Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iffiff »

olen kuulnud, et mõned on leafidele pannud diislil töötavad soojendid peale. tesla-maailmas sellist pattu pole vist suudetud veel teha?
tegelikult tundub webasto taoline seade elektrikal täiesti mõistlik olevat olevat, sest salongi ja muu soojendamiseks ei kasutata sõitmiseks vajalikku elektrienergiat nii palju. narvas lükatakse kivi ahju, mingisuguse kasuteguriga saadakse elektrit sellest + ülekandekaod ja seejärel kasutatakse seda õhu soojendamiseks. ei tundu kuidagi arukas, sest soojendamiseks võiks otse kasutada mingisugust kütust(kasvõi tavalist majapidamisgaasi).
või on tesla soojuspump elektrienergia kasutuse poolest efektiivsem kui küttepõleti?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Mitsu võrril on see popp tuuning. Väga lihtne on külge panna ja põhjust on ka.
Leafidele võiks selle külge panna ainult nendele vanematele, kus oli kasutusel
elektriline veekeetja. Uuemal on üsna keerukas ja ega mõtet ka väga ei ole.


Tehniliselt on tegemist üsna mõistliku lahendusega, kuna Webasto efektiivsus
kütmisel on elektrimootori kasuteguriga samas suurusjärgus.
Küttekulu on umbes 0,4l/100km, tingimusel et õues on -20C ja salongisoov +20C.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Paap
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 20.12.2006 11:47 46
Peamine sõiduk: e30
Asukoht: Tln

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Paap »

http://www.troyhunt.com/2016/02/control ... issan.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Controlling vehicle features of Nissan LEAFs across the globe via vulnerable APIs
Kasutaja avatar
chillbill
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 02.08.2007 01:40 51
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas chillbill »

The Electric Car Revolution Is Now Scheduled for 2022.

“By 2022,” the report says, “the unsubsidized total cost of ownership of BEVs [battery electric vehicles] will fall below that of an internal combustion engine vehicle.”

- Wired.com
Kasutaja avatar
iiv6l
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 24.08.2007 16:38 01
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iiv6l »

Tuli selle teemaga meelde üks mu postitus teises teemas. Soomes on käyttövoimavero nendel juba mingi 400eur aasta ja õige ongi, sama teed tarbivad koos tavaautoga. Sellest 400€ aastas ei piisa aga aastast otto v diiselauto vahet kinni maksma, seega vaja lisatasusid veel selleks, et riigikassasse sama klots aastaga kukuks. See hiljem sõprade vahel hangete korras laiali jagatud raha ju väiksemaks küll ei saa jääda, vähemalt antud raha jagajateni jõudev osa kindlasti mitte. Leafiga sai ühe projekti raames päris palju ringi sõitetud ja muidu nagu tava auto, sama igav ja iseloomutu, lihtsalt oluliselt halvema tööulatusega. Elektriauto on praegu nagu Edgari krediit, kuskilt maalt saab sõit otsa ja edasi saab jala. Läheb veel mitu aastat ennem kui riiklike totatsioonidega see tootearendus kinni makstakse ja nendega sama kaugele saab sõita. Ilma riikliku totatsioonita ja õhtusöögilauas kelkimisväärtust arvesse võtmata, pole need suurem asi konkurent kulutatudrahaVSkasutusmugavus arutelus. Suht tõenäoliselt pole nende järelturuväärtus ka suurem asi, seda akude eluea ja hinna tõttu, vaevalt keegi tulevikus tahab 2000€ autosse 5000€ akut osta.



