Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Raivo »

Väga julge ja eesrindlik samm!
Juba praegu kui autol on distantsi hoidev püsikas, avariipidurdus, reahoidmise süsteem, automaatkast - kipub sõitmine juhi jaoks igavaks minema.

Varsti kaob see viimanegi pinge ära :mrgreen:

Ühesõnaga et vanas eas veel rõõmu tunda tuleks praegu üks korralik E30 garaazi tuua. Et siis fossiile, 6 silindrit, tagavedu, käsikasti ja roolivõimuta sõitmist nautida :P
530d
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas toivoku »

Mnjaa, varsti on masiand mis meile toitu suhu topivad ja **** pühivad ja meie eest ka seksivad, päris õudne, eks muidugi ole neid inimesi palju keda autoga sõit ei huvita rohkem kui punktist 2 punkti b, kuid mina ja mõnedmu tuttavad ja sõbrad ei suudaks kunagi sellise autoga sõita. Pealegi kui on isesõitev siis kindlasti võtavad tuelvikus häkkerid neid pille üle ja hakakvad nendega manipuleerima :) Muidugi iseenesest tore töö võit :D
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Päris õudne on pigem see, kui sisuliselt fossiilistuv subjekt ei oska tuleviku potensiaaliga ennast ja oma tuttavaid-sõpru voolikute ja isekuivatavate omadustega neljarattalise vankri peale illustreerida, mida ta ise ei opereeri. Päris mitu väga kõva vormeli-rallimeest on täna justnimelt sellises seisus. Niissiis, ära kunagi ütle kunagi.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Lahendusi on vaja ka demokraatliku riigi jaoks, kus roolis istuvad (!) antidepresante täis topitud paberitega skisofreeniat põdevad subjektid. Neid on ka siinsamas Eestis ja nad sõidavad kõigi teie seas. Neid subjekte lisandub ja lisandub. Need subjektid vajavad transporti ja selline evolutsioon on üks võimalikest lahendustest. Nutta on vaja hoopis muudel põhjustel / teemadel, mitte tehnoloogia evolutsioonis ja arengus.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Hmmmm. Seda, et ... Ainus asi, mida nüüd kuni aasta vanad Teslad rohkem oskavad teha kui BMW on reavahetus. Kui seda Arnise pandud videot vaadata, kus hoiatused kirjas, siis selgub, et üldiselt töötab süsteem väga sarnaselt BMW 05AT lisale. Eestis on ainult see ikaldus, et selle süsteemi kasutuskõlbulikuks on märgitud ainult peamised magistraalid. Kas on teada, kas see Tesla uuendus väljaspool põhja Ameerikat ka töötab?

Lisaks BMW on oma "ettesõitu" juba tutvustanud. Automaatne parkimine on juba paljudel markidel menüüs.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Piisab, kui masin sõidab paremini kui inimene. Sinnani on jäänud mõned üksikud aastad.
100% süsteemi keegi ei nõua ega unista.

Privaatsuse jutt on näpust imetud. Hakka burkat kandma kui privaatsust soovid, pane oma
autole ka burka peale, et jumala eest ükski tänavakaamera su masinat ei näeks.
Kui oled ühiskonna vastu allergiline, siis tuleb maale kolida ;)

Põhimõtteliselt vihjan ma sellele, et virisemine ei ole sama mis kriitiline mõtlemine.

Minuteada BMW ei ole nõus sõitma kui teemärgistus ei ole korrektne.
Minuteada BMW-l ei ole 5meetrine andurite perimeeter auto ümber.
Ja minuteada BMW ei õpi (näiteks kui teemärgistus on puudu,
ümber ei ole ühtegi sõidukit ja ükskõik milline viimase aasta Tesla on juba
seda teelõiku läbinud (manuaalselt) siis saab autopiloot asjaga hakkama).
Aga, tegelikult on suur hüpe mitte riistvaras, vaid ikkagi tarkvaras.
Ja see eelis, mis just tekkis, hakkab nüüd väga kiiresti suurenema.
Andmebaas hakkab nüüd kasvama pidurdamatult. Hetkel on pea kõik teed "toored"
ja tihti võib tekkida olukord, kus auto palub roolist kinni võtta, kuid mõne kuu pärast
on enamkasutatavad teed KORDUVALT läbi sõidetud ja isegi kui lumi maha
tuleb, saab auto kõrgresolutsioonilise GPSiga roolida omal jõul.
Isegi kui üks teslalane elab lapimaal, kus polegi ühtegi autot, piisab, et omanik
mõned korrad ise tööle ja koju sõidaks, peale mida, auto saab rutiiniga hakkama.
Tesla juba mainis, et on nõus tarkust tasu eest jagama.
Ideaalis muidugi luuakse üks ühine süsteem, kuid see võib ikkagi takerduda
vanamoodsate ettevõtete kapriissuse taha "me teeme paremini".

