagasi. Mul seal asukohas kuhu lähen ei ole mitte mingit laadimise võimalust. Seega on täpselt kaks varianti. Ma kas jõuan ilusti edasi tagasi või ma pean esimest korda külastama ELMO laadijat, tõenäoliselt Kosel, et laadida juurde 10-20 km kuigi tõenäoliselt lihtsam on sõita viimased 40km 70-ga kui see tõesti vajalikuks osutub kuna see ajaliselt on väiksem kadu ning tarbimine võiks piisavalt alla kukkuda. Lähemalt võin seda kommenteerida siis 12. jaanuari õhtul ;)
Kasutaja avatar
Maximaator
Huviline
Postitusi: 922
Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Milline uus BMW on parem kui Tesla S?

Postitus Postitas Maximaator »

Stabiilsel linnavälisel sõidul mass on kütusekulule vähetähtis.
Võin tuua näiteks E39 530d ääreni arbuuse ja kaupa täis, 3 kolakat inimest. Veermik läks tuksi ja sada häda, aga kütust kallasime (mitte arvuti järgi) igale sajale kilomeetrile 4,8l
Ja jah, palju õnne ning ära SEDA autot küll ära vaheta :) Või no kui ikka arvutuses mingit rämedat viga polnud ;)
Krt ma ei saanud ka üksindagi sõites sellist tulemust (isegi allamäge mitte), isegi mitte sinna ligidale. Ja minu autu tehniline pool oli 5+.
Ja see inimene , kes ütleb et e39 530d-ga saab sõita 100km-it 4-ja liitriga, tuleb MEILE rääkima et TESLA S on maailma prim auto :shock: :oops:
Selliste inimeste pärast käib ju Tesla maine alla mitte ülesse ?
Ja jällegi pean mainima et ei halvusta ega eduta ühtegi automarki.
Kuid see on juba liig mis siin toimub ;)
Vasta