iiv6l kirjutas:
qobika kirjutas:
Muri kirjutas:13700 km ja rahakulu 117.15€ :thumbup:
Vaatasin võrdluseks enda pilli, kuna 1,5a läbisõit suht samasse auku:
Minu käes läbinud 13398 km ja rahakulu 2447,00€ :D
217kW 3,7l vabalthingav nelikvedu VTEC. Päris hea, et elektrikaga 21x soodsam sõita kui V6 bensukaga :hail :hail
Eks siit võib arvestada, palju riigil raha jääb saamata kütuseaktsiisi näol. Elektriautodele topitakse kohe automaks peale, kui neid piisavalt on ja riigi rahakotile hakkab, senikaua on ökosmöko vikerkaare jutt koos hipihipsteritega ja rõõmsate jääkarudega. See elektriauto saab tore olema ainult praegustele ostjatele, tulevikus oled samasugune või veel hullem lüpsilehm. Elektriauto omanikud hakkavad tulevikus vinguma, et kui üks sõidab vähem kui teine siis miks temal suurem automaks ja saabki autodele jälgimisseadmed panna ning km põhise maksu. Saatana sigitised on need elektriautod, nagu püksi kusemine külmaga. Nendega kaasnev tehnoloogia on tore aga see riigitasandil kaasnev jama viib igasuguse isu ära.
E28>E28>E30>E28>E46c>E39>E60>E38>F31>F22>E89>E46/5>G30+F83
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Oota, mis sa nüüd ütlesidki? Et kuna tulevikus väänab riik mingid maksud peale, siis täna ei tasu tasuta parkimist ja bussiridasid nautida?

Huvitav loogika.

(PS. Oma autopargi all olen järjestuse pannud just fun factorit silmas pidades) esimene on loomulikult B3 cabrio :D )
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Elektriauto ainuke eelis seisneb kütuseaktsiisi mitte maksmises, mis on ajutine olukord.
Seda üritatakse meile selgeks teha ;)

Vahepeal olen veendunud selles, kuidas BMW kavatseb oma CO2 piirmäära sisse mahtuda.
BMW ei lähe Tesla teed. BMW hakkab pakkuma pistikhübriide. Seda nad mõtlesidki selle all,
kui ütlesid, et pakuvad kõikides seeriates nüüd elektrifitseeritud varianti.

Esimestest suuremad on siis:
X5 40e -72 900 € (baasvarustus teistega võrreldes 6k€ rikkam)
330e -- 43 000 € (baasvarustuses teistega võrreldes 2,4k€ rikkam)
Võrreldes sarnaste näitajatega tavaliikureid, on hind paar kilo suurem, kuid küttekulu
keskmine kordades väiksem. ~30 kilti saab sõita üleloomulikul jõul.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

Sellised autod sobivad neile, kes törtsutavad linnas tööle-koju mingit 5 kildist otsa ja näiteks nv sõidavad maale/suvilasse või misiganes pikemaid otsi. Tegelikult sedasi sõidavadki ju suuremjagu linnades elavaid inmesi.

Muidu peaks oma autole 325e kirja pagasiluugile tagasi panema, ja jälle moodne. Mõni noorem mõtleb, et hübriid :lol:
Kasutaja avatar
iiv6l
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 24.08.2007 16:38 01
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iiv6l »

Bussiread, tasuta parkimine ja kütuseaktsiisi eest mitte maksmine on lähitulevikus minevik, kohe kui neid piisavalt on. Esimesena kaob bussirida, siis parkimine ja lõpuks makstakse aktsiisi. Kunagi oli hübriididel ka tasuta vist parkimine, siis hakkasid automüüjad seda reklaamiks kasutama ja kadunud ta oligi. Need on nagu püramiidiskeem, esimetele osalejatele makstakse plekki peale, et need promoks ja viimased kasutajad maksavad muusika lõpuks kinni. Kui need aktsiisivabad kilomeetrid ja tasuta parkimine kokku arvestada rahaliselt siis elektriauto lisahinna eest pääseb päris kaugele parkima uue traditsioonilise autoga. Kui loomulikult jätta välja nüüd maailma ja jääkarude päästmine, sest seda need autod on ju ennekõike loodud tegema. :lol:
Muhv kirjutas:Oota, mis sa nüüd ütlesidki? Et kuna tulevikus väänab riik mingid maksud peale, siis täna ei tasu tasuta parkimist ja bussiridasid nautida?

Huvitav loogika.