Ja minuteada BMWl on ainult külgkokkupõrke hoiatus, auto midagi selle
takistamiseks ei tee (ei punnita rooliga vastu). A ei see tuli varem juba.
Ja uuenduse peaksid lähiajal saama kõik ~60 000 autot, sellel pole kasutuspiirangut.
Andmesidekoormuse tõttu ühel päeval kõik ei saa.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

arnis, kuidas suhtud sellesse, et Tallinna Ühiskaardi kõik sõidud salvestatakse (või salvestati, pole tänase seisuga kursis)? Kas leiad, et RIA ja AKI mõneaasta-tagused küsimused olid kohatud?

Tuletan siis meelde, et Ühiskaart salvestas ainult lähtepunkti asukoha, mitte sihtkoha.

http://tallinncity.postimees.ee/1079108 ... htluse-all" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tallinncity.postimees.ee/1090632 ... aseaduslik" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aki.ee/et/uudised/meediakaja ... piiksutada" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt

Kuigi tehnoloogilisest aspektist on (isesõitmise puhul) tegu muidugi tippsaavutusega, siis ise sellist vabatahtlikku jälgimist küll ei sooviks (jah, tean, nutifon võimaldab seda nagunii). Piltlikult öeldes oleks ju võrreldav olukord, kui keegi teie kõik klahvivajutused klaverilt kuskile andmebaasi talletaks. Kõik on turvaline ja probleeme ei nähta, aga tundub naiivne, et kunagi turvaauke, ega muid ohte ei teki. Viidates siin ühiskonna vastu allergilisusele.. nojah, tüüpiline provokatsioon :|
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

arnis kirjutas:
Minuteada BMW ei ole nõus sõitma kui teemärgistus ei ole korrektne.
Minuteada BMW-l ei ole 5meetrine andurite perimeeter auto ümber

Ja minuteada BMWl on ainult külgkokkupõrke hoiatus, auto midagi selle
takistamiseks ei tee (ei punnita rooliga vastu).
Ma ei tea küll, mida ja kuidas Tesla täpselt teeb, aga minu f15 saab eeltooduga kenasti hakkama.

GPS süsteemide täpsuse peale ma mürki ei võtaks. Ainult selle järgi sõita julgeks veel vähem.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Enne ühe vana muinasjutu, valitud rahvast ja wireless levivast seemnerakust, kirja panemist leiti ühe koopa seinalt veel vanem muinasjutt selle objektiga, mis tekitas puu otsas elavale homo sapiens-le niivõrd suure erutuse, mis omakorda põhjustas hs-i sealt alla prantsatust ja tema DNA nakatumist paranoiaga. Algallikate otsingud kestavad. Evolutsioon jätkub.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Jälgimine ja logimine on kaks erinevat asja.
Tesla logib infot, töötleb seda ja kasutab "kuldsed keskteed" kalkulatsioonides.
Antud andmebaas ei seo inimesi autodega. Isegi kui see terroristidele maha müüdaks,
poleks sellega midagi tarka peale hakata. Omanike andmebaas on aga täiesti teiste
reeglite all.

Ei huvita mind see logimine essugi. Me oleme mõttetud sipelgad. Kellelgi pole
asja meie bussisõitudesse, ega sellesse, kui kiiresti meie auto sõitis 50 alas.

Muhv, aga kui jooni pole, siis su auto ju lihtsalt kopeerib eessõitjat?
Kas muidu piirkiiruse saab kaamera abil automaatselt muutuvaks panna?
Ehk sõidad 70 märgi alt läbi ja kiirus ise tõuseb 50-lt 75 peale.
Ja kas saad reaalselt saad heades oludes sõita 15 minutit rooli mitte puutudes?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Esimese küsimusele vastus - ei, see oleks ohtlik, arvestades meie märkide paigaldust. Autol on märkidelugeja peal ja seda on hästi näha. Kuna märke on meil hõredalt, siis kasutab auto lisaks map datat. Nii võid end leida olukordades, kus soovitatakse linnas sõita 90km/h ja maal 50km/h, põhjusel, et midagi on muudetud. Lihtsam on teha see klikk pöidlaga, mida mu auto praegu ootab. Kui auto on peatunud, ei toimu ka iseenesest liikuma hakkamist - on vaja korraks gaasi puudutada, siis seab end uuesti teiste autode järgi.

Teine küsimus - see töötab "motorway'l" kuni teatud kiiruseni.

On loomulik, et Tesla täna välja tulev süsteem on arenenum kui BMW-l paar aastat kasutuses olnu. Samas mingit eriti suurt hüpet ma siiski ei näe. Endiselt on vastuseta ka küsimus, kas ja kus need Tesla asjad Euroopas töötavad.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Tegelikult oleks põnev teada tehniliste lahenduste erinevust. BMW kasutab praegu üht radarimoodi vidinat, parkimsandureid ja nendega seotud vähemalt 4 kaamerat. Kahtlustan, et Tesla kasutab rohkem radareid. Miks? Sest ka BMW liigub samas suunas. Pool aastat tagasi tutvustati mitme radariga varustatud i3-e, mis ka erinevaid trikke tegi (oli täiesti isesõitev). Palju kõneainet tekitanud avarii isesõitva uue 7-sega on ka vihjeks.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Esiradar (~180m), esikaamera (liiklusmärgid, jooned, dubleerib radarit),
GPS (tugevalt seotud süsteemiga) ja 12 andurit perimeetril ulatusega 5m.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Tesla kasutab radaritransponderina teatavasti multi-kanaliga 77 GHz saatjat.
http://www.freescale.com/products/analo ... set:MR2001
Need on kõigil tesladel toodetud pärast september 2014. Seega vanemad mudelid seda chipseti ei oma ja eeldab siiski upgrade liigutust(?)
http://teslatap.com/undocumented/
Sama või analoogne ühe kanaliga 77GHz chipset on saadavaks tehtud paljudele automotive tootjatele. MB mainib sisendina Atmeli ja Infineoni.
https://www.vde.com/de/fg/GMM/Arbeitsge ... rint_1.pdf
BMW radari 77GHz chip-id on ilmselt NXP Semiconductors laboritest.
http://www.nxp.com/wcm_documents/news/n ... 015_03.pdf
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Siin lehel eespool kõlas kahtlus, kas BMW tunneb tee piire kui jooni pole maha märgitud. Pöörasin sellele eile Haapsalu maanteel tavapärasest enam tähelepanu. Nagu te teate, käivad seal teetööd. Uus asfalt on maas, tee ääred on tehtud, samas jooni pole mingisuguseid. F15 tundis tee ääre ära ca 85% ulatuses, tee telgjoone ca 70% ulatuses. Tee telgjoon väljendus kerge pigijoonega asfaldimasina kahe laotusjoone vahepeal. Peamised katkestused tekkisid ristmikeil jt kohtades, kus tee laius ootamatult muutus.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

No BMW ei kasuta GPS andmeid ju. Ja kui ka eessõitjat ei olnud,
siis on täiesti ulmeline, et olematute joonte järgi võiks roolist lahti lasta.
Aga mida muidu 85% tähendab, kas sümbol vilgub või saab paar minutit
sõita ka?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Lähtusin ainult sümbolitest. Nagu ka Teslal, töötab ka BMW-l see isesõitmissüsteem ainult motorway-l. Meie oludes tähendab see jupikest Tartu, Pärnu ja Peterburi maanteest. BMW puhul eeldab see veel, et keegi sõidaks ees ja kuna süsteemi piirkiiruseks on mul 40km/h, siis reaalelus seda sisuliselt kasutada polegi võimalik. Meil lihtsalt ei ole vastavaid ummikuid. Teslal on kiiruspiirang kõrgem, sellest on ilmselt seetõttu rohkem rõõmu.

Minu Haapsalu mnt katsel avaldus efekt ainult lain assistandi rakendumises, kui kuhugi suunas kaldusin. Väljendub see rooli väristamises ja kerges põrisevas hääles.