(PS. Oma autopargi all olen järjestuse pannud just fun factorit silmas pidades) esimene on loomulikult B3 cabrio :D )
E28>E28>E30>E28>E46c>E39>E60>E38>F31>F22>E89>E46/5>G30+F83
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

iiv6l kirjutas:Esimesena kaob bussirida, siis parkimine ja lõpuks makstakse aktsiisi.
Julgen pakkuda, et esimesena kaob siiski parkimine, sest sealt tuleb füüri korralikult parklahaldajatele juurde, ning bussirea-eelis ju alles loodi, seda kohe ära kaotada oleks veits veider. Parkimine on ainult 100% elektrikatele tasuta sellest ajast saati kui hübriidid sellest präänikust ilma jäeti - see on juba pikalt elektrikate eelis olnud.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Vaadates pisut laiemalt, siis maailmas elektriautodele eeliste loomine alles algab. Räägitakse südalinnades sisepõlemismootoritega autode keelustamisest jms. Selleni pole me (veel) siin jõudnud. Elektiautondus on poliitiline valik ja seda üle kogu läänemaailma. Kui muidu aru ei saa, siis kuula mida di Caprio Oskarit kätte saades ütles. :D

Selles hoolimata arvan, et iiv6l pakutud stsenaarium tõesti juhtub. Soodustused kaovad. Arvan, et see juhtub kusagil aastal 2050.
Viimati muutis Muhv, 29.02.2016 21:27 07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Hübriidide tasuta parkimine oli "kogemata" otsustatud. Algselt oli ideoloogia selles,
et hübriidid tarbivad vähem kütust (Prius). Nüüd aga on Porschel ka hübriid ja selliste
"ökotajate" arv kasvab kiiremini. Pealegi on väga raske arvestada, millest algab hübriid.

Pigem kaob tasuta parkimine. Bussiridade keeld on väga kauge tulevik.
Bussiread on kaudselt seotud "saastevaba tsooni ideoloogiaga" mida alles hakatakse
Euroopas praktiseerima. Tallinnasse jõuab progress märksa hiljem, dekaad otsa julgelt.

Aga sellegipoolest, üks hüvitis vähem, üks rohkem, tendents on sama: kas karistatakse
reostajaid või soodustatakse lillelapsi - eesmärk on sama.

Soodustamine hakkab hääbuma alles siis, kui üle poole on kasutamas soodsamat masinat.
Sellest momendist alates on kriitiline mass käes ja degeneratsiooni ei tule, tulgu või veeuputus.
See aga juhtub päris kauges tulevikus, pakun lühemal kaalutlusel 2031-2033 Eesti kohta.

Märksa suuremaks küsimuseks hakkab olema: kas ülipopulaarsed pistikhübriidid (BMW 330e)
saavad mingisuguseid soodustusi või peavad leppima eeskujuliku küttekuluga linnaruumis.
Euroopa (kui võtta eeskujuna) näitab, et saavad ainult saastevaba tsooni sisenemise loa.
Seega kui saavadki eelise, siis mitte lähiajal.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Näh, arvame Arnisega päris sarnaselt.

Pistikhübriidid jäävad üleminekuvariandiks ja surevad paari põlvkonnaga välja. Nad on lihtsalt liig kulukad toota. Üleminekut elektrile takistab hetkel vaid akutehnoloogia. Loodetavasti see siiski areneb.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Muidugi on hübriidid asenduskaup ja liiga tõsiselt ei ole vaja nüüd ka kõike võtta. Eriti seda, mida poliitikud oma tagasivalimise eesmärgil avalikku teenuse arvelt välja pritsivad. See on lühikeseks müümine ja kui vahetub võim siis muutuvad ka prioriteedid.
Jätate kõrvale kaugema ideoloogia, et tänane tegevus selles valdkonnas on pioneeride marss ja tuleviku inimene on veel enam laisem kui tänane. Auto omamine ei ole tuleviku inimese jaoks see, mis ta on täna penskarile, peres rühkivale tööhobusele või 20-ndates uhmerile. ;) Metro inimene tahab lihtsaid lahendusi ja tänases skoobis on ainult elektriauto tõsiseltvõetav tehnoloogia suund sellise tranpordivahendi jaoks. Metro inimese sõiduk peab eelkõige interaktiivsust ja multimeediat pakkuma ja see peab olema hüljatav või lihtsalt asendatav. Kõik ülejäänud on tandem, mis ei ole atraktiivne ega paku vähematki huvi alates sellest, kas kolvid liiguvad alt üles või vasakult paremale. :D See kõik on tandem ja sellest on vaja vabaneda. Elektriauto ei ole veel valmis aga lõhna on tunda. Riik on oma poliitikaga kõigest ajutine platvorm sellele veerevale kivile, millele ei saa sammal kasvada.

PS: Muide, miks on selline pilt postimehes? :)
Pilt
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Jah, pistikhübriidid panevad autotootjad ja esindused naeratama:
esimesed saavad rohkema raha eest asja müüa ja teised saavad oma
hooldusarvete nominaalse kätte. Kuigi elektrifitseeritud osal ei ole midagi
näppida, on vähemalt masuudipress mida hooldada. Ainukeseks kaotajaks jääb
naftatööstus - saab põntsu allapoolevööd väga kiiresti.
Isegi kui auto sõidab 30km päevas elektriga sõidu osakaal üle poole.
Arvestades, et pistikhübriidide müük tõuseb lakke enne dekaadivahetust, on see
üsna hirmuäratav tööstusele, mis ei suuda täna nafta hinda "normaliseerida".
Kui selle dekaadi lõpus tõuseb müük lakke, siis järgmise dekaadi lõpus jõuavad
need raiped Baltikumisse ja enamikel rullnokkadel on pikendus püksist välja võluda.


Arvestades, et elektriauto aku on vahemikus 25-100kWh ja odaval pistikhübriidil
5-25kWh (täna ja ka 10 aasta pärast) on autotootjad VÄGA huvitatud eelistama
seda "odavamat" varianti. 25-100kW masuudipressi hind on üsna madal.
Kui täna saab pistikhübriidi 2-3 kilo kallimalt võrreldes samaväärse pressiga, siis paari
aasta pärast on valik kas R6 180kW või R3 100kW+80kW sama raha eest
(tootjad saavad väga palju kasu kui müüvad madala heitmega autot, EU+US vähemalt).
Elektriauto ei ole veel valmis aga lõhna on tunda.
Tööstus ei ole valmis, aga auto kui seade on - täitsa olemas selliseid, millega kõik on rahul.
Mis ei ole valmis on isesõitev auto. Selle lõhna on tunda. Ja seda tahab tegelikult värskeim põlvkond
ja rikka mehe pikaküüneline kooselutseja, kes baranka taha ei kõlba.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Ttsys'ile - see pilt on Postimehes, et promoda KIKi poolt rahastatavat Tallinna nö peatänava projekti. Tegu siiski pigem üldise linnaruumiga tegelemise kui tehnoloogilise visiooniga. Isesõitvatele oli pühendatud sügisene TAB2015 - konverents, mis uuris, kuhu edasi ja mida see meile tuua võiks.

Muhv@asjas sees
Kasutaja avatar
iiv6l
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 24.08.2007 16:38 01
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iiv6l »

Henri. kirjutas:
iiv6l kirjutas:Esimesena kaob bussirida, siis parkimine ja lõpuks makstakse aktsiisi.
Julgen pakkuda, et esimesena kaob siiski parkimine, sest sealt tuleb füüri korralikult parklahaldajatele juurde, ning bussirea-eelis ju alles loodi, seda kohe ära kaotada oleks veits veider. Parkimine on ainult 100% elektrikatele tasuta sellest ajast saati kui hübriidid sellest präänikust ilma jäeti - see on juba pikalt elektrikate eelis olnud.
Lihtne põhjus, kui on piisavalt Teslasid millega "rikkad" blokivad busside liiklust, üks pilt Postimehes ja voilaa. Kunagi vist hübriididega parkimise asjas oli suureks mõjutajaks Lexuse RX hübriid ja nende reklaamikampaania. Kadedus teeb imesid. Need stenaariumid on reaalsed siis kui tallinna kesklinnas liigub kuskil 500-1000+ elektriautot igapäevaselt, kes ka tasuta pargivad. Autod on saatanast, see on ammu meile selgeks tehtud eurokommunistide poolt Brüsselist. Tuleviku linnadele keskendunud elukeskonnas pole nii isekale liiklusvahendile nagu mida on auto, sellisel kujul enam varsti kohta, mina lihtsalt lükkan enda tarbimisharjumustega seda kaugemasse tulevikku. Pealegi, varsti-varsti on kohal autodel isesõitmise funktsioon ja peale järgmist debiilikut, kes keskturu juures ajab mälus peaga mingi saastava tapamisvahendiga 10+ inimest alla korraga, keelatakse linnas ise sõitmine ära. Siis me saame siin arutada, et mis filmi meile meeldib vaadata kõige rohkem kui me ummikus oleme ja kuidas yuutuub ei taha ühilduda just saksast toodud 100000km ise sõitnud BMW 510e plug in electrobiilis. Pakun, et järgmine porgand on roheline suur elektribuss, nendega saad bussiritta ja tasuta parkima, sest nii on ju palju turvalisem ja jääkarud ka naeratavad. Vaikselt ja tasakesi, võtame me omaks mujalt tulnud soovid ja ettekirjutused, mis meie mikrolinnas ei oma mingisugust tähtsust ei maailma elukvaliteedi, ega ka meie inimese liikumise huvides. Kord aastas räägime kuidas me oleme iseseisev riik ja kui tore see ikka on. Läheme järgmine päev tööle, teeme ümbriku lahti ja hakkame uusi ettekirjutusi suure innuga täitma, sest eesrindlikud ja innovaatilised rahvad on need, kes käske teistest paremini täidavad.
E28>E28>E30>E28>E46c>E39>E60>E38>F31>F22>E89>E46/5>G30+F83
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Raivo »