I3 foorumis on paaril sellil ka uus Tesla. Nende sõnul on esmased kogemused positiivsed. BMWst eristabki suunatulega reavahetus ja suurem piirkiirus. Igalpool pidi olema hoiatused, et käsi roolilt võtta ei tohi ja üle 70 sõita ka mitte, aga reaalselt pidi rahulikult saama ka ilma käteta ja kuni 90. Jama pidi olema vaid see, et auto keerab kiirteelt igast mahakeeramiskohast maha - pead valvas olema, et ikka sind õigesse kohta viib :D

Kokkuvõtvalt ütlevad, et Tesla on tüüpiline ränioru firma. Raud on suht vanamoodne, aga soft jookseb peal parem kui sakslastel.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Nagu ka Teslal, töötab ka BMW-l see isesõitmissüsteem ainult motorway-l.
Tesla autopiloodil ei ole geograafilist piirangut.

reaalelus seda sisuliselt kasutada polegi võimalik
Selline arusaam jäigi mul meelde ka teiste (mitte BMW) tootjate autopiloodist:
kasutada saab ainult ummikute läbimiseks.

Ma ei teagi, mis on autopiloodi maksimaalne kiirus, aga kindlasti saab 70MPH-ga sõita,
videotes on seda tehtud küll.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

arnis kirjutas:
Nagu ka Teslal, töötab ka BMW-l see isesõitmissüsteem ainult motorway-l.
Tesla autopiloodil ei ole geograafilist piirangut.
Huvitav, osad kasutajad väidavad, et on. Ehk taas mingi geograafiline piirang.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Võibolla on jälle mingi seaduste kammajaa Euroopas? :?
Või jutt käib täitsa USA kasutajatest?


" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin videos on näha, kuidas juht alguses paanitseb ja vaikselt
harjub, tundub et auto ka. Pealegi jutt on täitsa mõistlik.


EDIT: leidsin, ongi regulatsioonid, Musk säutsub:
https://twitter.com/elonmusk/status/655 ... _src=twsrc" onclick="window.open(this.href);return false;^tfw
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Nojah. BMW on ju isesõitvaid ja õppimisvõimelisi autosid juba aastaid tagasi näidanud. See oli vist vähemalt 3 aastat tagasi kui Top Gear ühe M3 ringrajale Clarksoni ringi kordama pani. See, et sellised tehnoloogiad veel tänaval pole, saab olla kinni vaid regulatsioonides.

Tesla kohta edastasin USA kasutaja juttu. Ka su youtubi videos on näha, kuidas autopiloot töötab ainult kiirteel ja püüab sealt igal võimalikul juhul "põgeneda"
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Evolutsiooni augud peab midagi ja miski täitma. "Tesla server" täidab vaid seda sisuliselt ajutist tühimikku kuni tehisintelligents relvastub ja siirded omandab ehk ise selleks "serveriks" muutub. Muide lennata saab ka. Siis on teelõiku vaja ainult maandumiseks ja parkimiseks. 100 aasta pärast kulgeb fossiiliga ilmselt ainult mingi primaat. :mrgreen:
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Kuno_T jutt on sügavasisuline nagu vanal indiaanipealikul - ühte ja samasse jõkke ei saa kaks korda astuda.õige ta on.

Samas ega euroopa tootjate Nokia kaardirakendus (intelligentne ja füüsiliselt pidevalt ülekontrollitav) päevalõpuks suurusjärgu võrra täpsem ei ole.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Piisab vast jah targast teest. Aga see on miljonites kordades
raskem, kuna jutt käib iga asfaldimeetri vahetusest/modifitseerimisest.
Reaalsuses pole see võimalik ka kõige parema tahtmise puhul
teostada "lähiaja jooksul", isegi kui lähisidekiibid oleksid tasuta.
Ja tulemuseks ongi BMW stiilis: aasta 2020-l põhimaanteed
(ehk 1% Eesti teedest) saab üldse sõita autopiloodiga.
See ei ole mingi progress ja ma laseks heaga selle peldikust alla.
Ma tahan progressi enne kui ma pensionile lähen :cool:

Kui info hakkab liikuma autost autosse, siis pigem võib olla kindel,
et pisikeste antennikestega seadmed, mida saab paigaldada teede
servadesse lõpmatutes kogustes, teevad rohkem pahandust.
3G/4G on ennast juba tõestanud. On tõestanud ka krüpteerimine.
V2V (auto-autole) ei ole tõestanud midagi.