iiv6l kirjutas:
Henri. kirjutas:
iiv6l kirjutas:Esimesena kaob bussirida, siis parkimine ja lõpuks makstakse aktsiisi.
Julgen pakkuda, et esimesena kaob siiski parkimine, sest sealt tuleb füüri korralikult parklahaldajatele juurde, ning bussirea-eelis ju alles loodi, seda kohe ära kaotada oleks veits veider. Parkimine on ainult 100% elektrikatele tasuta sellest ajast saati kui hübriidid sellest präänikust ilma jäeti - see on juba pikalt elektrikate eelis olnud.
Lihtne põhjus, kui on piisavalt Teslasid millega "rikkad" blokivad busside liiklust, üks pilt Postimehes ja voilaa. Kunagi vist hübriididega parkimise asjas oli suureks mõjutajaks Lexuse RX hübriid ja nende reklaamikampaania. Kadedus teeb imesid. Need stenaariumid on reaalsed siis kui tallinna kesklinnas liigub kuskil 500-1000+ elektriautot igapäevaselt, kes ka tasuta pargivad. Autod on saatanast, see on ammu meile selgeks tehtud eurokommunistide poolt Brüsselist. Tuleviku linnadele keskendunud elukeskonnas pole nii isekale liiklusvahendile nagu mida on auto, sellisel kujul enam varsti kohta, mina lihtsalt lükkan enda tarbimisharjumustega seda kaugemasse tulevikku. Pealegi, varsti-varsti on kohal autodel isesõitmise funktsioon ja peale järgmist debiilikut, kes keskturu juures ajab mälus peaga mingi saastava tapamisvahendiga 10+ inimest alla korraga, keelatakse linnas ise sõitmine ära. Siis me saame siin arutada, et mis filmi meile meeldib vaadata kõige rohkem kui me ummikus oleme ja kuidas yuutuub ei taha ühilduda just saksast toodud 100000km ise sõitnud BMW 510e plug in electrobiilis. Pakun, et järgmine porgand on roheline suur elektribuss, nendega saad bussiritta ja tasuta parkima, sest nii on ju palju turvalisem ja jääkarud ka naeratavad. Vaikselt ja tasakesi, võtame me omaks mujalt tulnud soovid ja ettekirjutused, mis meie mikrolinnas ei oma mingisugust tähtsust ei maailma elukvaliteedi, ega ka meie inimese liikumise huvides. Kord aastas räägime kuidas me oleme iseseisev riik ja kui tore see ikka on. Läheme järgmine päev tööle, teeme ümbriku lahti ja hakkame uusi ettekirjutusi suure innuga täitma, sest eesrindlikud ja innovaatilised rahvad on need, kes käske teistest paremini täidavad.
Kui jutu algus on usutav, siis lõpp vajub juba trollimiseks.

Et tulevikus selliseid stsenaariume vältida, siis ilmselt on praegu viimane aeg mõni elektroonikavaba R6 rullnokk või hainina V8 omale maale garaazi viia, mida 20a silitamas käia ja siis aastal 2040 linnatänavale ajada :)
530d
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Avarii hetkel kiirus 3km/h. Vaeg-rakkudega bussijuht versus räni ja optika v.0.1 + vaeg-rakkudega valvur, kes arvab ja mõtleb... ja ära ei arvanud... Räni ja optika v.1.0 või v.2.0 välistab vähemal "kalkun arvajad".
http://tehnika.postimees.ee/3601623/ise ... usonnetuse
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iffiff »

täna siis esitleti tesla mudel 3.
Pilt
http://www.teslarati.com/tesla-model-3-is-here-sexy/
üle 350 km sõiduulatus(65kWh?), alla 6 sekundi sajani, supercharge ja autopiloot baasvarustuses 35k taala eest.
samas võib arvestada, et esimesed masinad saabuvad tehasest heal juhul järgmise aasta lõpus, seda ka esimestele reserveerijatele, keda olevat praegu kusagil 100 000 ringis.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

150 000 eeltellimuse punkt on ületatud;
http://techcrunch.com/2016/03/31/tesla- ... w-the-car/
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Raivo »

USAS 35K$ on vägagi apetiitne hind. Meil ilmselt a-la 50K€.
Aga kuuldavasti tellimusi juba üle 200tuhande, loodame et Tesla saab hakkama ning tuule tiibadesse.
530d
MSW
Huviline
Postitusi: 727
Liitunud: 16.10.2004 21:19 49
Asukoht: Jüri/Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas MSW »

Raivo kirjutas:USAS 35K$ on vägagi apetiitne hind. Meil ilmselt a-la 50K€.
Aga kuuldavasti tellimusi juba üle 200tuhande, loodame et Tesla saab hakkama ning tuule tiibadesse.
Kust see 50k€ tuleb? Pigem ikka 35k€
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas oo7 »

Usa autod on siin tunduvalt kallimad, näiteks Mustang hakkab ka ~25 tonnist doltsist seal, siin hakkavad nad 40K ligi
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Elektriauto Euroopa sertifikaatide alla saamine on oluliselt madalamate kuludega, kui fossiilikatel ja see hakkab avalduma ka läbi üksiku auto hinna. Pigem vaadata hinnakorrelatsiooni Tesla S-ga USA-s versus EU.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

ttsys kirjutas:Elektriauto Euroopa sertifikaatide alla saamine on oluliselt madalamate kuludega, kui fossiilikatel ja see hakkab avalduma ka läbi üksiku auto hinna. Pigem vaadata hinnakorrelatsiooni Tesla S-ga USA-s versus EU.
Seega alates 33k€.
Selle raha eest saab tagaveolise 5-kohalise "automaatkäigustiga" 345km-se sõiduulatusega sedaani, millel standardis on adapt. püsikas, otsasõidupidurdus, pimenurgahoiatus, navi ja veel hunnik vilesid. Konkurentsi 330i/330d/330e, mis maksavad sarnases varustuses alates 49k€, on rohkem kui ise eeldasin.
Ennustasin, et miinimumhinnaga ei saa mitte midagi, aga näe eksisin. Odavamat nipet-näpet saab ikka täiesti tasuta, ristivastupidiselt buumeritele.

Musk ennustas, et keskmine tegelik hind hakkab olema 42k$, arvatavasti paljud valivad juurde
autopiloodi (2k€), nelikveo (4k€), erivärvi (1k€). Nelikvedu automaatselt tähendab paremat kiirendust
kui 6sek 100-ni (paraneb kusagil 0.3-0,5 sek) ja pikemat sõiduulatust (~362km).

Nüüd võtab asi täiesti mõistliku pildi ette seoses Baltimaade Superchargerite positsioneerimisega. Saab ilusti baasmudeliga hakkama. Mitte nii luksuslikult nagu S, kuid täiesti aktsepteeritava 40 minutilise pausiga iga 3-3,5 tunni järel. Hiljem saab pauside pikkust vähendada täiendavate laadijatega Baltikumis.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Raivo »

Tesla müüginumbrid oleksid koheselt laes kui ta eestis 32K$ kätte saaks.
Ennem kui pole näinud, ei usu.