Autopiloodi riistvaraga Tesla saab talletada ka eessõitja positsiooni joonte
vahel, ning ka lähedalasuvad autod vasakul ja paremal. Kuid jooned on
tehtud nende vahel sõitmiseks, mitte omaloominguks.
Mis on aga praegu veel puudu on "kiirus kurvides". Betasõitudel on palju
kaebusi, et autopiloot ei vähenda kiirust veidi järsemas kurvis. Teades
Teslat, olen 99% kindel, et serverisse salvestunud "keskmine kiirus kurvi
läbimisel talvel ja suvel" hakkab olema varsti autopiloodi üks funktsioonidest.
"Tark tee" ei võimalda dünaamilist lähenemist vastavalt oludele.

Ja sellest tulenevalt on lihtne mõista, et talletatakse ka juhi poolt tehtud otsused
(võtta juhtimine üle, vähendada kiirust) ja seda isegi siis, kui autopiloot pole
aktiivne.

Ma ei näe üldse mingit "suur isa jälgib" probleemi. Jälgitakse teed ja
kuidas autod sõidavad. Indiviidid pole andmebaasiga üldse seotudki.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Targemaks muutuvad ka autod, sest kasutamata tehnoloogiat, mis paneb sõiduki keskkonda ära tundma ning seda infot töötlema on juba täna ning seda tuleb kindlasti juurde. Näiteks lidari tehnoloogia, mis edestab inimese nägemise ja otsustusmeeled. Lisaks veel muu militaartehnoloogia, mida saab edukalt automotive tööstuses kasutada. See kaardipakk on palju paksem, mida kaalutakse, arendatakse ja segatakse. "Tark tee" on kena-tore ja selle saab sensoritega täis tippida ja selle kaudu ka dünaamilist infot väljastama panna aga lahenduseta jäävad siiski kõrge riskifaktoriga eriolukorrad ning seda ei lahenda ilma autonoomse intelligentsita. Auto peab suutma iseseisvalt infot koguda ja seda töödelda, vähemalt mitte halvemini, kui keskmine inimene. Liiklusmärgid, teiste autode varasem käitumine ja otsused on siiski soovituslikud aga mitte tööinfo. Auto peab suutma iseseisvalt tuvastama teekatte, selle omadused jne, et vastavalt sellele siis valida sõidusuund, sõidukiirus jne. Kõik märgid ja jooned on ainult abiinfo, täpselt sama moodi nagu tänasele autojuhile.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

99% sisendinformatsioonist autojuhi siseneb kahe pisikese pupilli kaudu.
Need pupillid muudavad oma suunda. Kõik.
Põhimõtteliselt on võimalik ainult kaamerate abil auto sõitma panna.
Kuid asja eesmärk ei ole asendada inimene. Asja põhiline eesmärk on
olla parem kui inimene. Inimene ei näe läbi udu. Inimene ei ole kiire.

V2V on küll tulevik, kuid see pole autonoomseks liikumiseks vajalik.
Info teede kohta peab olema dünaamiline. "Tarka teed" pole võimalik
õpetada. Isegi esimese miljoni kilomeetri hooldamine on utoopia.

Internet on ainukene teadaolev meetod jagada infot kõikide autode vahel.
V2V info tõesust ei saa garanteerida, kohe tekib terrori võimalus.
V2V on live-süsteem, logimine pole võimalik, seega info, mida sellega jagatakse
on üsna piiratud. Lisaks on süsteem teistest sõltuv: "naabril pole siis ei saagi".
Seega oma loomuselt on tegu sekundaarse süsteemiga, primaarne on siiski internet.
V2V kõige suuremaks eeliseks on kiirus: kui süsteem areneb staadiumisse, kus esimene
andmepakett jõuab kohale 100ms jooksul, siis on sellel süsteemil jumet. Sellist kiirust
mobiilne internet ei paku, vähemalt 4G ei võimalda seda (liites juurde serveriaeg).

Tark tee ei ole konkurentsivõimeline, pealegi eelised puuduvad.
"suur isa jälgib" on pliiatsist imetud, kui investeerimiseks läheb on kõigil mokk kinni.
GPS süsteem on juba olemas, töötab, on töökindel. Pole vaja jalgratast leiutada.