Mõned näited minu skeptismist:

1. USAS Cadillac SRX. Hind alates 39K$ aga selline enam vähem mõistlik ca 45K$ http://www.cargurus.com/Cars/new/search ... der=302523" onclick="window.open(this.href);return false;

1. Eestis Cadillac SRX. Hind alates 55K€ ning selline mõistlik variant maksab 65K€ http://vikingmotors.ee/cadillac/" onclick="window.open(this.href);return false;


2. USAS Cadillac Escalade, hind alates 80K$ http://www.kenbatchelorcadillac.com/Veh ... e#listView" onclick="window.open(this.href);return false;

2. Eestis Escalade, hind alates 102 990€ http://vikingmotors.ee/cadillac/" onclick="window.open(this.href);return false;


3. USAS Chevy Tahoe ~hind 65K$ http://www.jhauto.com/VehicleDetails/ne ... 2578748833" onclick="window.open(this.href);return false;

3. Eestis Tahoe 70K€ http://www.ameerikaauto.ee/auto-myyk/#v ... ojkfnwguat" onclick="window.open(this.href);return false; Ja sellel on mingi põhjusel märgitud läbisõiduks 38km, ehk siis võibolla mingi maksude optimeerimise case..


Ma mingil põhjusel ei taha ka uskuda seda et Tesla müüb märgatavalt väiksema marginaaliga oma autosid EU-s vs US-is. Kes siis maksab maksud ja logistika- ja distributsioonikulud? Minu teada on neil tehas siiski USA-s mitte EU-s. jne jne.

EDIT: soomes nt P85+ (kah 100km sõitnud) maksab 124K€ ilma KM-ta. Kahjuks ei leidnud samaväärset USAS-s, aga Tesla enda lehel kasutatud autod annavad ehk ikka orientiiri kätte: https://www.teslamotors.com/models/preo ... e=preowned" onclick="window.open(this.href);return false; Ehk siis ca 75K$.
530d
iffiff
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 11.05.2014 22:57 06
Peamine sõiduk: e91 m47

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas iffiff »

eestis on hinnad kõrgemad osaliselt tänu sellele, et näidatakse hinda koos käibemaksuga, ameerikamaal on igasugused müügi-käibe-tarbimismaksud osariigiti nii erinevad, et neid ei näidata auto hinna sees.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Raivo kirjutas:Tesla müüginumbrid oleksid koheselt laes kui ta eestis 32K$ kätte saaks.
Mine tesla.com, vali Model S ja konfigureeri mingi suvaline baasmudel. Nüüd tee sedasama, aga klõbista alt valik Other Europe mitte USA. Siis näed hinda identsel autol siinpool ja teisel pool merd.
Maksud jah on igal pool omamoodi.

Eestis ei osteta autosid dollarites.
Tesla müüginumbrid ongi laes. Veerand miljonit eeltellimust, võta aga järjekorda.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Raivo »

arnis kirjutas:
Raivo kirjutas:Tesla müüginumbrid oleksid koheselt laes kui ta eestis 32K$ kätte saaks.
Mine tesla.com, vali Model S ja konfigureeri mingi suvaline baasmudel. Nüüd tee sedasama, aga klõbista alt valik Other Europe mitte USA. Siis näed hinda identsel autol siinpool ja teisel pool merd.
Maksud jah on igal pool omamoodi.

Eestis ei osteta autosid dollarites.
Tesla müüginumbrid ongi laes. Veerand miljonit eeltellimust, võta aga järjekorda.
Seda ma juba eile tegin (klõbistasin US ja EU Tesla lehel).

Kõik räägivad maksueelsest hinnast - palun kas keegi ütleb mis see baasvarustusega (ühtlasi huvitaks konkreetsed parameetrid, garantiiaeg, lisavarustus jne) 35K$ Tesla meil Tallinnas maksab eurodes, võtmed kätte, eraisikuna kõik maksud makstud (mitte pole neid kusagile Panamale optimeeritud jms)?
530d
Vasta