Kõik taandub evolutsioonireeglile: lihtsam ja kiirem on muutuda, mitte muuta keskkonda.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Just. Autol on vaja muutuda targaks ja veel targemaks ning võimekamaks kui keskmine autojuht, mitte internetti või muu vananeva jura otsas sitsida. Vales kohas sõiduteele sattunud subjekt või objekt on vaja piisavalt turvalise vahemaaga tuvastada ning seda ei õpi teistelt sõidukitelt ega internetist. Näitena mainitud lidar suudab kõike seda ja ka kottpimedas, mis on inimese jaoks üleloomulik jõud.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Seletate, nagu teil oleksid kogemused, nagu te oleksite insenerid (võibolla olete, pole kursis).

Mina ei maksa sentigi sellise infrastruktuuri rajamisse. Mulle meeldib lahendus, mis on olemas.
Ja täpselt sedasama mõtleb suur enamik, kes autot ostavad: nemad ei maksa,
kui eelised ei ole käegakatsutavad. Ja eeliseid, mille eest maksta (tark tee), ei ole.
Autopiloodile on tõesti vaja lisada veel sisendeid, et asi oleks autonoomne, seda ka Musk väidab.
Õige autopiloot või autonoomne auto sõidab ka külavahelisel kruusateel. Mitte keegi ei pane
siia mingit infrastruktuuri maha, mitte keegi ei maksa selle eest.
Siilile selge, auto peab ise hakkama saama, ei ole vaja abi oodata naaberautodelt ega asfaldilt.
Tee on olemas, kui jooned ka on, siis rohkem pole midagi tahta. Ilma joonteta saame varsti hakkama.
Vaja on tõsta videotuvastuse taset - üks tarkvara, miljard autot, 64 miljonit kilomeetrit teid -
kõik kärbsed ühe hoobiga.

Teeolude muutumine või Waze-i "pothole here" ei pea olema momentaanne.
Lag-i eemaldamine aitaks ainult avariieelses olukorras: eesoleval auto on registreeritud
mingi oht, eesmärk on teavitada lähedalolijaid 0,1 sekundiga.

"Tegijal juhtub" - internet on vast kõige suurem tegija maamunal, enamik "ebaturvalisust" on tingitud
lollide pärast, mitte sellepärast, et internet on loomult selline. Ma olen sadu kliente harinud,
kuid mingit progressi viimase 10 aasta jooksul ma näinud ei ole - enamik on lauajalad.
Minu täiesti keskmises Eesti klientuuris vähem kui 1%-l on tagavarakoopia oma kallitest andmetest.
Mul on suva, mina küsin tuimalt 50€ nõmeda töö eest ja kõik on veel rahul ka.
Füüsilise rikke puhul teen kurva näo, tuletan meelde koopiatest ja võtan järgmise ette.

Praegu oleks vaja autod sõitma panna, võimalikult kiiresti, võimalikult odavalt.
Muideks Tesla on tõestanud ennast, et igasugune jorss ei häki autosse. Ja Teslad on muideks kogu
aeg serveriga ühendatud. Autopiloodi andmepakettide lisamine ei muuda ohutust grammigi.
On ka teada, et kui keegi häkibki, siis on võimalik probleem kõrvaldada momentaanselt, kõik korraga.
Võrdleme näiteks krediitkaartide vanema krüpteeringuga, mis on lahti murtud. Muuta seda ei saa,
kaardid on juba välja antud, tuleb välja vahetada. Kes aga infrastruktuuri hakkab välja vahetama?

Mida nuhitakse? Mis muret tekitab? Kliimaseadme valikud või?

ttsys, õige. Riistvara, parema funktsionaalsusega, on see, mille eest ollakse nõus maksma.
Tahad paremat autot kui naabril? Osta lidar, osta nightvision, osta V2V funktsioon, osta osta.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Üsna offtopic. Autopiloodi salvestusvõimalus pole isegi kaugelt
kaisukarudega seotud, ei ole ka geiroopa ega värvilised.

Muideks, täiesti kindel, et Tesla autopiloot õpib.
Esimesed igapäevakasutajad jagavad:
"Esimesel päeval tahtis auto igal väljasõidul väljuda,
peale 3-4 korda see enam isegi ei jõnksata."

Elon jagas, et antud jupil saab auto juba hakkama, mis siis, et
jooni absoluutselt ei ole. Ja abivahendiks on just parem kaart:
Pilt
Stoppkaader aktiivselt autopiloodilt, jooni pole, radari info väärtusetu:
Pilt
Juba sõidetud ja kaardistatud täpsemini kui standardkaart:
Pilt
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas hansu »

Et teema liiga tõsiseks ei muutuks
Pilt
Vasta